Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Niles skrev:Så du menar att det inte blir nåt med den redan klara centern och backen du berättade om igår?
Är vi klara för KS?, det var som fan.
Laget är det bästa vi nånsin haft, så helt missnöjd är svårt att vara. Åtminstone för dom som har fötterna på jorden.
KalleB skrev:Karol har ju kontrakt över nästa år med, kanske satsar på sikt?
Kloker skrev:KalleB skrev:Karol har ju kontrakt över nästa år med, kanske satsar på sikt?
K.K har kritat kontrakt med VLH denna säsongen ut. Inget annat. Han ansåg själv att detta var hans sista chans för att kunna spela i elitserien igen. Antingen med Växjö Lakers eller att han gör så pass bra ifrån sig så att någon elitserieklubb vill värva honom.
Det man har sett av K.K hittills så kanske lite situps och femton mil på ett löpband skulle göra susen. Hårdträning tills VLH är klara för KS, sedan låta honom stå lunken ut. Möjlligt scenario?
Bee skrev:Vilken back ska vi lita på iår, som går in och spelar 28 min per match samt dominerar i PP????
Vi hade seriens överlägset bästa målvakt (synd för oss att han var skadad)..
Manglaren skrev:Blir alltid lika frågande till dem som bara jämför spelarförluster med nyförvärv. Man måste titta internt också på de befintliga spelarna, de som varit i laget under ett tag.
Jämför Josef i år kontra förra året? Gör samma sak med Lundbohm (som inte var sig lik efter skadan). Bois? Åhsberg båda två är klassen bättre. Alsenfelt? Backsidan om vi nu får behålla Blaz så har vi honom och Jonsson som kan och kommer svälja mycket istid.
LAGET Växjö Lakers har aldrig varit så här bra! Det är bara titta, när det gått lite tyngre för Saviano så hade nästan alla andra lag i serien slutat fungera, inte Växjö för då växlar Eriksson och BOIS upp. Det är vad Växjö är och vad Växjö står för, ett lag.
Jag är glad att det inte kom in någon ny värvning, mest för att jag har väldigt svårt att se vem det skulle ha varit av de namn som nämnts och funnits på marknaden. Vilka av de namnen, skulle till en realistisk kostnad ha kunnat bidragit i årets Växjö?
Bee skrev:bläääääää! Grymt besviken att vi inte kommer presentera ett slag kraftigt lag i KS efter denna super säsong...
Det lilla hopp som finns kvar är att stryklaget SSK klarar sig från kval. Vilka odds får man på det? med tanke på hur ruttna dom alltid är...
Tyvärr tror jag vi går in i KS med ett sämre lag än förra året..
Inte vad jag hoppades på iaf
Lembit25 skrev:Vinst för SSK idag = en vinst för oss
Coffe #800 skrev:kan nog vara bra... våra J20 målvakter håller inte måttet någonstans !!
Niles skrev:Eftersom du verkar ha missat alla matcher är det väl ingen mening att diskutera hockey med dig.
I mina ögon är vi starkare än vi nånsin varit, har du nån annan åsikt är det helt ok för mig. Det påverkar liksom inte faktumet det allra minsta.
Nå, hur gick det med dina nyförvärv som var klara igår?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster