Robert Rosèn

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Robert Rosèn

Inläggav Charlamov » fre maj 04, 2012 12:16 pm

Knappast.

När kommer Viktor Fasth?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav friberg » fre maj 04, 2012 12:19 pm

Fasth kommer nog aldrig mer hit nu när han sticker över men Robban där har vi en kille att lite på hehehe.
som Savvi säger once a laker always a laker
friberg
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » fre maj 04, 2012 12:19 pm

Det kan vara den totala kostnaden inkl. sign on, sociala avgifter, utköp från AIK + lön! Omräknat till månadslön kan det nog handla om 750.000, 9 milj totalt kan innebära en månadslön till Robban på ca 300 papp.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » fre maj 04, 2012 12:29 pm

Evertsson till Marcus Sjöholm:

@marcussjoholm: "Klubbarna har kontakt. Klart att vi ska betala AIK. Tror det är löst inom några dagar, kanske nån vecka." Evertsson om Rosén. @vaxjolakers
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Coffe #800 » fre maj 04, 2012 12:35 pm

fan tänkte precis skriva de :P

detta är ju en bekräftelse på att Robban helt enkelt kommer lira för oss ;)

Cool !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav friberg » fre maj 04, 2012 12:36 pm

tjohoooo Rosèns namn kommer än en gång eka i arenan
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav DeLarge » fre maj 04, 2012 1:36 pm

Han ska få bästa möjliga mottagande när han (förhoppningvis) kommer hem!

Kan det inte bli September snart?
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon

Inläggav Niles » fre maj 04, 2012 2:04 pm

nature skrev:Men ryktet att han skulle få 750 tusen i månaden kan väl inte stämma?

Det får vi verkligen hoppas, annars är det nog dags att skaffa förmyndare till de styrande i klubben :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Thelemakos » fre maj 04, 2012 3:29 pm

Niles skrev:Robban får gärna komma för mig, men några fantasisummor kan väl aldrig vara på tapeten. I så fall har Lakers tappat förståndet fullständigt. Så bra är han inte.

Eran norska back någon? Hoho 8)
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast

Inläggav EAIK » fre maj 04, 2012 4:01 pm

Jag ska försöka förklara varför folk hatar rosen något enormt för tillfället och är ni inte överdrivet blåögda så bör ni förstå frustrationen.

Först har vi saken att eran sportchef kontaktat rosen eller hans Agent innan man kommit överrens med AIK. Jag tror ingen hade klandrat er eller rosen själv om man hade skött detta som de ska skötas, dvs ta kontakt med klubben som spelaren har kontrakt med i första hand.

Sedan har vi detta med hans flickvän. Det är bara en väldigt dålig anledning till att rosen ser att han kan få mycket mer pengar i växjö och dessutom spela i för laget han kommer ifrån, vilket i de flestas ögon inte är så konstigt. Men där ska de även skötas snyggt och man ska inte vara feg nog att skylla på flickvännen. Där gör han ett enormt misstag. Och man ska respektera kontraktet som skrivs, hade han gått till er nästa år hade nog folk klandrat han som svikare men inte på samma sätt som han gör nu.

Sen bör man se att rosen kunde gjort de här så mycket bättre. Istället för att gå ut i media och påstå att man vill "stanna i AIK" och "älskar Stockholm". Varför inte bara köra det enkla gamla "inga kommentarer"? Varför bre på något man inte vill uppfylla?

Men nu har du fallit för storstäder?
– Ja. Jag gillar verkligen Stockholm, det är guld.

Nu vill poängkungen Robert Rosén förlänga kontraktet med AIK – till ett flerårskontrakt.
– Både jag och AIK är intresserade av en förlängning, säger Rosén.

Kort och gått; Hade detta sköts som man sköter en affär så hade inte problemen varit så stora. Nu ska rosen bete sig som en tolvåring och sjukskriva sig för att slippa vara med på försäsongsträning. Man kan inte skriva på avtal och sedan anse att man ska bryta dem.

Och snälla jämför inte rosen med en spelare som Tärnström.
EAIK
Forumamatör

Inläggav EAIK » fre maj 04, 2012 4:04 pm

Sedan har ni väldigt mycket pengar att spendera och det vet jag själv då jag hört sportchef säga "När växjö vill ha någon så lägger man högre bud än de andra klubbarna i ES, sedan kanske inte spelaren väljer lönen i första hand".

Att ni har tillgång till så mycket pengar för att eran kommun är väldigt givmilda och snälla är en annan diskussion men sättet man tar spelare genom att i de flesta fallen vinna löneanspråkan är vad som oftast klassas som ett köplag. Samma som LHC gjorde när dem kom upp.

Sen om de är fel eller rätt har jag ingen lust att diskutera.
EAIK
Forumamatör

Inläggav Jck » fre maj 04, 2012 4:39 pm

Hej!

Trevligt att du kommer in här och diskuterar och kommer med vettiga argument, alltid kul när vettiga supportrar från andra lag tittar in :)

Först och främst vill jag säga att det i dagsläget är ingen som vet hur det gick till, jag håller med om att Rosén och hans agent i detta fall inte skött det snyggt, men om det var så att Växjö lade ett bud först eller om agenten bara hörde sig för om läget ifall Rosén skulle få plats i laget ifall han lämnade AIK pga familjeproblem vet vi inte inte.

Någonstans har något gått väldigt fel i den här affären men med den informationen vi har tillgänglig tycker jag inte att vi behöver hitta någon syndabock.

För det andra har vi uppenbarligen mycket pengar men det är inte för att våran kommun är extremt generösa utan för att man har tagit fram en vettig avbetalningsplan, har bland seriens högsta biljettpriser och har en proffsig organisation som sköter ekonomin väl. Och sist men inte minst så har vi framförallt fortfarande en kärna utav före detta allsvenska spelare som nyligen eller inte alls har omförhandlat sina kontrakt till elitseriemässiga löner, detta ger givetvis utrymme för att använda den delen av budgeten på andra områden.

Där har du min syn på saken iaf.
Jck
Forumamatör

Inläggav EAIK » fre maj 04, 2012 4:52 pm

Hej!

Trevligt att du kommer in här och diskuterar och kommer med vettiga argument, alltid kul när vettiga supportrar från andra lag tittar in :)

Först och främst vill jag säga att det i dagsläget är ingen som vet hur det gick till, jag håller med om att Rosén och hans agent i detta fall inte skött det snyggt, men om det var så att Växjö lade ett bud först eller om agenten bara hörde sig för om läget ifall Rosén skulle få plats i laget ifall han lämnade AIK pga familjeproblem vet vi inte inte.

Någonstans har något gått väldigt fel i den här affären men med den informationen vi har tillgänglig tycker jag inte att vi behöver hitta någon syndabock.

Jag tror också mycket väl att de kan vara agenten som gjort något väldigt fel. Därför är de bäst att man lägger alla korten på bordet i detta fall istället för att rykten ska börja ta fart.
För det andra har vi uppenbarligen mycket pengar men det är inte för att våran kommun är extremt generösa utan för att man har tagit fram en vettig avbetalningsplan, har bland seriens högsta biljettpriser och har en proffsig organisation som sköter ekonomin väl. Och sist men inte minst så har vi framförallt fortfarande en kärna utav före detta allsvenska spelare som nyligen eller inte alls har omförhandlat sina kontrakt till elitseriemässiga löner, detta ger givetvis utrymme för att använda den delen av budgeten på andra områden.

Där har du min syn på saken iaf.

Förstå mig rätt, jag är avundsjuk på fler av er lag som har en kommun som stöttar er. Vi har varken Stockholm eller Solna som vill hjälpa till på något sätt och vi samt dif är helt fast i en hall där vi är tvingade att hyra i. Och som du säger så har ni ju faktiskt några riktigt billiga spelare och satsar mer på att ha en eller två kedjor som producerar. Lite nhl style över det.
EAIK
Forumamatör

Inläggav Lemieux » fre maj 04, 2012 4:56 pm

Vore intressant att veta hur du säkert kan veta att Evertsson erbjudit honom kontrakt och att det inte under några andra omständigheter skett annorlunda, speciellt med tanke på att den offentliga informationen som ligger ute enbart kommer från AIK.

Jag säger inte vad som är rätt eller fel för jag kan ödmjukt påstå att jag inte besitter tillräckligt mycket information om ärendet men det gör tydligen du!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast

Inläggav jahak » fre maj 04, 2012 4:59 pm

EAIK skrev:Jag ska försöka förklara varför folk hatar rosen något enormt för tillfället och är ni inte överdrivet blåögda så bör ni förstå frustrationen.

Först har vi saken att eran sportchef kontaktat rosen eller hans Agent innan man kommit överrens med AIK. Jag tror ingen hade klandrat er eller rosen själv om man hade skött detta som de ska skötas, dvs ta kontakt med klubben som spelaren har kontrakt med i första hand.

Sedan har vi detta med hans flickvän. Det är bara en väldigt dålig anledning till att rosen ser att han kan få mycket mer pengar i växjö och dessutom spela i för laget han kommer ifrån, vilket i de flestas ögon inte är så konstigt. Men där ska de även skötas snyggt och man ska inte vara feg nog att skylla på flickvännen. Där gör han ett enormt misstag. Och man ska respektera kontraktet som skrivs, hade han gått till er nästa år hade nog folk klandrat han som svikare men inte på samma sätt som han gör nu.

Sen bör man se att rosen kunde gjort de här så mycket bättre. Istället för att gå ut i media och påstå att man vill "stanna i AIK" och "älskar Stockholm". Varför inte bara köra det enkla gamla "inga kommentarer"? Varför bre på något man inte vill uppfylla?

Men nu har du fallit för storstäder?
– Ja. Jag gillar verkligen Stockholm, det är guld.

Nu vill poängkungen Robert Rosén förlänga kontraktet med AIK – till ett flerårskontrakt.
– Både jag och AIK är intresserade av en förlängning, säger Rosén.

Kort och gått; Hade detta sköts som man sköter en affär så hade inte problemen varit så stora. Nu ska rosen bete sig som en tolvåring och sjukskriva sig för att slippa vara med på försäsongsträning. Man kan inte skriva på avtal och sedan anse att man ska bryta dem.

Och snälla jämför inte rosen med en spelare som Tärnström.

Intressant coh bra inlägg. Men samtidigt, du ber oss se på det med objektiva ögon. Men det bör även du försöka göra.

Ingen vet riktigt hur det är.. MEN, kan ju mycket väl vara såhär.
Rosén har trivts skitbra i AIK(säkerligen 100% sant) och levererat storligen. Han kunde säkert tänka sig att stanna och diskuterade detta med klubben. Samtidigt har han tagit upp detta med tjejen hemma och hon säger sig inte trivas. Är detta verkligen så konstigt? Jag har full förståelse för att Rosen och hans tjej vill hem, ja Växjö är deras hem. Rosen har varit i Växjö i 5år och säger själv att han ser Lakers som sin moderklubb.
Därefter har säkerligen Rosen pratade med sin agent och bett han sondera terrängen, alltså kolla om Växjö kan ta hem honom. Därför har agenten snackat med evertsson som lagt fram ett förslag. Alltså har jag svårt att se vad Evertsson gjort fel. Kontaktar agenten honom så klart han lägger fram förslag.

Du tycker inte man kan dra paralleller till om vi haft Tärnström men det tycker jag visst att man kan. Där finns likheter:
Ledande spelare
Född i närheten
Fostrad i klubben

Alltså om vi haft tärnström och han ville bryta kontraktet ett år i förtid för att det inte funkar socialt i Växjö och vill flytta till stockholm och därför kontaktat AIK om detta så förstår jag inte varför det ska bli så stor grej av att släppa honom? Spelaren måste ju vilja vara här(som så många här redan nämnt).
Självklart ska klubben som släpper spelaren ha ersättning, dock inte de fantasisummor som AIK pratar om. Ja menar, 4-5 miljoner cash är ju skrattretande. Säkerligen ren förhandlingstaktik.

SEN avslutningsvis är det bara skrattretande att läsa om alla andra supportrars stora svartsjuka kring att Växjö har en del pengar och skyller detta på att våran kära kommun skulle finansiera detta, vilket är en väldigt enkel förklaring. Om du tittar på vår trupp, vilka spelare där är jättedyra? Evertsson har valt att bygga laget kring en stabil men relativt billig stomme och nu bränner han sina dollares på de tunga pjäserna, såsom Vampola, Welch, Rosén osv. Är detta så konstigt? Växjö har ungefär en spelarbudget som är medel i ES alltså går inte kommunen in med massa kulor till spelare. Capish?
Användarvisningsbild
jahak
Forumamatör

Inläggav vlk » fre maj 04, 2012 5:19 pm

Jag har följt denna historien på en massa forum och tidningar. Jag tycker detta helt har spårat ur måste jag bara säga. Att välden är full av idioter visste jag men att det fanns så många var en sorglig överraskning. Hur är det möjligt att sitta och dra ur sig så mycket skitsnack utan att ha varken sig belägg, information och känslighet mot andra människor. Att få någon slags objektivitet i detta är självklart omöjligt. Sanningen ligger i betraktarens ögon och man väljer sin egen sanning. Jag kan garantera att ingen här har en jävla aning om hur någon av alla inblandade tänker, känner eller har agerat i detta. Eller varför man har gjort som man gjort. Ändå sitter många här och gör sig till domare över andra och drar slutsatser som får en att häpna. Nä, lägg ner detta för fan nu och bara se vart detta tar vägen.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » fre maj 04, 2012 5:31 pm

När det gäller kommunen så bidrar dom inte något alls till Växjös spelarbudgett, nada. Däremot finns det arenaavtal mellan Växjö Lakers och Växjö Kommun, där kommunen ger Växjö Lakers ett driftbidrag årligen för att täcka kostnader för tex. anställda som Lakers tagit över från kommunen samt den övriga driften så som el, vatten och värme. En summa som ändå är betydligt mindre än om kommunen själva hade bibehållit verksamheten med Växjö Ishall. Nog om det!

Ingen vet egentligen någonting om vad som är sant, det enda vi alla gör är att spekulera. Anders Gozzi säger i EXPR. att historien luktar illa, han vet inget, men undrar vad Växjö har för inverkan i det hela. Sedan väljer Mellqvist att rakt av attackera både Växjö Lakers, Agent Hedin och Rosén. Växjö har betett sig riktigt illa, säger han. Men man berättar inte vad dom gjort ordagrant, utan man lyssnar själva på rykten som man sväljer med hull och hår.

Jag tror (jag spekulerar också) att Rosén har trivts ypperligt i AIK, och det har inte bara varit nått spel för galleriet, utan han har menat vad han sagt. Sedan har saker hänt på det privata planet, som har gjort att han omvärderat sin situation. Han blir klar över att han och sambon behöver flytta hem. Han kontaktar sin agent och ber honom kolla om det finns möjligheter att bryta med AIK, och om Växjö kan tänkas vilja både ta emot honom samt att hjälpa honom frigöra sig från kontraktet. Agenten måste börja nånstans och jag tror man resonerar som så att vi måste först kolla om möjligheten finns i Växjö, annars är man ju låst och då är det kanske onödigt att dra igång nått med AIK. Det visar sig att Växjö är villiga att ta emot Robban, och man är också beredd att hjälpa honom loss. Nästa läge blir då att kontakta Gozzi och berätta läget för honom. Efter det väljer Gozzi i sin besvikelse att ana ugglor i mossen, och inte tro på Rosén. Resten vet vi.

Jag tror inte Robban är den typen som skulle köra en fuling för att komma över en större inkomst. Han hade ju ett jättebra läge att förhandla om en fin peng även med AIK inför kommande säsong, då kontraktet skulle omförhandlas. Nånting har blivit svårhanterligt för Robban, och därför väljer han att ta denna vägen. Jag tror fortsättningsvis att Robban har det jävligt jobbigt just nu, för han ville inte att det skulle bli så här, men känner troligtvis ändå ett tvång göra detta, av nån anledning som är privat, och som vi nog aldrig, med rätta, kommer få nån uppfattning om.

Men, givetvis kan den här historien, som många AIK:are just nu hävdar, vara smutsig. Och det får tiden utvisa. En sak är klar, det känns som det är färdigspelat i AIK för Rosén i alla fall. För detta har ju gjort Robban omöjlig i AIK. Vi får se vad som kommer härnäst!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Primeau » fre maj 04, 2012 5:56 pm

Hade Rosén varit intresserad av att tjäna riktigt stora pengar hade han dragit utomlands i stället, till KHL eller Schweiz. Då hade dessutom Aik inte fått en spänn.

Men därifrån är det ännu längre hem till Växjö för tjejen (och för honom).
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Thelemakos » fre maj 04, 2012 6:37 pm

Det som talar för att Växjö kontaktat agenten/Rosén bakom ryggen på AIK är ju just att ingen från Växjös sida försöker försvara sig/reda ut det i media.
Ingen sportchef hade ju tagit den skiten man får av AIK om det inte hade legat nån sanning i det hela å man själva vet att det inte var så smart agerat.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast

Inläggav jahak » fre maj 04, 2012 6:40 pm

Fast det där är en väldigt konstig slutsats av dig. Bara för att ni gör så i färjestad behöver inte det vara praxis för övriga hockeysverige....

Evertsson uttalar sig sällan om sådana här saker förrän eventuell övergång är klar, därav denna tystnad. Blir Rosén klar kommer uttalande från Evertsson och det kommer säkert klarna vad som egentligen skett.
Användarvisningsbild
jahak
Forumamatör

Inläggav Svartvadet » fre maj 04, 2012 7:06 pm

Thelemakos skrev:Det som talar för att Växjö kontaktat agenten/Rosén bakom ryggen på AIK är ju just att ingen från Växjös sida försöker försvara sig/reda ut det i media.
Ingen sportchef hade ju tagit den skiten man får av AIK om det inte hade legat nån sanning i det hela å man själva vet att det inte var så smart agerat.

Skulle säga precis tvärtemot, tror Evertsson låter Gozzi lipa i pressen och vara oproffsig precis som Malmö ang. Stenbeck. För han vet att pressen kommer göra vinkla det till deras fördel och måla ut Lakers som björnligan...

Och precis som Stenbeck-affären så luktar det här lika illa, Gozzi vet att han blir tvungen att släppa Rosén och leker nu Maffiaboss där pengar hit och dit och det ska "svida" från höger till vänster. Evertsson är fullblodsproffs när det kommer till denna biten, han viker inte en tum på sina regler. Inte Öhman heller för den delen.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » fre maj 04, 2012 7:43 pm

Exakt, och skulle Rosén bli ettårsfall så är det två förlorare.

1. AIK: För då tappar man inte bara en spelare kommande säsong, man kommer säsongen efter inte få ett skit för Rosén.

2. Rosén: För han tappar hockeyn i ett år.

Endast en står som vinnare oavsett och det är Lakers! Så den enda win-win situation vi kan få är att sidorna når en överenskommelse. Då är alla parter vinnare!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lalin » fre maj 04, 2012 7:54 pm

Väl talat Putte!
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Ahbez » fre maj 04, 2012 7:55 pm

Exakt, köp ut honom från kontraktet och visa att ni bryr er om Rosén!
Ahbez
Forumentusiast

Inläggav EAIK » fre maj 04, 2012 8:01 pm

PutteA skrev:Exakt, och skulle Rosén bli ettårsfall så är det två förlorare.

1. AIK: För då tappar man inte bara en spelare kommande säsong, man kommer säsongen efter inte få ett skit för Rosén.

2. Rosén: För han tappar hockeyn i ett år.

Endast en står som vinnare oavsett och det är Lakers! Så den enda win-win situation vi kan få är att sidorna når en överenskommelse. Då är alla parter vinnare!

AIK tjänar inte något på att släppa han billigt till Växjö. Vi fick en hel del för Videll, varför skulle man inte kräva mer för Rosen som faktiskt vunnit poängligan? Rosen sitter på ett relativt billigt kontrakt och man måste visa att detta inte är OK. Antingen kommer Växjö få betala en del eller så lär han sitta. Ibland är markeringen viktigare än annat. Det är faktiskt en konkurrent vi pratar om, stor skillnad om de varit två olika ligor.

Primeau skrev:Hade Rosén varit intresserad av att tjäna riktigt stora pengar hade han dragit utomlands i stället, till KHL eller Schweiz. Då hade dessutom Aik inte fått en spänn.

Men därifrån är det ännu längre hem till Växjö för tjejen (och för honom).

AIK hade fått pengar om han velat gå till Schweiz eller KHL. Varför tror du han skulle haft en klausul dit för?
EAIK
Forumamatör

Inläggav EAIK » fre maj 04, 2012 8:10 pm

jahak skrev:
Intressant coh bra inlägg. Men samtidigt, du ber oss se på det med objektiva ögon. Men det bör även du försöka göra.

Ingen vet riktigt hur det är.. MEN, kan ju mycket väl vara såhär.
Rosén har trivts skitbra i AIK(säkerligen 100% sant) och levererat storligen. Han kunde säkert tänka sig att stanna och diskuterade detta med klubben. Samtidigt har han tagit upp detta med tjejen hemma och hon säger sig inte trivas. Är detta verkligen så konstigt? Jag har full förståelse för att Rosen och hans tjej vill hem, ja Växjö är deras hem. Rosen har varit i Växjö i 5år och säger själv att han ser Lakers som sin moderklubb.
Därefter har säkerligen Rosen pratade med sin agent och bett han sondera terrängen, alltså kolla om Växjö kan ta hem honom. Därför har agenten snackat med evertsson som lagt fram ett förslag. Alltså har jag svårt att se vad Evertsson gjort fel. Kontaktar agenten honom så klart han lägger fram förslag.

Som jag sagt så tror jag mycket väl de kan vara agenten som är den stora syndaren i detta. Vi vet att agenter jobbar för att få pengar och dem gör gärna en fuling om de gynnar deras ficka.

Självklart ska klubben som släpper spelaren ha ersättning, dock inte de fantasisummor som AIK pratar om. Ja menar, 4-5 miljoner cash är ju skrattretande. Säkerligen ren förhandlingstaktik.

De är i min mening inga fantasi summor. NHL betalar väl cirka 1.8 milj för en spelare och vi sålde Videll för 3,5-4 miljoner till KHL. Rosen bör väl egentligen klassas högre med tanke på att de är en konkurrent i samma liga och dessutom en spelare som på pappret presterat bättre. Jag tycker inte 4-5 miljoner är mycket, men sedan har vi ju aldrig nästan några liknande situationer i denna liga just för att man vill inte släppa spelare till en konkurrent billigt.

SEN avslutningsvis är det bara skrattretande att läsa om alla andra supportrars stora svartsjuka kring att Växjö har en del pengar och skyller detta på att våran kära kommun skulle finansiera detta, vilket är en väldigt enkel förklaring. Om du tittar på vår trupp, vilka spelare där är jättedyra? Evertsson har valt att bygga laget kring en stabil men relativt billig stomme och nu bränner han sina dollares på de tunga pjäserna, såsom Vampola, Welch, Rosén osv. Är detta så konstigt? Växjö har ungefär en spelarbudget som är medel i ES alltså går inte kommunen in med massa kulor till spelare. Capish?

Ni har några väldigt bra lån som kommunen hjälpt till med till stora delar. Det drömmer jag om men kommer aldrig få som verklighet då Stockholm är en skit kommun när de kommer till sport. Men jag tycker eran kommun gör rätt för Växjö som lag i elitserien är den bästa reklamen staden kan få. Och så klart det spelar stor roll att ni gör annorlunda jämfört med andra klubbar (väldigt billiga 3-4 lina spelare osv) men jag har själv hört från Gozzi att ni pumpar upp priserna ganska rejält på de spelare ni bestämt er för att ta. Inget illa menat, de önskar jag ju att vi kunde göra också.
EAIK
Forumamatör

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » fre maj 04, 2012 9:02 pm

Om man har en klausul om att få lämna för spel i en annan liga, så innebär ju det att man kan gå utan några krav på "Buyout". Om AIK fick betalt för Videll så lär han inte haft nån klausul utan det var "Buyout" som gällde i så fall!

Självklart ska AIK ha bra betalt för att man ska släppa en kontraktbunden registrering. Men det måste vara skäligt! Och om man inte kommer överens med Växjö i frågan så blir ju Robban ett ettårsfall! Växjö lider ju inte av det! Den som har mest att förlora på en misslyckad överenskommelse är ju AIK, om man nu har som mål att få ut nån typ av ekonomisk ersättning för den här affären. Och att då kräva mer än vad Växjö är villiga att betala är ju ett rent misslyckande från AIK:s sida! För Växjö gäller bara två alternativ 1. Man köper loss Rosén nu, och kan använda honom kommande säsong. 2. Rosén sitter av resten av kontraktet och sen får man honom utan kostnad.

Men det är klart, AIK kanske hellre straffar Rosén än att förhandla om priset, vad vet jag??
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav EAIK » fre maj 04, 2012 9:10 pm

PutteA skrev:Om man har en klausul om att få lämna för spel i en annan liga, så innebär ju det att man kan gå utan några krav på "Buyout". Om AIK fick betalt för Videll så lär han inte haft nån klausul utan det var "Buyout" som gällde i så fall!

Självklart ska AIK ha bra betalt för att man ska släppa en kontraktbunden registrering. Men det måste vara skäligt! Och om man inte kommer överens med Växjö i frågan så blir ju Robban ett ettårsfall! Växjö lider ju inte av det! Den som har mest att förlora på en misslyckad överenskommelse är ju AIK, om man nu har som mål att få ut nån typ av ekonomisk ersättning för den här affären. Och att då kräva mer än vad Växjö är villiga att betala är ju ett rent misslyckande från AIK:s sida! För Växjö gäller bara två alternativ 1. Man köper loss Rosén nu, och kan använda honom kommande säsong. 2. Rosén sitter av resten av kontraktet och sen får man honom utan kostnad.

Men det är klart, AIK kanske hellre straffar Rosén än att förhandla om priset, vad vet jag??

Videll hade KHL klausaul om han skrev på innan typ sista maj och därför kunde AIK ta betalt, ja.

Och nej, AIK vinner inget på att släppa han för en miljon eller två. De är småpengar i denna branch, speciellt när man släpper till en direkt konkurrent. Här kommer man markera att detta inte är OK om man inte får tillräckligt betalt vilket jag tycker är helt rätt.

Jag tror man hellre håller på Rosen och då kanske man kan sälja han till Ryssland eller Schweiz. Han kommer ju vilja spela och om de är de enda alternativet för spel kommer han nog gå dit.
EAIK
Forumamatör

Inläggav Niles » fre maj 04, 2012 9:11 pm

Går aik och hoppas på 4-5 miljoner bör dom nog förlita sig på Lotto istället. :lol:
Sätt Rosén på läktaren så får ni ingenting.

De bra lånen från kommunen är vanliga lån till marknadsmässig ränta som skall amorteras till sista krona. Det som är bra med uppgörelsen är att dom ger möjligheter att driva runt arenorna för klubbarna via bra driftsavtal. Arenor dom inte själva vill driva i kommunal regi.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav nature » fre maj 04, 2012 9:14 pm

Å andra sidan är det inte så konstigt att AIK kräver så mycket för att släppa Rosén. Han vann ju trots allt hela poängligan och blir inte lätt för dom att ersätta.

2-3 miljoner borde vara rimligt, inte mer.
Senast redigerad av nature fre maj 04, 2012 9:16 pm, redigerad totalt 1 gång.
nature
Forumdemon

Robert Rosèn

Inläggav sid » fre maj 04, 2012 9:15 pm

3milj är alldeles för mycket.
Användarvisningsbild
sid
Forumproffs

Inläggav Niles » fre maj 04, 2012 9:16 pm

Kan sträcka mig till 25.000..på sin höjd :mrgreen:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav EAIK » fre maj 04, 2012 9:19 pm

Fan, ni kan ju inte alla ha samma avatar, man blir ju snurrig av det.

Men ni tycker alltså att 1-2 miljoner är ett rimligt pris för en spelare som vinner poängligan? Mindre än NHL betalar och där betalar NHL alldeles för lite redan.

Nej, finns nog en chans att vi kan sälja han utomlands. Folk med bra statistik brukar vara lättsålda till Ryssland.
EAIK
Forumamatör

Inläggav nature » fre maj 04, 2012 9:20 pm

Då hade jag kunnat köpa ut Rosén :wink:

Oavsett är detta otroligt roligt

Man får se Aikarna lipa och vi får seriens poängkung, kan det bli bättre än såhär?
nature
Forumdemon

Inläggav Stoffe » fre maj 04, 2012 9:30 pm

EAIK skrev:
Nej, finns nog en chans att vi kan sälja han utomlands. Folk med bra statistik brukar vara lättsålda till Ryssland.

Du missar en liten grej här..... Robban vill hem :clap:

Man kan inte sälja en spelare någonstans utan att spelaren skriver på
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season