Nolan till AHL

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Nolan till AHL

Inläggav Zolen » sön dec 03, 2006 1:02 pm

Då var Nolan klar för Bridgeport Sound Tigers www.eliteprospects.com
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav Primeau » fre jan 26, 2007 9:28 am

Gå in på http://www.soundtigers.com/team/photos.htm och klicka på valfri match för att se bildspel från densamma. #23 Nolan är med på en hel del bilder.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » fre jan 26, 2007 9:40 am

Hit med Jeff Tambellini till nästa säsong :D

Där har vi en riktig förstärkning!
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav challe_berglund » fre jul 06, 2007 9:32 am

Lite gammal nyhet men, Nolan till Carolina Hurricanes

http://hurricanes.nhl.com/team/app?arti ... rvice=page

Nolan, 23, split the 2006-07 between Vaxjo of the Swedish League and Bridgeport of the American Hockey League (AHL), totaling six goals and 10 assists (16 points) and 44 penalty minutes with Vaxjo and nine goals and 13 assists (22 points) and 59 minutes with Bridgeport....
Åk skridskor luajävel!
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs

Inläggav Supporter » fre jul 06, 2007 10:41 am

Roggan skrev:Hit med Jeff Tambellini till nästa säsong :D

Där har vi en riktig förstärkning!
Skulle vara tacksam om du vill bifoga webadressen också i samband med dina inlägg så vi andra kan få ta del av dina upptäckter. Mvh Supporter
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav Roggan » fre jul 06, 2007 1:28 pm

Jag skrev i och för sig mitt inlägg den 26 januari men här kan du läsa vem jag menade:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9509

Numera är han ju klar för NHL, så här hade vi snackat om förstärkning 8)
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » lör jul 07, 2007 12:32 am

Nolan visste vad Han gjorde när Han lämnade Lakers, Han hade skillsen men inte omgivningen.

Han är nu förevigad som den FÖRSTA Lakersspelaren som fått ett NHL-kontrakt efter sin sejour i Popcornlaget värt 475.000$.

"Keep up the good Work"
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Piggelin » lör dec 22, 2007 3:07 pm

Nolan till Carolina Hurricanes i NHL, enligt Elite prospects.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » lör dec 22, 2007 3:51 pm

Själv har jag alltid tyckt att Nolan var något extra , samma som jag tyckt med Thoresen
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » lör dec 22, 2007 4:08 pm

Ganska kul att titta på hans stats när det står såhär:

2006-2007 Vaxjo HC - Swedish Elite League

Växjö HC - Svenska elitserien (?!)

:lol: :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » lör dec 22, 2007 5:10 pm

På Elite prospects står det Växjö Lakers och allsvenskan.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Poliwag » sön dec 23, 2007 5:34 pm

1 ass i första NHL-matchen
Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör

Inläggav Nille » mån dec 24, 2007 11:07 am

Synd att Kempe skulle tvinga in Nolan i kollektivet och inte lät honom vara den stjärna han kom hit för att vara. Det lär ha skurit sig helt mellan Kempe och Nolan, synd på en sådan värvning. Rätt av Evertsson (en kanonvärvning) att ta hit honom, tyvärr såg Kempe till att vi aldrig fick se en rejäl attraktion!!!!
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Lakersfan_03 » mån dec 24, 2007 11:32 am

Det är lätt att skriva så nu Nille men det var många som klagade på Nolan de sista matcherna han var här. Han såg dock mycket omotiverad ut och ville lämna det såg man på honom. Tyvärr för oss
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » mån dec 24, 2007 11:34 am

Kunde Shjon inrätta sig i kollektivet borde Nolan också kunna det, en spelare som när han kom hade meriter inte ens i närheten av Podeins. Skillnaden var kanske att Shjon inte fick lika mycket istid i NHL som Nolan var van vid från de serier han lirat. Det skall finnas utrymme för stjärnor om man vill ha stjärnor, men kan dom inte underkasta sig hela lagidén och lojaliteten som är grunden i all svensk idrott är dom rökta. Så blev det också, helt rätt som jag ser det. Är du riktigt bra får du väldigt mycket istid även i ett allsvenskt lag, Nolan kom aldrig dit och verkade inte speciellt intresserad att visa det heller. Jämför som exempel Nolan och Saviano ur alla aspekter..jag vet vem jag väljer alla sju dagarna i veckan.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Nille » mån dec 24, 2007 11:40 am

Tycker det är skitsnack. Försök få en spelare som Zlatan att underkasta sig, vilket slöseri med talang det vore. Sedan måste man naturligtvis spela för laget. Det är en balansgång mellan lag och jag, men visst är det konstigt att en spelare som inte platsar i Lakers platsar i NHL. Ja han såg omotiverad ut men det berodde mycket på att Kempe inte kunde handskas med Nolan och att Evertsson fick medla för att försöka få någon rätsida på problemet. Det är inte en slump att en del tongivande spelare i årets trupp som även var med förra året inte hade förnyat kontraktet om Kempe hade varit kvar i år och ja jag vet detta säkert!
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Niles » mån dec 24, 2007 11:53 am

Det handlar inte om att underkasta sig, mer att inrätta sig och acceptera lagidén. Det tror jag Zlatan också kan numera. Om du upplever det som skitsnack bryr jag inte mig det minsta om. Podein, Saviano, Männikö, Marsh med flera. Alla bra spelare som trots att dom kom hit som tänkta stjärnor inrättade sig och gav/ger allt för laget. Dom väljer jag alla dagar i veckan i stället för divor som knappt orkar visa att dom är bra.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » mån dec 24, 2007 1:23 pm

Ingen kan säga att Nolan var dålig och inte kom upp till en bra nivå. För han var bra de få matcher han var här. Men på slutet märktes det att det fanns en del som har hänt i klubben och vi vet kanske inte alla detaljerna idag heller. Men det var bäst för båda parterna att han till slut stack eftersom han inte själv ville vara kvar i laget och sådana spelare vill man heller inte ha kvar. Hade han dock presterat på topp så hade det varit en spelare vi alla hade saknat idag.
Vissa vill vara i rampljuset mer än andra. Vissa behöver det för att få ännu mer självförtroende som Nolan kanske.
En bra hockeyspelare utan tvekan
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Nille » tis dec 25, 2007 2:37 pm

Som sagt det är en balansgång mellan jaget och laget, men om man nu tar över en spelare på artistkontrakt för stora pengar så måste man väl räkna med att ge dem mer istid än andra eller har jag fel.... Nolan hade väldig koll och visste precis hur många minuters speltid han fick pp, bp osv. Det är möjligt att han gjorde sig omöjlig i laget men det känns onekligen som en förlust att skicka hem en spelare från allsvenskan som året efter tar en plats i NHL. Men visst en spelare måste platsa socialt i laget också men jag tror att här hanterades inte spelaren på rätt sätt. En bra ledare måste kunna hantera olika sorters människor och få dem att prestera även i kollektivet.
Även om vi tycker olika kan vi nog vara överens om att vi hade en spelare i laget som vi av olika anledningar tyvärr inte lyckades få att prestera efter sin potential.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav NEDOMANSKY » tis dec 25, 2007 11:25 pm

Lite typiskt Svenskt det här med kollektivet, Nolan vs Kempe, Ingen av dessa båda herrar tillhör Världstoppen i Sitt Yrke Dock är Nolan att betrakta som en KLASSpelare, Kempe hade sina goda sidor men också svagheter, OM Han är en Klasstränare får framtiden utvisa.

Om nu FLERA nuvarande Lakersspelare hade synpunkter på Kempe så är ju Nolans agerande än mer förståligt, Eller?

Att tillhöra ett kollektiv innebär inte enligt Mig att alla är kompisar med alla och har samma uppgifter på utanför isen, så funkar det ingenstans.
Kollektivet SKA vinna, gärna med induviduella virrpannor.
Det är en LEDARfråga att få det att funka i alla fall, utan SVENSK Millimeterrättvisa. I INTER är Zlatan Kung, det vet Mancini och ger Zlatan självklart förtroende, vilket leder till att Laget gynnas och vinner, Mancini vet att uttnyttja varje spelare optimalt, det handlar inte om Rättvisa i Proffvärlden utan att VINNA/Prestera.

Nolan presterade enligt Mig men sket i det när Han inte fick ett självklart förtroende, eftersom Han rättmätigt ansåg sig vare bättre än de flesta i Laget. Även Zlatan har lullat omkring på planen när Lagerbäck slänger i det ena Träbenet efter det andra. Så funkar Idrott på toppnivå.

Att jämföra KUNG Podein med Nolan är inte relevant, en 30+ Taggare som åker till Svedala för att ha kul och dricka Falcon, Rik som ett troll, vunnit Stanley Cup, ville bara ha lite knorr på Hockeykarriären upptäckte att Han med sina Brunkaregenskaper kunde Dominera i HA och bli firad hjälte som dessutom inte hade något att bevisa.

Annat då med Nolan, ung spelare på väg upp i karriären med en helt annan kunskap som spelare och spelstil.

Alla vet att KUNG Podein särbehandlades å de grövsta av Lakers(med rätta), varför är det inte ok med Nolan :?

ps. OM Man särbehandlas så krävs det givetvis att Man LEVERERAR :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Primeau » ons dec 26, 2007 11:52 pm

Säga vad man vill om Brandon Nolan, han satte ett par rejäla tass-avtryck i Växjö Lakers Book of Fame i alla fall. Undrar om han är en av fredagens straffläggare? :wink:
Det hade varit intressant att veta hur han egentligen resonerade under sin tid här, OM han resonerade över huvudtaget....
Redan i första matchen mot AIK gjorde han ju succé. Fram till ungefär 5 minuter återstod av matchen då två helkorkade utvisningar på raken i offensiv zon bakom AIK-kassen drog ner betyget från 6 grantoppar till 1 vissen amaryllis 8O Vissa matcher var han verkligen totalt ointresserad, och omvänt alldeles lysande i andra.
Killen var för första gången utanför Nordamerika, man kan tycka att det skulle vara en sporre att visa upp sig från sin allra bästa sida och se det hela som ett spännande och lärorikt äventyr? Han hade ju trots allt tackat ja till spel i den kyliga Norden så helt ointresserad kan han ju knappast ha varit?

Kanske var/är han en bortskämd kille van att få allt serverat. Kanske var Kempe helt fel tränare att handskas med den typen av spelare. Kanske ansåg Brandon Nolan att han var på tok för överkvalificerad för sketna Hockeyallsvenskan. Jag tycker i alla fall det är riktigt kul att ha sett honom här.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Återgå till Silly Season