Nya centern + två forwards ["Forum-femman"]

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Primeau » ons sep 12, 2007 5:54 pm

Des,
Jag gärna hade sett dej fortsätta som coach för forumlaget. Är trots allt nöjd med att du inte tar till så drastiska åtgärder som att helt lämna forumet utan endast själva tränarsysslan. Jag tycker vi låter det vara upp till var och en att då och då lista en eller flera kandidater till forumfemman, givetvis med en bra motivation.
Tänk att få bli "LL Forum-player of the week", borde vara något för alla att sträva efter.....nu kom jag på att Monsterdick69 har en teoretisk chans att slå sig in i laget 8O
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons sep 12, 2007 6:02 pm

Jag saknar Charlamov :( , tippar att Han skulle axla en tröja lätt :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav alfax » ons sep 12, 2007 6:07 pm

Håller med dig ,men är det någon som vet vad han befinner sig,gått under jorden helt .Men det kan vara så att han är i Sibirien och kommer tillbaka i strålande form och då är han given i laget.Jag saknar hans hugg med klubban !!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons sep 12, 2007 6:12 pm

Aj Aj Sibirien inget kul ställe, då kommer gnället här på Forumet att vara rena Balsaminpackningen för Ryssen när Han kommer tillbaka.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Primeau » sön sep 16, 2007 9:40 pm

Primeau skrev:Lasse-Maja, klarar Lakers oavgjort borta mot Mif i premiären ska du få en permanent plats i forumfemman.

Eftersom jag är en man som alltid står vid mitt ord går LasseMaja rakt in forumets förstaline. Du tar Des plats och tillsvidare lirar du tillsammmans med mej och Ringaren i Lakerdome, det känns ännu för tidigt att sätta dej ihop med C70T5 och Alfax. Laget har för tillfället medvind och interna stridigheter kan lätt försämra stämningen.
Varmt välkommen in i laget, LasseMaja! Jag vill poängtera att jag bara är tillfällig lagkapten, kontraktet löper ut på fredag.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav InmeDes » mån sep 17, 2007 4:37 pm

I en särskild tråd vill Supportern ha tips om vilken back som kommer att slå flest indianare. Och det ska komma från han som i stort sett inte har gjort annat än slagit indianare sedan han började skriva på forumet. Själva frågan är ju den grövsta indianaren som skådats på ett forum :wink: . Gjutet mål i baken.

Nu är det ju Primeau som basar, men om jag fortfarande får ha ett ord med i laget :wink: så vill jag säga till Supportern att om du vill ha kvar din backplats så får du nog börja spela lite enklare. Slå hellre sarg ut än chansa med en svår passning i egen zon eller överarbeta med dribblingar framför mål!
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast

Inläggav Supporter » mån sep 17, 2007 5:47 pm

Som back tar jag gärna fram ett och annat överraskningsmoment, de behövs också för att inte alltid bli genomskådad i parti och minut, så håll med mig om att det är något visst med "indianare"..hmrf när man "lyckas" med dom! "Indianare" fungerar ju lite både som vinst och förlust, det som är tjusningen..men lovar att jag ska träna på spelsinnet. Det kan nog alla i hela kedjan behöva ibland..Man måste ha lite roligt också när man spelar därute på isen :wink: Jag tycker en kedja gräver sin egen "grav" litegrann om man hela tiden bara går i samma spår och alltid håller sig till de gamla tänket hela tiden, för då tror jag att det är svårt att hålla diskussionen oppe i omklädningarummet. Jag säger så här: "Bättre fem olika hjärnor på isen än fyra i planket". Finns inget rätt och fel i ishockey..Ishockey går för det mesta ut på improvisation, särskilt i anfallsspelet..bara vi alltid har folk framför mål, "gubba"! Men glöm för Guds skull inte..håll ett "öga" på mig :wink:
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav NEDOMANSKY » mån sep 17, 2007 7:06 pm

Du heter möjligtvis inte Ström i Efternamn, Supporter? 8O

Förespråkar också en glimt i ögat och oförutsägbart lir, MEN om Man inte har SKILLSEN så duger det bra att åka upp och ner på en kant och sätt puckar i kryssen, bara Man gör det bättre än alla andra :wink:

Imse Vimse Spindel är ingen bra låt i egen Zon.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Flanders » mån sep 17, 2007 9:25 pm

Supporter skrev:"Bättre fem olika hjärnor på isen än fyra i planket"

Jag har suttit i tio minuter nu och stirrat på den meningen, men jag måste ärligt erkänna att jag fattar ingenting. "Fem olika hjärnor på isen", så långt är jag med, spelare som tänker själva, men "fyra i planket", vad menas med det?

Jag antar att, som meningen är uppbyggd, det underförstått är "fyra olika hjärnor i planket", och visst, jag kan väl hålla med om det, "bättre fem olika hjärnor på isen än fyra i planket", men vad betyder det?

Jag känner mig inte som ett coachämne iallafall, eftersom jag inte ens kan reda ut såna här enkla hockeybegrepp.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Supporter » mån sep 17, 2007 11:17 pm

NEDOMANSKY skrev:Du heter möjligtvis inte Ström i Efternamn, Supporter? 8O

Förespråkar också en glimt i ögat och oförutsägbart lir, MEN om Man inte har SKILLSEN så duger det bra att åka upp och ner på en kant och sätt puckar i kryssen, bara Man gör det bättre än alla andra :wink:

Imse Vimse Spindel är ingen bra låt i egen Zon.
Nä, men El :wink:
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav Supporter » mån sep 17, 2007 11:21 pm

Gretzky skrev:
Supporter skrev:"Bättre fem olika hjärnor på isen än fyra i planket"

Jag har suttit i tio minuter nu och stirrat på den meningen, men jag måste ärligt erkänna att jag fattar ingenting. "Fem olika hjärnor på isen", så långt är jag med, spelare som tänker själva, men "fyra i planket", vad menas med det?

Jag antar att, som meningen är uppbyggd, det underförstått är "fyra olika hjärnor i planket", och visst, jag kan väl hålla med om det, "bättre fem olika hjärnor på isen än fyra i planket", men vad betyder det?

Jag känner mig inte som ett coachämne iallafall, eftersom jag inte ens kan reda ut såna här enkla hockeybegrepp.
Ha ha ha.. :roflol:
Du behöver inte grunna dig sömnlös i natt över "bättre fem olika hjärnor på isen än fyra i planket". Fortsätt på det du förstod istället, blir för komplicerat att förklara annars :wink:
Supporter
Inaktiverad användare

Inläggav erok » tis sep 18, 2007 7:46 am

Tror supporten menar.Bättre fem elefanter på isen än fyra myror i utvisningbåstet :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis apr 01, 2008 12:08 pm

Obekräftade uppgifter gör gällande att Charlamovs Sibiriska Låglandsläger är över, och att Han inför nästa säsong är bättre än någonsin :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Varanen » tis apr 01, 2008 1:54 pm

Vore trevligt. Dessutom har Carl gjort comeback i motståndarlaget. Två goda nyheter på forum-fronten.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » tis apr 01, 2008 2:49 pm

Primeau skrev:
Primeau skrev:Lasse-Maja, klarar Lakers oavgjort borta mot Mif i premiären ska du få en permanent plats i forumfemman.

Eftersom jag är en man som alltid står vid mitt ord går LasseMaja rakt in forumets förstaline. Du tar Des plats och tillsvidare lirar du tillsammmans med mej och Ringaren i Lakerdome, det känns ännu för tidigt att sätta dej ihop med C70T5 och Alfax. Laget har för tillfället medvind och interna stridigheter kan lätt försämra stämningen.
Varmt välkommen in i laget, LasseMaja! Jag vill poängtera att jag bara är tillfällig lagkapten, kontraktet löper ut på fredag.

Alfax låter ju bra eftersom det säkert ligger lång erfarenhet och rutin i bakgrunden men har RBK eller JOFA godkända rullatorer så at tdet finns utrustning för karln menar jag :idea:
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » tis apr 01, 2008 6:49 pm

Jag förordar mig själv som center i förstafemman. Har man troligen det bästa bollsinnet och den bästa speluppfattningen så bör det räcka långt här. 8) :P
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » tis apr 01, 2008 11:03 pm

F.d Supporter.

Jag menar, att det är bättre med fem olika spelartyper på isen även om kanske hela femman är så dålig att motståndarna gör "Frimärke" av dom i planket.
Jag menar, bättre detta än fem "Mathias Olsson" på isen. :lol: Jag menar, om man har fel olika hjärnor på isen ja då har man ju som tränare åtminstone varit konstruktiv. :wink:
Komodoödlan

Inläggav Charlamov » ons apr 02, 2008 10:08 am

NEDOMANSKY skrev:Obekräftade uppgifter gör gällande att Charlamovs Sibiriska Låglandsläger är över, och att Han inför nästa säsong är bättre än någonsin :whistle:

Du tolkar rykten som om du vore en lokal skjutjärnsjournalist på Smp... när du egentligen bara är en hinkbärare från den forna B-nationen Tjeckoslovakien 8) .
Lär dig åka skridskor av bröderna T.

Jag ligger lågt tills kvalitén på skribenterna har höjts.

Åter till Sibirien. Bye, bye... slynglar!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav NEDOMANSKY » ons apr 02, 2008 1:00 pm

Jag säger som Telia-Gubben vid köksbordet, - Tråkigt,Tråkigt.

Det blev alltså en så kallad Foppa-Comeback :(
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Primeau » mån apr 07, 2008 8:22 am

Lakerskamrater,
Sök skydd ty det faller ett gult regn över Västra stå - några kissar på oss. Ni som inte får plats under trumman rekommenderar jag att kvickt rulla ut största tifo-flaggan samt ta betäckning under densamma. Själv försökte jag först tråckla ihop en regnhatt/sydväst av överblivna ballonger från Jubileumsmatchen, men mina sykunskaper är dåliga och jag har istället valt att försöka skydda mig under en näst intill oanvänd taktiktavla som jag hittade i en papperskorg efter Almtunamatchen.

Än så länge rör det sig bara om spridda skurar men det finns all anledning att tro att pinkandet kommer öka lite senare fram i veckan. I väntan på att InmeDes åter skall ta tag i forumlaget känner jag, med anledning av det gula regnet, mig nödgad ta tag i taktpinnen. Jag har haft en hel hög med grönvita lirare att välja mellan, alla värdiga att platsa i veckans forumfemma, men valet har till slut fallit på följande tre:

Mygel - rutinerad och klok center med mycket bra blick för spelet. Ett kaptensämne som vet vikten av att både kunna ryta till och emellanåt ta ett kliv tillbaka och istället lyssna på sina medspelare.

På hans vänstra sida placerar jag en av ligans bästa trash-talkers: Herr Oberst. Denne verbale pugilist har under de senaste två säsongerna knappast förlorat en enda fight. Bortsett från Växjös egne slugger C70T5 är det få, om ens någon, som likt "Kyparn" med en enda snärtig kommentar kan pulvrisera en motståndare.

Högerforward i forumfemman får bli Hatapopcornsupportrar. Cyberrymdens ensamseglare, de skånska slätternas Lone Ranger - rykten säger att han är avstängd från AIA:s forum - har i ett flertal inlägg visat att under den stenhårda fasaden döljer sig en spelare med bra koll på såväl egna laget och motståndarna. En hockeyälskare helt enkelt.

Ni har alla tre fått utstå mycket under året som gått. Nu är det er tur att ge tillbaka, jag placerar taktiktavlan på huvudet och lyssnar till skvalandet. I denna Kafka-liknande mardrömstillvaro står nu mitt, och övriga Lakejers, sista hopp ironiskt nog till... byggherre Percy. Av alla människor är det HAN som kan sätta stopp för strilandet.

Oavsett hur det går för Rögle i de avslutande matcherna hoppas jag de tre supportrarna ovan fortsätter hedra oss i Växjö med sin närvaro på detta forum. Och ni skall komma ihåg att tills våra lag möts igen är det vi som har sista vinsten: 3 - 0 (och faktiskt 5 - 1 innan dess, men det behöver vi inte tala om nu).

Rögle tar man inte på allvar - men ni har min respekt :wink:
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » tis apr 08, 2008 8:02 pm

Man får väl tacka för omnämnandet av en sådan forum räv som Primeau (Keith?). Just nu kan man vara extra glad då mitt lag precis har gjort 2 - 2 i Malmö.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav röd-vit » tis apr 08, 2008 8:15 pm

Är du inte i malmö mygel???!!! :eyecrazy:
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav Sköna_Gröna » tis apr 08, 2008 8:18 pm

Är inte du i Happaranda röd-vit ? 8O

Kul tråd annars, behöver ni inget motståndarlag att lira mot :) ?
Stolthet, hjärta, tradition
Användarvisningsbild
Sköna_Gröna
Forumamatör

Inläggav röd-vit » tis apr 08, 2008 8:22 pm

Sköna_Gröna skrev:Är inte du i Happaranda röd-vit ? 8O

Kul tråd annars, behöver ni inget motståndarlag att lira mot :) ?

Nää du lite för lång resa för en vardag :P .....Sitter och lyssna på radion och Troja verka spelar bedrövligt, hoppas mariesatd gör sitt jobb dem leder ju med 3-2 :roll:
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs

Inläggav Mygel » tis apr 08, 2008 8:22 pm

röd-vit skrev:Är du inte i malmö mygel???!!! :eyecrazy:

La min semester fel och hann bara se första veckan av KS. Nu är jag i norra Uganda igen... (och kommer missa en eventuell elitserieavancemang).
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Slavik » tis apr 08, 2008 8:23 pm

Funkar bra med webradio. Han i Asplöven är 100 ggr bättre än såna som T Hermansson och Tilly(för att nämna några) som pratar om allt annat än matchen och som inte kan kommentera direktsändningar.
Användarvisningsbild
Slavik
Forumproffs

Inläggav Mygel » tis apr 08, 2008 8:28 pm

Sven-Åke Tilly är en legend! :D
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Anders83 » tis apr 08, 2008 10:36 pm

det må han vara men han är verkligen hemsk att lyssna på :lol:

" jaaa då gick pucken ööövor pleexittt iin i näjtet ..ellor ...jaa just det näjtet över som skyddar pobliijken freån att fao pookken pao sig "

"jaa då gick....nää viinta nu här så ska vi C ja juust dä det blejv en utvisning ja så va det ja och det var föör en slash... nä just dä det var en holding dej viiste jag ju förstås"

haha grym snubbe
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Baloo » tis apr 08, 2008 10:39 pm

Mygel skrev:
röd-vit skrev:Är du inte i malmö mygel???!!! :eyecrazy:

La min semester fel och hann bara se första veckan av KS. Nu är jag i norra Uganda igen... (och kommer missa en eventuell elitserieavancemang).

Blev bara lite nyfiken vad gör du i Uganda?
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Anders83 » ons apr 09, 2008 8:00 pm

letar efter en ny trumma till oss ;)
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » tor apr 10, 2008 6:25 pm

Baloo skrev:Blev bara lite nyfiken vad gör du i Uganda?

Jobbar som jurist för FNs flyktingkommissariat i Norra Uganda. Fast just nu funderar jag på att säga upp mig och flytta hem om Rögle tar steget upp.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Talismanen » fre apr 11, 2008 6:45 am

Bara att packa ihop dina penaler nu då och pysa hem :)
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » fre apr 11, 2008 7:35 am

Det blir nog faktiskt så. Kommer att byta en kvartsmiljon i lön för att kunna komma hem o se det bästa grönvita laget spela i elitserien! Har drömt om detta i 12 år och då kan man inte missa det!
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Talismanen » fre apr 11, 2008 3:33 pm

Härlig inställning!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tis sep 02, 2008 10:19 pm

Bild

Des, är du där? Ser du inte Moroney-märket i skyn? Det här forumet behöver dig mer än någonsin...
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season