Ersättare för Saviano, Stiig Saviano?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Stigwannabien ...

Inläggav {SweET}Wolger » mån nov 06, 2006 4:08 pm

Jag hoppas och tror verkligen att det blir en kanonspelare och som andra redan påpekat inte någon djäkla bänknötare ... för då kan vi ju lika gärna låta Yngwe få en chans för han är ju redan bänknötare så det gäller nog att detta är något i hästväg, annars tycker jag de behandlar Yngwe dåligt.

Sen vet jag inte om SM-Liiga är så djäkla hot ... nä hit med Foppa han är ju inte så omtyckt länge i Philadelphia ... hade ju passat perfekt. :lol:

Sen hörde jag att Fagemo var på väg bort från Malmö ... vet inte så mycket om honom men har för mig att han är rätt rapp på skridskorna ...
För att citera min idol Peanut:
Oh MY GOOOOD!
Administratören som gick in på min Profil och redigerade bort min signatur & raderade mitt inlägg ... OMG!
Användarvisningsbild
{SweET}Wolger
Forumamatör

Inläggav friberg » mån nov 06, 2006 4:14 pm

hoppas evertsson får tag i en spelare med hög klass som ersätter stig med samma fart å fläkt som kan snurra upp motståndet rejält. hoppas det lilla yrvädret stig bättrar sig så fort som möjligt han var en fröjd att se varje gång han äntrade isen.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav röd-vit » mån nov 06, 2006 4:21 pm

[quote="c70t5"]
Växjö Lakers lirar puck som sällan skådats, livet leker, andra platsen i tabellen befästs - men vad händer? Jo, Tomtefjanten i Danmarks mål röjer vägen för turbo-Stiig vilket resulterar i att han bryter foten, jag repeterar, han BRYTER foten!

/T5!! :cry:[/quo

Andreas Andersson :clap: , vi skanar dig!!
Kory Baker rör ni inte :evil: , han har spelat med en skadad axel hela säsongen och ligger tvåa i poängligan, det säger det mesta :P .!
Men det skulle inte förvåna mig att ni "köper" Kory.han var inte mede igår mot tyringe p.g.a den skadade axeln men vi vann ändo med 11-1, kanske klara vi oss utan honom vi har trots allt HÅKANSSON :D !!
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav Lakersfan_03 » mån nov 06, 2006 4:24 pm

Det märks ju att ante kommer från ett hockeybockylag :lol: :twisted:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Nille » mån nov 06, 2006 4:47 pm

Lägg ett bud på Kory, om inte annat för att djävlas lite med de rödvita ponnyhästarna. :P
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Musta » mån nov 06, 2006 5:42 pm

Kjellsson skrev:SM-liga är väl inte stängd längre.

Nej, men den är bara öppnad så att det går att komma in, men inte trilla ur. Laget som kommer sist kvalar mot vinnaren av andraligan Mestis, men skulle det råka sig så att ligalaget förlorar åker det inte ut. Konstigt och fruktansvärt orsportsligt, men så funkar det.

Kom också ihåg att det är de 10 bästa lagen som kommer med i slutspelet, så i årets jämna liga är JYP absolut inte ute ur slutspelet än. Lukko som just nu ligger på tionde plats har spelat en match mer än JYP och har bara ett poäng mera.

Männikkö har spelat i 2:a eller 3:e linen den senaste tiden, så han är etablerad i laget och riskerar knappast bli sparkad.
Musta
Forumamatör

Inläggav Glans » mån nov 06, 2006 6:01 pm

Viktor Stålberg från Frölunda J20 verka va en spelare som skulle passa.....
Glans

Inläggav Gson » mån nov 06, 2006 10:17 pm

Stålberg spelar väl i Nordamerika? Knappast aktuell.

Och ska spelaren i fråga hålla samma kvalitet som Saviano, lär Evertsson knappast leta i J20.
Gson
Forumamatör

Inläggav dolitle » mån nov 06, 2006 11:39 pm

Angående Männikkö:

2005-2006 JYP SM-Liiga 56 10 13 23 20
2006-2007 JYP SM-Liiga 18 7 7 14 10

Tycker att det är en rätt så bra start av säsongen. 14 points på 18 matcher :wink:

Fagermo i Mif så ju inte så tokig ut när det gäller produktionen tidigare år. Men han kostar nog lite för mycket.

Har oxå för mig att det endast är 2 icke eu-spelare som gäller per lag.
Kanske finns regler när man har en icke eu-spelare skadad.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » mån nov 06, 2006 11:45 pm

Är det inte så att det får inte vara mer än 2 icke eu spelare i laguppställningen sedan kan man ha fler i truppen.
Fotbollen har såna regler vet jag.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Beckis » mån nov 06, 2006 11:48 pm

du kan ha flera stycken, dock kan bara två vara med i för dagen anmäld trupp

dvs en får vila de andra två får spela
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Glans » tis nov 07, 2006 12:08 am

Gson skrev:Stålberg spelar väl i Nordamerika? Knappast aktuell.

Och ska spelaren i fråga hålla samma kvalitet som Saviano, lär Evertsson knappast leta i J20.

Grabben spelar collegehockeyn och han håller hög nivå. Sa nej till A-laget.
Glans

Inläggav Räven » tis nov 07, 2006 12:12 am

Jag kan inte tänka mig att en junior blir ersättare, den saken är klar.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tis nov 07, 2006 12:15 am

Jag är helt inne på Chief Evertssons linje. Skall det värvas hit någon spelare så skall det vara en spelare som man litar på, en spelare med bra referenser, en spelare som på pappret levererar. Annars så är det ingen mening, då har vi dagsläget egna spelare som kan fylla den luckan, om det nu bara handlar om att fylla en plats i laget. Men jag är ju ganska så övertygad om att en spelare kommer att värvas-/lånas. Vi snackar ju ändå om en av Växjö Lakers mest framstående spelare som är borta ett tag. Men vem, eller från vilket land är förbannat svårt att sia om. Dock så är det ju oerhört positivt att den spelare som värvas isf kommer att spela med Växjö Lakers säsongen ut, även när Stiig kommer tillbaka alltså - sug på den hörrni!

(Räven, du har PM..)

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tis nov 07, 2006 1:04 pm

Jag gillar verkligen chief Evertssons öppenhet. Inte för mycket, men inte heller helt intetsägande svar. Jag är övertygad om att det skapar ett lugn hos oss alla. Vi vet ju hur ryktesspridning och panik annars lätt sprider ut sig. Det är oclså skönt att slippa det, hos sportchefer, så vanliga gnället över att marknaden är död och att det inte finns något att värva.

Och som vanligt denna säsong är vi alla rörande överens. Kvalitet skall med kvalitet ersättas.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis nov 07, 2006 1:12 pm

Jo, jag håller med, det känns bra.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » tis nov 07, 2006 1:41 pm

Som Evertsson sa, vi vet inte hur länge Steve blir borta. Men kommer han tillbaka innan säsongen är över, kommer Lakers förhoppningsvis stå med ett änu slagkraftigare lag än man redan gör, då man förhoppningvis har lyckats ersätta Steve med en värdig ersättare plus att Speedy Gonzales är back-on-track!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Dragkampslakej » tis nov 07, 2006 1:57 pm

Verkar ha en del innanför pannbenet den där Evertsson!

Kan bara hålla med Varanen!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Räven » tis nov 07, 2006 2:15 pm

Jag hoppas också att vi kan se Saviano mot slutet av säsongen, men jag kan knappast tänka mig att han är den speedkulan då, som vi sett honom nu. Han bör tappa mycket, som inte bara går att ta igen på kort tid, tyvärr.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » tis nov 07, 2006 3:02 pm

Det där var mer pessimistiskt än vanligt Räven. Jag hoppas innerligt på att få se Stig på isen i slutet av sässen, och jag tror definitivt att vi kommer få se en speedkula som är riktigt sugen på att få köra järnet igen!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav NEDOMANSKY » tis nov 07, 2006 3:12 pm

Om Stigs fot läker ihop utan att han har smärtor, och under förutsättning att han kunnat träna annat än foten under tiden så tyder det mesta på att vi får se samma Stig som innan.
Hans sätt att åka skridskor är hans egen kombination av TEKNIK,BALANS,ATTITYD och givetvis benstyrka, Stig har åkt skridskor på detta sätt hela sitt Hockeyliv, är foten hel snackar vi virvelvind igen.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Primeau » tis nov 07, 2006 3:23 pm

Om jag fattat saken rätt var han långt ifrån bästa formen då han anlslöt till laget. Redan från början var han riktigt bra men jag tycker han höjde sig ytterligare några snäpp för varje match som gick dvs anpassade sej till rinkstorleken samt nya omgivningen. Har en magkänsla av att vi ännu inte sett det bästa av Mr. Saviano, kan han efter rehab komma tillbaka till hyffsad form innebär det ändå en riktig speedkula. Steve i absoluta högform hoppas jag få se ifall vi når riktigt långt i ett ev. play-off. Och gärna nästa säsong också, jag hoppas man redan nu kikar efter en lösning att knyta honom till sej även 07/08 och jag är gladeligen med och betalar!
Evertssons uttalanden och analyser är alltid välavvägda, jag är riktigt spänd på vad som kan trilla in närmaste tiden :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis nov 07, 2006 3:41 pm

En gång i tiden för längesedan så kunde riktigt bra spelare få chansen även som riktigt unga, väl medveten om att mycket är annorlunda nuförtiden så föreslår jag följande:

Ta hit Mattias Tedenby(-90, 175/77) från HV`s J-20, låt honom träna med A-laget och se hur det ser ut, han är EN av FÅ spelare med Stigs kvalitet.

Med dagen bedömningar och Tedenby i rätt omgivning ser jag möjligheter, man måste våga för att vinna!
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Räven » tis nov 07, 2006 3:48 pm

Jag tycker fortfarande att det ska värvas en spelare precis som Evertsson sa, med rutin och kapacitet att gå in och ta för sig direkt. En sådan tror jag inte finns i Sverige, för tittar man mot ES, så lär det bara finnas bänknötare att välja på och de tillför inte vad Steve tillförde.

Loseddos: Jag jag fick mig en rejäl törn på min optimism som jag lyckats skaffa mig denna säsong när Steve blev skadad.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tis nov 07, 2006 4:52 pm

Chief Evertsson borde lägga ett bud på Antti Virtanen. Många likheter med Stiig. Han är liten, snabb på grillorna och gör bra med poäng i rätt omgivning. Ta hit honom...

/T5!! 8)
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Konsulten » ons nov 15, 2006 3:37 pm

kan tyvärr inte gå in på detaljer, men kan någon här bekräfta om ni som jag, hört namnet Mika Alatalo förknippas med Lakers? Gammal storspelare som numera är lite på dekis, men jag antar skulle vara stjärna i allsvenskan.
Användarvisningsbild
Konsulten
Forumamatör

Inläggav Fredrik R » ons nov 15, 2006 3:44 pm

Tänkte faktist också på honom konsulten, enligt eliteprospects så lämnar han TPS.
Sen finns det en annan goding också.

Kai Nurminen också påväg från TPS!!
Bara rykten vi får se vart det leder. :wink:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons nov 15, 2006 4:33 pm

Kai Nurminen det låter höra sig, nu har jag noll koll på vad han står just nu, men men.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons nov 15, 2006 4:36 pm

Det bidde Ville Hirvonen. Och backen Daniel Ström.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » ons nov 15, 2006 4:44 pm

Källa?
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons nov 15, 2006 4:46 pm

Per_växjö skrev:Källa?

Dom tränade med laget idag...