Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Primeau skrev:I min bok är Hallam forfarande KUNG - han är överst på tronen. Ingen annan tränare i SHL kommer i närheten vad gäller analyser och ”rätt” svar. Det är ju bara att kolla AN:s inlägg här ovan för att fatta vad som gått snett; spelarna som ska vara stjärnorna i detta laget, dom som ska gå i fronten och lyfta med sig resten, har SÄMST stats. Att kolla på Lakers lineup inför match är som att öppna frysen och kolla rätt ner i isbitsfacket, där ligger ett gäng iskalla bitar som ser exakt lika grå och blanka ut. Det pratas utåt om att man möblerar om i femmorna för att sprida ut kvalitén jämnare, sanningen är nog den att man försöker sära på isbitarna för att minimera frostskadorna.
Evert Hall har chansat nåt så in i helvete när denna truppen plockades ihop. Visst, vem kunde förutspå att alla dessa spelare skulle vara lika dåliga - samtidigt? Inte jag i alla fall. Samtidigt fanns det en uppenbar risk för just detta scenario, det är bara att kolla på spelarnas mediokra historik 1-2 säsonger bakåt i tiden. Ingen kan leva på gamla meriter, det är ingen nyhet.
VLH skjuter många skott, ja. Men avsluten är bedrövliga och man tar sig knappt in framför kassen. Man förlorar kampen framför båda målen pga fysiken (och viljan?) saknas. Bra corsi har man också. Den statistiken kan Evert Hall knyckla upp i töven, vi såg ifjol vad bra corsi hade för betydelse för spelet och inställningen.
Efter fjolårets lama inställning och miserabla hockey ger Evert Hall oss detta. Jag är fly förbannad!
bratsson skrev:Evert/Hall kommer ta fram stridskassan och justera felen.
Sedan är det raka spåret till Stortorget.
Saknar en pådrivare ala Reddox. Josefsson är lojal och bra på det han gör men inte en ledare i min värld och kom inte å säg det finns andra i laget som tar den rollen när Josefsson är kapten.
Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Nej det gör han inte...Baker skrev:bratsson skrev:Evert/Hall kommer ta fram stridskassan och justera felen.
Saknar en pådrivare ala Reddox. Josefsson är lojal och bra på det han gör men inte en ledare i min värld och kom inte å säg det finns andra i laget som tar den rollen när Josefsson är kapten.
Och tomten kommer som vanligt till jul.
Primeau skrev:Facit har vi som tur är inte än, men vi var ändå några här inne som inte var alldeles lyriska över värvningarna du nämner.
Du kanske får rätt brattson, att det blir guldfirande på torget framåt vårkanten. Men just nu känns det väldigt avlägset; jag liknade VLH vid KHK för någon vecka sedan, men vi är nog mer som Modo det året vi gick upp. Dom hade spelare som Nagy, Bartecko, Danielsson, Timander, Tollefsen, Dimitrakos, Svartvadet. Ändå fick man inte ihop laget på hela säsongen
bratsson skrev:Nej det gör han inte...Baker skrev:bratsson skrev:Evert/Hall kommer ta fram stridskassan och justera felen.
Och tomten kommer som vanligt till jul.
Sam får påståendet att det ofta blir hönsgård i egen zon och svarar med "....skapar vi rätt bra hönsgård hos våra motståndare också."
Han är pressad nu Sam.
Towen skrev:Ilari är tänkt att användas som en "cross over hunk" mellan WELCH, MURPHY och HEIKKINEN at their primes. Ingen inbördes rangordning. På så sätt kan vi klättra i tabellen
Person skrev:Hopps verkligen att Bodie är på väg bort. Det som känns bra med Hallams uttalande är att han enbart säger ”sen har vi (Matt) Bodie som heller inte är tränings- eller spelbar just nu. Med tanke på skadesituationen är det inga konstigheter just nu”.
Ingen anledning till varför han inte ska kunna träna eller spela. Försvinner han frigörs mycket deg!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Mathew eller Matt som han oftast kallas är född och uppvuxen i kanadensiska landsbygdskommunen East St. Paul, strax utanför Winnipeg och är barndomsvän med ett år yngre Brendan Shinnimin som även han är uppväxt på samma ställe.
- Vi är väldigt glada att kunna lägga till Matt Bodie till vår trupp. Förutom att vara en riktigt bra hockeyspelare bidrar Matt med ett högklassigt ledarskap. Redan sin andra säsong i AHL utsågs han till kapten och sedan dess har han haft en bokstav vart han än har spelat, undantaget förra året i Ryssland.
Som spelare får vi en smart och skridskostark back, Matt har i sin karriär visat en väldigt jämn produktion. Strax under 40 poäng med bra plus/minus-statistik, säger Henrik Evertsson.
Kloker skrev:Varför så arg? Andas.
Kort och gott. Jag tror inte att Bodie blir en ny Kurry.
Och du ska veta att jag har aldrig fel...
Vi får väl se.
Jisses.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 6 gäster