Jag fick lite hicka idag när jag läste att Chiefen ansåg att Weinstock var lite av en chansning - det hoppas jag verkligen inte. Weinis är inte en purung spelare som man väntar på ska blomma ut. Förväntningarna på honom hoppas jag innerligen infrias. Chiefens ord är att Weinis ska vara Andrée Perssons ersättare. Dessutom så säger Chiefen att Weinstock är en spelare som han har scoutat i i minsta detalj.
Växjö Lakers skrev:Vi har jobbat länge på Marcus och kollat honom noga. Dem svar vi har fått på varför han inte lyckats etablera sig köper vi. Jag har nog aldrig kollat upp en spelare så mycket som jag gjort med Marcus. Kort och gott så tror vi stenhårt på honom!
En annan spelare som jag hoppas ska komma mer till sin rätt kommande säsong är Markusson. Han måste smälla på och spela mer fysiskt - sitt spel. Major Fagervall anser jag hämmade hans spela förra säsongen med sitt förbannade (taktiska) gapande och skrikande. Jag hoppas att Kempe på ett mer metodiskt sätt kan få fram monstret hos Manglaren.
Paukkanen, Karjalainen, Nolan och Steve MÅSTE hålla hög klass. Kommentarer överflödiga. För att citera Chiefen;
- Det skall märkas när dom är på isen, i positiv bemärkelse.
I övrigt så stämmer jag in i den Finska melodin...
/T5!!