Robert Rosèn

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Robert Rosèn

Inläggav Svartvadet » tor maj 03, 2012 6:57 pm

Aftonbladet har ju vinklat det GANSKA så rejält...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » tor maj 03, 2012 7:02 pm

Niles skrev:Att man inte ville ha han kvar vid ett sånt scenario är väl iofs sant, men reaktionerna på det hade inte låtit vänta på sig. Jag vet det, du vet det. :)

Jo, fast i mina ögon är det ungefär som om vi hade haft kontrakt med Tärnström och han säger "Äh fan, behöver dra hem, frugan vill ha barn och då känns Sthlm helt rätt"

Hade vi lipat då? Nej, man hade sagt: "Trist, lycka till"

Hade vi försökt sno åt oss Tärnström från början dock, med ett fete kontrakt, då hade jag också tyckt att det varit otroligt dåligt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav pedda » tor maj 03, 2012 7:06 pm

Svartvadet skrev:Aftonbladet har ju vinklat det GANSKA så rejält...

Jag vill ha ett uttal av Evertsson innan jag bestämmer för min åsikt. Men sedan Gozzi kan ju ha vetat om detta, men har hållit knip.(konspiration at it's finest)
Bild ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Användarvisningsbild
pedda
Forumdemon

Inläggav Varanen » tor maj 03, 2012 7:13 pm

Hela grejen är givetvis knas. Men jag har i åratal betonat ÖMSESIDIGHETEN inom hockeyn. Klubb och spelare måste trivas med varandra. Om Inte kan man givetvis som AIK hota med att spelaren får stå över säsongen. Inget seriöst alternativ enligt mig. Om spelaren knegar på som vanligt måste klubben åtminstone betala full lön under tiden.

AIK ska nog vänta med arbetsrättsliga hot tills de vet mer, och VLH bör absolut avvakta utvecklingen. Chiefen (har redan uttryckt det i media) bör hålla sig lugn.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » tor maj 03, 2012 7:14 pm

pedda skrev:
Svartvadet skrev:Aftonbladet har ju vinklat det GANSKA så rejält...

Jag vill ha ett uttal av Evertsson innan jag bestämmer för min åsikt. Men sedan Gozzi kan ju ha vetat om detta, men har hållit knip.(konspiration at it's finest)

Han kommer inte uttala sig, det kan dom drömma om.

En annan konspiration kan ju varit denna, liknande Mora och Golubev förra året - agenten.

Har agenten gått till Evertsson och sagt: "Ah tjenare Bengan, joru du vet alltså, såhär liggere till va: Rooosen vill ju lämna Gnaget nu va och det är såhär då va: Om du schlänger upp ett skrivet papper med ex antal dolaros så kan vi ju ta ett litet samkväm senare så att båda parter blir tillfredsställda, hur låter de?"
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav Power Play » tor maj 03, 2012 7:36 pm

Niles skrev:
Power Play skrev:Lakers ska hållas HELT utanför detta. INGET fel i att jaga spelare, oavsett om de har kontrakt eller ej. Vill man ha nåt ska man naturligtvis försöka skaffa det.

Håller inte alls med dig, det är absolut fel att JAGA kontrakterade spelare till en säsong som innefattas av kontraktet. Både moraliskt och på alla sätt. Men nu tror jag inte Evert jagat Rosén på det sättet. Robban vet att Lakers är intresserade, och han eller hans agent har säkert gett signaler på att ett hemflytt skulle vara önskvärd av någon anledning.

Det hade blivit kraftigt oväder på Lakers breddgrader om vi hade ställts för en omvänd situation, så ärliga kan vi nog vara.

Så om en klubb är intresserad av en spelare så ska de hålla tyst om det tills spelarens kontrakt går ut? Nja, jag vidhåller att marknaden är fri. Det är spelaren som har ansvaret gentemot kontraktet, inte den utomstående klubben. Och det är spelarens ansvar att sköta en sån här sak på ett reko och rakryggat sätt gentemot den klubben han är kontrakterad för.

Jag tillhör absolut inte dem som skulle ställa till oväder om det var omvänt. På sin höjd konstatera att det var trist och tråkigt, men inte mer än så.

Eller hur Serra? ;)
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Varanen » tor maj 03, 2012 7:37 pm

Du har helt rätt. Låtom oss avvakta vad som händer.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav widiot » tor maj 03, 2012 7:59 pm

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/aik/forum.aspx

Här kan ni läsa 500 inlägg från gnagarna och deras hat mot Växjö. Jag hatar dom också.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Inläggav Härmapan » tor maj 03, 2012 8:03 pm

Sen skulle jag vilja tillägga att de enda källorna som för närvarande finns i den här soppan är skitblaskorna AFTONBLADET o EXPRESSEN som ALLTID skriver en massa substanslöst dravvel! - I rest my case!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor maj 03, 2012 8:07 pm

Bra tillägg (ingen ironi). Viktigt att betona att VLH inte har något att göra med att någon möjligen inte trivs i AIK.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav fjenebeck » tor maj 03, 2012 8:23 pm

"Sen får man hoppas att agenten blir av med licensen och att växjö skickas ner till allsvenskan eller div. 1"

"Är verkligen Växjö-supportrar så efterblivna att de inte ser att detta är fel och i förlängningen dåligt för Elitserien? Sen komma hit och berätta för oss vad vi ska tycka...Så korkat att jag inte kan tro ni är allvarliga."

"släng ner växjö i allsvenskan igen eller ännu lägre ner"

"Era djävlar i Växjö vågar ni komma och spela på hovet i höst? Gozzi kör hårt vi litar på dig. Ursäkta om jag valt starka ord jag brukar ha sjyst tonläge vanligtvis.

VÄXJÖ = ohyra"

Haters gonna hate :clap:
Användarvisningsbild
fjenebeck
Forumamatör

Inläggav Ahbez » tor maj 03, 2012 8:27 pm

AIK......

Bild
Ahbez
Forumentusiast

Inläggav Niles » tor maj 03, 2012 8:32 pm

Det enda jag har full förståelse för är att man inte vill vara kvar i aik.
Senast redigerad av Niles tor maj 03, 2012 8:33 pm, redigerad totalt 1 gång.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav mezk » tor maj 03, 2012 8:33 pm

Hahaha, åh Gud detta gjorde min dag.. Ge oss rosen och låt ilskan flöda!
Användarvisningsbild
mezk
Forumamatör

Inläggav friberg » tor maj 03, 2012 8:37 pm

tycker det är stort av Robban å stå bakom sin tjej om det är där skon klämmer och vem vet hon kanske är gravid el nåt sånt ?
å sen tillbringa sin tid i en sån stad som sthlm med stress och dålig luft och massa nötter så förstår ja om de vill flytta hem till metropolen igen .
men som sagt som nån skrev att ryktena kommer från sthlmsblaskerna .
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Modig » tor maj 03, 2012 8:38 pm

Växjö ohyra??? Kommer det från råttorna?? :clappy:
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast

Inläggav Lemieux » tor maj 03, 2012 8:42 pm

Just att hon har hemlängtan är bekräftat, sen hur mycket det har med beslutet att göra låter jag vara osagt!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast

Inläggav Varanen » tor maj 03, 2012 8:43 pm

Håller med dig Friberg. RR ska inte straffas för att han följer sitt hjärta. Har givetvis inget med VLH att göra.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav petbir » tor maj 03, 2012 8:52 pm

Rosen är smålänning ej Sthlmare , klart han skall hem. ;)
Användarvisningsbild
petbir
Forumentusiast

Inläggav ollebolle » tor maj 03, 2012 8:54 pm

En hel drös sura gnagare pratar om att det har brutits emot regler. Jag har ingen som helst koll på detta. Vilka regler och var finns de? Handlar det bara om oskrivna regler som att man inte skall rycka i spelare som har kontrakt?
Jag har ingen aning om det är Rosén eller Växjö som varit drivande i detta. Jag hoppas på det förstnämnda.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs

Inläggav alfax » tor maj 03, 2012 9:01 pm

Att Robbans tjej inte trivdes i Örnsköldsvik är jag väl medveten om men att så skulle vara fallet i Stockholm var för mej en nyhet.....men att Växjöbanden är stora vet jag och hon kanske vill återknyta med sin idrottsfamilj Växjö.Inte mej emot då vet jag att det kommer att finnas 2 åskådare till (Robban och hon( i Hovshaga sporthall nästa säsong.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor maj 03, 2012 9:03 pm

Blir onekligen väldigt ensidigt vinklat när wannabeklubben i skvallerbladet kastar skit omkring sig på allt och alla och Evert inte ens kommenterar saken. Att man skulle betala massa pengar för att på nåt sätt lösa Robbans kontrakt är i min värld inte rimligt.

Det enda roliga är väl att kravallernas ik är sura över att spelare vill lämna.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » tor maj 03, 2012 9:09 pm

Niles skrev:Blir onekligen väldigt ensidigt vinklat när wannabeklubben i skvallerbladet kastar skit omkring sig på allt och alla och Evert inte ens kommenterar saken. Att man skulle betala massa pengar för att på nåt sätt lösa Robbans kontrakt är i min värld inte rimligt.

Det enda roliga är väl att wannabe ik är sura över att spelare vill lämna :)

Att inte Evert kommenterar detta tyder ju på att han är proffisionell i sitt arbete, vilket inte Gozzi är.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav ollebolle » tor maj 03, 2012 9:12 pm

Niles skrev:Blir onekligen väldigt ensidigt vinklat när wannabeklubben i skvallerbladet kastar skit omkring sig på allt och alla och Evert inte ens kommenterar saken. Att man skulle betala massa pengar för att på nåt sätt lösa Robbans kontrakt är i min värld inte rimligt.

Det enda roliga är väl att kravallernas ik är sura över att spelare vill lämna.

Jag tror att Evertsson inser att vad han än säger så är rollerna redan fördelade för Aftonbladet.
Rosén verkar bli riktigt dyr också ja. 4-5 miljoner plus lön? Känns lite saftigt att lägga 20-25% av budgeten på en spelare.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs

Inläggav widiot » tor maj 03, 2012 9:13 pm

Fast det beror ju på lite. Rosén kan ju bli vår Davidsson ;)
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Inläggav friberg » tor maj 03, 2012 9:18 pm

visst det kommer bli massa smutskastande mot Lakers och mot Robban och att det kommer gå igenom kvällstidningarna för att nu varenda djävel ska börja tycka synd om AIK och att de ska få synas rejält nu så som de gjorde när Dif åkte ur men det är ju bara att sopa av sig det som kommer så dör skiten ur tillslut.
friberg
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav sid » tor maj 03, 2012 9:21 pm

1år kvar på kontraktet och AIK vill ha 4-5 milj, låter helt orimligt
Senast redigerad av sid tor maj 03, 2012 9:22 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
sid
Forumproffs

Inläggav ollebolle » tor maj 03, 2012 9:22 pm

AIK vill väl ha surhetspremie. :)
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs

Inläggav Varanen » tor maj 03, 2012 9:29 pm

Helt orimligt.Men lika orimligt är att AIK hotar RR med att bli ettårsfall (något bara gräsätarna vet vad det är) Det sjuka är att jag inte vill ha hit RR, men jag blir vansinnig eftersom ja känner att AIK försöker köra en fuling. RR har stöd i arbetsrätten och ska stå på sig. Men det har givetvis inget med VLH att göra.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor maj 03, 2012 9:29 pm

sid skrev:1år kvar på kontraktet och AIK vill ha 4-5 milj, låter helt orimligt

Ja, det är komik. Förvisso lär deras publik minska rejält nu när stockholmarna inte går på några matcher längre så pengar behövs nog.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav jahak » tor maj 03, 2012 9:43 pm

Varanen skrev:Helt orimligt.Men lika orimligt är att AIK hotar RR med att bli ettårsfall (något bara gräsätarna vet vad det är) Det sjuka är att jag inte vill ha hit RR, men jag blir vansinnig eftersom ja känner att AIK försöker köra en fuling. RR har stöd i arbetsrätten och ska stå på sig. Men det har givetvis inget med VLH att göra.

Hur kommer det sig att du inte vill det? (Frågar eftersom du 10/10 har en väl underbyggd åsikt - nyfiken helt enkelt!)
Användarvisningsbild
jahak
Forumamatör

Inläggav Thelemakos » tor maj 03, 2012 9:54 pm

Niles skrev:Blir onekligen väldigt ensidigt vinklat när wannabeklubben i skvallerbladet kastar skit omkring sig på allt och alla och Evert inte ens kommenterar saken.

Finns många wannabeklubbar :)
Eftersom vi två alltid tycker precis likadant så är det kanske inte så konstigt att det är dig jag håller med mest av det jag läst här inne ;)

Kan ju knappast vara att tjejen längtar hem till Växjö å enbart därför så vill inte Robert bo kvar i Sthlm ett år innan han flyttar till Växjö. Riktigt så lång distans är det ju inte mellan städerna.
Finns ju en drös spelare som lämnar både fru å barn hemma i Sverige medan de lirar ett år i Ryssland å deras militärläger å allt vad det innebär.

Edit: Såg att Gozzi oxå jämförde Ryssland å Växjö.

Nu är det ju svårt för alla utomstående att få klarhet i hela soppan men största skulden ska väl läggas på Robert själv och framförallt agenten. Har han satt sin underskrift på ett kontrakt så är det ju det som gäller tills den tiden har runnit ut (sålänge det inte finns NHL-klausuler osv) oavsett hur mkt han längtar bort. Vill han ta ett sabbatsår osv för att frugan mår dåligt eller har nån sjukdom som folk inte vet om så får han ju göra det. Men då ska han inte under den tiden börja prata med andra klubbar. Sålänge han å AIK själva inte kommit överrens om att bryta.

Att agenten börjar förhandla med andra klubbar när Robert redan har kontrakt låter ju helt idiotiskt korkat.

Klart han gör sig omöjlig i AIK nu när han fått ett mkt saftigare bud från Växjö. På så vis är det ju inte helt ok av Växjö om de har gjort på det sätt som kommit fram. Antingen väntar man tills kontraktet är brutet eller så gör man en förfrågan till AIK om man får köpa loss spelarn så som Frölunda gjorde med Dragan Umicevic när han spelade för oss.

Som det ser ut nu så finns det tre alternativ som jag ser det.
1 Han stannar i AIK å spelar ut resten av kontraktet.
2 Växjö köper loss honom för 4-5 mille eller vad gnagarna ville ha.
3 Han vill inte lira för AIK å blir avstängd å sitter på läktarn under en säsong.
Senast redigerad av Thelemakos tor maj 03, 2012 10:06 pm, redigerad totalt 1 gång.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast

Inläggav Varanen » tor maj 03, 2012 10:02 pm

jahak skrev:Hur kommer det sig att du inte vill det? (Frågar eftersom du 10/10 har en väl underbyggd åsikt - nyfiken helt enkelt!)

Helt ok att ge mig skit. :wink: :D

Skämt åsido. Om vi bortser från de speciella omständigher som råder just nu (och verkligheten måste alltid gälla) så tycker jag RR är ojämn, han underpresterar alltid i matcher som betyder något. Men med det sagt, om man tar hänsyn till att jag är mänsklig, så är han välkommen tillbaka, så måste det vara. Viktigt att poängtera att det inte har med VLH att göra.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Modig » tor maj 03, 2012 10:18 pm

Enligt höken så har rosen haft en relation vid sidan av och gör nu allt för att försöka rädda relationen med flickvännen... Sant eller inte?? Vem vet....
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast

Inläggav Coffe #800 » tor maj 03, 2012 10:21 pm

haha de där stämmer verkligen inte!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer