Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
teddy skrev:Än en gång har styrelsen gjort ett bottennapp. Och jag som trodde att korkade växjöstyrelser försvann i och med den förra österstyrelsens avgång.
men ack så fel jag hade.
Stark trupp säger dom. Visst, men vad händer om någon forward blir avstängd eller skadad.
PINSAMT är ett för litet ord.
Förr värvade dess när vi inte behövde. spelare bytte av varandra lika mycket som brittan byter män. men nu när vi verkligen behöver då sätter dom käppar i hjulet för fagerwall och c/o.
Ska bli interressant att se hur lakers kommer att klara sig framöver. Håller verkligen alla tummarna så hårt det bara går.
ps även om styrelsen säger att pengar är ett problem, så tror jag att så inte är fallet.ds
Hockeyoraklet skrev:Till slut, att styrelsen så här öppet går emot sin egen tränare, tolkar jag bara på ett sätt, efter säsongens slut tänker man inte förhandla om en förlängning utan har redan nu börja se sig om efter en ny tränarkraft.
bara min tolkning...någon som håller med?
carl skrev:Nuvarande Lakers-trupp är för bra för att riskera nedflyttning, vilket gör värvningen onödig.
Chansen att Lakers når en 4:e plats om man förstärker med en vass forward är för liten för att det ska vara värt kostnaden.
Jag tycker Lakers verkar ha en riktigt sund styrelse. Beslutet kan inte vara mer rätt.
Krasst så spelar det ju ingen roll om man kommer 5:a eller 11:a.
PutteA skrev:carl skrev:Nuvarande Lakers-trupp är för bra för att riskera nedflyttning, vilket gör värvningen onödig.
Chansen att Lakers når en 4:e plats om man förstärker med en vass forward är för liten för att det ska vara värt kostnaden.
Jag tycker Lakers verkar ha en riktigt sund styrelse. Beslutet kan inte vara mer rätt.
Krasst så spelar det ju ingen roll om man kommer 5:a eller 11:a.
Håller med dig Carl till 100%. Tycker det verkar som styrelsen faktiskt tänkt till lite. Man tar chansen att spara lite klöver istället inför framtida värvningar. Jag tror det lag vi har idag kommer prestera en kanonvårsäsong. Dock ingen kvalplats, men det är ju inget primärmål denna säsong!!
Kjellsson skrev:Vad jag har hört så fanns det pengar till för nyförvärv men man valde att spara dessa för att kunna satsa hårdare inför nästa säsong. Hade man tagit in en ny spelare nu hade det kanske kostat i storleksordningen 300000-400000 kr. Frågar är ju om det hade varit värt dessa pengar. Jag tycker inte det för skillnaden i tabellplacering tror jag inte skulle bli särskilt stor. Bättre då att satsa dessa pengar nästa säsong. Sen kunde ju beslutet tagits tidigare inget snack om den saken.
Skulle vi drabbas av extremt mycket skador så finns det väl ett transferfönster i januari också om jag inte minns fel.
Fröken Svår skrev:det är bara att hålla med. varifrån målet om fjärdeplatsen plötsligt har kommit ifrån vet jag inte, top 10 har väl målet varit?
Carl säger att det inte spelar någon roll om laget kommer på 5:e eller 11:e plats. En sanning med modifikation om du frågar mig, ett välpresterande lag lockar de där extra 100-200 åskådarna per match, men frågan är om kostnaden för en vass forward kan täckas av en sådan extra inkomst.
Rätt beslut av styrelsen alltså. Men kommunikationen verkar tveksam, åtminstone om Smp har gett rätt bild, vilket de säkert inte har.
Fröken Svår skrev:Carl säger att det inte spelar någon roll om laget kommer på 5:e eller 11:e plats. En sanning med modifikation om du frågar mig, ett välpresterande lag lockar de där extra 100-200 åskådarna per match, men frågan är om kostnaden för en vass forward kan täckas av en sådan extra inkomst.
Charlamov skrev:Eller ska dom byta ut halva truppen igen??
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster