Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Bortsprungen Lakej skrev:Snälla guida mig ni som förstår. Hur kommer det sig att Ljungqvist nu kan gå till oskarshamn trots att han spelat för växjö tidigare. Kan ju hända att oskarshamn och växjö möts i ett eventuellt playoff. Då har vi ju samma situation som för skoog. Växjö är väl inte direkt heta på att släppa ljungqvist?
Per Carlsson skrev:Så mitt svar är nog att jag inte alls vet vem vi ska ta istället, har svårt att tänka mig våra forwards som backar. Många är bra i det defensiva jobbet, bl a Jarno som får mer uträttat i defensiv zon är i offensiv, men frågan än om han skulle göra sig bra som back...
Per Carlsson skrev:Ja det är han, och 15 bast är inte mkt att komma med i dessa sammanhangen....
Varanen skrev:Kan det tänkas att det finns någon som kan komma på dispens från någon annan klubb eller har alla tänkbara kandidater redan varit utlånade till en klubb under säsongen?
Varanen skrev:3) Rapporter om att någon i truppen har visat excellent form på träningarna, exempelvis Jarno.
Varanen skrev:Vad jag så innerligt längtar efter nu är en positiv nyhet. Vad som helst som för fokus tillbaka till det jag älskar mest: Hockeyn.
2) En ny back är på ingång enligt reglerna ovan.
4) Lagkapten Yngvesson ger en intervju där han säger att laget är taggat till max.
5) Miikka blir uttagen till finska landslaget.
6) Jacobsson skriver på för ytterligare en säsong så att han slipper ha lakejer grävandes i trädgården.
Varanen skrev:Det kom ingen back i går, vilket innebär att vi har följande backar i truppen:
Augustin, Nyström, Ohlsson, Carlsson, Messa, Sundbom och Generalen (7 st).
Messa och Nyström har tydligen fortfarande känningar av sina skador. Det går att spela någon/några matcher med 5 backar. Dubblera (vilket blir otroligt jobbigt i längden) kan Custemo och Sundbom göra respektive. Vilket fall som helst är man då otroligt känsliga för ytterligare skador. En del frågor vill jag ställa:
- Har vi någon back i J20 som kan gå in och direkt spela på den här nivån, dvs genomföra en hel match i ett ordinarie backpar?
- Kan det tänkas att det finns någon som kan komma på dispens från någon annan klubb eller har alla tänkbara kandidater redan varit utlånade till en klubb under säsongen?
- Vilken forward skulle ni helst se spela back om det blir nödvändigt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster