NHL-lockouten 2004

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

NHL-lockouten 2004

Inläggav Zrekal » tor nov 06, 2003 5:26 pm

Undra om inte Podein skulle kunna hjälpa till att knyta lite kontakter till Lakers med lite fler "föredettingar" som vill lira lite håkki under strejken? Oavsett om han spelar kvar här själv eller inte...
Användarvisningsbild
Zrekal
Forumdemon

Inläggav LasseMaja » fre nov 07, 2003 12:38 am

Vaddå föredettingar?? Om dom nu spelar i Nhl så kan du väl inte kalla dom föredettingar?? :ajabaja:

Visst borde det gå att locka hit lite spelare under strejken nu när hela världen vet vilka Växjö Lakers är!!
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Niles » fre nov 07, 2003 1:01 am

Är något undrande till hela grejen egentligen även om det vore kul. Ett antal utlånade spelare från elitserien och nedåt och helt plötsligt kanske spelare med kontrakt i NHL kallas tillbaka till sina klubbar för spel igen och förvirringen blir ett faktum. Visst skulle elitserien bli en attraktion rikare och intresset för hockey öka ytterligare men hur länge..Vet inte riktigt hur många svenskar som saknar kontrakt i NHL efter denna säsongen, dessa ska väl i så fall spela hela säsongen klar i Sverige enligt ett beslut som är taget om jag inte missminner mig.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » fre nov 07, 2003 7:28 am

Nej, jag gillar inte heller den här NHL-grejen. :evil:
Det kommer bli en förskjutning av spelare neråt genom hela seriesystemet för EN säsong och sedan skall alla spelare tillbaka uppåt igen... :roll:
Vad hände med långsiktighet och den berömda hockeykulturen... :lol:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav NiGy » fre nov 07, 2003 9:15 pm

Jag tycker nog oxå att dom kan stanna "over there"!
Dom är i.o.f.s. j-vligt duktiga hockeyspelare men som föregående skrivare skrev lär det bli en förskjutning av spelare som nog inte är så bra på sikt!
Tycker nästan att det borde vara förbjudet för dom att strejka med dom lönerna, jag menar dom spelar ju inte under vapenhot direkt!
Alla har rätt till min åsikt!
Användarvisningsbild
NiGy
Forumproffs

Inläggav Zrekal » fre nov 07, 2003 9:47 pm

Skulle vi få chansen att ha någon av de utestängda spelarna i Lakers under en obestämmd tid vore det tjänstefel att inte tacka ja anser jag.
Användarvisningsbild
Zrekal
Forumdemon

Inläggav Cobra » lör nov 08, 2003 4:12 pm

Det är väl inte spelarna som strejkar utan klubbarna som blockar eller?
Användarvisningsbild
Cobra
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav NiGy » lör nov 08, 2003 9:19 pm

Cobra skrev:Det är väl inte spelarna som strejkar utan klubbarna som blockar eller?

I så fall är det lättare att förstå! Jag har inte satt mig in i problemet mer än att klubbarna vill ha ett slags tak på lönerna!
Alla har rätt till min åsikt!
Användarvisningsbild
NiGy
Forumproffs

Inläggav buck » lör nov 08, 2003 11:57 pm

tycker att det borde anammas i SHA åxå... ingen spelare ska ha MER än 150.000:-/månad! ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Zrekal » sön nov 09, 2003 12:04 am

Om jag inte har helt fel så har spelarna krav på ägarna som åxå ska gå igenom för att de ska spela. hu8r som helst så var inte avsikten med tråden att diskutera vilkoren för en eventuell strejk/blockad utan möjligheten till att få hit någon under den tiden.
Användarvisningsbild
Zrekal
Forumdemon

Återgå till Silly Season