av Komodoödlan » fre dec 07, 2007 2:19 pm
Varanen..material har vi väl? Det är bara för Karlsson att lära sina adepter A, B och C igen. Kolla backarna under en match så kommer du se att de kan vara mycket aggressivare i egen zon längs med sargerna och nere i hörnen. Det kanske inte rör sig om 5m, men gott och väl 2m, tillräckligt behagligt avstånd där backarna kan trycka upp puckhållaren i planket och avfärda deras pucktid. Men det gör man inte. Det är för mig väldigt förvånande. Den smarta regel som du skriver om, bidrar ju till att motståndarna kan spela pucken inom laget hur länge som helst eller kan de i bästa fall skapa en tekning. Det är ju så, har man inte pucken, så kan man aldrig göra mål. Du ser ju själv hur det går ibland när backarna är för klena i deras ageranden. Jag kan inte påstå att det är STOPP i "slottet", rena rama "hönsgården" ibland. Det är tillåtet att tacklas, men på den här nivån ska ska man kunna lära sig att tajma detta. Jag menar inte att man ska hålla fast puckhållaren i planket, klart det blir utvisning då..Men trycka till ordentligt i första läget, så sin medspelare kan ta hand om pucken. Lakers backar ger forwards alldeles för mycket tid till att ändå få hålla pucken inom laget. Man tittar för mycket på puck än på spelaren.
Senast redigerad av Komodoödlan fre dec 07, 2007 2:31 pm, redigerad totalt 2 gånger.