Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jocke86 skrev:Inga av de namnen jag hört. Men som sagt, tror inte de namnen jag fått är aktuella till 100 procent. Får jag mer dumpar jag det här.
Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Ludvig är en bra stommeVaranen skrev:Gyngiläinen kanske blir Gynge igen efter operation. Tills dess får han gärna ta smarta fights, som idag. Han har tillräckligt namn för att ta ut någon bra i motståndet.
JFK kanske gör en Rissanen och är en helt annan spelare nästa säsong. Skulle gärna se att vi försöker få in honom som center då.
EP behöver kanske ta semester i Paris efter säsongen och få ur sig drömmen om fransk pantomimteater. Full laddning när preseason börjar.
Fullständigt sant att våra offensiva toppspelare måste prestera bättre om vi ska kunna nå topp6 kommande säsong, men där bakom skapas den nya stommen för fullt. Alltid något.
vlk skrev:Josen gör en kanonsäsong. Han har höjt sin nivå ett snäpp.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Aleks skrev:vlk skrev:Josen gör en kanonsäsong. Han har höjt sin nivå ett snäpp.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
In med Josen i fler offensiva situationer, då kanske vi kan få lite produktion trots allt.
PutteA skrev:En viktig förlängning ser jag i Lundberg. Vår klart bästa spelare den här säsongen. Han känns som en Jani Lajunen där ute!
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
bratsson skrev:Kan det vara så att även Evert har förstått att vad han än värvar in så räddar inte det denna säsongen?
Inga mer rykten?
StenhårtSlagskott skrev:Känner jag evertsson rätt så går han fortfarande för guldet. Han letar spelare men det måste finnas lämplig spelare också. Minst en spelare till tror jag dimper in innan fönstret sedan beror det på hur spelet ser ut kommande veckorna. Blir det haveri med 4- 5 raka förluster kan det komma in flera innan deadline.
bratsson skrev:Kan det vara så att även Evert har förstått att vad han än värvar in så räddar inte det denna säsongen?
Inga mer rykten?
ivc skrev:bratsson skrev:Kan det vara så att även Evert har förstått att vad han än värvar in så räddar inte det denna säsongen?
Inga mer rykten?
Är väl inte direkt vanligt att det läcker ut information förrän Evert väl slår till. Ryktena på detta forum brukar det ju inte heller vara så stor sanningshalt i.
Stupet skrev:Däremot lär inte Robban komma om vi spelar i allsvenskan till hösten.
En fråga jag vill ställa till Evertsson är att varför värvade vi in Erik Källgren i laget? Blev Evertsson så skitnödig att han var tvungen eller?
Tror tyvärr att detta blir det första året som Evertsson inte värvar något i januarifönstret. Och då är det större risk att vi hamnar i kvalet än att vi tar oss till slutspel.
2 riktigt urusla säsonger av Henrik Evertsson har detta varit.
Risken är att det blir en 3:e om Evertsson sitter kvar.
Stupet skrev:En fråga jag vill ställa till Evertsson är att varför värvade vi in Erik Källgren i laget? Blev Evertsson så skitnödig att han var tvungen eller?
Primeau skrev:Lite för MinHockey att gräva i (i stället för att skriva om spelare som lämnade klubben för 6-7 år sedan):
1. Hur stor del har Patrik Hall i detta brakskitefiaskot? Mycket hemlig person detta, man vet knappt om han finns i klubben eller inte. Är det bara ett sammanträffande att det började vända spikrakt neråt när han anställdes som assisterande sportchef...?
2. Finns Erik Källgren, århundradets märkligaste målvaktsvärvning?, fortfarande kvar i klubben? ”Jag är här för att stå ALLA matcher” hette det för några månader sedan, efter det har ingen sett till honom. Tre insläppta på en kvart mot HV å sen var det bye-bye... I SMP:s artiklar nämns inte ett ord om killen, det pratas bara om målvaktskampen mellan Andrén o Fasth. Lever Källgren och vad är i så fall planen för honom...?
3. Hjärnskakningarna på JFK och Davidsson, när hände egentligen dom...? Ingen tycks veta. Var det huvudtacklingar så borde väl åtminstone en av dom kommit upp till diskussion och blivit ärenden för Disciplinsnämnden kan man tycka. Mörkar VLH något annat här...?
4. Måltorkan. I fjol gjorde man klena 2,36 mål per match, detta sades vara den främsta orsaken till tabellplacering mm, och högsta prio sades vara att ändra på detta inför denna säsongen. I skrivande stund snittar man nästan exakt likadant, 2,39 mål/match. Så, var ligger felet...? Det saknas ju inte direkt målgörare i truppen, varken ifjol eller nu. Är det spelsystemet? Kemin mellan spelarna? Börjar Troja-tröjan - den som ryktas ligga ingjuten i betonggrunden på Vida - att avsöndra dålig karma...? Har Troja-Kecke och Snus-Jerry lagt en förbannelse över hela klubben...?
5. Det omtalade samarbetet mellan VLH och Troja, hur går det egentligen där? Växjö plockade åt sig Jesper Eliasson, han som inte ens får vara tredjemålvakt trots att han duger i JVM, och sedan avslutades samarbetet eller...?
PutteA skrev:Primeau skrev:Lite för MinHockey att gräva i (i stället för att skriva om spelare som lämnade klubben för 6-7 år sedan):
1. Hur stor del har Patrik Hall i detta brakskitefiaskot? Mycket hemlig person detta, man vet knappt om han finns i klubben eller inte. Är det bara ett sammanträffande att det började vända spikrakt neråt när han anställdes som assisterande sportchef...?
2. Finns Erik Källgren, århundradets märkligaste målvaktsvärvning?, fortfarande kvar i klubben? ”Jag är här för att stå ALLA matcher” hette det för några månader sedan, efter det har ingen sett till honom. Tre insläppta på en kvart mot HV å sen var det bye-bye... I SMP:s artiklar nämns inte ett ord om killen, det pratas bara om målvaktskampen mellan Andrén o Fasth. Lever Källgren och vad är i så fall planen för honom...?
3. Hjärnskakningarna på JFK och Davidsson, när hände egentligen dom...? Ingen tycks veta. Var det huvudtacklingar så borde väl åtminstone en av dom kommit upp till diskussion och blivit ärenden för Disciplinsnämnden kan man tycka. Mörkar VLH något annat här...?
4. Måltorkan. I fjol gjorde man klena 2,36 mål per match, detta sades vara den främsta orsaken till tabellplacering mm, och högsta prio sades vara att ändra på detta inför denna säsongen. I skrivande stund snittar man nästan exakt likadant, 2,39 mål/match. Så, var ligger felet...? Det saknas ju inte direkt målgörare i truppen, varken ifjol eller nu. Är det spelsystemet? Kemin mellan spelarna? Börjar Troja-tröjan - den som ryktas ligga ingjuten i betonggrunden på Vida - att avsöndra dålig karma...? Har Troja-Kecke och Snus-Jerry lagt en förbannelse över hela klubben...?
5. Det omtalade samarbetet mellan VLH och Troja, hur går det egentligen där? Växjö plockade åt sig Jesper Eliasson, han som inte ens får vara tredjemålvakt trots att han duger i JVM, och sedan avslutades samarbetet eller...?
Många riktigt bra frågeställningar Primeau. Jag kan kanske svara på två av dom.
Källgren: Är inte försvunnen. Han tränar varje träning ihop med de andra två målvakterna. Däremot vad planen är för Källgren har jag ingen aning om. Troligtvis värvad för nästa säsong, men då kan man ju undra varför han inte lånas ut?
Samarbetet med Troja: Är nog det märkligaste jag sett nånsin. Var det ett samarbete? Idag kan jag inte tänka mig att det samarbetet existerar över huvud taget då det skiljer två divisioner mellan klubbarna.
Resten av dina frågor vill jag också ha svar på!!!
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 4 gäster