en inavlad tingsrydskos betraktelser

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

en inavlad tingsrydskos betraktelser

Inläggav ärtank » fre feb 24, 2006 8:57 am

detta börjar likna ren och skär smutskastning av en förening och ett helt samhälle. Om nu någon hotat AG med familj så måste detta anmälas och utredas- eller ska Smålandspostens egen TAIF-hatande sherlockholmes Daniel SVensson agera både utredare åklagare och domare ?
Vill bara påminna om att Fagerwall tidigare själv gick ut med hur hotad han blev och hur obehagligt han upplevde detta- innebär detta att alla Lakerssupporters och Växjöbor är inavlade kossor (eller annat - lite "finare" stadsdjur)??? Jag antar att hoten var Lakersrelaterade- det förekom en omröstning på detta forum där 25 % ville bli av med Fagerwall- det är ju en sak- men läs motiveringarna !!!
Om jag nu såg detta- skulle jag då säga att detta är typiskt för lakerssupportern - dvs även för de resterande 75 % som ville ha honom kvar?
ärtank
Forumamatör

Inläggav Per Carlsson » fre feb 24, 2006 9:04 am

Jaha ?
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav ärtank » fre feb 24, 2006 9:05 am

menar Du PC att det är så ????
ärtank
Forumamatör

Inläggav Räven » fre feb 24, 2006 9:41 am

Knappast smutskastining av TAIF eller Tingsryd som ort, men dessa personer har inte alla "hästarna" hemma om man säger så och de är en belastning, för förening och samhället.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Re: en inavlad tingsrydskos betraktelser

Inläggav TheMiKe » fre feb 24, 2006 10:26 am

ärtank skrev:detta börjar likna ren och skär smutskastning av en förening och ett helt samhälle. Om nu någon hotat AG med familj så måste detta anmälas och utredas- eller ska Smålandspostens egen TAIF-hatande sherlockholmes Daniel SVensson agera både utredare åklagare och domare ?

http://www.

You're welcome

Edit: Länk borttagen då den knappast för diskussionen framåt. /Håkan H
Användarvisningsbild
TheMiKe
Forumamatör

Re: en inavlad tingsrydskos betraktelser

Inläggav Fredrik R » fre feb 24, 2006 11:45 am

ärtank skrev:detta börjar likna ren och skär smutskastning av en förening och ett helt samhälle. Om nu någon hotat AG med familj så måste detta anmälas och utredas- eller ska Smålandspostens egen TAIF-hatande sherlockholmes Daniel SVensson agera både utredare åklagare och domare ?
Vill bara påminna om att Fagerwall tidigare själv gick ut med hur hotad han blev och hur obehagligt han upplevde detta- innebär detta att alla Lakerssupporters och Växjöbor är inavlade kossor (eller annat - lite "finare" stadsdjur)??? Jag antar att hoten var Lakersrelaterade- det förekom en omröstning på detta forum där 25 % ville bli av med Fagerwall- det är ju en sak- men läs motiveringarna !!!
Om jag nu såg detta- skulle jag då säga att detta är typiskt för lakerssupportern - dvs även för de resterande 75 % som ville ha honom kvar?

Ehh...okej :oops:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » fre feb 24, 2006 3:33 pm

För det första kan jag inte erinra mig att Fagervall blev hotad, utan snarare utsattes för diverse tillmälen från sittplats bakom båset, där några gönsar verbalt attackerade Fagervall med personliga påhopp.

Sen när det gäller hoten mot AG, så tror jag nog du kan vara lugn. Detta är säkert polisanmält och kommer utredas. Dock brukar det vara svårt att hitta skyldiga till sådana här saker.

Känns på nått sätt som du håller denna/dessa personer om ryggen. Förstår inte hur du kan se detta som ett påhopp mot Tingsryd som samhälle och TAIF som klubb. Däremot är det ju så att denna/dessa personers brottsliga utspel påverkar orten och föreningens anseende. Men det är ju denna/dessas fel, inte någon annans, varken skribenterna på SMP eller vi forumskrivare. Nä, se till att frustrationen och ilskan går ut över den/dom som orsakat denna sörja!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav ärtank » fre feb 24, 2006 6:51 pm

jag uttryckte mig nog lite luddigt i den arla morgonstunden, vilket tydligen fick putte att få det till att jag håller dessa hotande personer om ryggen. Helt fel. vad jag vände mig mot var svepande beskrivningar som
"inavlade tingsrydskossor". Ja jag förstår att det är nån sorts ironi, men det är ju inte precis inlägg som detta som får en tingsrydsbo att ta till 100% sakliga argument.
Nåväl - precis som flera påpekar, även om det blir svårt att påvisa vem som hotat, hoppas man att denna skamfläck mer var ett uttryck från lagets "svans". Jag har själv stor glädje av både TAIF och Lakers, har besökt Lakerdome ett antal gånger. även när TAIF inte stått för motsåndet. Det känns då lite kymigt att bli betraktad som en inavlad kossa..
Att jag sedan svepte till Daniel Svensson beror på att jag anser att han som journalist bryter mot en helig princip- neutralitet, men det får väl bli en annan diskussion.
Slutligen önskar jag ärligt LAkers lycka till i sökandet efter sportchef och tränare !
ärtank
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » fre feb 24, 2006 7:19 pm

Fyfan va detta är pinsamt..
Nu har jag fått en anann åsikt om tinsgryd hoppas laget går i konkurs.
Glad att jag inte gick på matchen då vi skänkte dem pengar.
Ut med TAIF och in med Troja
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav kaabe » fre feb 24, 2006 7:41 pm

lägg ner den här meningslösa diskussionen. taifare undanbedes till eget forum och lakersanhängare borde f*n tänka på annat än konspirationsteorier
Användarvisningsbild
kaabe
Forumproffs

Inläggav Toyspeed » lör feb 25, 2006 12:43 am

Lakersfan_03 skrev:Fyfan va detta är pinsamt..
Nu har jag fått en anann åsikt om tinsgryd hoppas laget går i konkurs.
Glad att jag inte gick på matchen då vi skänkte dem pengar.
Ut med TAIF och in med Troja

Så föreningen Tingsryds AIF ska drabbas för att en förvirrad skäl som borde sitta inlåst hotar folk.
OM någon skulle hota en Lakersspelare eller tränare. Vill du då att Lakers ska gå i konkurs?
Verkligen intressant tanke isåfall.
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » lör feb 25, 2006 12:58 am

Det är inte bara en person vi såg hur taif supportrarna betede sig när de besökte lakerdome.
Ju mer vi förlorar destå gladare blir de tro mig.
Jag har tröttnat på detta jag tänker inte hålla tyst längre min åsikt om taif har ändrats helt o hållet och det har legat i luften ganska länge.
De förstör för oss mer och mer.
TAIF är en klubb jag ej längre gillar det är min åsikt , forum är till för att ha åsikter
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav bobba » lör feb 25, 2006 2:31 am

helt meningslös tråd det här.......Lakersfan_03 det ligger nått i det du säger men ja tror inte att det gäller alla taifare
bobba
Forumdemon

Inläggav Daniel » lör feb 25, 2006 9:51 am

detta skadar taif mer än vad det sladar lakers
men nu är det som det är och vi får göra det bästa av situationen
och gå vidare :wink:
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Malul » lör feb 25, 2006 8:06 pm

äkta kultur....
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » ons mar 01, 2006 2:51 pm

Jag tror iinte det hade med hot att göra att han tackade nej utan att lakers i vanlig ordning öppnade käften innan det var klart. Smålandsposten har jag kritiserat förr och det är väl inte första gången de läser forum och trycker efter det. Tingsryd AIF som förening har jag inget emot en av sveriges bästa klubbar på ungdoms och junior sidan. Beträffande hot mot Fagervall som förekom så är det tyvär sånt som följer med jobbet verkar det som. Det är ju alltid någon som vet bättre på läktaren och troligen hade fört laget till elitserien för länge sen om den bara fått vara coach. Man kan bara beklaga att Tingsryd fått dålig publicitet och det ska bli intresant att se hur smp ska göra om både Tingsryd och lakers spelar i allsvenskan nästa säsong, vilka ska tidningen hålla på då? Nä jag tror inte smutskastning gynnar någon av föreningarna.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Lobo » ons mar 01, 2006 3:43 pm

Nu har jag ingen insikt i ärendet utan jag utgår endast från logiskt tänkande.

Hadde det inte varit hot inblandat så hadde givetvis han gått ut och dementerat artiklen då den uppenbarligen skadar hans hjärtas förening. Finns ingen anledning att han försöker lägga locket på när han vet att det skadar taif. Är detta fallet så är det inte Taif som förening eller hela supporterskaran som gjort detta utan någon/några enstaka person/er som tyvärr lyckades få sin vilja igenom.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Räven » ons mar 01, 2006 5:36 pm

Jag tror att det var tur för Anders, att det togs upp i tidningen innan han signade kontraktet. För annars hade han fått ett rent helvete, det står klart nu. Så det var den bästa lösningen för båda parter, helt klart.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Återgå till Silly Season