Jag tror nog att det kan bli en tjeckisk back, det spelar mindre roll för mig, det viktiga är att han kan leverera direkt och ha mycket höga kvalitéer. Problemet är bara om en sådan finns.
Skulle ranka tacklingen som en av dom tre farligaste det senaste decenniet. Alla vet att det är otroligt vanskligt att tackla i det momentet. En liknande tackling fick Zeb MacNevin då han bröt fotleden (kommer inte ihåg straffet). Oavsiktligt eller ej. Snäll pojke eller ej. Minst jämförbart med Sebastian Karlssons straff vore lämpligt. Vi får hoppas på ett överklagande.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Dick Axelsson får TVÅ matchers avstängning för att han slagit med en motståndare som också var med på noterna. Konsekvensen av den här slagsmålet är en blåtira på motståndaren.
Sjöström får TVÅ matchers avstängning (precis som Dick) efter att ha gjort en fullkomligt idiotisk tackling på en spelare som befinner sig ca 1.5 meter från från sargen, Tacklingen är sjukt onödig, ful och livsfarlig!! Det är bara ren tur att Welch inte får med skador. Konsekvensen av tacklingen blir en nyckelbensfraktur och Welch blir skadad i MINST 8 MÅNADER!!!!!
frågan jag stället mig är följande. HUR I HELVETE kan man göra samma bedömning för dessa två olika situationer!?!? det är för helvete helt sjukt, med den bedömningen kommer vi ALDRIG ALDRIG ALDRIG att få bort den typen av tacklingar och fula tilltag SKÄRPNING DN SKÄRPNING !!!!
Straffen för tacklingar som bedöms farliga är urlöjliga. Skulle jag sitta vid rodret så hamnar det på 10-15 matchers avstängning och ca 100 000 kr i böter. Jag tycker att det är totalt löjligt som straffskalan är som den är idag, det kan jämföras som om jag körde i 50 på en 30 väg, enligt diciplinnämndens regler så skulle det ge mig en tia i böter.
Jag skulle gissa att de tagit i beaktande att Fredrik ville skapa en närkamp vid sorgen. Ofta låser ju spelare varandra i sanna lägen, dock är de ju då axel mot axel.
Det är som vanligt en form av lotteri när dessa straff ska delas ut. Vi har sett det hur många ggr som helst innan. Nu reagerar vi lite starkare för att vi själva är drabbade. Det är ett gäng riktiga pajsare som sitter där och bestämmer.
Att Fredrik Sjöström fick 2 matchers avstängning och 15000 kr i böter är väl helt ok. Men att de randiga rättskiparna bara dömde en två för tilltaget tycker jag är helt åt h..ete!
LAKERS framgång är guld värd! Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Låt oss anta att Welsh brutit nacken istället för att få en nyckelbensfraktur. Vad skulle straffet då blivit? Det är ingen skillnad på tacklingen utan enbart på konsekvensen. Nu var det rena rama turen att han inte bröt nacken. DN är ett skämt. Och det spelar ingen roll vilken spelare som utdelar eller blir drabbad, ett långt och kostsamt straff måste delas ut!
Senast redigerad av Charlamov fre dec 14, 2012 12:14 pm, redigerad totalt 1 gång.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
LL brukar ju va suveräna på att fixa fram nån blomma eller liknande. Är det nått på g till Welchiboy? Om inte annat kanske vi skulle fixa nått kan jag tycka. Eller vad säger styrelsen? Har ni snackat om det? Klart grabben ska ha en blomma.
Ja, det var en god nyhet och som redan är sagt, så hoppas vi att den stämmer.
Man blir lite skrajsen, när nyckelspelare åker på skador, hoppas att Rhett också är tillbaka och givetvis Åslin och Josefsson också. Väl häftigt med fyra smällar så på direkten.
Vad ska han skriva då? Han har ju en lindrig skada med förhoppningen att kunna vara med nån gång i nästa vecka. Allt enligt egen utsago (För dom som litar på vad kvällstidningar skriver och citerar)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt. Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.