På glid

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav INDIAN #66 » lör mar 20, 2004 12:16 am

Johan Jönfeldt, andremålis i VF bakom Henke. Johan är utlånad till Borås. :twisted:
Bild
Användarvisningsbild
INDIAN #66
Forumentusiast

Inläggav C70T5 » lör mar 20, 2004 12:17 am

Må så vara.
Men Vi måste ju för f_n satsa på en förtstemålvakt, detta alternerande är ju kasst.
Förstemålis skall det vara helt klart!

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav INDIAN #66 » lör mar 20, 2004 12:21 am

Jönis har goda möjligheter att bli en mkt bra förstekeeper. Är aldrig lätt att hamna i skuggan bakom en av ES bästa målvakter. :wink:
Bild
Användarvisningsbild
INDIAN #66
Forumentusiast

Inläggav ao » lör mar 20, 2004 12:24 pm

Jag ser ingen anledning till att det måste satsas på en första målis. Jag tycker det funkat skitbra som det varit i år.

Ponera, c70, att Burman varit "förste" målis som du uppenbarligen ville. Vad tror du skulle hänt i PlayOff med en målvakt som knappt stått några matcher under hela säsongen och sen komma in i PlayOff? Med facit i hand hade vi knappast gått vidare från PlayOff 1...

Ser vi till lagen i SHA så är det väl bara Örebro, Mora som har utpräglade första målvakter, vad jag kommer på. Troja hade väl också det innan Andersson blev skadad.

Jag tycker det bara finns fördelar med att ha två likvärdiga målvakter som delar på sysslan. Det skapar en konkurrenssituation som tvingar att målvakterna ger allt på alla träningar och matcher om de vill ha speltid.
njae
Användarvisningsbild
ao
Forumproffs

Inläggav Snoken » lör mar 20, 2004 1:02 pm

Visst är det en trygghet med två första-målisar, men det är också en kostnadsfråga.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav Räven » lör mar 20, 2004 3:44 pm

Precis Snoken, du trampade helt rätt när du sa att det är en kostnadsfråga. För att ha två likvärdiga målvakter i hög allsvensk klass, kostar pengar. Har man råd ja då är det ett drömläge.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Silly Season