Förstärka laget inför KS?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Förstärka laget inför KS?

JA
61
78%
NEJ
17
22%

Antal röster : 78

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav Coffe #800 » tis dec 21, 2010 10:25 pm

:whistle:
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Stoffe » tor dec 23, 2010 5:51 pm

Nu kan vi bli tvungna att ersätta Johner :( J.Mattson hade suttit fint där :)
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Niles » tor dec 23, 2010 7:58 pm

Nej, inte Matsson. Vi skall ha riktiga spelare av det rätta virket som passar i laget. Hoppas det inte är nåt allvarligt med Dustin.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » tor dec 23, 2010 8:33 pm

Per Svartvadet (C)
Niklas Sundström (C)
Byron Ritchie (C)
Kristian Forsberg (C/RW)
Jacob Blomqvist (C/RW)
Lubos Bartecko (LW/C)
Robert Rosén (C)

:whistle:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » fre dec 24, 2010 11:29 am

offensivt vill jag inte ha in något alls.
defensivt skulle man kunna ta in något, men i sådana fall nu och inte 1 vecka innan kvalserien
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » lör dec 25, 2010 12:28 am

Jag tycker vi ska säga "förstärka inför slutspelet2. För slutspel blir det för oss, genom minst POS det är jag säker på, men att det blir KS är jag inte lika säker på än. Vi ska inte vara för kaxiga redan.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav widiot » sön dec 26, 2010 1:41 pm

Jag tycker att Lakers, OM man går till KS skall värva 1-2 spelare. 1 riktigt defensiv klippa och en offensivare kraft på backfronten också (egentligen en riktigt bra keeper också). Det är inte så att två spelare på något sätt skulle förstöra harmonin som finns i Lakers lag i nuläget bara för att man plockar in 1-3 stycken.

Lakers har aldrig startat en säsong så här bra, klart man skall satsa till ES i år. Inget snack om saken. Går inte att gå och vänta på att den nya arenan ska bli färdig "och sen satsa på ES" ;). Chansen finns varje år. Se AIK..
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Inläggav PutteA » sön dec 26, 2010 9:32 pm

Tyvärr går det inte att vänta till KS för att värva. Beslutet måste tas tidigare då transferfönstret stängs den sista januari. Så det gäller att planera upp säsongsavslutningen nu under Januari.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Malul » sön dec 26, 2010 9:47 pm

oscar behövs inte ersättas,han växer med uppgiften!
heed och blaz kan vi räkna bort i en ks,därav ett litet problem på backsidan.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Bee » mån dec 27, 2010 12:04 pm

Svartvadet skrev:
Bee skrev:Klart VLH ska satsa för ES redan iår. Man vet aldrig när man får en bättre chans..
Kolla på typ MIF/LIf som satsar stenhårt varje säsong och är ändå inte bättre. Vad är det som säger att inte samma sak händer med VLH när dom ska börja satsa????

Plocka in minst en offensiv back (gärna 2)..
En ny målvakt då jag inte tror Oscar håller för KS..
Låt Åhsberg bära vatten istället för att spela så ökar chanserna...

PS sluta tjata om Hedman när vi har "38"

1. Det är KOLLEKTIVET Lakers som har gjort det bra, du kan inte jämföra vårt lag idag med Malmö eller Leksand som är uppbyggda kring individuella spelare! Sen behöver vi inte mer offensiv då vi gör flest mål överlägset.

2. "Plocka in minst en offensiv back (gärna 2)...." - Visst, det låter väl hur bra som helst! Men om du gör matten så kostar EN MacNevin runt 100lök i månaden (dock på artist)! Bidrar du med din spargris då?

3. Vilken målvakt hade du tänkt att vi skulle köpa? Marknaden florerar inte för oss direkt med tanke på att vi redan har fyllt ICKE EU och att vi spelar i Andra Divisionen i Sverige! Sen kan du räkna med att om man nu hade hittat någon i Zajkowski-klass så går han på närmare 75lök och vi har inte någon Fahlander som kan köpa det första bästa.

4. Åhsberg har tagit ett mycket större ansvar i år och han besitter väldigt avgörande kvalitéer vid ett eventuellt kval (ja, för det är ta mig fan långt kvar dit) så honom hade jag inte bytt bort mot många spelare!

5. Markusson är KAPTEN! Där har du skillnaden. Man går inte in som Kapten och gruffar, utan man spelar hårt och tar en fight bara om det verkligen skulle behövas. Hedman kan gå in och ta en fight och grisa, för han är inte i närheten av så värdefull som Markusson är i t.ex Boxplay

Som du märker så är det ett galet önsketänkande, och är ganska så långt ifrån realistiskt! Tänk sen också på att om Evert börjar värva likt MoDo nu - vad skickar det för signaler till laget? "Vi är inte nöjda med er, trots att ni leder serien".... Nä, det där "köper inte jag"

På tal om realistiska värvningar.... Foppa kanske vill spela back hos oss sista tiden? Vi har ju röda tröjor hemma och vita borta, borde ju helt klart vara avgörande!

Regards, Svartvadet

1. Kollektivet lakers är SUPER BRA men ännu mera spets kvalite kommer behövas..

2. Plocka minst 1 super back är ett måste (Tim Heed kan vi glömma i KS) kommer inte gråta om 1 blir 3 heller. Ska vi upp så måste vi spendera pengar...

3. Tycker Oscar gör det super bra just nu!! Men kommer han stå på huvudet borta mot ditt kära Modo???

4. Vet inte vad du drömmer om Åhsberg...

5. Marcusson är våran kapten som ska gå in o grisa stöka o döda utvisngar vara en pain in the ass för motståndarn.
PS. Hur många fighter tog Hedman i VLH??
Bee
Forumentusiast

Inläggav PutteA » mån dec 27, 2010 1:32 pm

Jag tror Janne K hade bättre pli på Hedman och gjorde honom mer till en duktig hockeyspelare än brunkare! Tror inte Challe bemästrat detta och kanske är Hedman tillbaka i gamla synder?!?
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Stoffe » mån dec 27, 2010 2:58 pm

Jag tror det är mer att Challe vill ha just "grisen" Hedman och bett honom plocka fram den igen! Synd då Hedman faktiskt är en riktigt duktig spelande forward. Tänk om Anton kunde hitta en bra balansgång på sina skillda världar :? Hade hade kunnat bli Detroit´s nya Bertuzzi 8)
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav PutteA » mån dec 27, 2010 3:05 pm

Jag tror inte på det du säger om Challe, då ryktet säger att han inte är nöjd med Hedman och alla hans utvisningar. Vi får se om han ställer Hedminator utanför laget nu när stjärnorna anlänt. Då får vi svaret!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Bee » mån dec 27, 2010 3:30 pm

Ok! vi leker med tanken på att Hedman står utanför Modos trupp efter nyår (vilket inte är någon högodsare). Kapten "38" kommer tillbaka och går naturligtvis rakt in i laget. Vilken skulle hedman peta om två forwards ska bort.
Laudius kanske som varit skitbra det lilla han fått spela??
Fimpen som gjort sin bästa höst på flera år??

Isåfall "22" och "32" men gör det VLH till ett bättre lag???

Ska det in någon anfallare måste det vara en center, eftersom vi inte har en aning om hur det är med Dustin Johner..
Bee
Forumentusiast

Inläggav Stoffe » mån dec 27, 2010 4:12 pm

Fast det problemet kan man lösa ganska snabbt! Det är ju faktiskt så att vi har 2 centrar på ytterpositioner idag. Både Lundbohm och Soares är ju centrar i botten. För som du skriver Bee tycker jag inte man ska peta bort ngn ytterforward då ALLA har presterat! Laudius tycker jag man borde testa i hop med Hillding igen. Inte bara för matchen i går, men han har varit riktigt bra sista tiden!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Bee » mån dec 27, 2010 4:35 pm

Helt sant att "68" samt "97" kan spela center om det skulle behövas ("97" skulle säkert kunna spela målvakt om han ville med dom hockykunskaper han besitter)..

Tycker ändå att dom ska spela på en kant där dom inte behöver ta samma defensiva ansvar..

PS. Vill oxå passa på att hylla Anders "13" Eriksson som har visat sig vara en brutalt bra värvning..
Bee
Forumentusiast

Inläggav PutteA » mån dec 27, 2010 4:51 pm

Jag understryker gärna det sista du skrev om #13. Han går från klarhet till klarhet. Vilken kyla han har när vi sätter upp PP!! Hans kraftfulla sargspel och säkerhet med pucken. Grymt.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav nature » tis dec 28, 2010 6:29 pm

Första av allt, SNÄLLA INGEN ANTON HEDMAN! VI BEHÖVER INTE EN SPELARE SOM HONOM!

Och sen tycker jag att Enestubbe sammanfattar det ganska bra:

"• Växjös plan är att bli klart för kvalserien redan med fyra, fem matcher kvar – för att förbereda sig optimalt för en toppattack mot elitserien. Om Öman verkligen vill gå upp i år borde han ge Evert klartecken att förstärka laget – med vilka spelartyper återstår att se. Laget Lakers har nu räcker inte för att gå upp. Glöm inte att allsvenskan är klart sämre den här säsongen."
nature
Forumdemon

Inläggav Varanen » tis dec 28, 2010 6:37 pm

Men så är även ES. Känslan är att den serien gått ner sig mer. Därmed inte sagt att vi har ett lag för högsta serien, men skillnaden mellan VLH och botten av ES har aldrig varit mindre.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav nature » tis dec 28, 2010 6:43 pm

Jag tycker att botten är minst lika bra som de forna säsongerna. Södertälje är ungefär som de alltid har varit, AIK med fullt manskap är bättre än det laget de gick upp med bl.a.

tror också att t.ex Modo skulle vara omöjliga i en kvalserie
nature
Forumdemon

Inläggav Niles » tis dec 28, 2010 6:45 pm

nature skrev:

"Glöm inte att allsvenskan är klart sämre den här säsongen."

Frågan är på vilka väl definerade grunder han baserar det på. Inte många. Vi har ganska säkert ett starkare lag i år i alla fall. Vad det sen räcker till är svårt att säga, det har väl aldrig varit lätt att gå upp i Elitserien vad jag vet. Första förhoppningen är ju Kvalserien, dit är det också en bra bit kvar av kamp.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav nature » tis dec 28, 2010 6:51 pm

Niles skrev:
nature skrev:

Frågan är på vilka väl definerade grunder han baserar det på. Inte många. Vi har ganska säkert ett starkare lag i år i alla fall.

ja, det håller väl alla med om. Men det känns som att de övriga topplagen är sämre, just därför leder vi serien ganska komfortabelt och kan öka avståndet ännu mer. Jag klagar inte ;)
nature
Forumdemon

Inläggav Piggelin » tis dec 28, 2010 6:52 pm

Niles, du vet väl SMP:s inställning till Lakers. Det måste ju vara alla dom andra 13 lagen som har blivit så mycket sämre i år, för Lakers kan ju bara inte ha blivit bättre, det är omöjligt.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tis dec 28, 2010 6:56 pm

Niles skrev:
nature skrev:

Frågan är på vilka väl definerade grunder han baserar det på. Inte många. Vi har ganska säkert ett starkare lag i år i alla fall. Vad det sen räcker till är svårt att säga, det har väl aldrig varit lätt att gå upp i Elitserien vad jag vet. Första förhoppningen är ju Kvalserien, dit är det också en bra bit kvar av kamp.

Önskedrömmen är väl att han baserar det på att TAIF är med i år ;)! Eller så är det så att det andra gullelaget från södra siljans strand är lite sämre detta år, och då måste ju också serien vara sämre!! :?
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Varanen » tis dec 28, 2010 7:17 pm

Sånt här är alltid svårt att bedöma. Jag anser i alla fall att VLH aldrig haft ett så här bra lag tidigare, och om nu botten är detsamma i ES, så har ju faktiskt skillnaden minskat. Huruvida vi är chanslösa i ett EVENTUELLT kval får vi väl se. Vem trodde att AIK skulle gå upp med det laget de hade(förutom de själva)? Men vi ska inte gå händelserna i förväg, ny match imorgon. Gör vi en Örebro/Oskarshamn och kollapsar mitt i allting, kan det kvitta.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav widiot » ons dec 29, 2010 12:34 am

Jag håller med Enestubbe. Jag tror också att HA är lite sämre i år. Men Lakers har inte varit bättre i alla fall. Men att man skulle vara chanslösa är att ta i. Om HA är sämre i år så skulle jag då vilja säga att Elitserien är detsamma..

Men min åsikt kvarstår dock - värva något inför KS som det troligen blir
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Inläggav AN » ons dec 29, 2010 11:31 pm

Om Modo och AIK hamnar på platserna 9-10 i ES, vad säger reglerna då - kan vi hyra Rosén, Hedman, Fasth och McNevin (om han blir spelklar tills dess)? Fyra trotjänare med färsk ES-rutin...
Användarvisningsbild
AN
Forumentusiast

Inläggav Niles » ons dec 29, 2010 11:51 pm

Du får göra precis vilka spelaraffärer du vill fram tills 31 januari, om du vill och kan. Sen kan du inte tillföra spelare utanför egna klubben oavsett vad som händer.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tor dec 30, 2010 12:02 am

förstår ni nu vad jag menar med att vi behöver en riktigt bra 1a målvakt
oscar är bra, men en ks är 10 matcher som målvakten MÅSTE prestera varje macth
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lillklonis » tor dec 30, 2010 12:48 am

om du har sett målen på smp serra så kan du inte beskylla oscar för målen. han har 92,24% vilket är riktigt bra. det kommer någon sådan här match ibland också där han släpper in något mål extra. finns inget som tyder på att han inte håller i ks.
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon

Inläggav serra » tor dec 30, 2010 8:55 am

finns en del som tyder på att han inte håller i en ks tyvärr.
han orutin, hans "förmåga" att vara llite upp och ner vilket man def inte har råd med i en ks.

det är som sagt en helt annan sak att spela 10 tuffa matcher i ks än att möta överbetalade finnar..
jag hoppas jag har fel och oscar spikar igen totalt i en ev ks

1a målet och samis ser väl inte HELT otagbara ut..

men det är väl som vanligt med dig klonis...det är ALDRIG målvaktens fel när det blir mål..:)
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tor dec 30, 2010 12:18 pm

Tycker inte man ska ta in en målvakt nu. Hade man inte varit nöjd med de två vi haft hade man gjort det här tidigare. Vi får inte sväva bland moln heller, det är inte i år vi ska upp. Vi har blivit jävligt bortskämde den här hösten i Lakerdome. Glöm inte bort det. Som Lillklonis skriver så har han redan en bra räddningsprocent. Visar vi att vi litar på våra målvakter så kommer de utvecklas rejält. Kom ihåg att Oscar spelade i div1 för bara ett par säsonger sedan, han har redan utvecklats rejält.
Kan han höja lägstanivån så räcker han till. Han lär ändå kosta 10 gånger mindre än många målvakter i HA.

Tycker inte vi ska förstärka alls!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tor dec 30, 2010 12:27 pm

klart som fan att vi ska upp iår :)
perfekt läge

lakersfan..tycker du på allvar att vi inte behöver MINST en back till??????????????????????????
Jerry lite småskadad lite pö om pö...tim får vi inte behålla om vi möter ssk i en ks...och du tycker fortfarande inte att vi behöver värva????????
Kul att komma till en ks och komma sist igen..
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tor dec 30, 2010 1:28 pm

Målvakt tycker jag inte att vi ska värva.
En back är en annan femma. Men jag vill fortfarande inte röra om allt för mycket. Vi borde kanske tänkt på det här tidigare. Och det är inte så jävla lätt att hitta en bra back att ta in nu. Man ska inte heller ta in en medelmåtta som bara ska vara där för att vi är en man kort. Ska man ta in någon är det i första-kedjan
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders L » tor dec 30, 2010 2:06 pm

Köp en ny! Köp en ny! Köp en ny! :ok:
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season