Nu startar vi...

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Nu startar vi...

Inläggav PP » mån mar 15, 2004 11:55 am

...silly season.

Vilka har kontrakt för nästa år?

Att grabbarna gjort en bra säsong är alla överens om. Men för att vi skall kunna göra en ännu bättre nästa år måste vi förstärka laget, vilket också innebär att någon måste gå. Trist men så är det.

Jag tycker att vi måste förstärka på backsidan. Jag ser gärna två nya rutinerade backar som vågar tacklas, kan skjuta, har grymt spelsinne och är snabba skridskoåkare.

Jag ser också gärna en ny kedja forwards. Här skulle jag vilja ha en trio med ruggig fart under rören. Helt enkelt en förstaline.

Hoppas mycket på Andree och Blomman under nästa år.

Vad sägs...
PP
Forumamatör

Inläggav herbert » mån mar 15, 2004 12:36 pm

Inga namn men en kravspec. kan man alltid börja med.

SAIK:s Taavola (höll på att bli en tavla) poängterade att det bl.a. var INITIATIVFÖRMÅGAN hos spelarna som avgjorde den här tillställningen. Jacobsson är väl en av mästarna i Lakers, om än lite snäll för övrigt. Peter Andersson har också en gåva från högre makter, när han är på rätt humör. Konstruktiva spelare är A och O i de här sammanhangen. Ett bra lag spelar fram målchanser, vilket Lakers kunde göra i div 1, men i AS har det krävts lite mer finess, varför det blir mer kämpa än finlir med dagens material. Initiativrika spelare funkar även mot bättre motstånd. Inte för att jag tror Foppa kommer till oss, men speltypen är ju en bra referens. Att alltid göra det bästa möjliga med pucken. Podein har ju visat att en man framför kassen är bra, och att det finns andra utvägar än att slå pucken till icing. Det brukar hänvisas till rutin, erfarenhet och hur många poäng någon skrapat ihop under förra säsongen, när man presenterar en ny spelare. Att vi får en spelare med ett bra facit är ingen garanti för framtida framgång. Han spelade väl inte ensam! En spelare som funkar i ett visst gäng, måste nog erbjudas ett liknande gäng i nästa lag. Jag tycker vilja, anpassnings- och initiativförmåga är viktigare ledord när värvningarna sätter i gång. Ser fram emot en spännande silly season!
Användarvisningsbild
herbert
Forumamatör

Återgå till Silly Season