Holst till Växjö

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Piggelin » sön mar 21, 2004 11:29 am

Jag tror att Jocke Fagervall från IKO kommer som tränare och han tar med sig Timo Leinonen, en av allsvenskans bästa målvakter.
Kanske inte topp-10, men mycket bra.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » sön mar 21, 2004 12:11 pm

på iko´s hemsida står det

Timo Leinonen Målvakt Ett optionsår kvar

Men tror ni jensen är sugen på att spela andra fiol, tror att vi kommer att få 2 nya målvakter i sådant fall.
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Micha » sön mar 21, 2004 12:17 pm

Jag tror inte att Jensen vill vara dörröppnare i stort sett hela säsongen.... Jag tror inte att han vill vara kvar om det skulle se ut att bli så...då blir det 2 nya målvakter isf.....tror jag...
Användarvisningsbild
Micha
Forumentusiast

Inläggav Räven » sön mar 21, 2004 2:54 pm

Ja, precis, mig veterligt så har väl Jensen uttryckt att han inte är intresserad av att var någon andremålvakt. Men egentligen håller han inte hög allsvensk klass?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Micha » sön mar 21, 2004 3:01 pm

Jag tycker att Jensen verkligen har visat att han håller hög klass...varför kasta bort det när han (enligt mig) har vart så stabil, framför allt i slutet.... :?: :!: :?: :!:
Användarvisningsbild
Micha
Forumentusiast

Inläggav buck » sön mar 21, 2004 5:47 pm

Instämmer!

Ge Jensen ett par hundringar extra i månaden o parkera honom framför kassen!!!!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » sön mar 21, 2004 8:23 pm

Micha skrev:Jag tycker att Jensen verkligen har visat att han håller hög klass...varför kasta bort det när han (enligt mig) har vart så stabil, framför allt i slutet.... :?: :!: :?: :!:

Han spelade några bra matcher efter jul men innan dess så var han ganska darrig, sen har ju jensen problem med att släppa för mycket returer.
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Micha » mån mar 22, 2004 3:46 pm

Kan det ha med att göra att han spelade fler matcher efter jul sammanhängande....Inte för att jag vet hur många det kan ha vart varken innan eller efter jul, i rad... men jag tycker i vilket fall att han har bevisat att han absolut är stabil och håller som förste målis...
Användarvisningsbild
Micha
Forumentusiast

Inläggav Lakerdome » mån mar 22, 2004 8:42 pm

buck skrev:Ge Jensen ett par hundringar extra i månaden o parkera honom framför kassen!!!!!

Håller han så får dom gärna parkera honom framför kassen. Att vara förstemålvakt är inte nåt man lovas, utan nåt man ska förtjäna. Det är ju upp till han själv om han sen blir det eller inte. Men han förtjänar absolut att få chansen..

Andreas Hadelöv är namnet jag hört som dom menar vara den topp 10 målis dom jagar.
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Puck På Pung » tis mar 23, 2004 5:20 pm

c70t5 skrev:Var det inte snack om en topp 10 målvakt enligt ryktena....!? :roll:

Kan Patrik Åkesson få Wernblom till Sveriges bästa spelare kan han få Holst till topp tio-målvakt...
Användarvisningsbild
Puck På Pung
Forumentusiast

Inläggav Beckis » tis mar 23, 2004 5:35 pm

Hammers:::::

Måste faktiskt hålla med dig där :roflol:

Men sen kan det ju vara media som framhäver saker till det bättre oxå...
så vi skall kanske ta det hela med en klackspark...

Beckis
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Martin Holst

Inläggav FenrirofHonkers » lör mar 27, 2004 11:39 pm

Holst har alltid varit och kommer alltid förbli min absoluta favorit i Hammersdräkten. En riktigt bra målvakt om man ser till det stora hela. Nackdelen med honom är att han kan vara ganska ojämn.

Han har en extrem hög högstanivå och kan stundtals passa in i ett högre placerat lag i allsvenskans topp eller i Elitseriens nedre skikt. Dock är det inte alltid denna höga nivå utan han har en riktigt låg lägstanivå.

Säsongen han nyligen lämnat bakom sig är förmodligen ingen han är speciellt stolt över och han har fått en stentuff match om förstaplatsen mellan stolparna när Pål Grotnes kom till Halmstad. Pål visade sig vara lite mer stabil än vad Holst var och i slutänden var det "Pålle" som fick förtroendet.

I början var det tal om att Holst skulle lämna men nu när det nästan låter som det är klart med Burman börjar rykten om att även Pålle börjat komma på andra tankar.

Vad jag känner så vill Holst inte agera andramålvakt men vill samtidigt inte sänka sig lägre en allsvenskan. Förståligt med tanke på vilket målvaktsspel han besitter.

Skulle ni nu få Holst som keeper (första eller andra) så är det bara att säga grattis. Han är dock ingen av de "Topp 10" som det talas om.
Användarvisningsbild
FenrirofHonkers
Forumamatör

Föregående

Återgå till Silly Season