Storhetsvansinne el?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Niles » lör apr 03, 2004 10:05 pm

Ni är för roliga.. :lol:

Nöjer mej med att hålla med Nigy.

Om man mot förmodan inte skulle få en jumbojet i huvudet, bli rammad av en ubåt eller ramla av en finlandsfärja tänkte jag se allsvensk hockey även till nästa säsong. Men tänk om dom lägger ner allsvenskan då..usch då..
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör apr 03, 2004 10:11 pm

Nä, jag tror också på Åkesson, men en önskan är att ha en något lägre omsättning på spelarna än vad som kan bli fallet.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » sön apr 04, 2004 9:16 am

Jag orkar inte ge mig in så djupt i diskussionen MEN ni som sågar Åkesson kan ju tänka på att följande spelare pga av olika anledningar tydligen lämnar laget på egen vilja. Dessa spelare har Åkesson alltså inget annat val än att ersätta med nya spelare.

Burman, Jensen, Bjerdahl, Grans, Podein?, Boman.

Sen kan ni som tycker att det är så otroligt mkt, och så himla dåligt med med tio nya spelare tänka på att vi värvade nio spelare inför och under säsongen 2003/2004 och då var det ingen som klagade efter vad jag vill minnas.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » sön apr 04, 2004 9:57 am

Jag klagar inte, utan tycker bara att man inte kan ta in 50% nya spelare inför varje säsong, det gick bra förra säsongen, men då var det steget från ettan till AS.
Jag tror, men vet naturligtvis inte, att cirka 20% är en lagom nivå, dvs 4-5 spelare och sedan bygga ett homogent team av det, med de gamla spelarna i botten. För ingen kan väl säga annat, än att det tar tid att bygga ett fungerande team, vi har väl alla kanske blivit anställda i en helt ny verksamhet och det tar tid innan den sätter sig.

Sedan tror jag också att de spelare som du räknade upp, själva valt att lämna föreningen.

Men jag har tidigare sagt att jag har fullt förtroende på vad Åkesson och övriga i Lakers gör, fattas bara annat. Men man måste få tycka till lite ibland och det är inget som säger att jag har ett enda rätt.
För inte är det kul precis, om det är som i gamla Sovjet, där alla sa "da da da" när ledningen sa något. :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » sön apr 04, 2004 12:25 pm

Omsättningen av spelare har under Lakers hela satsning varit enorm. Det har dock varit naturligt eftersom vi snabbt tagit oss upp i seriesystemet. Klubbens närmaste målsättning är att konsolidera sig. Det är en sanning med modifikation, eftersom målsättningen är att nå SA, dvs tre placeringar bättre än förra året. En bra nivå enligt mig är 5-6 spelare per säsong, under normala omständigheter. Att det blir fler i år beror på att VLH ändrar målvaktsupplägget och att klubben anlitat en ny tränare. Det måste synas i spelartruppen. Det är ingen mening att anlita en ny huvudansvarig och samtidigt inte vilja se någon förändring.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Beckis » sön apr 04, 2004 12:31 pm

Per-Carlsson::::

Är väl ingen som sågar Åkesson el?????

Han jobbar ju enbart på uppdrag av vad styrelsen kommer fram till dvs hur många spelare osv som skall värvas.....

Min kritik riktar sig mer åt Ledningen.....

Att bygga upp en stomme i detta laget verkar tar tid,

i grund och botten..vad jag menar är att ngn jävel skall betala för värvningarna hela tiden.......och är det inte vi (suppisar) så är det ngn annan.......Hemska tanke om det inte lyckas till superAllsvenskan kommande år....

För de kraven ställer jag i alla fall.......

Beckis
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Rebecca » sön apr 04, 2004 4:21 pm

Jag håller med Perra...Åkesson hade inget val. Iaf inte när det gällde Burman, Jensen, Boman, Grans och Podein? men Bjerdal är jag lite osäker på, tror inte han själv valde att gå??? Eller är det någon som vet säkert??
Användarvisningsbild
Rebecca
Forumentusiast

Inläggav Räven » sön apr 04, 2004 5:54 pm

Nä, jag har ingen aning. Men jag hoppas att det jobbas med näppar och klor på att hitta en lösning att få Shjon motiverad även nästa säsong, för han om någon behövs i laget.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Silly Season