Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jag har påmint ledningen om att det är nödvändigt att fylla ut offensiven med de vi har tappat nu, Bois, Chrille, Yngve & Saviano. Som svar ges, att man tror mycket på att Weinstock ska blomma ut ännu mer, men å andra sidan har man inte värvat klart än. Så vi ska nog avvakta, och inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten.c70t5 skrev:Kamrater, det handlar om att få mest hockey-/krona. En scoutning värd namnet betyder så in i helvetes mycket. Det är inte alltid som Money Talks. Paukkanen är ett exempel på hur det INTE får gå till, vilket Evertsson också har sagt. Man lär av sina misstag, en gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket. Evertsson har flytet just nu. Efter att just nu ha stämt av med en av mina källor så ser defensiven bra ut. En back återstår och finge Växjö Lakers hit ett Kanadensiskt granitblock alá Honkanen så ser det förbannat bra ut. Christoffer Persson kom hit från Frölunda J20 - idag är han en av Växjö Lakers mest framstående backar. Scoutning återigen - oerhört viktigt!
Dock så måste vi vara så ärliga att vi inser att offensiven i detta nu är försvagad å det grövsta. Två-/tre topp-forwardsplatser är det kvar. Det vill nog till att Evertsson kryddar dom lite extra om draget kring ishockeyn och förhoppningarna om Kvalserien skall vara bestående. Men hittills, på det stora hela, så ser det bra ut...
/T5!!
c70t5 skrev:I och med värvningen av elitseriemeriterande (tungt epitet...) Niklas Andersson så kan man ju inte beskylla Evertsson och CO för att inte göra ett dåligt grundarbete - iaf inte denna gången. Enligt Smålandsposten så har herr Andersson fått gå igenom inte mindre än åtta intervjuer - och telefonen har gått röd. Överdrivet och stora trumman? Kanske. Evertsson lovordar backförvärvet och jag hoppas att han får rätt. Hockey-/krona är ledordet.
Nu måste det ju finnas en ganska så väl tilltagen buffert för att förstärka den offensiva biten (AHL-backen inkluderad). Förra säsongen så kontrakterades Stiig, Nålan OCH Pukkanen, och vad kostade inte dom ihop. Evertsson - kryddstarkt på resten för jäsingen.
Välkommen till Växjö Lakers Niklas Andersson. Popcorn (utan smör) i periodpauserna är obligatoriskt, bara så du vet. Tullning av handbagage är kotym och sker innan äntrande av Lakerdome - detta pga att smuggelpopcorn (danska sådana) har förekommit.
/T5!!
c70t5 skrev:I och med värvningen av elitseriemeriterande (tungt epitet...) Niklas Andersson så kan man ju inte beskylla Evertsson och CO för att inte göra ett dåligt grundarbete - iaf inte denna gången. Enligt Smålandsposten så har herr Andersson fått gå igenom inte mindre än åtta intervjuer - och telefonen har gått röd. Överdrivet och stora trumman? Kanske. Evertsson lovordar backförvärvet och jag hoppas att han får rätt. Hockey-/krona är ledordet.
/T5!!
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 9 gäster