Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Tycker denna värvningen verkar vara lite "skum". Får en känsla av att allt inte står helt rätt till. Kan inte riktigt beskriva hur jag menar....
Sen när man läser:
http://www.smp.se/article.php?args=521414,102;0;0;0
Ja då känns det ännu skummare. Varken Fagervall eller Johan vill kommentera det. Dessutom beskriver tränare Kempe honom: Citat:
- Det är en ganska bra spelare.
och hur imponerande låter det ?
Tomas Kempe skrev:Tomas Kempe beskriver Johan Andersson som en ganska tuff och kämpastark spelare.
En anfallare som håller hög fart och har ett bra skott.
- Det är en ganska bra spelare.
http://www.smp.se/article.php?args=521414,102;0;0;0
Jo, men det är en sak att SKRIVA en sak mot att säga det...
Finns absolut inga betoningar i skrivet språk....
Han kanska sa "Det är en _GANSKA_ bra spelare", betonat på att killen var jävligt bra...
Trots allt... Siken gick ju rätt bra och om deras bästa poängplockare inte duger till oss... vem gör det då egentligen?
Varanen skrev:Att nyheten kom upp på SIK:s sida är inget att tjafsa om såtillvida det inte fanns en överenskommelse om annat. Och det fanns det tydligen inte. SIK har ett ansvar gentemot sina intressenter, sin egna informationsstrategi.
Jag tror det har framkommit i den här tråden att supportrarna inte förväntar sig en Männikkö. De flesta (inklusive jag själv) har inte noterat honom särskilt. Åldern och statistiken inger ändå en förhoppning om att han kan bli bättre än ganska. Alla värvningar kan inte vara färdiga toppspelare. Det näst bästa är unga, utvecklingsbara och hungriga spelare som kan utgöra den framtida stommen. VLH har fått utstå giftig kritik för att man värvat "gubbar", dvs spelare som nått sitt max eller t o m varit på nedgång. Som vanligt är jag övertygad om att en balanserad mix är receptet för framgång. I den mixen passar Johan Andersson in alldeles utmärkt.
Varanen skrev:Jag tror det har framkommit i den här tråden att supportrarna inte förväntar sig en Männikkö. De flesta (inklusive jag själv) har inte noterat honom särskilt. Åldern och statistiken inger ändå en förhoppning om att han kan bli bättre än ganska. Alla värvningar kan inte vara färdiga toppspelare. Det näst bästa är unga, utvecklingsbara och hungriga spelare som kan utgöra den framtida stommen. VLH har fått utstå giftig kritik för att man värvat "gubbar", dvs spelare som nått sitt max eller t o m varit på nedgång. Som vanligt är jag övertygad om att en balanserad mix är receptet för framgång. I den mixen passar Johan Andersson in alldeles utmärkt.
Viktor666 skrev:Hur skulle det se ut om han med gråten i halsen utbrast:
"Vi har mist vår i särklass bäste spelare. Skövde kommer att gå under! Buäääää!"
dolitle skrev:Sen att inte alla jublar och ropar frälsare är väl inte så konstigt. Det är en rätt så anonym spelare för den breda massan. Sen att han är Skövdes bästa spelare, gör ju inte ont för oss.
Viktor666 skrev:dolitle skrev:Sen att inte alla jublar och ropar frälsare är väl inte så konstigt. Det är en rätt så anonym spelare för den breda massan. Sen att han är Skövdes bästa spelare, gör ju inte ont för oss.
Jo, visst men det går ju inte att komma ifrån att vi (Lakersfans) måste vara hockeysveriges i särklass gnälligaste supportrar...
Ingenting är gott nog åt Lakers förrän man med facit i hand kan konstatera att "killen var ju ganska bra, faktiskt"...
LaKaj skrev:Eftersom Hammers sannolikt går i kk (dvs "konkurs", inget annat avses...) så kan väl vår gode vän Johan knappast kunna bryta sitt kontrakt med SIK, eller??? Innebär detta att Lakers måste gå ytterligare ett steg längre ner på listan av önskade nyförvärv och skaffa en som befinner sig på en nivå lägre än detta fantastiska fynd?
Stenkistan; Herrej*vlar vad negativ jag känner mig. Trots att jag har följt Lakers sedan div.3 så har jag aldrig tidigare varit i närheten av denna känsla. Jag tror lösningen ligger i att jag måste omvärdera min människosyn...
Lobo skrev:Kan väll bli lite tjafs att SIK vill ha lite pengar men det tror jag inte de får igenom, Lakers var 1 div högre när kontraktet bröts.
Xiphoid skrev:Det som spelar roll är vilken division klubben spelade i när kontraktet signades på.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster