Kontrakt

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Kontrakt

Inläggav alfax » tis feb 17, 2004 6:00 pm

Wernblom får inte nytt kontrakt med Modo.............
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav MEL » tis feb 17, 2004 6:04 pm

Det menar du inte! :wink: Var har du hört detta, vore kanske något för Lakers att nappa på, killen är ju helskön.
Senast redigerad av MEL tis feb 17, 2004 6:12 pm, redigerad totalt 1 gång.
MEL
Forumdemon

Inläggav alfax » tis feb 17, 2004 6:11 pm

Jo,det menar jag. :idea: :lol: uppvaktad av 3 svenska klubbar och 5 utländska. Expressen idag.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers00 » tis feb 17, 2004 9:10 pm

http://www.expressen.se/index.jsp?a=107114
Det blir nog Frölunda ,eller Lakers......... :P
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist

Inläggav INDIAN #66 » tis feb 17, 2004 11:05 pm

Lakers00 skrev:http://www.expressen.se/index.jsp?a=107114
Det blir nog Frölunda ,eller Lakers......... :P

Tack Lakers00. Tror nog att MW:s polare J Ax Alavaara gör sitt. Lite referenser om det utanför hockeyn.
Bild
Användarvisningsbild
INDIAN #66
Forumentusiast

Inläggav Orre Ericsson » ons feb 18, 2004 10:38 am

hoppas på lakers!!!
Podein ä Kung!!
Användarvisningsbild
Orre Ericsson
Forumamatör

Inläggav Zrekal » ons feb 18, 2004 10:44 am

INDIAN #66 skrev:Tror nog att MW:s polare J Ax Alavaara gör sitt. Lite referenser om det utanför hockeyn.

J Ax Alavaara har inga polare.
Användarvisningsbild
Zrekal
Forumdemon

Inläggav carl » ons feb 18, 2004 1:37 pm

Jag begriper ärligt talat inte vad Modo sysslar med i Wernblom-fallet. Hur kan man behandla en lojal, egen produkt, på det sättet? Det finns ju inte många hjärtan som klappar hårdare för Modo än Wernbloms.

Han har tydligen haft en hel del lukrativa erbjudanden genom åren, men alltid varit trogen sin moderklubb. För övrigt håller han ju fortfarande hyfsad klass. Skulle gissa (utan att veta) att han, trots en något sämre säsong, ändå är bland Modos fem bästa målgörare i år. I ett slutspel är han ovärderlig.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav buck » ons feb 18, 2004 3:20 pm

kan nästan passa med ett "högmod går före fall..." i det här fallet..

OM nu inte NHL lockouten blir av... då kan de stå där med skägget i brödrosten. ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » ons feb 18, 2004 3:37 pm

buck skrev:kan nästan passa med ett "högmod går före fall..." i det här fallet..

OM nu inte NHL lockouten blir av... då kan de stå där med skägget i brödrosten. ;)

Tja, vem vet... :roll:
Detta kan nog sticka i ögonen på flera av MoDo:s NHL-spelare och kanske det inte blir den spelarrush som styrelsen (förmodligen) räknar med... :?
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav INDIAN #66 » ons feb 18, 2004 5:31 pm

Rickard Andersson skrev:
INDIAN #66 skrev:Tror nog att MW:s polare J Ax Alavaara gör sitt. Lite referenser om det utanför hockeyn.

J Ax Alavaara har inga polare.

Man ska inte döma andra utifrån sig själv, min vän :ajabaja: . De kan vara bra att ha ibland :wink: .
Bild
Användarvisningsbild
INDIAN #66
Forumentusiast

Inläggav Zrekal » tor feb 19, 2004 7:54 pm

carl skrev:Jag begriper ärligt talat inte vad Modo sysslar med i Wernblom-fallet. Hur kan man behandla en lojal, egen produkt, på det sättet?

Vet inte några detaljer på vad som sker mellan Wernblom å MoDo men en klubb måste ju kunna tacka nej till en spelare trots att han spelat länge i klubben utan att de ska vara att behandla honom illa.

Vad det inte så här Troja gjorde mot Grans?
Användarvisningsbild
Zrekal
Forumdemon

Inläggav carl » fre feb 20, 2004 11:57 am

Rickard Andersson skrev:
carl skrev:Jag begriper ärligt talat inte vad Modo sysslar med i Wernblom-fallet. Hur kan man behandla en lojal, egen produkt, på det sättet?

Vet inte några detaljer på vad som sker mellan Wernblom å MoDo men en klubb måste ju kunna tacka nej till en spelare trots att han spelat länge i klubben utan att de ska vara att behandla honom illa.

Vad det inte så här Troja gjorde mot Grans?

Svaret på Modos agerande fick vi igår. Föreningen ligger pyrt till ekonomiskt.

Gällande Grans-fallet kan nog varken du eller jag redogöra för vad som inträffade.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Zrekal » fre feb 20, 2004 2:09 pm

Jag kan inte redogöra för vad som inträffat i något av fallen med, men du tyckte ju att MoDo behandlade Wernblom illa så nått vet du som inte jag vet.

Att Grans inte fick kontrakt i Troja för lång å trogen tjänst vet jag däremot, det är ingen hemlighet.
Användarvisningsbild
Zrekal
Forumdemon

Inläggav carl » fre feb 20, 2004 2:22 pm

Rickard Andersson skrev:Jag kan inte redogöra för vad som inträffat i något av fallen med, men du tyckte ju att MoDo behandlade Wernblom illa så nått vet du som inte jag vet.

Att Grans inte fick kontrakt i Troja för lång å trogen tjänst vet jag däremot, det är ingen hemlighet.

Att Modo ligger illa till ekonomiskt vet alla som läser sportsidorna och det är knappast heller någon hemlighet.

Svårt att tro att du känner till alla faktorer som bidrog till att Grans lämnade Troja. Det borde man känna till innan man spikar sin uppfattning i frågan.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Zrekal » fre feb 20, 2004 2:40 pm

Det är inte Troja å Grans jag vill diskutera...jag e ruskigt nyfiken på vad som hänt i MoDo mellan dem å Wernblom.
Användarvisningsbild
Zrekal
Forumdemon

Inläggav carl » fre feb 20, 2004 2:56 pm

Rickard Andersson skrev:Säger väl det för andra gången då, det enda jag vet om Grans är att han inte fick nytt kontrakt av Troja det år han gick hit. Faktorerna bakom vet jag inget om å har inget sagt om dem heller.

Ekonomin har jag läst om men jag har fortfarande ingen aning om vad MoDo gjort som behandlar Wernblom illa??
Men eftersom du tycker det så borde ju du veta det för man bör ju veta alla faktorer för att spika uppfattningen i en fråga sa du.
Så jag undrar vad du vet om fallet mellan Wernblom å MoDo??
Riktigt nyfiken på vad som skurit sig mellan dem är jag...trodde själv han skulle spela där resten av livet.

I mitt första inlägg (daterat 2004-02-18) har jag ingen vetskap om att Modos ekonomiska sits ser ut som den gör. I mina inlägg daterade 2004-02-20 vet jag det.

Marknadsvärdet på Wernblom är förmodligen ganska högt, vilket sannolikt får effekter i Wernbloms lönekuvert. Med den ekonomi Modo tydligen har, har föreningen troligen kommit fram till slutsatsen att Wernbloms lönesumma ger bättre effekt om man lägger den summan på någon annan/några andra spelare.

Om du går in på Modo's supporterforum kan du se reaktioner från supportrarna. Styrelsen kände troligtvis väl till Wernbloms populäritet och vad ett sådant här beslut skulle innebära. Jag gissar på att man inte hade agerat på detta sätt om ekonomin hade varit en annan.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav alfax » fre feb 20, 2004 3:10 pm

Sedan frågar man sej ,hur kan Modo har denna ekonomi ,den klubben trodde jag var stenrik ,så många spelare de skickat iväg till NHL.För mej är det en gåta,men finns nog svar på detta också.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » lör feb 21, 2004 1:48 am

Att "skicka" spelare till NHL är inget klubbarna tjänar kosing på. Dessutom måste de som flyttar ersättas.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » lör feb 21, 2004 10:14 am

Nej, det är bättre att ta hit NHL-spelare! :lol:
DET tjänar man på, både sportsligt och ekonomiskt... :wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Varanen » lör feb 21, 2004 11:49 am

Precis! Lakers har hittat det vinnande konceptet. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör feb 21, 2004 12:35 pm

Ekonomiskt vet jag inte om man tjänar något på, det var höga premier enligt SMP idag.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Återgå till Silly Season