Vem blir ny tränare efter Kempe? [Rubrik ändrad]

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav alfax » lör mar 10, 2007 4:43 pm

Hur man kan få Daniel till en Lakershatare är för mej en gåta!!!
Säger som volvon ,tack för Daniel finns ,han kan hockey.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » lör mar 10, 2007 4:45 pm

Daniel är ingen lakershatare, snarare Lakersälskare! :wink:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » lör mar 10, 2007 5:46 pm

Daniels blogg är skitbra, skulle vilja ha mer avslöjanden i den dock men man får acceptera att papperstidiningen går i första hand.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Varanen » lör mar 10, 2007 9:49 pm

Då och då dyker det upp en FULLSTÄNDIGT överraskande synvinkel här på forumet. Faktiskt alltid lika roligt när det sker. Daniel Svensson är en synnerligt hockeykunnig person som placerar sina läsare och sin chefsredaktör (???) i första rummet. Vad jag menar med det är att nyheter (blogg) publiceras utan hänsyn till VLH:s bästa. Så vill jag att den tredje statsmakten agerar. Allmänintresset före särintresset. Detta skriver jag inte bara för att jag bubblade på hans lista en gång, utan därför att jag verkligen uppskattar hans alster om hockey. Efter allt detta fjäsk är jag värd en placering på den riktiga listan Daniel... (Om inte ska jag starta en hatkampanj a la Evertssongate :wink: :lol:)
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

....men vi behöver en debatt om journalistik!

Inläggav H. Nygren » lör mar 10, 2007 11:10 pm

D Svensson är ok. men i övrigt har vi begåvats med ovanligt dåliga journalister. När det gick bra för Lakers blåser man på i både tidningar och radio, när det sedan gick sämre sågar man hejdlöst. Det är sällan man är [b]nyanserad[/b] och allra sämst är nog radio Kronoberg. De (radio Kronoberg)är ett gäng glada amatörer.. :evil:
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
H. Nygren
Forumamatör

Inläggav Herr Oberst » sön mar 11, 2007 11:54 am

Lobo skrev:http://www.smp.se/article/788076_102-0-0-0

Kempe på väg till Leksand alternativt Rögle.

Rögle blir det iallafall inte!
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Musicman » sön mar 11, 2007 4:54 pm

Jag såg Thomas i Fredags kväll på Shell i Jönköping runt midnatt. Leksand mötte MIF borta då . Jag lägger nog mitt tips i att han ska träna Leksand.
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

:headbang:
Användarvisningsbild
Musicman
Forumproffs

Inläggav Lakersfan_03 » sön mar 11, 2007 5:52 pm

Kempe har varit helt ok den här säsongen i VLH men att han är så pass bra att gå vidare till Leksand som säkerligen kräver att gå upp nästa år om de inte gör de nu är o ta i lite.
RBK tror jag inte heller är så förtjusta i kempe.
Men som sagt vi får se
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakers18 » sön mar 11, 2007 8:02 pm

Om han nu går till Leksand så kan man ju ställa sig frågan om han har brytt sig om föreningen överhuvuvdtaget. Att Rautakorpi skulkle gå från LIF har varit klart sedan länge. En kontakt med Kempe föranledde att han självmant sa upp sig från sitt kontrakt med Lakers. Sen att det diskuteras samarbetssvårigheter i ett senare skede både från Lakers sida och Kempes sida kan helt enkelt bero på att han inte brydde sig.

Frågan man oxå kan ställa sig är hur kommer det sig att han inte gav några order inför det sista bytet i match 2 mot Löven. Spelarna visste inte vilka som skulle in och Kempe yttrade inte ett ord! Dagen efter hade man ingen värmning på is och ingen matchgenomgång vilket är självklart i dessa sammanhang.

Ville han inte föreningens bästa i det läget? Hade han redan ett kontrakt med en annan klubb? Var han bara en en stor egoist? Bättre att inofficiellt jobba för den nya klubben i kvalserien?

Han hade uppnått klubbens ambition dvs PO men hade ett bättre bud i fickan.

Jag blir bara mer och mer tveksam ju mer information som kommer fram kring personen Kempe.
Lakers18
Forumamatör

Inläggav Piggelin » sön mar 11, 2007 8:35 pm

Jag har också haft tankar åt det hållet, men trodde väl inte riktigt själv på det. Men det är klart att det hade varit svårt att möta sitt blivande lag i kvalserien.
Som sagt, frågetecknen är många varför det i Umeå slarvades bort ett avancemang till PO2. Detta p.g.a. dåliga förberedelser. :?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » sön mar 11, 2007 8:39 pm

Enligt Daniel Svenssons blogg kan den nya tränaren vara klar. Kanske avslöjas i morgon. (50 spänn på Jan Karlsson)
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » sön mar 11, 2007 8:59 pm

Jag sätter INTE emot ditt vad Piggelin..
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav rican » sön mar 11, 2007 11:22 pm

Lakers18 skrev:Om han nu går till Leksand så kan man ju ställa sig frågan om han har brytt sig om föreningen överhuvuvdtaget. Att Rautakorpi skulkle gå från LIF har varit klart sedan länge. En kontakt med Kempe föranledde att han självmant sa upp sig från sitt kontrakt med Lakers. Sen att det diskuteras samarbetssvårigheter i ett senare skede både från Lakers sida och Kempes sida kan helt enkelt bero på att han inte brydde sig.

Frågan man oxå kan ställa sig är hur kommer det sig att han inte gav några order inför det sista bytet i match 2 mot Löven. Spelarna visste inte vilka som skulle in och Kempe yttrade inte ett ord! Dagen efter hade man ingen värmning på is och ingen matchgenomgång vilket är självklart i dessa sammanhang.

Ville han inte föreningens bästa i det läget? Hade han redan ett kontrakt med en annan klubb? Var han bara en en stor egoist? Bättre att inofficiellt jobba för den nya klubben i kvalserien?

Han hade uppnått klubbens ambition dvs PO men hade ett bättre bud i fickan.

Jag blir bara mer och mer tveksam ju mer information som kommer fram kring personen Kempe.

Sådana uttalanden gör mig förbannad!! Att spekulera i något sådant utan några som helst bevis är riktigt lågt!
rican
Forumamatör

Inläggav Loseddos » mån mar 12, 2007 1:53 am

Även om spekulation just kallas för det eftersom man inte har bevis....
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav ZAP » mån mar 12, 2007 9:03 am

Janne K på G till VLH...?

Smp idag: http://www.smp.se/article/788533_101-0-0-0
Användarvisningsbild
ZAP
Forumamatör

Inläggav Toyspeed » mån mar 12, 2007 9:23 am

Janne är en bra tränare.
Dock kommer ni få 2 nya träningspunkter på schemat. Vedhuggning och sen den döende svanen ;)
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Lobo » mån mar 12, 2007 9:33 am

Den döende svanen är vi redan experter på enligt vår förre tränare, han var tydligen säker på sin sak när han utalade detta. Han har ju lärt oss allt han kan :)
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Primeau » mån mar 12, 2007 9:59 am

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » mån mar 12, 2007 12:34 pm

Jaha!Allvarligt talat så vet jag inte mycket om denna person.Det blir att läsa på.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav nr 12 » mån mar 12, 2007 1:17 pm

Utan att vara för gnällig så hade jag hoppats på ett betydligt mer etablerat namn, dvs om nu Karlsson stämmer.
nr 12

Inläggav friberg » mån mar 12, 2007 1:24 pm

ja man kan inte mer än att hålla med om att det hade varit mycke roligare att se en mer etablerad tränare i båset men visst man får väl se hur det går med Karlsson om det nu blir han som ska träna dem .det kan bli toppen det kan bli floppen redigt åsså.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav G-Devil » mån mar 12, 2007 4:17 pm

Toyspeed skrev:Janne är en bra tränare.
Dock kommer ni få 2 nya träningspunkter på schemat. Vedhuggning och sen den döende svanen ;)

Och vad grundar du det på, att hans bror var bra på hockey ?
Janne är bland de sämsta tränarna jag sett Löven haft, det är väl bara L-G Jansson som ligger före på den listan.

Men som jag skrev tidigare så kanske han utvecklats i Mörrum eller var han nu var tränare
– Jag har förståelse för att spelarna inte var med från början. Efter vår bortaturné har jag haft som sockervadd i huvudet, säger Janne Karlsson
G-Devil
Forumamatör

Inläggav Toyspeed » mån mar 12, 2007 5:41 pm

G-Devil skrev:
Toyspeed skrev:Janne är en bra tränare.

Och vad grundar du det på, att hans bror var bra på hockey ?
Janne är bland de sämsta tränarna jag sett Löven haft, det är väl bara L-G Jansson som ligger före på den listan.

Men som jag skrev tidigare så kanske han utvecklats i Mörrum eller var han nu var tränare

Hahaha näe jag grundar inte de på nånting egentligen. Han kanske inte alls är bra. Dock så vet ja att dom ggr vi mött mörrum i år så har dom varit på topp nivå vad de gäller att slå av motståndarnas klubbor. och sen kan dom imitera en döende svan som ingen annan.
Toyspeed
Forumamatör

Inläggav Räven » mån mar 12, 2007 6:08 pm

Verkligen imponerande att läsa, måtte ni ha fel angående Janne K, annars kan man undra hur man har tänkt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » mån mar 12, 2007 6:11 pm

härligt!!!välkommen janne!
om det stämmer vilket det verkar!

:lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » mån mar 12, 2007 6:13 pm

Räven skrev:Verkligen imponerande att läsa, måtte ni ha fel angående Janne K, annars kan man undra hur man har tänkt.

Ja nog är man lite funderande,trodde att det skulle bli en riktigt etablerad tränare som då skulle vara här i fyra år å ta oss upp till de högre regionerna...men men det kanske han gör :o
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Fredrik R » mån mar 12, 2007 6:19 pm

Jaha, Janne K skulle enligt Herr Svensson i dagens smålandsposten skriva på idag för Lakers men här på hemsidan har det inte kommit något officellt ännu. :roll: så hur blir det?
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Linkankopia » mån mar 12, 2007 7:02 pm

Varför inte Timo Lahtinen eller Ulf Taavola ? :P :P :P :twisted: :twisted:

Nej usch det var elakt sagt. Den ena vill bara spela äckligt disciplinerad golf och den andra tycker bara journalister ställer dumma frågor..... :P
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Användarvisningsbild
Linkankopia
Forumproffs

Inläggav alfax » mån mar 12, 2007 7:13 pm

Fredrik R skrev:Jaha, Janne K skulle enligt Herr Svensson i dagens smålandsposten skriva på idag för Lakers men här på hemsidan har det inte kommit något officellt ännu. :roll: så hur blir det?

Sitter i förhandlingar idag ,så imorgon kommer nog svaret.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » mån mar 12, 2007 7:26 pm

Janne K kanske blir assisterande :roll: :roll: :wink: vem vet
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Varanen » mån mar 12, 2007 9:05 pm

Många skribenter har efterlyst en namnkunnig efterträdare till coach Kempe. Utan att ha faktiskt kunskap om lönenivåerna hos tränarkåren utgår jag ifrån att ett sådant namn kostar mycket flis. VLH bör även fortsättningsvis våga satsa på relativt oprövade kort. Bättre att ge honom en starkare trupp att arbeta med.

Jag vet ingenting om coach Karlsson så jag kan inte uttala mig om honom, men jag anser att det är oerhört viktigt att:

1. Klubben står fast vid sin idé om hur arbetet med a-laget skall bedrivas och de målsättningar man slagit fast. Förhandla gärna om lön och andra anställningsvillkor, men avbryt diskussionerna direkt om det inte känns rätt för övrigt.

2. Klubben skall vara övertydlig med vad som gäller om man vill vara headcoach i vår förening. Hellre smärtsamt raka puckar nu än missförstånd och bitterhet senare.

3. Klubben skall kontinuerligt och aktivt arbeta med att alla håller sig till sina arbetsuppgifter. Det är effektivast så. Dubbelkommandon och oklara ansvarsområden leder till förvirring. Vår headcoach skall veta att han har föreningens förtroende att arbeta enligt vad som tidigare angetts under de två första punkterna.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » mån mar 12, 2007 9:57 pm

Förklara för mig som är okunnig hur det ska jobbas i tränarstaben!
Vad bestämmer tränaren,sportchefen etc?
Ska tränaren få råd eller ultimatum av de styrande hur han ska träna laget?
Vad har tränaren själv för möjligheter att påverka?
Vad ska sportchefen göra i förhållande till tränaren?
Vad jag förstått ska det vara ES tänkande.
Varanen!Du är ju duktig på detta så skulle du vilja förklara är du snäll.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Varanen » mån mar 12, 2007 10:08 pm

Jag är inte kunnigare i de här frågorna än du Åryd. Jag efterlyser konsekvens och tydlighet. Förhoppningsvis har klubben svaren på dina frågor klart för sig. Det är de svaren jag hoppas man klargör för coach Karlsson (eller vem det nu blir).
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » mån mar 12, 2007 11:17 pm

Ok.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Räven » tis mar 13, 2007 12:02 am

Jag erkänner att jag inte vet mycket om denna mannen, så jag håller tyst just nu, men det känns i nuläget inte bra (känslomässigt)
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season