Johan Tornberg hoppar av tränarjobbet i Västerås

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Johan Tornberg hoppar av tränarjobbet i Västerås

Inläggav challe_berglund » tor nov 13, 2008 1:39 pm

Ännu en gång hot från idioter till "supportrar" inom ishockeyn..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3762507.ab
Åk skridskor luajävel!
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs

Inläggav Anders83 » tor nov 13, 2008 1:42 pm

Va fan är det med folk?? det har gått 17 omgångar för helvete... jävla idioter skämmes tamejfan!!!
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » tor nov 13, 2008 1:42 pm

Vad är det för sjuka jävla människor som håller på så
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Niles » tor nov 13, 2008 1:58 pm

Nog för att fotbollsdräggen håller på med sånt titt som tätt..hade hoppats slippa det i vår älskade idrott. Man upphör aldrig förvånas hur en del uppenbart tillverkats utan hjärna, konstigt att det inte forskas mer kring det fenomenet. Är det ärftligt?
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » tor nov 13, 2008 2:25 pm

Hockeyförbundet skulel gå in med ett straff i det här läget , 3 matcher helt utan publik varsågod att hota .
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav challe_berglund » tor nov 13, 2008 2:31 pm

Det hade kanske vart en lösning, problemet blir då supportrar i motståndarlag eller av annan anonym art som hotar. Då drabbas ju fel klubb av straffet, eller hur man nu ska säga...
Åk skridskor luajävel!
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs

Inläggav Syndabocken » tor nov 13, 2008 2:59 pm

Även här på lakers forum förekommer det att supportrar utför mobbning och kränkningar mot vanligt folk och mot egna supportrar. Lika illa. För jävligt!
Syndabocken

Inläggav norje » tor nov 13, 2008 3:07 pm

Grova anklagelser syndabocken. Nyanserat & fint 1a inlägg du gör.

När det gäller vissa supportrars agerande mot tränare inom både Hockey & Fotboll på senare tid, saknar jag ord. Livstids avstängning på svenska arenor är det första som slår mig.
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

Inläggav Syndabocken » tor nov 13, 2008 3:12 pm

Norje..
ÄR det grova påhopp mot folk så ÄR det, du skrev det nyss själv, bara att "svälja!" och inse fakta.
Hade aldrig tänkt tanken att skriva ett sådant inlägg om jag inte var medveten om vad som pågår härinne ibland. Tyckte att inlägget passade bra under denna diskussionen.
Senast redigerad av Syndabocken tor nov 13, 2008 3:22 pm, redigerad totalt 4 gånger.
Syndabocken

Inläggav Kjellsson » tor nov 13, 2008 3:14 pm

Hej Bruno!
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Niles » tor nov 13, 2008 3:23 pm

Stor komik. 4 ändringar redan.. :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » tor nov 13, 2008 3:39 pm

challe_berglund skrev:Det hade kanske vart en lösning, problemet blir då supportrar i motståndarlag eller av annan anonym art som hotar. Då drabbas ju fel klubb av straffet, eller hur man nu ska säga...

Jo det kanske inte är så lyckat men något måste fan göras!

Det är skam att en så bra tränare (i mina ögon) som Thornberg tvingas lämna pga av HOT som dessutom antagligen aldrig skulle verkställas .
Bofors eller Löven nästa och grattis till klubben som får honom!!
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Modano 9 » tor nov 13, 2008 3:50 pm

Användarvisningsbild
Modano 9
Forumamatör

Inläggav PutteA » tor nov 13, 2008 4:38 pm

Han åkte förbi Nybros bås och firade sitt mål.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Stoffe » tor nov 13, 2008 4:47 pm

Detta är fan för jävligt! :evil: Hur i hela friden kan man hota sin "egna" tränare till att man får han att sluta? Snacka om att skjuta sig själva i foten :wallbang: Johan är nog den bästa tränaren i hela allsvenskan. Inget ont om våran egen JK men JT är strået vassare!
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Fetisov » tor nov 13, 2008 5:47 pm

Det som Albrandt gjorde var för jävligt. In med klubban hos motståndarna o håna när man avgjort matchen, fy fan. synd att inte
vänsterkroken tog ännu hårdare. Jag förstår efter att ha sett filmen
att även Tornberg blev förbannad, man gör inte så utan att få stryk.
Fetisov
Forumamatör

Inläggav Piggelin » tor nov 13, 2008 7:55 pm

Jag bara undrar, vart är den gamla fina svenska idrottsrörelsen på väg?
Tränare kickas till höger och vänster. Avgår dom inte självmant så ordnar dom så kallade "supportrarna" det. Dom som någon gång själva sysslat med idrott vet väl för fan att man inte kan vinna alla matcher. Att man sedan kanske inte motsvarar fansens förväntningar kan ju bero på att det finns lag som har lyckats bättre.
Det är ju detta som är hela idrottsrörelsens mening, det är som Wikegård säger "tävling för fan".
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor nov 13, 2008 8:06 pm

Det här är ett allvarligt problem oavsett hur man ser på det. Hot har blivit en del av elitidrotten och så kan det inte fortsätta. Jag anser att den allmänna åklgaren måste inleda en förundersökning i varje enskilt fall, även utan en polisanmälan av den som drabbats. Det är i slutändan demokratin som står på spel, och varje försök att hindra, stoppa eller olagligt påverka en individs rätt att välja arbete eller bostadsort skall bekämpas.

Antagligen väljer de drabbade att inte gå vidare med en anmälan eftersom deras familjer är föremål för hoten, men om åklagarmyndigheten hade skyldighet att inleda förundersökningar skulle den enskilde inte behöva ta ansvar för att brotten klaras upp, och förhoppningsvis skadas eller dödas då ingen heller. Vad är det som säger att personer som är sjuka nog att hota låter bli att förverkliga sina fantasier bara för att en polisanmälan inte gjorts? Ingenting.

Vi får aldrig blanda ihop engagemang med ett patologiskt beteende. Jag hoppas innerligt att VLH framöver går i bräschen och försvarar sina idrottsledares arbetsmiljö. När sådant här händer SKALL en polisanmälan göras. Hockeyförbundet/Den enkilda klubben bör också kontakta arbetsmiljöinspektionen för att höra hur man kan arbeta med problemen. Det finns andra yrkeskategorier där hot också tyvärr är vanliga. Idrottsrörelsen kan inte fortsätta blunda för det som händer.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor nov 13, 2008 8:39 pm

Mig veterligen har aldrig Lakers sparkat en tränare och det är jag STOLT över vi har sett var som hänt med vår fotbollsförening i Växjö sparkade tränare åt höger och vänster ,har det blivit bättre? ,alla har svaret.
Dessutom en massa kostnader efter som kontrakten måste fullföljas. Kan tänka mej att tränare Stille (öster ) har mått gott i över 1 år sen han blev sparkad, han sista lön betalades ut i okt.
Håller med Dej Piggelin .var har idrottens själ tagit vägen.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tor nov 13, 2008 8:50 pm

Alfax det som bekymmrar mig mest är att det förmodligen inte ens är någon '' VIK '' Supporter som ''hotat'' honom. Det lär vara någon som vill VIK illa och på så sätt svarta ner VIKS rykte genom att när det går lite sämre hota honom för att på så sätt tro att de är vik supportrarna.
Inte en jävel med vik hjärta vill bli av med han.
Han är allsvenskans BÄSTA tränare och vet vad han sysslar med
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor nov 13, 2008 9:23 pm

Även om jag vill tro dej 03,så är jag inte så säker på detta.
Erfarenheten från Västerås ifjol i Play off , när vi fick polisbeskydd efter matcherna där visar att VIK har inte världens bästa supportrar.
Underbara poliser förresten med landslagsmålvakten i bandy i spetsen!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » tor nov 13, 2008 9:34 pm

Det finns säkerligen"firmatyper" även i Västerås. Det är ingen småstad vi pratar om här. Att de bara orkar. Så länge firmor slås på en öde plats så bryr jag mig inte. Men att hota tränare är helt åt helvete!
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor nov 13, 2008 10:05 pm

Dagens presskonferens finns ute på VIK:s hemsida.

Är det bara jag som får olustiga vibbar av det hela? Går det verkligen till så här?

Möte 09.00. Thornberg meddelar att han utsatts för allvarliga hot och vill inte fortsätta som tränare. VIK accepterar efter ett par följdfrågor hans avskedsansökan och utser direkt de assisterande till att ta över. VIK vet fortafarande ingenting, inte vad det är för typ av hot, hur länge de pågått, om klubben i sig är hotad, ingenting. Jahaja - kalla till presskonferens. VIK vet ingenting men accepterar Thonbergs beslut. Inga tveksamheter från de nya huvudansvariga. Kapten Juhlin: "Det kan inte varit VIK-supportrar utan måste vara NÅGON ANNAN". Någon annan styr VIK. Men det är bara att gasa på enligt Popovic. Men hallååå!!!! Är de allihopa från vettet!?! Enbart kapten Juhlin känner tveksamhet inför vad som händer i hans förening. "Det är oacceptablet tycker vi från spelarna", säger han. Dagens understatement.

Thornberg vill fortsätta i i VIK i någon form och VIK vill ha honom kvar i föreningen. Gott så, men tänk om NÅGON ANNAN inte vill det? Skall Thornberg få valsa runt på olika poster tills NÅGON ANNAN slutar hota och till slut blir nöjd med posten han har? Så här flat får man inte agera, eller så har det aldrig förekommit några hot och VIK vet om det. Men varför skulle man kalla till en presskonferens om något man vet aldrig har hänt? Oavsett hur är VIK:s agerande under all kritik. Deras årsmöten måste vara en parodi på medlemsdemokrati. NÅGON ANNAN bestämmer ju ändå.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tor nov 13, 2008 10:41 pm

Hela denna Cirkus kring Idrottsklubbar börjar bli Patetisk, Klubbar SKALL stödja sina Tränare på ALLA nivåer, det börjar som i mitt eget fall med att ett gäng Föräldrar lägger in sitt VETO som inte bör finnas och sätter oavlönade Ungdomsledare i skiten för att inte stöta sig med vissa inflytelserika föräldrar, det slutar med DödsHot till hela Familjer bland Elit-Lagen. SAMMA Sjukdom olika grad av symptom.

Enda lösningen är enligt Mig att precis som Jag gjorde ALDRIG VIKA SIG för dessa Människor, så länge Thornberg/Majoren och Ola Andersson m.fl. viker sig för Svinen så kommer De att fortsätta, låt Er inte skrämmas av Packet.

Kom tillbaka Thornberg, visa det RÄTTA VIRKET.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav alfax » tor nov 13, 2008 10:48 pm

Ja ,Du Varanen jag kunde inte tyda vad som verkligen sagts , men så är det bäde i Lövens fall och Gurkorna .... låt aldrig något sådant hända i Lakers ,RAKA besked det ska varennda MEDLEM fodra Och de som inte är medlemmar ska hälla käft!!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Hatapopcornssupportrar » tor nov 13, 2008 11:48 pm

Om man vill ha bort en tränare så är det bättre att " knacka på dörren" ....
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Inläggav Viktor666 » fre nov 14, 2008 8:41 am

Ja, eller också kan man ju helt enkelt köra över honom med bilen. Eller varför inte skjuta honom? :oops:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Varanen » fre nov 14, 2008 11:21 pm

Hockeyallsvenskan reagerar och jag förstår att man ger VIK sitt stöd i det uttalandet. Men VIK är flata, skyller på någon annan och verkar inte ta tag i det verkliga problemet. Bra att man arbetar med säkerheten kring matcharrangemangen, men hjälper föga mot den här typen av terrorism. Jag tror klubbarna måste träda fram en och en en och lägga alla korten på bordet varje gång något liknande inträffar. Mörekertalet är nog skrämmande högt. Lyft fram skiten så vi kan hjälpas åt att bemöta idiotin. Det gäller även min egen klubb. Jag vet att coach Fagervall fick utstå mycket ovett under sin tid här. Observera att jag skiljer på frän kritik och anonyma, hotfulla nattliga samtal.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » fre nov 14, 2008 11:31 pm

Underbart att se VIK-spelarna och VIK Supports manifestation i TV4 sporten. Och japp, fram med skiten så vi alla kan sluta upp kring vår älskade idrott och visa vår avsky mot denna idioti.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav alfax » lör nov 15, 2008 12:00 am

Varanen skrev: Det gäller även min egen klubb. Jag vet att coach Fagervall fick utstå mycket ovett under sin tid här. Observera att jag skiljer på frän kritik och anonyma, hotfulla nattliga samtal.

Kritik är en sak ,men Fagervall fick stå emot mycket från sittplatspubliken bakom båset och telefonsamtal när han var här .Du har helt rätt Varanen.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör nov 15, 2008 12:18 am

Det finns gränser vad en tränare ska få utstå, det har gått åt helvete riktigt numera. Men när Fagervall var här tycker jag väl ändå att vi höll oss klart på rätt sida gränsen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » lör nov 15, 2008 2:09 am

Ringde du hotfulla telefonsamtal mitt i natten? Jag skrev tydligt att jag gör skillnad på frän kritik och kriminellt agerande. Jag vet inte vilka vi är i sammanhanget, men det det är inte rätt sida gränsen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons dec 03, 2008 12:53 am

Undrar om Majoren är på väg till VIK Västerås??
Han var i vilket fall som helst på plats i ABB Arena denna kväll. Sittandes bakom båsen där VIP personer, spelarfruar etc brukar sitta, hmmm?? :ajaj:
Och inte nog med de, han var på ett strålande humör!!! 8O
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Stoffe » ons dec 03, 2008 8:30 am

Man kan ju alltid hoppas! Då sjunker dom!!!!! 8)
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Primeau » ons dec 03, 2008 9:21 am

PutteA skrev:Och inte nog med de, han var på ett strålande humör!!! 8O

Det tror f-n han var: Lakers blev ju avklädda och totalt förnedrade på bästa sändningstid. Enda trösten i eländet var att det stod fel uppgifter i tv-tablån angående kommentatorn dvs jag slapp höra på hängröven Leffe Boorks sura uppstötningar.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Återgå till Silly Season