Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
furioso skrev:Vi kommer aldrig ta en fjärde plats med enbart 3 nya utespelare,
i så fall får vi ha en målvakt som har en räddningsprocent på 98 %.
Lakers agerande är högst tafatt, det började med att man gav
upp säsongen redan i december, genom att inte värva ngn ersättare
till alla de spelare som plötsligt försvann, dåligt både mot publik
och sponsorer. I det långa loppet blir det Lakers som förening som drabbas då både sponsorer och publik tröttnar på ett lag som enbart
håller sig i mitten av tabellen.
Niles skrev:furioso skrev:Vi kommer aldrig ta en fjärde plats med enbart 3 nya utespelare,
i så fall får vi ha en målvakt som har en räddningsprocent på 98 %.
Lakers agerande är högst tafatt, det började med att man gav
upp säsongen redan i december, genom att inte värva ngn ersättare
till alla de spelare som plötsligt försvann, dåligt både mot publik
och sponsorer. I det långa loppet blir det Lakers som förening som drabbas då både sponsorer och publik tröttnar på ett lag som enbart
håller sig i mitten av tabellen.
Lösningen stavas pengar, något "supporterspelaren" kan vara med och bidra till. Med tanke på det enorma gensvaret av privatsupportrar i just supporterspelaren (30st hittils..wow) kan vi kanske fortsätta hoppas på ett extra lyft
c70t5 skrev:Jag utgår ifrån att sportchef Evertsson räknade fel på sin kulram när han i radion, i direktsändning, definitvt konstaterade antalet nyförvärv till Växjö Lakers till fem stycken. Calder, Dalle, Selandér och poängsprutan från norrland Jonte Persson - bara dessa tillsammans är ju fyra stycken, plus två nya målvakter, då är vi uppe i sex. Sedan så ska det värvas och kompletteras för att höja Växjö Lakers till en ytterligare nivå, och det antalet vet bara sportchef Evertsson. Jag hoppas bara att sportchef Evertssons NYA och mer realistiska kulram innehåller fler än fem kulor. Runt 8 nyförvärv är väl mer realistiskt (hoppas jag). 6-7 utespelare och givetvis två nya målvakter.
Vart Fagervall drar sin flyttkärra och sin 'byta-ut-spelar-startegi-som-passar-mig-bäst-för-att-få-bästa-laget-för-att-lyckas' är av mindre intresse. Men det ska bli oerhört kul att följa hans lagbygge...
...som utomstående...
/T5!!
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 6 gäster