Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Per Carlsson skrev:Lalin skrev:Jag har en stark känsla av att VLH:s mål nästa säsong blir att försöka undvika kvalserien. Anledningen är uppenbar.
Nu är det väl så att styrelsen sagt rakt ut att spelarbudgeten inte ska påverkas av det ekonomiska. Man ska dra ner på andra kostnader för att inte behöva sänka kvalitén på a-truppen.
Komodoödlan skrev:David Nyström kanske skulle funka..Pålitlig målgörare.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=360
Komodoödlan skrev:Hm? Varför tror alla, att spelare är slut bara för att en del spelare tar ett äventyr till Norge eller Danmark något eller under några år??
Varför tog då Evertsson hit Ström för?? Han spelade i Danmark en säsong. Är hans glansdagar också förbi? Spelar man i HA, krävs det att man håller relativt hög klass.
Du har ingen aning om vad Nyström har haft för roll i Norge? Anser att 14 mål, 15 assists är mer än godkänt. Tycker att det är en väldigt bra poängskörd med utgångspunkt att det inte är lätt som utländsk att acklimatisera sig i ett annat land samt i ett annat spel.
"Köper" inte ditt resonemang, du Sköna!
Komodoödlan skrev:Nå..vad säger ni? Nu är i alla fall jag ivrigt längtande efter, att det ska presenteras ett riktigt smaskigt nyförvärv.
Upp med plånboken, Öhman!
Sköna_Gröna skrev: Dessa har faktiskt blommat ut i Lakers!
Menar inte ryggsäck, menar "sponsring". Men man ska komma ihåg, att i alla fall jag hörde på radion för en tid sedan, att spelare på HA-nivå har tredubblats i värde, likaså med div1-spelare, så Evert gör nog ändå rätt i att "fynda", om han såvida inte får hjälp av någon krösus, och det är väl Öhman hehe.Sköna_Gröna skrev:Komodoödlan skrev:Nå..vad säger ni? Nu är i alla fall jag ivrigt längtande efter, att det ska presenteras ett riktigt smaskigt nyförvärv.
Upp med plånboken, Öhman!
Får man fråga vilken plånbok? Eller manar du ryggsäcken? Tror inte ödlan ska ha allt för stora förhopppningar på att värva superspelare. tror mer taktiken ligger i att hitta billigare och scoutade spelare. Värvningar likt Johan Andersson och Marcus Weinstock etc. Dessa har faktiskt blommat ut i Lakers!
C70T5 skrev:Du menar den där underskattade finska centern som Chief Evert uttalat sig om - finnen som nämdes i samma artikel i SMP som att Jonasén kanske skulle bli Lakerskrigare?
Chief Evert hade haft ögonen på Jonasén i flera år - och ändå valde Jonasén spel Leksand. Tydligen så var dom inte tilräckligt bra kompisar. Chief Evert och Marcus Jonasén.
Money talks - friendship walks...
( http://smp.se/sport/jonasen-blir-lakersspelare(582199).gm )
/T5!!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster