Ny räknare igång!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Per_växjö » mån jun 12, 2006 3:46 pm

Roggan skrev:På pappret ser han ju sämre ut än både Calder o Brad..

51 poäng senaste säsongen är ju inte helt fel...
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » mån jun 12, 2006 3:53 pm

ECHL vad är det för liga? Motsvarighet i Sverige? Varanen, var är du?
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav alfax » mån jun 12, 2006 3:57 pm

Tror inte denne spelare är den Evertsson menar med elitserieklass......som jag skrev innan denne spelare vill jag nog se spela innan jag bedömer honom som fågel eller fisk.
Ställer samma fråga som Roggan var är ECHL för liga?
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Curtains » mån jun 12, 2006 4:00 pm

Vet inte exakt hur ECHL står sig i hierarkin. Nämnvärt är den "satsningen" som IKO gjorde i L-P Nagel, han producerade 53 pts på 66 matcher, denna Nolan 51 pts på 48 matcher, alltså 2 pts mindre dock på 18 färre matcher. Alltså så långt bra. Nagel som dock inte hade så värst mycket sämre förhållande i poängen var en defensivt stark center som ändå inte presterade så mycket sämre än "Nolan - Målgöraren". Denne Nagel var enligt IKO:s fans en spelare som vart oerhört kritiserad. För övrigt hade han mycket svårt att ta en ordinarie plats och pendlade mellan 4:e linen och bänken.

Min info bygger inte på fler praleller än med en spelare, men den lyfter ju inte förväntningarna till skyarna.
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör

Inläggav asesaw » mån jun 12, 2006 4:05 pm

Lite fakta om ECHL
Låter ju inte dunder precis :roll:
asesaw

Inläggav canadiens » mån jun 12, 2006 4:16 pm

Säger varken bu eller bä angående denna värvning förräns jag sett honom spela. Kan dock bara som en parantes säga att den av "en stor del"Lakersfans så utskrattade Bud Smith som förra säsongen skulle spelat för IKO, gjorde 104 poäng på 72 matcher en säsong i ECHL. Detta ger ett snitt på 1,44 poäng mot Nolans 1,19.
Senast redigerad av canadiens mån jun 12, 2006 7:11 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
canadiens
Forumamatör

Inläggav Roggan » mån jun 12, 2006 4:30 pm

Hmm....
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » mån jun 12, 2006 4:33 pm

Säger ingenting förrän han bevisat vad han kan.

Kan nog både blir en favorit och floppa rejält. :?
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » mån jun 12, 2006 4:34 pm

Håller med Per...
Ingen här inne vet någonting om den här killen..förutom hans stats..
Vi får väl se hur han är..
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Daniel » mån jun 12, 2006 5:21 pm

det kan bli var som helst av detta fågel eller fisk det får vi se när han har spelat ett par matcher .

Nu har vi 10 forwads i truppen
alltså ska vi ha in en forwad till från Canada eller USA enligt Evertsson
sedan en egen junior sedan är truppen spikad

känns så där bra tycker jag om inte jacobsson blir fruktansvärt spelsugen framåt Augusti för då kanske detta kan bli bra :?
Daniel
Forumterrorist

Inläggav ruppo » mån jun 12, 2006 5:26 pm

Mmm, om man lyssnar på intervjun så verkar det ju som man inte räknar med Jacobsson längre! Tyvärr kan man ju bara säga... :cry:

Men o andra sidan om man diskuterar Nolan, hur många visste vem Ryan Vesce var innan han kom till Rögle o han gjorde ju dundersuccé där!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Räven » mån jun 12, 2006 5:29 pm

Alldeles för många frågetecken angående årets trupp, här är det verkligen att spela på chans, vill jag lova. Det kan bli precis allt mellan fågel eller fisk. Här handlar det om att ha tur och hitta spelare med de rätta karaktärerna och att de kan bli ett lag. Jag tycker dessutom att laget saknar "fadersgestalter". Torsten är en, men jag vill se mer rutininerade spelare från en hög nivå.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Curtains » mån jun 12, 2006 5:39 pm

Dock en liten skilland i Nolan och Vesce. Nolan är poängmässigt inte toppen av ECHL, läs 3:e ligan. Vesce var mycket fruktad och långt fram i poänligorna i AHL, läs 2:a ligan.

Ringer det en klocka?
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör

Inläggav C70T5 » mån jun 12, 2006 5:44 pm

Jaha, nu har Chief Evertsson lagt ytterligare en spelare till truppen - en trupp som enligt utsago skall hamna bland de sju främsta lagen när grundserien skall summeras...

Jag hoppas bara att Chief Evertsson har tänkt till så att förlusterna av Växjö Lakers poängmaskiner från förra säsongen, CJ (OM han nu lämnar...) och Andrée, rent produktionsmässigt kommer att ersättas av någon av nyförvärvstalangerna som han har värvat - annars så vettifan hur pass realistiskt det är att Växjö Lakers ska vara med i topp sju.

Brandon Nolan skall bli intressant att följa, han är ju faktiskt värvad till förstalinan så lite förväntningar har man ju definitivt.

En forward till ska in sedan så börjar allvaret - jaja... Bild

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » mån jun 12, 2006 6:47 pm

Curtains skrev:Dock en liten skilland i Nolan och Vesce. Nolan är poängmässigt inte toppen av ECHL, läs 3:e ligan. Vesce var mycket fruktad och långt fram i poänligorna i AHL, läs 2:a ligan.

Ringer det en klocka?

Var ju också en jämförelse..Vesce hade inte gjort en match i AHL eller ECHL innan han kom till Rögle. Spelade väl collegehockey innan han kom dit och gjorde succé. Låt vara att han nu gjort en bra säsong i AHL men han är ju två år äldre också. Säger ingenting ännu, kan bli kanon eller inte..eller nånstans mitt i mellan. Spekulera till dödagar ger inte mycket, vänta och se i stället.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Orolig ...

Inläggav {SweET}Wolger » mån jun 12, 2006 7:11 pm

:? Jag ska inte säga att jag är hockeyproffs ... men lite kan jag om hockey och lite om vad som krävs i allsvenskan ... allra helst för att sluta bland de 7 främsta ... vad jag kan se ...

Detta ser verkligen inte ut att hålla för den ambitionen ... jag hoppas verkligen att jag har fel. :?

Vi har alltså skaffat en bunt "bra" div 1 spelare ... en spelare som har varit skadad ... en som inte hittat sin form ... samt en american som inte har några stora eller små skalpar under bältet ... detta ska då styras av en div 1 tränare ?!?!?!

Jag är oroligt ... mycket orolig.
För att citera min idol Peanut:
Oh MY GOOOOD!
Administratören som gick in på min Profil och redigerade bort min signatur & raderade mitt inlägg ... OMG!
Användarvisningsbild
{SweET}Wolger
Forumamatör

Inläggav ruppo » mån jun 12, 2006 7:15 pm

Curtains skrev:Dock en liten skilland i Nolan och Vesce. Nolan är poängmässigt inte toppen av ECHL, läs 3:e ligan. Vesce var mycket fruktad och långt fram i poänligorna i AHL, läs 2:a ligan.

Ringer det en klocka?

Du måste ha kollat in nån annan spelare, för det är inte mycket i din statistik som stämmer angående Ryan Vesce (rätta mej om jag har fel).
1. Vad jag vet så hade han bara spelat college-hockey innan han kom till Rögle!
2. Detta var hans första säsong i AHL om förra punkten stämmer, och nån andra plats i poängligan detta året blev det definitivt inte.

Känns som det bara är vänta o se vad som händer o hur han är. Tror ändå i slutändan att detta kan bli bra!

{SweET}Wolger skrev:detta ska då styras av en div 1 tränare ?!?!?!
Jag är oroligt ... mycket orolig.

Hur många hade hört talas om Färjestads huvudtränare innan han tog över rodret? och se vart det ledde! Tvivlar på att det skiljer så mycket i hockeykunskaper mellan en Div 1-tränare och en etablerad allsvensk tränare. Jag anser att det i slutändan handlar om hur man är som person och hur man agerar och kan leda laget både i med- och motgång! Kemper har ju även Custe till sin hjälp, och jag tvivlar ju på att man inte kan "tänka" hockey om man lirat så pass länge som han ändå gjort!

Slutligen, sluta vara så j-vla pesimistiska och tro på laget istället!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav GS » mån jun 12, 2006 7:38 pm

Lugna och fina nu alla som redan verkar kasta yxan i sjön och som inte tror att detta lag kommer att räcka och vem vet, ni kanske får rätt men vi måste väl ändå låta laget och tränarna får en chans att bevisa att bygget är rätt.
Att vi värvar från div.1 är väl inte mer ovanligt än att ES lagen värvar topparna från AS och jag tror inte en toppspelare från ettan är så mycket sämre än flertalet av spelarna i AS och när dom väl kommit in i tempo osv så blir det nog bra.

Vi har ingen aning om hur dom nya spelarna funkar med vissa undantag för handen på hjärtat hur många har sett så pass mycket av dom nya att någon kan göra bedömningen om deras kapacitet, inte jag i alla fall, och när det gäller Nolan så är det väl ingen förmodar jag som sett honom utan vi alla går nu på att läsa statestik och det vet ju hur det är med just statestik, lögn, förbannad lögn och så finns det statestik så jag föredrar nog att låta Nolan visa vad han går för istället för att bedömma honom utifrån statestiken, och som Evertsson sa så kan hans spelstil passa än bättre här i Europa än där borta.

Som sagt var detta bygge skall bli kul och intressant att följa och det jag kan om är det Räven skrev att vi kanske skulle behöva fylla på med någon spelare med rutin och ledarskap för vi har många ungtuppar i truppen och Torsten får det svettigt att stå för rutinen själv, så hoppas den sista forwarden har några års rutin med sig i bagaget.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav Räven » mån jun 12, 2006 7:42 pm

Det vi pratar om nu är hur det ser ut på papperet idag, ingen vet vad det tar vägen utan vi kan bara väga in deras meriter och vilken nivå de spelat på innan, det är det enda som finns att göra bedömningar på. Och efter det så är jag inte överoptimistisk, det saknas frontspelare, som kliver in och avgör, visar och leder de andra i laget, alltså sådana spelare som gjort så i sina tidigare lag.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Curtains » mån jun 12, 2006 7:45 pm

Jag tänker inte att inleda någon pajkstning, för jag vet som "förståsigpåarna säger ovan att man bör få visa upp sig först. Men den totala sågningen vi oskarshamnare möttes av i Bud Smith & Dominic Forget som hade liknande ålder och skrämmande lik bakgrund, dock med ett undantag. De båda producerade gudförbaskat så många fler poäng än denna, som i intevjun nämns, "målgörare", i smma/liknande ligor. Våra spelare floppade... Att er gör det är inte säkert, men att döma av spelare som presterat långt bättre, jo, sannolikheten för att även denne, i sammanhanget mediokre spelaren gör det, jo den är större....

Punkt... Ock lycka till... Kanadensare har iofs en go mentalitet, rakt på mål... Ha en bra sommar lakejjer
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör

Inläggav Mygel » mån jun 12, 2006 7:48 pm

Ruppo, även om Curtains har fel så måste jag nog hålla med om att det inte är direkt samma jämförelse. Collegehockeyn är kanske inte den bästa kvaliteten, men lirarna har oftast fått sin plats på grund av stor talang om jag förstår det rätt. Att Vesce hamnade i AHL efter Rögle bevisar mer den tesen och hade det inte varit NHL strejk det året så hade han kanske hamnat i AHL redan det året. EHCL känns mer, tyvärr, som en av de sämre ligorna i Nordamerika där alla olika typer av spelare försöker greppa det där lilla halmstrået för en plats i AHL och slutligen NHL.

Fast man vet aldrig förrän man har sett honom. Kanske har får en enorm kick av att komma till Sverige och utvecklas enormt.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Herr Oberst » mån jun 12, 2006 8:10 pm

Man kan ju också jämföra med Brent Robinson som kom från EHCL med 64 matcher och 58 poäng bakom sig och 20 playoff-matcher och 13 poäng.
I Rögle totalfloppade han och gjorde endast 8 poäng på 20 matcher trots att han ständigt fick chansen i både 5 mot 5 och 5 mot 4.

Det är grisen i säcken när man satsar på en ung oprövad nordamerikan. Så är det bara. Kan bli skit, kan bli pannkaka men kan också bli bra.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Zebbe » mån jun 12, 2006 8:11 pm

Nja lite skeptisk är jag nog trots allt, det är onekligen lite som Curtains skriver..Jänkarna har det jävligt svårt att anpassa sig till Svensk hockey.

Det som kan tala för att det kommer att gå bra för Nolan är ju om det stämmer om hans spelsinne samt passningsförmågan (lite lirar typ kanske)
och den typen har det rätt svårt i AHL, där spelarna tok kör fram och tillbaka för en plats i NHL....

Kempe/Skövde har alltid spelat fin och bra hockey med bra fart och fläkt...tror faktiskt att han kommer att överaska.

Fågel fisk el mitt i mellan??? Det lär vi bli varse om.
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs

Inläggav Lakersfan_03 » mån jun 12, 2006 9:24 pm

Vi ger han en chans i varjefall så får vi se hur det går.
kanske kommer han chocka alla och vara en riktig poängkung eller floppa totalt
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tis jun 13, 2006 8:04 am

Håller med ovastående: den som lever får se.
Vad vi vet är att kanadensiska spelare ALLTID lockar publik, nu kommer vi tydligen få två. Båda kan ju iåförsej vara skit men det tror jag inte, man har nog lärt sej ett å annat efter Calder. Nolan lär visst vara en kille som ger 100% i varje byte och som ALDRIG ger upp, sådant älskar i alla fall jag att skåda.
Vad jag inte gillar är att ett helt oskrivet kort får rollen som FÖRSTE CENTER. Nu har ju Evertsson deklarerat att Brandon även kan spela på kanten, det KAN ju vara så att näste kille har mer rutin och isåfall får ta den positionen. Jag tvivlar dock starkt på att man hittar denne spelaren i nordamerika, båda lär bli ungtuppar. Alternativet är att någon riktigt meriterad spelare (Niklas Sundblad någon?) tar CJ´s plats på kanten. Dessvärre tror inte pengar finns till två transatlanter samt en elitseriemeriterad spelare. Lägg till detta en finsk dundermålvakt samt dito back.
Hursomhelst: det kommer bli tokröj i doomen även denna vinter!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » tis jun 13, 2006 2:26 pm

vart har målskyttarna tagit vägen som evertsson ville ha??

en sak e säker att nästa spelare måste hålla jacobsson klass om det ska gå bra...

Edit: En häftig sak är att titta in på vancouvers hemsida, därför att brandon är med i laguppställningen 8O

http://www.canucks.com/theteam/inthesys ... 184#career
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör

.....

Inläggav Skacke » ons jun 14, 2006 1:57 pm

även Johan Davidsson är ju med.....och han spelar ju verkligen där :-)
"Once a laker, always a laker."
Användarvisningsbild
Skacke
Forumamatör

Inläggav Flest mål vinner » tor jun 15, 2006 8:49 am

Han är INTE med i laguppställningen, du får titta under länken "Roster" för att hitta Canucks laguppställning, däremot är han med under länken "In the system".

Tittar man på den statistik som finns på Canucks site så står det att han spelat 42 matcher i AHL 03/04 och 48 matcher 40/05 och gjort 11 mål på dessa matcher.
Flest mål vinner

Inläggav The Duke » tor jun 15, 2006 8:59 am

Bara för att man går över ån efter vatten behöver inte betyda att man hoppat i galen tunna, för även om gräset alltid är grönare på andra sidan skall man inte kasta sten i glashus.

Men alla vet ju att den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket...
Användarvisningsbild
The Duke
Forumamatör

Föregående

Återgå till Silly Season