Ny spelare

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Eskil » tis dec 04, 2007 3:31 pm

Stig skulle vara en grym värvning. alla vet vad han går för, och man behöver inte vara rädd att han ska floppa så som många andra utländska importer.
FrölundaBorg- Sveriges enda hockeyarena
Användarvisningsbild
Eskil
Forumamatör

Inläggav C70T5 » tis dec 04, 2007 9:06 pm

Inför denna säsongen så drabbades VLH av ett enormt poäng-/spelartapp. Sportchef Henrik Evertsson lovade att dessa Lakerskrigare skulle ersättas med råge. Utfallet blev negativt. Sannerligen. Inte ens i närheten. Ändock så höjdes målsättningen.

VLH behöver en Steve 'STIIG' Saviano och en Johan 'BOIS' Andersson i laget om man på allvar ska kunna kampera om den utsatta målsättningen - Kvalserien.

Jag hoppas att dessa båda spelare ersätter sig själva och återkommer till Lakerdome - i full Lakersutrustning!

De fågelkvitter som jag har hört vågar jag inte tro på - låter ju dock bra. Kråkan som kraxade om McHöft var ju inte mycket att hänga i granen eller lita på...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Kjellsson » tis dec 04, 2007 10:39 pm

Du verkar inte ha hängt med riktigt i svängarna trots att du kör volvo.

När Evertsson "lovade" att vi skulle få ett bättre lag denna säsongen(kvalserie satsning) än förra så berodde det ju på att han av styrelsen hade blivit lovad en ökning av spelarbudgeten. Han började givetvis att leta spelare med sin nya budget som riktmärke. Men när han hade värvat ihop mer än halva truppen visade det ju sig att han inte alls skulle få en utökad spelarbuget, utan en istället minskad sådan. Så därför har han ju fått värva hit lite trubbigare spetsspelare än var som va tänkt i det ursprungliga lagbygget.
Målsättningen fick ju givetvis också anpassas till detta, därför är det ju ingen i VLH som pratat om annat än Playoff sen i somras.

Så med detta iåtanke så tycker jag att vi ska vara förbannat tacksamma att Evertsson har fått ihop en så pass bra trupp som han har. Tror inte att det finns många sportchefer i landet som hade fått ihop en slagkraftigare trupp med samma budget. Inte ens Jerry :wink:

Anledningen till allt detta är ju, om ni nu inte förstått det redan, att Lakers helt enkelt har saknat flis i kassan.

Så ni som vill leta syndabockar föreslår jag gör det på rätt ställe.... :roll:
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Räven » ons dec 05, 2007 12:16 am

Jag kan bara hålla med dig Kjellsson, Evertsson har skött sitt jobb med den äran.

Några nya spelare är inte att vänta heller och jag är även nöjd med resultatet och placeringen så här långt. Bra gjort!

Det finns väl knappast någon Lakersfantast som skriker sig hes på att nyförvärv ska anlända. I så fall undrar jag om man vill förinta föreningen ekonomiskt. Det här laget är tillräckligt bra för att klara sig bland de 7 främsta.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » ons dec 05, 2007 12:30 am

Ändå tror jag att man blir :lol: , kanske till och med :lol: :lol: denna veckan Räven. Vänta och se :oops:
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav NEDOMANSKY » ons dec 05, 2007 12:34 am

Evert har faktiskt lyckats skrapa ihop imponerande med poäng med denna truppen, dock borde Han inte blivit så VÄLDIGT överraskad av det ekonomiska läget, detta läge som Han i högsta grad själv bidragit med.
Han är den enskilda person i Lakers som har mest inflytande över ALLT.

Han har så här långt levererat poäng över förväntan, spelmässigt dock mindre kul. Sen att Han valt att betala för grava medelmåttor är en gammal följetong.

STIG som De flesta trivs inte i Suomi, Han kommer,( två av Hans Transarkompisar har lämnat Tappare under säsongen)Jag ligger redan i Böneställning i riktning Boston.

Placera honom i samma Lina som Thoresen och Thelin :wink: :P , Om Nu inte Norrlänningen med FIN Skidskoåkning har en pappa som är Tränare i Brynäs 8)
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Räven » ons dec 05, 2007 12:34 am

Jag vet bara att ekonomin inte är vad man kunde önska och jag tycker faktiskt att man kan behålla samma lag säsongen ut. Bättre att värna om ekonomin, än att sätta den på spel.

Men vi får väl se, vad det blir.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » ons dec 05, 2007 12:53 am

Vilken dynga du vräker ur dig ibland Nedomansky!
Jag har alltid trott att det varit styrelsen som har det ekonomiska ansvaret, verkställt genom en VD. Jag tror inte att Evertsson kan lägga titeln VD till sina övriga. Han kan alltså endast förbruka de pengar styrelsen tilldelat honom. Men eftersom du kan allt så har jag väl fel här också. :oops:
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Primeau » ons dec 05, 2007 9:43 am

Dementi i dagens SMP av Evertsson angående Saviano. Misstänkte detta, det lät helt enkelt lite FÖR bra för att vara sant. Riktigt positivt i alla fall att det letas efter en forward! Bois är snudd på den bästa "värvning" vi kan göra, hoppas för den skull inte man slutar leta efter yttterligare en offensiv förstärkning. MacHöft? Ja tack! 8)
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » ons dec 05, 2007 10:20 am

Att vi har lånat Sebastian Lauritzen är det bästa som har gjorts i år. Han är fantastisk! 8)
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » ons dec 05, 2007 11:11 am

C70V5 skrev:Inför denna säsongen så drabbades VLH av ett enormt poäng-/spelartapp. Sportchef Henrik Evertsson lovade att dessa Lakerskrigare skulle ersättas med råge. Utfallet blev negativt. Sannerligen. Inte ens i närheten. Ändock så höjdes målsättningen.

Visst saknas det en Jacobsson och en Bois, men riktigt så illa är ändå inte poängtappet. Vi har tre potentiella 20-målsskyttar (Fimpen, Carlsson, Marsh), förra året hade vi bara två. Utöver detta har vi i år två backar som producerar offensivt, förra året hade vi knappt en.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » ons dec 05, 2007 11:14 am

Som jag ser det kanske vi tappat dom absoluta topparna men har å andra sidan stärkt upp bredden i truppen rätt rejält med jämnare poängfördelning samt har nu två st riktigt bra producerande backar i Andersson och Heino precis som Gretzky redan nämnt.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons dec 05, 2007 12:24 pm

AHL-backen Eric Werner, som ju var ytterst nära att hamna i Växjö Lakers, lämnar Ilves och finska SM-liiga för spel med....?

http://www.ilves.com/uutinen041207.php
Översättning någon, tack!
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » ons dec 05, 2007 12:29 pm

Per Carlsson skrev:Som jag ser det kanske vi tappat dom absoluta topparna men har å andra sidan stärkt upp bredden i truppen rätt rejält med jämnare poängfördelning samt har nu två st riktigt bra producerande backar i Andersson och Heino precis som Gretzky redan nämnt.

När producerade Heino något senast?
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » ons dec 05, 2007 12:31 pm

Poängmässigt: Två assist mot Nyköping!

Spelmässigt: I stort sett varje match!!!

Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Lalin » ons dec 05, 2007 12:33 pm

Ok, jag är väl för dålig på att ta reda på assist 8)
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav norje » ons dec 05, 2007 12:34 pm

Delikatessen i oskarshamn kommer man ju inte att glömma på ett tag heller :wink:
Användarvisningsbild
norje
Forumproffs

Inläggav Räven » ons dec 05, 2007 12:40 pm

Heino har producerat många poäng denna säsong, tvåa i den interna poängligan, det är gott nog. :lol:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Eskil » ons dec 05, 2007 1:00 pm

Heino är en back som producerar mycket poäng. Han är en riktigt bra offensiv back, men ibland får det konsekvenser i hans defensiva uppgifter. Och hans första prioritet måste ändå vara defensiven.
FrölundaBorg- Sveriges enda hockeyarena
Användarvisningsbild
Eskil
Forumamatör

Inläggav C70T5 » ons dec 05, 2007 1:25 pm

Att det är två backar som leder den interna poängligan är väl aningen anmärkningsvärt - eller? VLH har iofs ett jämnare lag denna säsongen men jag saknar ändock topparna. Vare sig Stiig eller Bois är ersatta, och det är ett måste om VLH skall ta ett ytterligare sportsligt kliv. Ponera att Bois och Stiig hade varit med och representerat VLH från start denna säsongen, då mina kamrater, hade VLH legat på Kvalserieplats nu. Att Bois nu har halva skridskon hos VLH igen är oerhört viktigt - han kommer i de fåtalet matcher som han kommer att medverka fylla upp tomrummet poängmässigt som han lämnade.

Att Stiig skulle återvända som Lakerskrigare var ett rykte för bra för att vara sant. Tyvärr. Vissa pratar om sniperaktiga julklappar, hur den ekvationen med skral ekonomi går ihop reder jag inte ut. Men visst fasiken vore det kul om det värvades en riktig publikspelare. Daniel Svensson nämner i sin blogg att det är en riktigt bra spelare på gång. Återstår att se vad som händer. Enligt min mening så måste VLH ha en Stiig-sniper om man ska kunna göra sig själva rättvisa i ett eventuellt playoff-/kvalserie.

Beträffande Aki Heino så är han den back som givit mig mest skrämselhicka. Ibland så är han gudabenådad på skridskorna, men när han ibland försöker utöva avancerad hockey kung-fu i egen zon så blir jag mörkrädd.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » ons dec 05, 2007 1:34 pm

Tycker Aki är en klass bättre i år, defensivt och offensivt. Gudabenådad när han får utrymme för det spel han är så bra på. Är inte längre nervös utan jag bara njuter när han är på isen. Förspelet till Patriks mål i Oskarshamn var ensam värt inträdet.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Flanders » ons dec 05, 2007 2:21 pm

Måste nog ändå säga, efter att ha tänkt efter lite, att den jag saknar mest från förra året inte är varken Mäster, Bois eller Stiiig, utan...

(nä, inte Torrsten heller)

JARNO!!!

Med motiveringen att en av våra största brister i år är att vi bitvis är fruktansvärt virriga i egen zon, vilket ofta börjar med att motståndarna kan åka pulka genom mittzon, ett område där #55 är oöverträffad av alla jag sett i Lakers genom åren.

Potentiella målskyttar har vi dessutom rätt gott om (Marsh, Fimpen, Carlsson, Thoresen, Weinstock, Lauritzen), men det som saknas är någon som skapar ytor åt dem.

Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Räven » ons dec 05, 2007 2:44 pm

Den jag sakanar mest, är nog Chrille Jacobsson, tror jag.

Jag tror inte på något nyförvärv, enda möjligheten är ett lån från klubb i ES som vill ha en spelare på is.

Som jag tidigare skrivit så är väl årets mål att hamna bland de 7 främsta och det lär vi klara med deta laget, särskilt om vi får ha Johan Andersson som lån så länge som möjligt.

Sedan får vi se om det finns utrymme för att få lite mer "flis" till nästa år. Det gäller att se tiden an, så att spel i kvalserien kan ske inom de närmaste 5-6 åren. Då är jag nöjd.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » ons dec 05, 2007 3:06 pm

Min personliga rangordning på de jag saknar mest från förra säsongen är följande:

1. Jarno - för precis som Gretzky säger så kommer våra motståndare väldigt lätt igenom mittzon och kan transportera pucken med fart in i vår försvarszon och väldigt lätt etablera tryck. Detta förhindrade Jarno med sin backchecking på ett väldigt bra sätt.

2. Jacobsson - Oh Ah Jasobsson - behöver inte säga mer. Mannen som kunde gå in och sätta två strutar i slutskedet när matcherna stod och vägde. Vet inte hur många gånger han levererade när man behövde honom som mest, snacka om värdefull spelare!!!

3. Johan Andersson - En allt-i-oallo av absolut högsta klass på Allsvenk nivå. Målskytt, grovjobbare och tekniker i en och samma person! Är väldigt glad för varenda byte jag kommer få se honom i Lakersdressen framöver.

4. Saviano - speedkulan #1 i allsvenskan, dock med en väldig oförmåga att få in pucken.

5. Torsten Yngvesson - Var absolut ingen av mina favoriter i laget men tycker inte Peter Ström har lyckats fylla Torstens tomtum på det sätter jag hade hoppats på. Trogen assistmakare som oxå han väldigt ofta fanns med i poängprotokollet när man som mest behövde det. Saknar faktiskt Torsten en del.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons dec 05, 2007 3:32 pm

Tycker Peter Stöm är en värdig ersättare till Yngvesson. Det grämer mej fortfarande att Brandon Nolan stack hem/gav upp/sket i allt; där tror jag vinnaren av poängligan 06/07 försvann!
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » ons dec 05, 2007 4:13 pm

Tvivlar på att han hade gjort fler poäng än Johan och Jacobsson men uppåt 35-40 poäng hade han säket lyckats med.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons dec 05, 2007 4:48 pm

Där har du fel Per, Nolan hade både vunnit och legat i topp :wink:
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » ons dec 05, 2007 4:55 pm

Tyvärr Per, jag håller med Primeau!!
Där hade vi en kanoncenter när han själv ville.
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » ons dec 05, 2007 5:03 pm

Era förbannade ryggdunkare! :wink:

Jag ger mig icke!
Nolan hade blivit trea i poängligan, därmed basta!
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav A-sta » ons dec 05, 2007 5:35 pm

Under alla år har det bara blivit en ruggdunk oss emellan Per :lol:
I alla fall vad jag vet.
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inläggav Per Carlsson » ons dec 05, 2007 5:37 pm

Känns skönt att veta att man skrivit 7093 inlägg där jag inte delar din åsikt! :lol:

Nåja, åter till mer seriösa diskussioner :wink:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons dec 05, 2007 5:51 pm

Volvon och Primeau har nyktra betraktelser som oftast, tyvärr inte A-sta.

Lakers saknar VD :roll: , man har dock Ordförande. Denne Ordförande sade nyligen att för att förbättra det ekonomiska läget så kommer Styrelsen i fortsättningen att behöva ta ett STÖRRE ANSVAR för Klubbens hantering av saker och ting, även Du A-sta anar nog hur det varit tidigare :wink:

En dementi kan bli en bekräftelse, det har hänt förr :wink:

CJ avgjorde inte många matcher mot BRA motstånd och sannerligen inte när det som mest behövdes, kolla statsen.

Ström/Fimpen Lakers ENDA klasspelare(+Karjalainen) har verkligen gjort jobbet efter Yngvesson/CJ. De Jag saknar ersättare för är precis som ovan nämnda skribenter STIG/NOLAN och BOIS.

Skillnaden i år är att Lakers och Janne lever Högt på 1:a Linan så var inte fallet i fjol då nästa alla Linor var ett offensivt hot, Backsidan har trots uppenbara förstärkningar inte resulterat i färre insläppta tyvärr.

Backar ska STÄDA i egen zon i första hand och slå ett bra 1:a pass, resten är överkurs.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lalin » ons dec 05, 2007 5:56 pm

"Ström/Fimpen Lakers ENDA klasspelare(+Karjalainen)"

Hrm Lauritzen saknas ser jag 8) ( kan finnas fler, Fasth tex ) :idea:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons dec 05, 2007 6:03 pm

Håller delvis med Lalin Han är nära detta epitet, Fasth ännu inte, fler Matcher krävs.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Lalin » ons dec 05, 2007 6:06 pm

Nedomansky! Du gör mig glad :D Hade inte riktigt väntat mig det hehe :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season