Ny forward klar [Patrik Carlsson]

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Primeau » lör dec 02, 2006 2:09 pm

Är det någon som vet om Frölunda-Carlsson nu är s k. namngiven spelare dvs han kan vandra fritt mellan Frölunda och Lakers i princip hur många gånger som helst?
Det ska i vart fall bli kul att se honom i aktion redan imorgon :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Alfie » lör dec 02, 2006 6:21 pm

Ja det borde han vara, om det är dag för dag lån, dvs Han kan gå fritt mellan klubbarna!!
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
Användarvisningsbild
Alfie
Forumentusiast

Inläggav Kanslisten » lör dec 02, 2006 7:04 pm

Han är s.k dispens juniorspelare
Vilket innebär att han på tisdagen kan spela i Frölunda och på onsdagen i Lakers för att vara tillbaka i Frölunda på torsdagen..
Så kan man hålla på fram till 31 januari 2007.
Därefter kan man bara tillhöra en klubb..
Speedway är livets njutning..
Användarvisningsbild
Kanslisten
Forumentusiast

Inläggav Nille » sön dec 03, 2006 9:38 am

Kanske skall förtydliga mitt "gnällande". Jag är mycket nöjd med spelaren, mindre nöjd med kontraktet. Jag kan dock förstå varför chiefen gör så, det är en snabb lösning och förhoppningsvis letar han vidare efter ersättare för Jarno/Nolan. Vi får hoppas att vi får behålla indianen tills han har fått napp.
Vi har snackat mycket om den viktiga november månaden men faktum är att den perioden vi har fram till jul nog är ännu viktigare. Det är skördeperiod i Lakerland och skall vi vara med och leka med elefanterna till våren så måste vi plocka många poäng nu. Det är inte läge att tro att vi kan vänta för länge med ersättare bara för vi möte "enklare" motstånd. Chiefen har som vanligt gjort rätt med ett "snabblån" hoppas bara att han snart har en spelare i rockärmen även om jag också förstår att det inte bara är att snyta fram en ny Jarno eller Steve.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Patrik Carlsson

Inläggav Småland » sön dec 03, 2006 1:57 pm

Patrik Carlsson Kommer att bli en ny publikfavorit i Lakerdome. Grattis Lakers till Patrik. Bra jobbat Sportchefen
Småland
Forumamatör

Inläggav Camel » tis dec 05, 2006 2:00 am

Detta ser ju riktigt bra ut truppens försämrade offensiv förstärks med en junior från frölunda som kommer nöta bänk i laget precis som i förra matchen (en supertalang som sportchefen tycker om alla spelare som han värvar) han ska alltså ersätta en av lagets viktigaste och fysiska spelare Jarno kanon , bra jobbat. Att lakers sedan har en hel kista för en offensiv spets-värvning med pengar på grund av brandons frånvaro spelar ju ingen roll. Varför värva som ett topplag om offensiven försvagas nä, håll i pengarna allt löser sig ändå. Om det skulle krisa så kan man ju ställa lagets dyraste spelare i mål,målvakten som lika gärna kunde spela i elitserien.Bra jobbat allihopa nu kör vi vidare mot toppen med ett halvt lag!!!!!!
Camel

Inläggav Malul » tis dec 05, 2006 2:02 am

positivt tänkande är kanske nåt du skulle behöva?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav ON THE WAY UP » tis dec 05, 2006 8:11 am

Camel skrev:Detta ser ju riktigt bra ut truppens försämrade offensiv förstärks med en junior från frölunda som kommer nöta bänk i laget precis som i förra matchen (en supertalang som sportchefen tycker om alla spelare som han värvar) han ska alltså ersätta en av lagets viktigaste och fysiska spelare Jarno kanon , bra jobbat. Att lakers sedan har en hel kista för en offensiv spets-värvning med pengar på grund av brandons frånvaro spelar ju ingen roll. Varför värva som ett topplag om offensiven försvagas nä, håll i pengarna allt löser sig ändå. Om det skulle krisa så kan man ju ställa lagets dyraste spelare i mål,målvakten som lika gärna kunde spela i elitserien.Bra jobbat allihopa nu kör vi vidare mot toppen med ett halvt lag!!!!!!

Tror du på allvar att alla duktiga elitseriespelare står i kö för att spela för Lakers?
Karlsson håller en riktigt bra allsvensk nivå!
Står man på trösklen till elitserien i ett lag som Frölunda så har man nog någon sorts talang! eller?
Bara för att man har lite pengar på kontot så måste dom väl inte spenderas på direkten. Eller Camelen kanske har slut på kontot den 26 varje månad?
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Användarvisningsbild
ON THE WAY UP
Forumproffs

Inläggav Lakers00 » tis dec 05, 2006 8:17 am

Finns det något som är bra med Lakers Camel? Den enda dina 5 inlägg handlar om är ju bara om saker som du tycker är fel. Sedan angående Jarnos ersättare så har ju Hjalmarsson fixat det med bravur. Finns det ingen toppspelare att köpa som passar in i laget så ska det inte köpas bara för köpandets skull.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav Lakersfan_03 » tis dec 05, 2006 9:38 am

Patrik gjorde en helt godkänd insatts mot huddinge. Inte så lätt att börja producerar direkt när man kommer till en ny klubb.
vi får se vad han kan göra imorgon och mot NH på fredag
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers00 » tis dec 05, 2006 10:33 am

Tycker också Patrik gjorde en hyffsad match mot Huddinge. Bra fart och duktig på skridskorna. Med rätt omgivning så tror jag han växer för varje match.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav ruppo » tis dec 05, 2006 10:34 am

Vissa borde inte ens få prata om hockey när man inte har nåt kunnande! Tanken har inte slagit dej att han kanske fick sitta en del på bänken för att han ALDRIG tränat med laget innan matchen (förutom värmningen då). Tror han kommer få betydligt mer istid när han väl bara kommer in i laget!

Sedan så tycker jag det är bra att man lånar, helt rätt agerat!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Räven » tis dec 05, 2006 11:46 am

Det finns såklart två sidor att låna in spelare. På den negativa sidan är förstås att det är spelare som inte är inspelade i spelet rent taktiskt och att inte känna sina medspelare är ofta lite hämmande till en början.
Det positiva är att lösningen är bra ekonomiskt och givetvis kan en spelarlån bli hellyckat om det är en individ som passar in i Kempe och Custemos hockeyplaner.

Så man kan inte säga något i förväg, utan det får visa sig. Dock tycker jag inte om om det blir en vana att låna spelare från höger och vänster, vilket inte är fallet just i detta nu.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis dec 05, 2006 2:06 pm

Patrik Carlsson är bra det kommer snart att visa sig, att låna Spelare som man redan innan säsongen var intresserade av måste anses vara ett KAP!!! 8)

Efter en Match ser man att killen har skills, om man har missat det från Elitseriematcherna i fjol, som Jan Karlsson sa förra året om Patrik - det är uppsida på killen :?
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Nille » ons dec 06, 2006 10:12 am

Tycker att jag brukar vara negatv... 8O Kan ingen sila bort kamelen ur forumet?
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav serra » ons dec 06, 2006 10:35 am

Nille skrev:Tycker att jag brukar vara negatv... 8O Kan ingen sila bort kamelen ur forumet?

Låt han vara, han har precis fått en ny dator av mamma och pappa så han vill använda den
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » fre dec 15, 2006 10:32 pm

Matchens lirare idag utan tvekan , i alla fall den synen man fått om man lyssnat på kommentatorerna. Tror denna spelare äntligen smällt in i laget och kommer visa mer o mer i framtiden.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre dec 15, 2006 10:34 pm

Jag är beredd att hålla med dig efter att ha lyssnat på referatet.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre dec 15, 2006 11:15 pm

Ja reportrarna var ju lyriska när de berömde honom.För övrigt får man säja om dessa reportrar kan man lyssna på mera neutrala i en bortamatch. :ok:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör dec 16, 2006 12:08 am

Nä, Alfax, de får verkligen höga betyg för sin insatts.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » lör dec 16, 2006 3:27 am

Patrik Carlsson ÄR BRA, om någon missat det.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lakersfan_03 » lör dec 16, 2006 10:37 am

NEDOMANSKY skrev:Patrik Carlsson ÄR BRA, om någon missat det.

jag håller med. När man såg carlsson med pucken för första gången i lakerdome visste jag de va en bra spelare men det tar som sagt lite tid , mot arboga kommer både carlsson och cabana spela riktigt riktigt bra
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » mån jan 22, 2007 10:28 am

Skriver det igen att jag är imponerad av Carlsson nu har han på allvar kommit in bra i truppen och speciellt efter senaste kedjebytet. Carlsson vore något för framtiden kanske kan vi förlänga vårat lån med honom ?.
Vilken skridskoåkning den killen har och han är otroligt farlig när han kommer in i anfallszon.
Bästa matchen för hans del igår
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » mån jan 22, 2007 11:06 am

STIG jr enligt Mig :)
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav calle73 » mån jan 22, 2007 11:11 am

Jarno Jr ;)
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon

Inläggav Lakersfan_03 » mån jan 22, 2007 11:14 am

Mäniköö jr
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » mån jan 22, 2007 3:22 pm

Rouslan Toujikov Jr. :D
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Primeau » mån jan 22, 2007 3:23 pm

Räkan Jr :D
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » mån jan 22, 2007 3:33 pm

Yngvesson jr
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » mån jan 22, 2007 3:42 pm

Man får hoppas att Frölunda inte tar hem honom nu,tror att det finns en risk för det.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » mån jan 22, 2007 3:48 pm

Njae, Frölunda ångar ju på uppåt. Så länge det går bättre och bättre där kan vi nog få ha PC hos oss. Finns ju liksom ingen anledning att ändra på ett vinnande lag :roll:
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » mån jan 22, 2007 4:04 pm

Hur länge gäller lånet ?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » mån jan 22, 2007 4:13 pm

Nu får ni väl ge er. Tanken är väl att han ska få spela och utvecklas i Växjö och HA och kallas hem OM Frölunda får skadeproblem och inte så fort han gör en bra match.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Fredrik R » mån jan 22, 2007 4:17 pm

Jag njuter av varenda match han spelar här i VLH-tröjan..en fröjd att se! :clap:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » mån jan 22, 2007 4:33 pm

Charlamov skrev:Nu får ni väl ge er. Tanken är väl att han ska få spela och utvecklas i Växjö och HA och kallas hem OM Frölunda får skadeproblem och inte så fort han gör en bra match.

Jag tänkte mest på 31 jan.sista datum för värvningar.
Men en utlånad spelare kan han kallas hem efter det?
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Silly Season