Yngwe...

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav LasseMaja » fre jan 12, 2007 9:03 pm

Åt Lakers lag är det väl ingen som skrattat, men Lakejernas moralpanik hit och dit tror jag nog att det skrattats lite åt. :wink:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav alfax » fre jan 12, 2007 9:39 pm

Lasse -Maja : vet om Du inte varit med på träningsmatcher och Ni råkade vinna en, då Er klack skrek ut detta " ALLSVENSKAN KOMMER ATT SKRATTA ÅT ER"
Ni trodde att Ni var helgon i Kronobergs län, men ack ,ack var Ni bedagit Er . På ert forum kunde man bara läsa vänta till ni kommer upp i vår klass och vänta när Ni blir bättre än oss ,.Bara att konstantera Ni är 3:a i kronobergs län idag!!
Och jag har svårt att se om Ni inte förbli det ,men man vet aldrig Alvesta kommer kanske tillbaka.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » fre jan 12, 2007 9:41 pm

Lasse-Maja, nu drar du alla över en kam. Moralens Väktare här inne skrattar nog de flesta åt ( i alla fall jag!), en hel del av moralpredikningarna är nog dessutom menade som skämt. BTW: Lakejer kan ha rätt roligt åt stalledrängar och små gröna män också, så ÄR det. Så länge det inte övergår till rent hat tycker jag det är OK, lite hets mellan länets supportrar gör det hela så mycket roligare :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » fre jan 12, 2007 9:51 pm

Alfax lille, lugna dig lite nu. :) Om du nu inte gått och blivit den nya Saida så tycker jag du ska tagga ner lite, varken du eller jag har väl en aning om vad som komma skall. :lol:

Jag tycker också att man ska få ogilla varandra lite lite, men inlägg som tex Volvons där hatet lyser igenom tycker jag blir lite för mycket. Oops, nästan så att även jag blev lite av en moralens väktare där. :wink:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Primeau » fre jan 12, 2007 9:54 pm

LasseMaja, det skiner igenom: du ÄLSKAR ditt Taif mer än du OGILLAR Lakers: gott så!
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » fre jan 12, 2007 10:30 pm

LasseMaja;

Har du inga potatisar att sätta, fågelfrön att plantera, traktorer att olja, högafflar att slipa, kossor att spena av eller någon stråhatt att binda? Eller vad fan, det är ju fredag, har du inte saker att mysa med i stallet?

Du ordbajsar din ironiska skit inlindat i ett fint kuvert gentemot kronobergs stolthet Växjö Lakers. Tyvärr så fattar inte majoriteten av läsarna på detta forumet det. Man kan väl säga så här, jag skulle inte kissa på stråhattsemblemet om det så brann. Bra så, gott så.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav LasseMaja » fre jan 12, 2007 11:03 pm

Tror ju att flertalet här inne tycker att det jag skriver är mer relevant och genomtänkt än det du håller på med. Förstår du inte att folk skrattar åt dig??? :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav buck » fre jan 12, 2007 11:24 pm

PRIVATA DISKUSSIONER TAS VIA PM för 100'e gången!!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » fre jan 12, 2007 11:46 pm

Håller helt med Volvon... LasseMaja ironiserar inlindat och rekommenderas att hålla sig i TAIF:s forum (oxå inlindat och betyder "dra åt h-e", men skrivs inte ut utan lindas in på LasseMaja-vis).
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav alfax » fre jan 12, 2007 11:47 pm

Buck du får förlåta , men jag måste svara Lasse-Maja : NEJ någon siare är jag inte och jag vet lite om framtiden ,men så mycket både vet jag och ser (i mina sior) att Ni och med det menar jag TAIF kommer ALDRIG att spela i samma serie som LAKERS och då menar jag UPPÅT sett !!!!( inte omöjligt att vårt farmarlag har samma namn i framtiden)
NI gjorde det bra när Ni var var i toppen ,men varenda människa som varit med vet varför.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » lör jan 13, 2007 1:01 am

Jag tycker Volvon är bra :)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav kaabe » lör jan 13, 2007 1:42 am

åter till ämnet: jag tycker det är sorgligt om yngwe ska lämna
Användarvisningsbild
kaabe
Forumproffs

Inläggav Dragkampslakej » lör jan 13, 2007 11:23 am

Utan att vara jätteinsatt så känns det allmänt som att dessa juniorer borde ta viss lärdom av Jeremias Augustin. kanske inte kräva så mycket innan man har den rätten. Sen är det tråkigt att Yngwe väljer Trojas J-20 före Lakers. Men både Taifs och Trojas juniorverksamhet håller nog högre klass har jag hört. Tror inte Yngwe har chans att ta plats i Trojas A-lag då hade nog chansen vart större i Lakers.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav C70T5 » lör jan 13, 2007 1:51 pm

Dragkampslakej skrev:...tror inte Yngwe har chans att ta plats i Trojas A-lag då hade nog chansen vart större i Lakers...

Men snälla du, utveckla detta påstående, vi är många som är idel öra - kan jag garantera. Tänk ordentligt innan du svarar nu.
/T5!!Bild
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav ryan » lör jan 13, 2007 2:09 pm

c70t5 skrev:
Dragkampslakej skrev:...tror inte Yngwe har chans att ta plats i Trojas A-lag då hade nog chansen vart större i Lakers...

Men snälla du, utveckla detta påstående, vi är många som är idel öra - kan jag garantera. Tänk ordentligt innan du svarar nu.
/T5!!Bild

Då Troja-Ljungby har många juniorer som slåss om platserna i deras A-lag så får Yngwe det väldigt tufft att slå sig in där, han kommer förmodligen inte vara topp 3 i Troja J-20. Hade han o andra sidan stannat i lakers och de hade fått en skada på någon spelare så hade han varit given pga att det inte finns några andra alternativ bland juniorerna. Så lyder min tolkning av inlägget som du c70t5 verkade ha väldigt svårt att förstå...
ryan
Forumamatör

Inläggav C70T5 » lör jan 13, 2007 2:47 pm

Ryan;

Det du skriver håller jag med om - konkurrensen bland juniorerna i Troja är mycket bättre än i Växjö Lakers, all heder. Men för att ta en plats i representationslaget så måste man ju också prestera bra ishockey. Man skall också ta till protokollet att det är lättare att prestera bra hockey i div 1 än i allsvenskan. Jag är inte så säker på att Yngwe hade blivit uppflyttad i Växjö Lakers om skador hade tillkommit, tveksam till det faktiskt. Summarum, som jag tolkade det diffusa påståendet ovan, att Yngwe skulle ha lättare att ta en plats i allsvenska Växjö Lakers representationslag än i Troja's i division 1 lag håller jag inte med om. Märk väl, inte ens farmarklubben Gislaved ville ju behålla honom, killen blev ju bänkad-/åtsidosatt på slutet. Så något namn för allsvenskan är han inte - än iaf.

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » lör jan 13, 2007 2:51 pm

Instämmer med Volvon!
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Troy » lör jan 13, 2007 4:44 pm

Lassemaja jag hänvisar dig till trojas forum om du vill forsätta diskutera Grans vs Pilut....skäms att jag överhuvudtaget nämner ( skriver ) dem i samma mening.

volvon, du kör dina bonnaskämt som vanligt, kan slå vad om att även du är inflyttad eller så är du en raggare från stan som bara gillar volvo :lol:
Kronoberg tillhör oss
Användarvisningsbild
Troy
Forumamatör

Inläggav buck » lör jan 13, 2007 4:51 pm

ryan skrev:Jag håller med dig i ditt inlägg ovan c70t5. Det jag personligen tror kan bli ett stort problem för Växjö Lakers i framtiden är just förmågan att få fram juniorer som verkligen kan slåss om en plats i laget och inte bara flyttas upp för de är bäst i j.laget, om du förstår mitt resonemang.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » lör jan 13, 2007 5:38 pm

Svensk tennis var slut efter Borg, alpina landslaget skulle dö ned Stenmark. Vi vet inte ett skit om framtiden, inte mer än den gamla (halv-)sanningen att elitserieklubbar fostrar elitseriespelare och div.3-klubbar fostrar div.3-spelare. Jag är rätt övertygad om att spelare ur egna leden kommer kämpa om platser i framtida Lakers.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » lör jan 13, 2007 6:23 pm

Ja, det är viktigt att betona att det som är historia är just historia och ingenting annat, Det är precis som du säger, om framtiden vet vi inget.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav röd-vit » lör jan 13, 2007 6:39 pm

Anledningen till att Yngwe gått till troja var incidenten i Gislaved, enligt Trojas j-20 tränare...Det blev lite kurr när en gislaveds spelare slogs från båset mot en trojan.Alla Gislaveds spelare skyllde på Yngwe som oturligt nog bara satt nära slagsmålet och gjorde ingenting.Yngwe fick ta all skit från tränaren och domaren gav han matchstraff.Efter det har Yngwe vägrat spelat med Gislaved och hade väll ingen motivation att lira j-20 spel i Lakers..Då Jerry såg hela situationen och försvarade Yngwe så kände väll Yngwe att Troja var en bra förening att gå till om han ville utvecklas..
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav Räven » lör jan 13, 2007 7:04 pm

Jag kan tänka mig att det fanns en sådan här förklaring, tyckte att det lät konstigt från början. En konflikt helt enkelt som så många gånger tidigare, när en hastig förändring sker.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Dragkampslakej » lör jan 13, 2007 8:02 pm

c70t5 skrev:

/T5!!Bild

Självklart volvon!
Många bra juniorer i Troja gör det svårt att vara en av de som tar plats i Trojas A-lag. Jag påstår att Troja ligger långt före i juniorverksamheten. Se på Jeremias som inte verkade klaga utan gjorde några inlärningsår då han mest spelade i Osby. Nu är det ju ren spekulation men ska man tro inläggen här var Yngwe missnöjd för han inte platsar i Lakers A-lag. Precis som du anser jag inte han är tillräckligt bra för det ännu.

Men jag tror att om han hängt i och spelat för Gisslaved tränat på och lärt sig det han saknar så tror jag trots allt det gått fortare att komma in i Lakers A-lag än i vad det kommer göra att slå sig in i Trojas. Varför? Lakers A-lag är trots allt en serie bättre han borde lära sig mer. Inte så värst många talangfulla juniorer i Växjö som det är i Troja.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav Räven » lör jan 13, 2007 10:35 pm

Ärligt talat så hade Yngve tagit en plats i dagens Lakers, det tycker jag faktiskt, utan att nämna vem som skulle skickats ut i kylan.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » sön jan 14, 2007 2:17 am

Jag får väl börja förklara mig, Yngwe är ingen stor Hockeyspelare men VILL bli, han har enligt mig inte kvaliteter just nu att ens platsa i Trojas A-Lag men i Lakers? Varför då frågar man sig, jo som egen produkt borde han fått chansen att fylla Thelins roll den enda han skulle klara och på det viset spara pengar åt klubben samtididigt som han får rutin och motivation. Det finns BÄTTRE Hockeyspelare i Lakers J-20 än Yngwe, men de klarar inte av att peta någon annan än Thelin ännu, S.Magnusson skulle kunna ersätta Thelin också och Rantatalo platsar som 7:e back.

Att Jerry.A är ANINGEN mer erfaren Ledare än Evertsson var redan innan denna säsong väl känt men att han så enkelt skulle avlöja Lakers problem just nu(Ledar/Tränarsidan) är dessvärre tråkigt.

För att återknyta till Hockeygymmasiets uttagningsmatch så var detta andra rundan där de sämre redan gallrats bort och ändå så var de sämre ändå kvar :oops:, vet inte om det svaret räcker :wink:
Förklaringen är enkel, riktigt uselt spel av så gott som alla, då ska man veta att det sällan är bra spel i sådana matcher, men här saknades både skills,Tempo,Närkamper, samspel, det fanns ETT lysande undantag Lakers egen Målvakt Tex Williamsson.

Nivån på hockeygymet är dessvärre ännu så låg att inga spelare av klass lockas hit, där ligger TAIF o TROJA ännu en bra bit före, inte så konstigt i och för sig.
MEN något måste Erbjudas de som går till Växjös H-Gym och det måste vara den HÖGSTA kvaliten på Tränarna/Ledarna.

Tycker också att denna historien med Yngwe som började i somras och som mynnade ut i en vägran att åka till Gislaved sammantagen med den stora utskickningen av Spelare under fjolårssäsongen där en viss Major och Evertsson styrde skutan och vilket ledde till bl.a Blommans uttåg samt Podeins fortsatta ointresse för Lakers sedemera ger en bild av en Förening som just NU spelar ett högt spel med sina EGNA talanger.

Är man så tuff mot spelare och i vissa fall UNGA spelare så kan man nog från Lagledningens sida förvänta sig att samma tuffa krav kommer och bör ställas även på dem själva, och precis som Evertsson själv sagt till Nolan ,- Lakers är inget komvux för Sportchefer!

Så återigen vad gjorde Evertsson i Julhelgen? scoutade i Leksand Eller?

LasseMaja och jag har haft våra duster, MEN både han och jag gillar Hockey detta betyder att vi uppskattar både Grans och Pilut, vem som var bäst? Pilut tycker jag.

Ha de gott och FULL FART(inte styra) MOT 7:E PLATS :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lobo » sön jan 14, 2007 12:48 pm

Så länge de bästa väljer att gå till andra organisationer kommer kräftgången bestå, nu har vi en bra målis på gång och det är halva laget. Tror att när det går lite bättre för laget och gymnasdiet satt sig så kan det vända snabbt då vi inte bara kommer att få behålla de bästa utan även kan locka till oss bra talanger. Men det tar nog ett par säsonger innan detta sker.

Sen tycker jag att Faggy var bättre på att plocka in junisar fast o andra sidan hadde vi större skadeproblem då, men låt iaf 1 back få sitta o titta på och göra lite inhopp då och då så kanske viljan att göra bra ifrån sig i j20 serien ökar.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav LasseMaja » sön jan 14, 2007 1:28 pm

Håller faktiskt med dig i ganska mycket du skriver Nedomansky, och att du valde Pilut av de 2 visar att du kan mycket hockey!! :wink:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Yngwe

Inläggav vlh79 » sön jan 14, 2007 2:05 pm

Intressant att följa diskussionen om juniorerna! För information vill jag bara tala om att ytterligare en av juniorerna har spelat med Gislaved.
S. Magnusson var med i bortamötet i Mörrum 29/11. Han spelade då hela matchen i tredjelinen.
vlh79
Forumamatör

Inläggav #54 » mån jan 15, 2007 4:03 pm

Grans fick ju jävligt mycket skit från Troja fans i matcherna när Lakers mötte Troja, det kan ju inte ha känts så kul när man som sagt har varit klubben trogen i drygt 15 år, det tyckte jag var jävligt dåligt av den klacken.

Att Yngwe skulle ha lättare att ta plats i Troja det tror jag inte på, Troja kommer ju med all sannolikhet att gå upp nästa säsong, o det gör det ju inte lättare för honom. Men visst vi får väl se hur han utvecklas i Trojas J-20. Kämpa på Yngwe, för en nytändning är ju aldrig fel, eller hur var det?
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Användarvisningsbild
Forumproffs

Inläggav Malul » sön okt 12, 2008 11:43 am

går tungt för Yngwe,0 poäng efter 7 matcher i Helsingborgsdräkten i div 1.
0-6 i +/-

samt mest utvisningar i laget..

inte den utvecklingen jag hade hoppats på för Eric :roll:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Silly Season