alfax skrev:Men detta hände vid en tekning och var inte framför mål ,försvarar du fortfarande Sannys beteende då.
Hoppas verkligen han blir avstängd några matcher.
Sanny är back och vid tekning ställer han upp inte långt från målet, Josefsson enligt er backade ju mot mål om jag förstått er rätt. Är ju mer eller mindre omöjligt utan att ha klipp på händelsen men ja, hade han om inte Sanny gett han crosscheckingen tagit sig in på mål för att vara ett hot, göra en eventuell styrning, ta en retur, vart nu pucken var i sammanhanget så försvarar jag att Sanny gör nåt för att få bort motspelaren och förhindrar ett eventuellt mål. Jag försvarar inte att han samtidigt skadar en spelare.
En Växjöback hade gjort exakt samma sak i en sån här viktig match, och gjorde det garanterat minst 10 gånger under matchen utan att det blev skador. Kanske är Växjöförsvaret för snällt, vilket gör att ni ligger 9a för tillfället och vi ligger 5a för stunden, inte vet jag.
Ert försvar kanske helt enkelt har samma tankesätt som er, och borde istället börja käka taggtråd framför egen kasse och visa vilka som bestämmer i ert målområde, utan att på nåt sätt spela över gränsen.
Sökte på Holmström och hittade denna. 15 sekunder in i klippet. Såna smällar tar Holmström 5 st av i varje byte han ställer sig framför mål.
http://www.youtube.com/watch?v=Aqp-2nyJ4l8