Anton Hedman

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Primeau » fre mar 21, 2008 11:59 am

Komodo, kolla igen: det är inte dom tre senaste säsonger som han har producerat dåligt med poäng, han tillhörde däremot tre olika klubbar säsongen som gick.

Jag gillar tanken på den typen av spelare i laget, det bara måste vi ha.

Att han kan tacklas vet vi (Gäry också!) Hedman kan mycket väl visa sig vara en oslipad diamant vad gäller poänggörandet, han har ju bra poängstats från såväl J20 Superelit som sin tid i Nordamerika.

Se honom som en tyngre och fulare ersättare för Gustav Hjalmarsson. Sistnämnde mäktade med 3 poäng säsongen som gick, Hedman gjorde faktiskt ett par fler poäng. Kan han bara tygla sig en smula tror jag, förutsatt att han nu väljer att skriver på, att vi kan få en ny publikfavorit.

:hbang:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » fre mar 21, 2008 12:27 pm

Primeau..jag kanske ser dåligt, men under Hedmans senaste tre senaste säsonger då han representerade tre olika klubbar, gjorde han bara ett mål. Gurra gjorde sex mål på de senaste två säsongerna. Inte så stor skillnad, men en väsentlig skillnad :wink:
Komodoödlan

Inläggav friberg » fre mar 21, 2008 12:32 pm

Komodoödlan skrev:Friberg..vad menar du? Hur ska han kunna producera mer i utvisningsbåset? Det där tror jag bara kommer att skälpa mer än det hjälper! Tycker inte att han har producerat särskilt mycket under hans senaste säsonger där han har ett otal utvisningsminuter bakom sig.

ja menar när han är på isen å inte i utvisningsbåset
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Komodoödlan » fre mar 21, 2008 12:37 pm

Varför tror du att han skulle producera mera i så fall om han drar på sig många utvisningar. Jag får det inte att gå ihop. Skulle det gynna Lakers? Då får vi ha ett extremt bra BP i så fall.
Komodoödlan

Inläggav friberg » fre mar 21, 2008 12:40 pm

nä det behövs väl inte bara att han fixar massa passp. el mål efter varje utv. ifall moståndaren gör mål pga hans onödinga utvisningar
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » fre mar 21, 2008 2:21 pm

Komodoödlan skrev:Primeau..jag kanske ser dåligt, men under Hedmans senaste tre senaste säsonger då han representerade tre olika klubbar, gjorde han bara ett mål. Gurra gjorde sex mål på de senaste två säsongerna. Inte så stor skillnad, men en väsentlig skillnad :wink:

Du ser som en kratta!
Jag tar det en gång till: Hedman producerade dåligt med poäng säsongen som gick, då hann han med att tillhöra tre olika klubbar. Här har du honom i siffror.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Herre Gud

Inläggav nyman » fre mar 21, 2008 3:05 pm

Vad snackar ni om? Spelare som inte kan annat än smälla på
för hockey kan han uppenbart inte spela!!!!!!
Västerås har ialla fall lite höger mål än att behålla honom.
Finns 100 spelare som kan åka runt med uppgiften att bara smälla på. Dom kan få acord. Ska vi säga " 50 kronor smällen"
nyman
Forumamatör

Re: Herre Gud

Inläggav Kjellsson » fre mar 21, 2008 5:29 pm

nyman skrev:Finns 100 spelare som kan åka runt med uppgiften att bara smälla på. Dom kan få acord. Ska vi säga " 50 kronor smällen"

Va i hela hisingen har du fått det ifrån. :oops: Bra tacklare är ju en klar bristvara i svensk hockey. Det är inte bara att åka runt och smälla på tacklingar handlar otroligt mycket om teknik och timing. Lyssna på vad t.ex Wikegård brukar snacka om i hockeykväll. Tacklingar är otroligt effektivt när det gäller att mala ner motståndet.

Hedman är dessutom en riktigt bra hockeyspelare även om han inte fått till det riktigt den här säsongen. Tror att det kan vara omställningen från nordamerikans hockey som ställt till det lite, förhoppningsvis har han hunnit acklimatisera sig nu.
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Re: Anton Hedman

Inläggav Kjellsson » fre mar 21, 2008 5:59 pm

Mygel skrev:En spelare som gjorde succe i Kanadensiska juniorligan som polis.

Nja, lagets polis var han knappast. Det va andra spelare som skötte det, men han stod upp för sig själv och sina lagkamrater när det behövdes. Gjorde dessutom en del poäng i OHL som ju inte direkt är någon skit liga. Så kan han bara anpassa sig lite till svensk domarnivå så kan det nog bli bra. Han lär aldrig bli någon poängkung men det är ju inte hans roll heller. Han ska skapa ytor för sina medspelare.
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Komodoödlan » fre mar 21, 2008 8:02 pm

Primeau skrev:
Komodoödlan skrev:Primeau..jag kanske ser dåligt, men under Hedmans senaste tre senaste säsonger då han representerade tre olika klubbar, gjorde han bara ett mål. Gurra gjorde sex mål på de senaste två säsongerna. Inte så stor skillnad, men en väsentlig skillnad :wink:

Du ser som en kratta!
Jag tar det en gång till: Hedman producerade dåligt med poäng säsongen som gick, då hann han med att tillhöra tre olika klubbar. Här har du honom i siffror.
Än sen då? Jag ser inte dåligt..Ingen vacker statistik i alla fall.
Komodoödlan

Inläggav ruppo » lör mar 22, 2008 4:07 am

Ödlan: hur jag än räknar så kan jag inte få det till att Hedman bara gjort ett mål de senaste tre säsongerna... snarare 36 mål...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav erok » lör mar 22, 2008 4:56 am

Tack mygel å alla andra som försökt förklara vem killen är å kom på mig själv att det var han som hade en givande roll som polis
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Mygel » lör mar 22, 2008 12:19 pm

Kjellsson skrev:
Mygel skrev:En spelare som gjorde succe i Kanadensiska juniorligan som polis.

Nja, lagets polis var han knappast. Det va andra spelare som skötte det, men han stod upp för sig själv och sina lagkamrater när det behövdes. Gjorde dessutom en del poäng i OHL som ju inte direkt är någon skit liga. Så kan han bara anpassa sig lite till svensk domarnivå så kan det nog bli bra. Han lär aldrig bli någon poängkung men det är ju inte hans roll heller. Han ska skapa ytor för sina medspelare.

Hur många matcher såg du med honom? Mitt andra hem ligger nära Sudbury. Kan bjuda över dig så kan vi kolla in kvaliteten på OHL (ingen dålig liga, men precis som AHL, väldigt brett spektrum av rollspelare).
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Komodoödlan » lör mar 22, 2008 12:34 pm

ruppo skrev:Ödlan: hur jag än räknar så kan jag inte få det till att Hedman bara gjort ett mål de senaste tre säsongerna... snarare 36 mål...
Nä, men bara på en säsong, och det är väl dåligt i sig.?
Komodoödlan

Inläggav Kjellsson » lör mar 22, 2008 1:17 pm

Mygel skrev:Hur många matcher såg du med honom? Mitt andra hem ligger nära Sudbury. Kan bjuda över dig så kan vi kolla in kvaliteten på OHL (ingen dålig liga, men precis som AHL, väldigt brett spektrum av rollspelare).

Såg väl så där en 5-6 matcher. Anledningen till att jag började titta va just det man läste om Antons framfart. Den klart utpräglade polisen i Sudbury var ju Devin DiDiomete sen hade de ett helt koppel spelare som fightades ungefär lika ofta som Hedman. Självklar tackar jag ja till ditt erBJUDANDE om att åka över och kolla in OHL matcher, när åker vi?
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Mygel » lör mar 22, 2008 2:08 pm

Får bli nästa vinter. Helt klart ska jag bjuda över dig!

Kan bli lite junior hockey spanande. Kanske vi kan hittaguldkornen till Växjö o Rögle ;)
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Anders83 » ons mar 26, 2008 3:45 pm

Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » ons mar 26, 2008 3:53 pm

Sicken jävla tomte. Sätt upp han på försäljningslistan.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » ons mar 26, 2008 3:54 pm

Precis vad vi behöver. Gillar denna värvningen, äntligen någon som står upp för laget.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav £ak3rs » ons mar 26, 2008 4:08 pm

Mycket skeptisk till denna värvning, skridskoåkningen som svaghet.
Har vi inte tillräckligt av denna svaghet i lakers :?:

Hoppas jag har fel....
Användarvisningsbild
£ak3rs
Forumamatör

Inläggav Talismanen » ons mar 26, 2008 4:12 pm

Per Carlsson skrev:Precis vad vi behöver. Gillar denna värvningen, äntligen någon som står upp för laget.

Håller med dig till fullo. Har sagt det förr, välkommnar han med öppna armar. Visst det får såklart inte gå till överdrift men denna inställningen är ljuvlig. Han kommer tända till folk både på plan och på läktaren. Kanske kan Anton skrämma bort hemmaspöket också!?

Sitter han inte i utvisningsbåset för en massa onödiga dumheter hela tiden så tror jag starkt på denna värvning. Mmmm längtar ännu mer till premiären nu.
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Box Play » ons mar 26, 2008 4:18 pm

Én oslipad diamant till med rätt coaching och uppbackning tror jag vi formar en ännu en elitseriespelare i Hedman.
Finns ingen i allsvenskan som har denna timingen i tacklingarna men som sagt behöver bli mer polerad och få fart på grillorna men detta tror jag vår klubb mäktar med.
Box Play
Forumentusiast

Inläggav erok » ons mar 26, 2008 4:26 pm

ja med tre tränare i båset vore det väl fan om det inte skulle lyckas :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » ons mar 26, 2008 6:28 pm

Smp gillar tydligen Hedman med. Länk utlagd till en av fajterna :lol:
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Kjellsson » ons mar 26, 2008 6:51 pm

Välkommen Anton!!! :D
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Malul » ons mar 26, 2008 6:51 pm

alla som tar på sig en lakersmundering är och förblir hjältar,välkommen!!!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav bävern » ons mar 26, 2008 7:09 pm

Det lär bli mycket spel i boxplay i år både Västerås och Almtuna gjorde sig av med honom för han spela med huvudet under armen ,Hammarby hade inget annat att välja på en att ta han. :lol: :D :lol: :lol: :D :o
bävern
Forumamatör

Inläggav Primeau » ons mar 26, 2008 7:24 pm

VIK ville tydligen behålla Hedman, men när han deklarerade att han med största sannolikhet skulle återvända till Nordamerika valde man att inte satsa på honom mer. Att han fick kicken från Almtuna, seriens i särklass största flopp 07/08 kan bero på många saker: två av dom stavas säkerligen ekonomi och Leif Boork....

Nu är denne sjuhelvetes slugger vår :hbang:
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Baloo » ons mar 26, 2008 7:26 pm

Känner lite Honkanen vibbar....

Att vi får någon som står upp för laget är bra

Men vi gör ju faktiskt fler mål 5 mot 5 än 4 mot 5..

Alla tränare i Allsvenskan vet att bara man retar upp Hedman så har man ett powerplay..

Mad ovan sagt så finns det lite att jobba med.... Vi har ju förädlat oslipade diamanter förr..
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Primeau » ons mar 26, 2008 7:41 pm

Baloo skrev:Alla tränare i Allsvenskan vet att bara man retar upp Hedman så har man ett powerplay..

Och alla spelare i Allsvenskan vet att retar man Hedman har man spräckt näsben 8)
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » ons mar 26, 2008 8:20 pm

Primeau skrev:
Baloo skrev:Alla tränare i Allsvenskan vet att bara man retar upp Hedman så har man ett powerplay..

Och alla spelare i Allsvenskan vet att retar man Hedman har man spräckt näsben 8)

Såg ingenting i de där klippen som visade på att Hedman är någon bra fighter. Slå folk i nacken, tacklas i ryggen och nita någon som domaren trycker ner kan min farmor också göra.

Ni lär få träna 5-minutersboxplay till nästa säsong
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Anders83 » ons mar 26, 2008 8:21 pm

Jag vädrar framgång faktiskt med denna sluggon , Lakers saknade fysiskt spel hela säsongen, #38 var i princip den enda som vågade tacklas lite kändes det som så om vi får ha markusson kvar oxå vore det lysande
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » ons mar 26, 2008 8:26 pm

"Såg ingenting i de där klippen som visade på att Hedman är någon bra fighter"

En fighter ( bra sådan) känner man igen där jag är uppväxt. Han har den viktigaste egenskapen som jag kallar "hjärta". Sen veva visar han goda kunskaper i. Man får inte förglömma att de har skridskor på sig, som gör det en aning besvärligt :wink:
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » ons mar 26, 2008 8:42 pm

faaan va långt det är till 08/09,nu blev jag sugen på o se lakers nya krigare visa upp sig!fan att det är sommar snart!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons mar 26, 2008 8:44 pm

Hedman värvas som ELAK Motherfucker, Gör Han 1 Poäng är Jag nöjd.

Ge Thelin och Gurra Enkel biljett.

ps, ser redan HUR Hedman Rycker kjolen av #14(Skäggiga Damen) :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season