Jag får väl börja förklara mig, Yngwe är ingen stor Hockeyspelare men VILL bli, han har enligt mig inte kvaliteter just nu att ens platsa i Trojas A-Lag men i Lakers? Varför då frågar man sig, jo som egen produkt borde han fått chansen att fylla Thelins roll den enda han skulle klara och på det viset spara pengar åt klubben samtididigt som han får rutin och motivation. Det finns BÄTTRE Hockeyspelare i Lakers J-20 än Yngwe, men de klarar inte av att peta någon annan än Thelin ännu, S.Magnusson skulle kunna ersätta Thelin också och Rantatalo platsar som 7:e back.
Att Jerry.A är ANINGEN mer erfaren Ledare än Evertsson var redan innan denna säsong väl känt men att han så enkelt skulle avlöja Lakers problem just nu(Ledar/Tränarsidan) är dessvärre tråkigt.
För att återknyta till Hockeygymmasiets uttagningsmatch så var detta andra rundan där de sämre redan gallrats bort och ändå så var de sämre ändå kvar
, vet inte om det svaret räcker
Förklaringen är enkel, riktigt uselt spel av så gott som alla, då ska man veta att det sällan är bra spel i sådana matcher, men här saknades både skills,Tempo,Närkamper, samspel, det fanns ETT lysande undantag Lakers egen Målvakt Tex Williamsson.
Nivån på hockeygymet är dessvärre ännu så låg att inga spelare av klass lockas hit, där ligger TAIF o TROJA ännu en bra bit före, inte så konstigt i och för sig.
MEN något måste Erbjudas de som går till Växjös H-Gym och det måste vara den HÖGSTA kvaliten på Tränarna/Ledarna.
Tycker också att denna historien med Yngwe som började i somras och som mynnade ut i en vägran att åka till Gislaved sammantagen med den stora utskickningen av Spelare under fjolårssäsongen där en viss Major och Evertsson styrde skutan och vilket ledde till bl.a Blommans uttåg samt Podeins fortsatta ointresse för Lakers sedemera ger en bild av en Förening som just NU spelar ett högt spel med sina EGNA talanger.
Är man så tuff mot spelare och i vissa fall UNGA spelare så kan man nog från Lagledningens sida förvänta sig att samma tuffa krav kommer och bör ställas även på dem själva, och precis som Evertsson själv sagt till Nolan ,- Lakers är inget komvux för Sportchefer!
Så återigen vad gjorde Evertsson i Julhelgen? scoutade i Leksand Eller?
LasseMaja och jag har haft våra duster, MEN både han och jag gillar Hockey detta betyder att vi uppskattar både Grans och Pilut, vem som var bäst? Pilut tycker jag.
Ha de gott och FULL FART(inte styra) MOT 7:E PLATS