Laget

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Laget

Inläggav Per Carlsson » ons maj 04, 2005 5:35 pm

Ser riktigt intressant ut. Längtar efter att få reda på vem den sista backen blir.

MV1 - Pär Åkerström
MV2 - Pål Grotnes - Ny från Halmstad

B1 - Aki Heino
B2 - Jeremias Augustin
B3 - Per Sundbom
B4 - Andreas Custemo
B5 - Peter Messa
B6 - Christopfer Persson - Ny från Frölundas J20
B7 - Johan Ejdepalm - Ny från Hammarby
B8 -

F1 - Jarno Pikkarainen
F2 - Christian Jacobsson
F3 - André Selander
F4 - Daniel Johansson
F5 - André Persson
F6 - Torsten Yngvesson
F7 - Johan Andersson - Ny från Skövde
F8 - Martin Romö - Ny från Oskarshamn
F9 - Robert Rosén - Ny från Alvesta
F10 - Johan Markusson - Ny från Oskarshamn
F11 - Adam Calder - Ny från Coventry Blaze
F12 - Jonathan Persson - Ny från Boden
F13 - Ville Hirvonen - Ny från Pelicans Lahti
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Supporter » ons maj 04, 2005 5:42 pm

Varför inte en tysk back, i värsta Kunackl format! :) Fagerwall verkade mycket nöjd efter hemresan från Tyskland.
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav Klonis » ons maj 04, 2005 5:48 pm

Tycker detta laget ser jättespännade ut om Jocke kan få alla på rätt ställe inga såna där kanon namn , ungt värvat vilket jag gillar skarpt förhoppningsvis nångra som stannar ett par säsonger om dom håller måttet så vi slipper byta ut så många inför nästa säsong
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav dolitle » ons maj 04, 2005 6:50 pm

Jag är oxå nyfiken på den sista backen.
Jag tycker att laget ser intressant och spännande ut. Många unga grabbar som vill utvecklas och gå uppåt i systemet blandat med lite äldre rutinerade uvar som Yngvesson och Custemo.

Någon mer än jag som längtar till första isträningen?
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Supporter » ons maj 04, 2005 7:00 pm

Lägg därtill sex lovande juniorer som Fagerwall har plockat upp till A-laget inför den här säsongen. Framtidsspelare?
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav C70T5 » ons maj 04, 2005 8:58 pm

Jag tycker att laget ser riktigt intressant ut. Det finns en mycket bra mix av alla dess olika rollspelare som grovjobbare, finlirare och målskyttar. Nu återstår den sista pusselbiten - en mycket viktig sådan, och det på backsidan. Jag hoppas att Jocke och Company har ett riktigt "korsdrags-ess" kvar i skjortärmen. Jag vill hemskt gärna se en stor, tuff, skridskoskicklig och RUTINERAD back. Spännande detta...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons maj 04, 2005 9:02 pm

Stog det inte nånstans att de två sista förvärven skulle höja medelåldern?? Ville höjer ju inte medelåldern alls, så då ligger det månne bara på den sista backen då!!?? En gammal rutinerad räv?? :dontknow:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Räven » ons maj 04, 2005 9:03 pm

PutteA: Tycker du att det är dags för mig att snöra på mig grillorna, eller?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons maj 04, 2005 9:05 pm

Räven skrev:PutteA: Tycker du att det är dags för mig att snöra på mig grillorna, eller?

Japp Räven, tycker vi gamla gubbar ska ta tag i detta. Jag hänger på!! :hbang: :hbang:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Räven » ons maj 04, 2005 10:02 pm

PutteA: Jo, det skulle vara roligt, men jag hör ärligt talat mer hemma på allmänhetens åkning numera. :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons maj 04, 2005 10:07 pm

Räven skrev:PutteA: Jo, det skulle vara roligt, men jag hör ärligt talat mer hemma på allmänhetens åkning numera. :wink:

Ahh va faan Räven. Jag ska haka på Lakej Hockey till hösten tänkte jag. Ska du inte hänga på, kommer bli döball, ja lovar dig!! Jag har lovat min flicka att hon ska få se pappa spela hockey nån gång.......innan man få käpp!!! :wink: :lol:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Räven » ons maj 04, 2005 10:45 pm

PutteA: Jo, det skulle vara roligt, men min åkning har under de sista åren bara varit på sjöis, med gått om svängrum, allt finlir är sedan länge borta, det skulle nog bara bli benbrott för en annan, tror jag.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons maj 04, 2005 10:49 pm

Räven skrev:PutteA: Jo, det skulle vara roligt, men min åkning har under de sista åren bara varit på sjöis, med gått om svängrum, allt finlir är sedan länge borta, det skulle nog bara bli benbrott för en annan, tror jag.

Ja tror jag få jobba lite med ditt själv förtroende....... :wink: Men visst ser laget intressant ut nu, även om dom inte få våra signaturer!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Räven » ons maj 04, 2005 10:51 pm

PutteA: Jo, det håller jag med om och det jag tycker är bra är den låga medleåldern, som är något att bygga vidare på. Skulle vara väldigt kul om det lyckades.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons maj 04, 2005 10:53 pm

Räven skrev:PutteA: Jo, det håller jag med om och det jag tycker är bra är den låga medleåldern, som är något att bygga vidare på. Skulle vara väldigt kul om det lyckades.

Ja, precis, man är jäkligt nyfiken just nu på den sista backen.....
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Räven » ons maj 04, 2005 11:20 pm

PutteA: Jo, jag ser också fram mot vad det kan vara för en spelare. Det ser ut att bli ett stabilt försvar (backar) i år, i alla fall på papperet.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor maj 05, 2005 1:45 pm

Nu till min favoritsysselsättning (formera femmor). Jag har inte sett alla spela, men känner ändå för att spekulera lite.

Marcusson - Yngvesson - Jacobbsson

sson-kedjan kan allt. Marcusson är nyckeln med sitt riv och slit. Borde kunna avlasta Yngvessons defensiva uppgifter och the great Toorst kan koncentrera sig på att mata Chrille med mackor.

A.Persson - Hirvonen - Calder

Hirvonen håller i hop det hela. Calder och Persson ömsom manglar ömsom strutar.

Pikkarainen - Romö - Andersson

En skön tredje line där Andersson agerar sniper vid tillfälle. Läge - skott - Ninja!

Selander - Johansson - J.Persson

Checking line där ytterforwardsen blivit tokiga. Skall vara den mest hatade kedjan i Lakers...av motståndarna. Varje insläppt mål är en personlig förolämpning mot mamma.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tor maj 05, 2005 7:53 pm

hahaha,roligt skrivet om fjärdekedjan!

ja framåt känns det riktigt kul måste jag säga,jag som alla andra inväntar nu sista backen med stor förväntning!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakerdome » tor maj 05, 2005 9:44 pm

Jag vill också agera coach för en stund..

Åkerström-Grotnes

Johan Ejdepalm-Peter Messa
Aki Heino-Christoffer Persson
?-Andreas Custemo
Per Sundbom-Jeremias Augustin

Markusson-Yngveson-Jacobsson
J.Persson-Romö-Calder
Pikkarainen-Hirvonen-Andersson
A.Persson-Dalle-Selander
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon

Inläggav Varanen » tor maj 05, 2005 10:10 pm

Din tredje line ser intressant ut. Jag vill avvakta den sista backen innan jag börjar fundera på backparen. Hoppas att det kommer någon som vågar vara defensiv. Just nu har vi bara två som har det modet, varav en gör sin debutsäsong i seniorsammanhang. Åt Gäry går det säkert att ge den rollen fullt ut (enkla pass - försvara slottet). Vi måste få honom att sluta vilja vara offensiv. Det skulle definitivt vara gynsamt för hans hockeykarriär. No more Mr Allround!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

laget

Inläggav -machiavelli- » tor maj 05, 2005 11:37 pm

Är det ingen mer som vill se lite klassisk nhlformering av kedjorna, dvs. 2 linor som producerar, en defensivline samt en checkingline? Något i stil med:

1:a
Calder - Yngvesson - Jacobsson

2:a
Andersson - Hirvonen - J. Persson

3:e
Pikkarainen - Romö - Markusson

4:e
A. Persson - Johansson - Selander

PP 1:a

A. Persson - Yngvesson - Jacobsson

PP 2:a

Andersson - Hirvonen - Calder

SH 1:a

Romö - Markusson

SH 2:a

Johansson - Pikkarainen

Mot detta kan man kanske främst ha två invändningar:

* Kedjorna i sig blir ju inte balanserad! -Tanken borde ju rimligtvis vara att 1:a och 2:a i stor sett alltid skall möta en kedja som de har övertag mot (hmm..kan dock bli svårt med tanke på vilka lag som kommer att spela i den nya serien).

* Romö och Markusson används för lite samt J. Persson och Andersson ges ett för stort ansvar! -Här kan man bara spekulera men troligtvis kommer oskarshamnspojkarna att få spela en hel del både mot motståndarnas 1:a och 2:a linor är jag rädd (finns ju en hel del svettiga lirare i nästa års serie). Gällande J. Persson och Andersson är jag inte så uppdaterad kring deras kapacitet, men.. både gjorde närmare 30 poäng i förra årets serier i sämre lag än Lakers..dessutom är det båda unga och kommer troligtvis att växa med uppgiften som det så fint heter...dilemmat i den linan är väl att jag inte har någon koll på vilken lirare Hirvonen är egentligen...kanske är han inte tillräckligt stark för att hålla upp linan?

/my 2 cents
Användarvisningsbild
-machiavelli-
Forumamatör

Inläggav Varanen » tor maj 05, 2005 11:55 pm

Du kommer själv med de huvudsakliga invändningarna. I mitt tycke behövs det alltid någon kraft i varje kedja som är beredd att ta skitgörat, och dessutom har kunskapen att göra det. Exempelvis Axelsson, Påhlsson, Samuelsson nu i VM. Om Sedinarna hade varit trillingar hade resultatet igår varit det omvända... :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » fre maj 06, 2005 12:04 pm

Risken med en NHL-formering, där de första femmorna är mer offensivt präglade, är i Växjö Lakers fall att de lätt kan komma bort mot starka lag. Exempelvis är ju inte Ville Hirvonen eller Johan Andersson några bjässar vad jag förstått, så där finns ju risk för att de blir bortplockade och inte kommer till, lite på samma sätt som Miikka och Omark i vissa matcher förra året. Därför behövs, precis som Varanen säger, någon stark kraft i varje formation, varför det kan vara bra att dela upp Romö, Markusson, Andrée Persson och Jonathan Persson i varsin kedja.

Fast jag hade gärna sett Jarno-Romö-Markusson om Calder och Johan Andersson (exempelvis) hade varit större.

Markusson-Hirvonen-Calder
med utgångspunkten att både Markusson och Calder är ännu bättre målskyttar än vad statistiken visar, samtidigt som de är fysiskt starka. Ville är ju den nye Grans (om man får tro SmP), och en Grans kan få i stort sett vilken spelare som helst att göra mål.

Andrée-Torrsten-Jacobsson
om Andrée klarar av att ta grisrollen och vinna sargerna och även dela det defensiva arbetet med Torrsten, annars får man byta plats på honom och Markusson.

Jarno-Romö-Johan A
förhoppningsvis min favoritkedja kommande säsong. Romö står för stabilitet på ett annat sätt än både Hirvonen och Torrsten, vilket öppnar upp för slitvargen Jarno att jobba mer åt båda håll och inte fastna i en ren defensivroll. Johan Andersson kan producera lite undangömd i tredjelinan, passar nog honom helt perfekt.

Selander-Dalle-Jonathan P
med risk att undervärdera Jonathan så sätter jag honom i fjärdekedjan, för att få ytterligare fysik där, varken Dalle eller Andre är vidare stora, men har hjärta. Dessutom blir även denna kedja målfarlig med en blivande stjärna på ena kanten.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Bati » fre maj 06, 2005 5:17 pm

Varanen - Fick för mig att Sedinarna var inne på Sveriges båda första mål, har också för mig att de ligger i topp i svenska +/- statistiken med +5.

Med andra ord tror jag snarare på tvåsiffrigt än Finlandsseger vid en ytterligare Sedinare. :wink:
Användarvisningsbild
Bati
Forumamatör

Inläggav Varanen » fre maj 06, 2005 6:01 pm

Hehe...jo Sedinarna har varit förvånansvärt effektiva i detta VM hittills. Samuelssons utrymmesskapande spel har varit en förutsättning tror jag. Jag är övertygad om att 2 Sedinare + en Samuelsson är bättre än 3 Sedinare.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav dolitle » fre maj 06, 2005 6:05 pm

Jag är helt inne på Varanens linje. 3 Sedinare i samma lina skulle inte vara bra, utan ständigt vara kvar i hörnen. Samuelsson kompletterar dom bra.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav #54 » sön maj 08, 2005 2:12 pm

dolitle skrev:Jag är helt inne på Varanens linje. 3 Sedinare i samma lina skulle inte vara bra, utan ständigt vara kvar i hörnen. Samuelsson kompletterar dom bra.

mmm å så fick Samuelsson näta igår gött.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Återgå till Silly Season