- Lundberg - JFK - Davidsson -Vad det gäller
JFK så vill jag ha honom som center, men med en "oldschool" balansforward som avlastar i det taktiska och defensiva ansvaret.
Lundberg tar den rollen och sedan låter jag
Davidsson ta den andra kanten. Han är pigg, förstår
JFKs tänk och skjuter bra.
- Shinnimin - Horák - Gynge -Horák ska spela center. Förra säsongen hade han rätt bra kemi med
Shinnimin.
Gynge snipar.
- Nilsson - Karlström - EP - Karlström tar hand om trean.
Ludvig "Heavy Metal" Nilsson balanserar och
EP tar den offensiva rollen. Kanske lossnar det när hans defensiva uppgifter inte tynger axlarna lika mycket.
- Engström - Josefsson - Holmberg -
Vi måste försöka få fram en permanent parhäst till
Josef i BP. Jag väljer att satsa på
Engström. De två ska bli som ett gammalt strävsamt par. De behöver inte bli bästa vänner, men de ska skapa en yrkesmässig relation som bara de förstår, med egna taktiska genomgångar, med en kommunikation och dialog om ALLA aspekter som rör hockeyn. De ska synkronisera sig till varandra på ett sätt som får
Gretzky - Kurri att likna två främlingar som möts för första gången i rulltrappan. Den ene på väg upp och den andra ner.
RW-positionen tar den hetaste för tillfället av
Holmberg (även center-reserv),
Cederqvist,
Sylvegård.
Holmberg väger alldeles för lätt i närkamperna. Dessutom håller han på med ett ofog som han måste jobba bort och det är att han ramlar i tid och otid. Jag tror det bara handlar om något han lagt sig till med, alltså inte så att han inte klarar av att stå på benen, utan det har blivit ett sätt för honom att hantera ruffigt spel.
Studsmetoden kan vi kalla det för. Lite judo över det. Ruff - följ med kraften i närkampen med fall som följd - blixtsnabbt upp igen och fortsätt. Han har bra speluppfattning i det offensiva spelet och god teknik, men måste bli en hockeyspelare i grunden först för att ta nästa steg i hierarkin.
Sylvegård är grymt underskattad. Ligger fortfarande tvåa i tacklingsligan bland anfallarna trots mycket mindre istid. Vet inte om lagledningen tyckt han misskött taktiska aspekter, latat sig på träning, bråkat med lagkompisarna eller vad? Man värvar inte en Sylvegårdare om man inte kan hantera attityd. Självklart ska det kombineras med stor ödmjukhet, men...samtidigt verkar det bara vara jag som gillar honom så alla andra kan inte inte ha fel och jag rätt (fast vi vet att jag alltid har rätt. Försöker bara visa min bästaste ödmjukhet
.)
Cederqvist verkar vi alla vara överens om. Jag gillar hans spel. Sättet han sköter sina byten på oavsett vad det står på resultattavlan. Bra på att skydda pucken, forechecka, böka längs sargen. Smart i det offensiva spelet och hittar ofta bra lösningar där. Fortfarande en del att lära vad det gäller spelet i egen zon och disciplinen och valen i backcheckingen.