Koivula

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » tor mar 25, 2004 9:21 pm

Nä, men vänta, varför skulle inte SMP få skriva om Ville, de är väl inte bundna till Lakers, tänk om tidningarna måste fråga om löften eller skicka över artiklar för godkännande innan, det skulle väl göra tidningarna direkt värdelösa, nyheterna skulle dessutom vara gamla innan tidngen fick trycka dem.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Kiddan » tor mar 25, 2004 9:33 pm

Japp. Och sedan gäller det väl att hålla sig vän med tidningen. Låt dem vara först med något ;)
Användarvisningsbild
Kiddan
Site Admin

Inläggav Räven » tor mar 25, 2004 10:19 pm

Exaktimum, det är en tidnings uppgift att sträva efter att vara först med en nyhet, och jag tror inte att en seriös tidning i längden satsar med tomma rikten, för trovärdigheten är ett högt varumärke.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor mar 25, 2004 10:24 pm

Mmm, men vart fick då SMP ifrån att det skulle vara en topp 10 målis på väg till Växjö?
Det stämmer ju inte ett skit, sen att det blev Koivula, ja det känns ju lite konstigt med tanke på det som man hade förväntat sig.
Jag hade hoppats på ett etablerat och "känt" namn, men tji fick jag, och alla andra som hoppats på något annat.
Men man ska nog sänka sina förväntningar på allt man hört vara på väg till Växjö Lakers, annars så får man nog en knäpp på näsan där med.
Topp 10 målis, ja tjena... :?
Ska bli kul att få se vad nästa superförvärv blir.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tor mar 25, 2004 10:38 pm

Nä, jag har ingen aning om vad de fick topp-10 ifrån, men det var nog innan någon källa bekräftade att Kouvola var klar.
Personligen tror jag att Daniel har ganska många säkra kontakter att fråga, han är också seriös, tycker jag.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Kjellsson » tor mar 25, 2004 10:58 pm

c70t5 skrev:Mmm, men vart fick då SMP ifrån att det skulle vara en topp 10 målis på väg till Växjö?
Det stämmer ju inte ett skit, sen att det blev Koivula, ja det känns ju lite konstigt med tanke på det som man hade förväntat sig.
Jag hade hoppats på ett etablerat och "känt" namn, men tji fick jag, och alla andra som hoppats på något annat.
Men man ska nog sänka sina förväntningar på allt man hört vara på väg till Växjö Lakers, annars så får man nog en knäpp på näsan där med.

/T5!!

Med de kända namnen du eftersträvar är de nog bättre du kollar in Colorados Silly Season. Tror du överskattar Lakers ekonomi och dragningskraft en hel del...
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav C70T5 » tor mar 25, 2004 11:10 pm

Asså, vilka kända och extraordinära namn är det som bara jag eftersträvar?
Läs och lär dig sammanfatta en text istället.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Kjellsson » fre mar 26, 2004 9:14 am

Namnen vet jag inte men om man tar en titt på dina nya och gamla inlägg angående nyförvärv så kan man snabbt konstatera att det verkar som att det ska till spelare av minst hög ES-klass för att du ska bli nöjd. Men det är kanske jag som missuppfattat dig.

MVH

Kjellsson
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav nr 12 » fre mar 26, 2004 10:52 am

c70t5 skrev:Mmm, men vart fick då SMP ifrån att det skulle vara en topp 10 målis på väg till Växjö?

/T5!!

Jag tycker det finns en tre fyra målisar i Sverige som håller en klass för sig. Sedan finns det kanske ytterligare ett tjugotal som är ungefär lika bra. Tycker att man kan klassa alla dessa som top 10. Jag är helt säker på att Koivula är den absolut bästa målis som vi har haft. Han är helt grym, vänta och se T5!
nr 12

Inläggav lampan » fre mar 26, 2004 12:05 pm

Han stod väl i tvitvitvi när de fuskade till sig platsen i SA...Då är man ingen dålig keeper...
Har du stormat isen älskar du VLH
Användarvisningsbild
lampan
Forumentusiast

Inläggav nr 12 » fre mar 26, 2004 2:03 pm

Är det någon i dagens Lakers som spelat med Koivula?
nr 12

Inläggav Micha » fre mar 26, 2004 2:07 pm

Jacobsson....har jag för mig har gjort det...
Användarvisningsbild
Micha
Forumentusiast

Inläggav TeGe » fre mar 26, 2004 4:27 pm

Sundbom i GSK
Operation etablering
Användarvisningsbild
TeGe
Forumentusiast

Inläggav LasseMaja » lör mar 27, 2004 2:24 am

:roll: Grattis till en riktigt bra värvning!! När Ville stod i mitt lag(TAIF) så var han grym!! Bara att se honom i action var värt inträdet till matcherna. Han är riktigt bra med klubban, blockerar väldigt sällan pucken utan vill spela ut den hela tiden. Det lär vara många gånger nästa vinter när ni kommer att sitta med hjärtat i halsgropen :lol:

Tycker det är väldigt trist att fortfarande läsa att vissa av er inte kan glömma det som hände i Taif för 2 år sedan. Går era liv ut på att hata allt vad Taifare heter???

Såg att det var nån som skrev att vi fick Ville till Taif för svarta pengar, vill ni då verkligen ha en sån "fuskare" i ert fina lag???

Lycka till med ert fortsatta lagbygge och koncentrera er på det istället för att skriva skit om andra lag.

Ha det gott
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inläggav Putte#24 » lör mar 27, 2004 9:34 am

Tackar! Det låter spännande... :D

Om det är mitt inlägg du syftar på så är det inget hat i det jag bara menade att Taif snodde honom när VLH var nära att värva honom och sen att det var under den tiden som Taif fuskade behöver ju inte betyda att just Ville var inblandad. Det kan ju faktiskt vara så att det var ihopsparade vita pengar som han erbjöds :wink:
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Grimson » sön mar 28, 2004 1:08 am

Enligt Skellefteås forum verkade som Ville kan redan planera flytten till Växjö, eftersom Skellefteås ledningen blev sura på Koivola när han utalade sig i tidningar om att han hade skrivit på för Växjö. därför blev han petat ur truppen när SAIK spelade mot Leksand.
Användarvisningsbild
Grimson
Forumentusiast

Inläggav Da Vinci » mån mar 29, 2004 10:07 am

Det är sant!
We don´t take that kind of shit,

Harkins Harkins Hallelujah!
Användarvisningsbild
Da Vinci
Forumamatör

Inläggav mattias » mån mar 29, 2004 10:32 am

Taavola kommenterar slutligen det faktum att AIK har sparkat andremålvakten Ville Koivula:

- Ett beslut som jag, Peo Larsson och klubben är överens om. Det finns vissa grundläggande regler som man inte bryter emot. Det handlar om trovärdighet att inte gå ut med att man har gjort klart med en ny klubb. Ville är inte kvar hos oss varken mentalt eller fysiskt.

Från http://www.norran.se/artikel.php?id=341 ... elning_2=0
Användarvisningsbild
mattias
Forumamatör

Föregående

Återgå till Silly Season