DEFAUW Brad o Shjon

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Ambassador » fre feb 04, 2005 9:58 am

Det beror nog lite på hur man ser Shjon och Brad....de ge rju lite stjärnglas åt Växjö...och det kan också betyda mycket!
Ambassador | 19:57 ! ! !
Användarvisningsbild
Ambassador
Forumproffs

Inläggav Putte#24 » fre feb 04, 2005 10:23 am

Gissar att Brad inte är så dyr som många tror...
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » fre feb 04, 2005 11:28 am

Putte/LL skrev:Gissar att Brad inte är så dyr som många tror...

Tror han är dyrare än t.e.x en av våra bästa spelare, Miikka..
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav erok » fre feb 04, 2005 11:54 am

Vad spelarna kostar spelar väl ingen roll så länge klubben eller sponsorer har råd att betala.Att de sen inte kommer upp till vissas förväntningar kanske beror på helt andra saker.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » fre feb 04, 2005 1:36 pm

erok skrev:Vad spelarna kostar spelar väl ingen roll så länge klubben eller sponsorer har råd att betala.Att de sen inte kommer upp till vissas förväntningar kanske beror på helt andra saker.

Om du vet något som inte jag känner till så kan du skicka ett mail till mig men jag är absolut av den uppfattningen att man ska betala bäst till de spelare som presterar mest. Tror varken klubben eller sponsorerna vill betala en hög lön till någon som inte uppfyller de kraven som man ställer.

Vet inte riktigt hur det fungerar men jag tycker man skulle ha någon form av grundlön med ett bonussystem som ger mer " klirr i kassan " till de som presterar något.
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav erok » fre feb 04, 2005 3:51 pm

Jag vet nog inte mer än vad du vet.Men att man kan köpa gris i säck det vet väl alla.Nu tycker jag förvisso inte att varken brad eller sjon har gort bort sig.Men det var kanske förväntningarna som var för höga på just dessa spelare bara för att de kommer från NHL..Det är en chansning man får ta.Låter bra på pappret men tyvärr kommer de inte upp i den klassen som alla hade hoppas på.(Inklusive jag)
jag håller inte riktigt med om att ett bonussystem är ett bra alternativ.
Vad ska en bra spelande back som aldrig gör mål ha för bonus igämnförelse med en lat spelare som gör många mål men aldrig vill spela hemmåt.Därimot skulle hela laget få + i kassan om de vinner.Tycker detta vore mest rättvist.En för alla.Alla för en
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre feb 04, 2005 11:09 pm

Erok har rätt. Synd om sponsorerna känner sig svikna. Truppen var ju tvunget att spikas tidig vår (c70) annars var det stor skandal. Is i magen är min melodi annars springer vi i famnen på agenterna.

Brad suger ingen röv och Shjon visste vi var vi hade. Kostanderna för spelartruppen hade kunnat användas annorlunda med facit i hand. Det hade ingen då det begav sig.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » fre feb 04, 2005 11:13 pm

Varanen skrev:Synd om sponsorerna känner sig svikna. Truppen var ju tvunget att spikas tidig vår (c70) annars var det stor skandal

Vad menar du?

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » fre feb 04, 2005 11:20 pm

Du stimmade ju redan i april-maj och tyckte att rekryteringarna gick slött. Måste jag leta upp inläggen...? :roll:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » fre feb 04, 2005 11:40 pm

Och?
Menar du verkligen allvar när du skriver att eftersom att Jag efterfrågade hur det går med nyförvärven och "stimmade" aningen och var nyfiken på forumet i april-maj, menar du att det har haft en negativ inverkan (inverkan öht) gällande hur Växjö Lakers värvningsansvarig har misslyckats/lyckats med värvningarna till Växjö Lakers? Är det mitt fel att truppen spikades när den gjorde det? :roll:

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » lör feb 05, 2005 12:01 am

Absolut inte. Det hade självklart ingen som helst betydelse. Men det kan vara så att någon hade samma känsla i VLH. Jag ber så mycket om ursäkt C70. Jag har haft fel om mycket, antagligen även denna gång...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » lör feb 05, 2005 12:15 am

Jaja, jag skriver vad jag tycker och efterfrågar vad jag känner mig vilja ha svar på (att jag öht kom på tal i denna tråden är märkligt), mao jag är förbannat intresserad av hur det går för Växjö Lakers. Om mitt "irriterande stimmande" (INTRESSE och NYFIKENHET) för snart ett år sedan gällande nyförvärven till Växjö Lakers fortfarande sitter fastettsat hos vissa som en negativ och irriterande klang, ja då får jag väl be om ursäkt...

HEJA VÄXJÖ LAKERS!

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » lör feb 05, 2005 12:32 am

Det är ju jag som ber om ursäkt. Att du nämndes i denna tråden beror helt och hållet på att jag missbedömt vår relation.

Jag ber OFFICIELLT C70 om ursäkt för att jag överhuvudtaget nämnt honom i detta forum. Det kommer givetvis aldrig att upprepas, eftersom jag är ärlig i min ursäkt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakerdome » lör feb 05, 2005 11:01 am

Gräv ner stridsyxan nu grabbar.
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Föregående

Återgå till Silly Season