Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Manglaren skrev:Ska bli mycket intresant att följa vilka nyförvärv som kan tänkas dyka upp, skulle ju vara guttare än guttast om det presenterades ett toppnamn på årsmötet..
Frågan är ju bara den, vilka toppspelare har Evert gått miste om p.g.a de ekonomiska problem som varit??Hade jag varit spelare hade jag verkligen tvekat att gå till Lakers i det läge som laget befann sig i..Finns det bra spelare med is i magen som har varit i princip klara om allt skulle lösa sig lr har dessa spelare redan kritat på för andra lag???
Nu känns det gutt att man kan börja lägga över lite fokus på det roliga som nya spelare istället
Herr Oberst skrev:Klart denna, ur er synvinkel, negativa situation påverkar möjligheten att locka spelare.
Å andra sidan så lyckas M*F alltid värva spelare som på förhand anses vara stjärnor. Detta trots det supersketna bajsrykte den föreningen dras med.
Hockeyspelare är underliga figurer. Tur jag la av.
Lobo skrev:Vet inte hur spelarna tänker (alla tänker själklart olika) men Lakers har väll aldrig fuskat med några löner, vad jag minns är väll mif fortfarande skyldiga spelare pengar som skall betalas tillbaka så fort föreningen går med vinst. Tror nog många spelare inte tänker långsiktigt, de skriver ju oftast 1-års kontrakt o då är det kanske inte avgörande om laget ev går i kk om 2-5 år.
Mygel skrev:Lobo skrev:Vet inte hur spelarna tänker (alla tänker själklart olika) men Lakers har väll aldrig fuskat med några löner, vad jag minns är väll mif fortfarande skyldiga spelare pengar som skall betalas tillbaka så fort föreningen går med vinst. Tror nog många spelare inte tänker långsiktigt, de skriver ju oftast 1-års kontrakt o då är det kanske inte avgörande om laget ev går i kk om 2-5 år.
Du är väl medveten också om att en stor del av ishockeyspelares löner består av framtida pensionsavsättningar. Det finns en risk att dessa påverkas om en klubb går i konkurs i framtiden.
Zebbe skrev:Mygel, skulle du vilja förklara för mig hur de kommer att påvärkas vid en ev konkurs är du snäll.
Mygel skrev:Det handlar inte om fusk eller obetalda löner. Det handlar om en trygghet i ditt arbete. En vanligt funtad person kommer att välja en ett företag som inte har haft ekonomiska problem framför en som har. För en utomstående som ser det objektivt så är där fortfarande en potentiell risk för fortsatta problem. Denna risk ser självklart inte supportrar eller klubbentusiaster.
NEDOMANSKY skrev:Är Du säker på om anställningsformen spelar roll?
NEDOMANSKY skrev:Spårar Jag en viss tveksamhet måhända , nåväl vi lämnar den sista pusselbiten till berörda parter att utforska, Tack för en god Match
Primeau skrev:"Minnet hos en fisk är kort"
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster