Johan Andersson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Daniel » ons apr 13, 2005 7:55 am

kan bara hålla med dig Per käns skumt :?
Daniel
Forumterrorist

Inläggav puff » ons apr 13, 2005 7:55 am

Inga kommentarer, beror väl på att det inte skall släppas några nyförvärv förrän 23/4. Det är väl en tydlig markering till tidningen att vad som är sagt gäller. Fagervall sa tidigare i smp att han inte kommer att kommentera några nyförvärv förrän utsatt datum. detsamma gäller förstås för Johan.
Jag ser inget konstigt i detta. Om sedan Kempe har sagt just "ganska" det är det väl ingen som vet. dessutom så beror det väl på utifrån vad han jämför med.
Ni läser tidningen som en bibel eller lagbok.
puff
Forumdemon

Inläggav Stenkistan » ons apr 13, 2005 8:00 am

Jisses
Det är väl än dock att måla f--n på väggen. Duger något nyförvärv? Ska vi har kvar samma lag så är vi snart i div 1 igen. När du inte känner till killen så kan du för f--n inte dissa honom.
Tycker denna värvningen verkar vara lite "skum". Får en känsla av att allt inte står helt rätt till. Kan inte riktigt beskriva hur jag menar....

Sen när man läser:
http://www.smp.se/article.php?args=521414,102;0;0;0
Ja då känns det ännu skummare. Varken Fagervall eller Johan vill kommentera det. Dessutom beskriver tränare Kempe honom: Citat:
- Det är en ganska bra spelare.
och hur imponerande låter det ?

Nä låt oss kalla in Erkki,Sami, JJ och Ralf. DÅ BLIR DET HOCKEY.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Daniel » ons apr 13, 2005 8:03 am

tycker det är ganska löjligt att inte komentera ett ryckte som bekreftats på skövdes sida

dels så kanske fagervall genom att svara kunde lungna alla
plus att han av lastar trycket en smula från vår nyförvärv

för om man nu vill att det ska släppas den 23 så får man ju se till
att inget komer ut
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Putte#24 » ons apr 13, 2005 8:03 am

Ser heller inget konstigt. Blir antagligen för svårt att hålla alla värvningar hemliga under flera veckor.

Tycker det känns som en bra värvning, en kille som kan utvecklas. Vi kan nog glömma att alla nyförvärv är för oss väl kända spelare...
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » ons apr 13, 2005 8:11 am

Stenkistan, du tolkar mitt inlägg helt fel mot vad jag menar. Var i mitt inlägg dissar jag honom. Tell me ? Jag syftar mer på själva värvningen och inte på Johan som spelare. (förutom Kempes uttalande som lät måttligt imponerande). Jag kan mkt väl tänka mig att han är en riktigt riktigt bra spelare.

Fick bara en känsla av att det ligger en hund begraven nånstans, men jag överreagerar nog.

Är nog som ni säger att eftersom det är sagt att inga nya spelare ska kommenteras så förblir det nog så från klubbens sida.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » ons apr 13, 2005 8:14 am

Det är inte löjligt om Fagervall låter bli att kommentera ett rykte även om det bekräftas på en annan hemsida. den 23/4 har angivits som ett datum. Om fagervall välvilligt ställer upp och kommenterar så är det ju bara för smp att föra fram alla nyförvärv som de tror skall komma till Lakers. Någon gång kanske de träffar rätt. Att han skulle uttala sig för att lugna oss (er, er, jag är lugn) är väl ganska fånigt. silly season är just vad det är, det är det som är tjusningen.
puff
Forumdemon

Inläggav Putte#24 » ons apr 13, 2005 8:15 am

Kanske visste inte Fagervall om att SIK hade släppt nyheten när han fick frågan? Tycker detta iofs spelar mindre roll :)

Johan Persson skrev artikeln i SMP, var det bara för att SIK är hans favoritlag. Kanske håller han lite på VLH nästa säsong nu då... :wink:

Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav rican » ons apr 13, 2005 8:50 am

Tomas Kempe skrev:Tomas Kempe beskriver Johan Andersson som en ganska tuff och kämpastark spelare.
En anfallare som håller hög fart och har ett bra skott.
- Det är en ganska bra spelare.

Det var många "ganska" i den beskrivningen, klingar ju mindre bra...
rican
Forumamatör

Inläggav buck » ons apr 13, 2005 8:54 am

Jo, men det är en sak att SKRIVA en sak mot att säga det...
Finns absolut inga betoningar i skrivet språk....

Han kanska sa "Det är en _GANSKA_ bra spelare", betonat på att killen var jävligt bra...

Trots allt... Siken gick ju rätt bra och om deras bästa poängplockare inte duger till oss... vem gör det då egentligen?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Stenkistan » ons apr 13, 2005 9:15 am

Jo, men det är en sak att SKRIVA en sak mot att säga det...
Finns absolut inga betoningar i skrivet språk....

Han kanska sa "Det är en _GANSKA_ bra spelare", betonat på att killen var jävligt bra...

Trots allt... Siken gick ju rätt bra och om deras bästa poängplockare inte duger till oss... vem gör det då egentligen?

Here here Buck.
Jag fattar inte hur folk jämnt måste läsa in något negativt i allt som skrivs om Lakers. Han var deras näst bäste poängplockare och han är 20 år gammal. Det säger en del om killen.

Jag säger bara VÄLKOMMEN JOHAN.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Viktor666 » ons apr 13, 2005 9:30 am

Jupp! Jag tycker det verkar sjysst! Ung, tuff kille med bra skott och som gör relativt mycket mål...
Jag fattar inte vad ni anser vara dåligt med den värvningen... :?

Sen att SIK:ens tränare inte höjer honom till skyarna kan ju kanske bero på att han just lämnat klubben...
Hur skulle det se ut om han med gråten i halsen utbrast:
"Vi har mist vår i särklass bäste spelare. Skövde kommer att gå under! Buäääää!"
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Varanen » ons apr 13, 2005 12:53 pm

Det skulle se illa ut Viktor, väldigt illa. :wink:

Skövde-tränarens uttalande kan ju uttrycka en viss besvikelse. Av vad jag förstår har man ju förhandlat med JA själva, men inte kunnat matcha VLH:s bud. Då kanske en kanonlirare blir ganska bra.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lobo » ons apr 13, 2005 2:16 pm

Skövdes tränare är ju helt klart bitter.. ..de försökte matcha budet från Lakers men kunde inte, då skall de sura och släpper nyheten fast de vet om att Lakers skall vänta med att presentera sina nyheten.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav carl » ons apr 13, 2005 2:31 pm

Du får ursäkta mig Lobo, men jag har svårt att tro att SIK håller koll på när Lakers intern har tänkt att presentera sina nyförvärv (om nu ingen från Lakers berättat det för honom vid förhandlingsprocessen). Lakers nyförvärvspresentation är förvisso en stor händelse i Lakers, men hela Hockey-Sverige har knappast koll på det datumet......

Jag är ledsen, men jag håller med Thomas Kempe. Johan Andersson är en ganska bra spelare. Förvänta er inte av Johan att hålla Männikkö/Omark-klass. Jag tycker det finns ganska stora likheter mellan Johan Andersson och Trojas Thomas Augustsson. Johan är dock snäppet bättre.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Nille » ons apr 13, 2005 2:46 pm

Ni har missat poängen. Ganska är menat som ett "understatment" dvs ironi och han talar i generella ordalag, dvs inte om Johan specifikt. En anfallare som håller hög fart och har ett bra skott - det är en ganska bra spelare. Underförstått menar Kempe att han är en mycket bra spelare.

Att sedan Jocke inte vill kommentera det är inte mystiskt alls. Lakers har bestämmt att släppa alla nya namn vid ett visst datum och innan dess är det inga kommentarer som gäller - bara att vänja sig vid det.
:wink:
Senast redigerad av Nille tor apr 14, 2005 8:22 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs

Inläggav Varanen » ons apr 13, 2005 2:47 pm

Att nyheten kom upp på SIK:s sida är inget att tjafsa om såtillvida det inte fanns en överenskommelse om annat. Och det fanns det tydligen inte. SIK har ett ansvar gentemot sina intressenter, sin egna informationsstrategi.

Jag tror det har framkommit i den här tråden att supportrarna inte förväntar sig en Männikkö. De flesta (inklusive jag själv) har inte noterat honom särskilt. Åldern och statistiken inger ändå en förhoppning om att han kan bli bättre än ganska. Alla värvningar kan inte vara färdiga toppspelare. Det näst bästa är unga, utvecklingsbara och hungriga spelare som kan utgöra den framtida stommen. VLH har fått utstå giftig kritik för att man värvat "gubbar", dvs spelare som nått sitt max eller t o m varit på nedgång. Som vanligt är jag övertygad om att en balanserad mix är receptet för framgång. I den mixen passar Johan Andersson in alldeles utmärkt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Hulken » ons apr 13, 2005 2:49 pm

Hallå?!

Det står ju i rubrike att "Johan förstärker Lakers"

Han förstärker alltså, inte försvagar! Det verkar ju Johan Persson (Reportern) kunna utlova! :lol:

För övrigt fins det iget som undgår dessa tidigsmurvlar, så vill man hålla käft om nyförvärv för en senare release, får man nog ta ett datum så ligger närmare kontraktskrivandet, än vad som var i detta fallet...
SIK, saft, å stora meloner!
Användarvisningsbild
Hulken
Forumamatör

Inläggav Baker » ons apr 13, 2005 3:55 pm

Varanen skrev:Att nyheten kom upp på SIK:s sida är inget att tjafsa om såtillvida det inte fanns en överenskommelse om annat. Och det fanns det tydligen inte. SIK har ett ansvar gentemot sina intressenter, sin egna informationsstrategi.

Jag tror det har framkommit i den här tråden att supportrarna inte förväntar sig en Männikkö. De flesta (inklusive jag själv) har inte noterat honom särskilt. Åldern och statistiken inger ändå en förhoppning om att han kan bli bättre än ganska. Alla värvningar kan inte vara färdiga toppspelare. Det näst bästa är unga, utvecklingsbara och hungriga spelare som kan utgöra den framtida stommen. VLH har fått utstå giftig kritik för att man värvat "gubbar", dvs spelare som nått sitt max eller t o m varit på nedgång. Som vanligt är jag övertygad om att en balanserad mix är receptet för framgång. I den mixen passar Johan Andersson in alldeles utmärkt.

Det du skriver i sista delen är nog den stora utmaningen i framtiden nämligen att hitta de hungriga spelarna som det finns utveckling i typ vår eminente målvakt. Att vi skulle kunna köpa färdiga ES spelare som inte endast "turnerar" de sista åren för att bygga upp sitt kapital är nog en omöjlighet. Klubbens framtid skall givetvis ligga i den värvningsansvaries händer och inte i agentens som nog tyvärr tidigare varit fallet.
Baker
Forumproffs

Inläggav carl » ons apr 13, 2005 4:24 pm

Varanen skrev:Jag tror det har framkommit i den här tråden att supportrarna inte förväntar sig en Männikkö. De flesta (inklusive jag själv) har inte noterat honom särskilt. Åldern och statistiken inger ändå en förhoppning om att han kan bli bättre än ganska. Alla värvningar kan inte vara färdiga toppspelare. Det näst bästa är unga, utvecklingsbara och hungriga spelare som kan utgöra den framtida stommen. VLH har fått utstå giftig kritik för att man värvat "gubbar", dvs spelare som nått sitt max eller t o m varit på nedgång. Som vanligt är jag övertygad om att en balanserad mix är receptet för framgång. I den mixen passar Johan Andersson in alldeles utmärkt.

Rätt resonerat. Det finns ju dock olika nivåer av "unga, utvecklingsbara och hungriga spelare". På en hög nivå huserar Olausson, Åhsberg (Frölunda) m.fl. På en nivå lägre ned placerar sig, enligt mig, bland annat Johan Andersson.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon

Inläggav Varanen » ons apr 13, 2005 4:59 pm

Så är det givetvis. Jag blev nästan ilsken i en annan tråd där man tyckte Selander kunde dra dit pepparn växer för att han inte var lika bra som Frölundas Åhsberg och Olsson. De två sistnämnda tillhör topp 10 i sin kategori och åldersklass i hela landet. Lakers är inte i den positionen att sådana spelare söker sig hit i ett lemmel-tåg. Om topp 10 inte går, får man titta lite längre ner. Detta gäller både yngre och äldre spelare. Johan Andersson är inte bland de 10 främsta i sin åldergrupp, men kan vara bättre än ganska bra för det. Annars skulle man tvingas konstatera att AS och ES bara kan klassas som ganska bra ett nomalt år då det finns få i den absoluta toppen att tillgå.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav rican » ons apr 13, 2005 10:48 pm

Viktor666 skrev:Hur skulle det se ut om han med gråten i halsen utbrast:
"Vi har mist vår i särklass bäste spelare. Skövde kommer att gå under! Buäääää!"

Tycker jag hade varit jämrans schysst faktiskt! Bättre respons får man leta efter. :)
rican
Forumamatör

Inläggav Roggan » tor apr 14, 2005 5:03 pm

Från Skövdes forum:

Skrivet: 2005-04-13 22:18 Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

Per-Erik Odh skrev:
Vilken värvning de har lyckats med i Växjö. Johan Andersson var mångas favorit i vinter och det var verkligen välförjänt. Men va faan, gå o bli smålänning
........................

Citerar mig själv lite

Kollade in Växjös forum för att se lite vad de säger om det som i deras ögon borde vara en hellyckad värvning. Döm om min förvåning när jag ser inlägg efter inlägg där det gnälls på både Johan och värvningen. Har de kommit så långt nere i Växjö nu att de lagt sig till med divalater? Ändra dig Johan är min uppmaning. Du är en altför fin, oslipad (även om du i SIK har påbörjat slipningen) diamant för att slängas ut till vargarna i Lakejerna som inte förstår att uppskatta en lyckad värvning.
Jag är helt övertygad om att du utvecklas minst lika bra eller kanske till och med bättre som en klass och stjärnspelare i SIK än som en nerklassad spelare i mängden i ett Växjö som lider av divalater.

Stanna kvar i Skövde Johan, i laget där vi har förstånd att uppskatta en riktig lirare och killer från Mariestad. Ingen blir profet i sin hemstad men i Skövde är du så närma som någon rimligtvis kan komma.

//Perka
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Flanders » tor apr 14, 2005 5:51 pm

Jag tror och hoppas att delar av det gnäll som stått att läsa om värvningen av Johan Andersson (och för den delen det faktum att man inte bryter Dalles kontrakt) har att göra med samma saker som du framhäver i ditt inlägg Roggan, att vi i Växjö också älskar våra spelare. Med detta menar jag att det är ett tecken på frustrationen av att bli av med några av våra favoritspelare, nämnligen Jensa Nyström, Henrik Andersson och Tomas Lundström. Det är inte lätt att börja älska de som ersätter ens favoriter, men känner jag Växjöpubliken rätt så kommer nye herr Andersson att bli likadan favorit här som han varit upp i Skövde (om han nu gör sig förtjänt av det vill säga :D )
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav dolitle » tor apr 14, 2005 9:26 pm

Om det nu är så att Johan A är värvad till Lakers (när VLH har bekräftat det så tror jag helt på det) så är det ju jätte bra. En ung hungrig spelare som kan utvecklas, hur bra som helst.

Sen att inte alla jublar och ropar frälsare är väl inte så konstigt. Det är en rätt så anonym spelare för den breda massan. Sen att han är Skövdes bästa spelare, gör ju inte ont för oss.

Jag tror att Johan blir en kanon spelare ifall han kommer att spela för VLH.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Viktor666 » fre apr 15, 2005 6:29 am

dolitle skrev:Sen att inte alla jublar och ropar frälsare är väl inte så konstigt. Det är en rätt så anonym spelare för den breda massan. Sen att han är Skövdes bästa spelare, gör ju inte ont för oss.

Jo, visst men det går ju inte att komma ifrån att vi (Lakersfans) måste vara hockeysveriges i särklass gnälligaste supportrar... :oops:
Ingenting är gott nog åt Lakers förrän man med facit i hand kan konstatera att "killen var ju ganska bra, faktiskt"... :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Linkan » fre apr 15, 2005 7:05 am

Viktor666 skrev:
dolitle skrev:Sen att inte alla jublar och ropar frälsare är väl inte så konstigt. Det är en rätt så anonym spelare för den breda massan. Sen att han är Skövdes bästa spelare, gör ju inte ont för oss.

Jo, visst men det går ju inte att komma ifrån att vi (Lakersfans) måste vara hockeysveriges i särklass gnälligaste supportrar... :oops:
Ingenting är gott nog åt Lakers förrän man med facit i hand kan konstatera att "killen var ju ganska bra, faktiskt"... :roll:

Kan bara hålla med dig Viktor vi borde skämmas lite :oops: :oops:
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav Per Carlsson » fre apr 15, 2005 7:40 am

Viktor, jag tycker inte man behöver tro att en spelare är skibra eller höja honom till skyarna förrän man sett vad han verkligen kan leverera.

Det misstaget har gjorts för många gånger och jag tänker då främst vår fd värvningsansvarige Åkesson som pratat lite väl bra om en del av våra tidigare nyförvärv.

Jag har själv gjort misstaget säsong efter säsong att gå och tro att vi har så oehört bra lag för den serien vi spelat i, men nu på slutet har man fått inse att vi inte haft så bra och etablerat lag som man tidigare fått för sig.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » fre apr 15, 2005 8:35 am

Ja du Per... jag skulle vilja påstå att du just gjort den TOTALA sammanfattningen av Lakersfansens attityd och VLH:s insats. Ska vi kalla det indoktrinering av (vissa) supportrar eller "försvara-lagets-insats-no-matter-what" samt om VLH:s senaste säsong "Dom-var-inte-bättre-än-resultatet-visade". Tabellen ljuger som bekant inte... (nåja... vissa spelare kan bättre, men som lag var dom inte bättre).

Hoppas nu Fagerwall står för vad han lovar... att vi kan sova gott å nästa säsong få njuta av AS svar på Frölunda :D
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav LaKaj » lör apr 16, 2005 12:24 am

Eftersom Hammers sannolikt går i kk (dvs "konkurs", inget annat avses...) så kan väl vår gode vän Johan knappast kunna bryta sitt kontrakt med SIK, eller??? Innebär detta att Lakers måste gå ytterligare ett steg längre ner på listan av önskade nyförvärv och skaffa en som befinner sig på en nivå lägre än detta fantastiska fynd?

Stenkistan; Herrej*vlar vad negativ jag känner mig. Trots att jag har följt Lakers sedan div.3 så har jag aldrig tidigare varit i närheten av denna känsla. Jag tror lösningen ligger i att jag måste omvärdera min människosyn...
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

Inläggav ruppo » lör apr 16, 2005 1:23 am

LaKaj skrev:Eftersom Hammers sannolikt går i kk (dvs "konkurs", inget annat avses...) så kan väl vår gode vän Johan knappast kunna bryta sitt kontrakt med SIK, eller??? Innebär detta att Lakers måste gå ytterligare ett steg längre ner på listan av önskade nyförvärv och skaffa en som befinner sig på en nivå lägre än detta fantastiska fynd?

Stenkistan; Herrej*vlar vad negativ jag känner mig. Trots att jag har följt Lakers sedan div.3 så har jag aldrig tidigare varit i närheten av denna känsla. Jag tror lösningen ligger i att jag måste omvärdera min människosyn...

Som jag förstått det är Johan redan klar för Lakers (har jag förstått det fel). För skulle han vara det så spelar det väl ingen roll hur det går för Halmstad o Skövde?
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Lobo » lör apr 16, 2005 1:35 am

Kan väll bli lite tjafs att SIK vill ha lite pengar men det tror jag inte de får igenom, Lakers var 1 div högre när kontraktet bröts.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Xiphoid » lör apr 16, 2005 8:31 am

Lobo skrev:Kan väll bli lite tjafs att SIK vill ha lite pengar men det tror jag inte de får igenom, Lakers var 1 div högre när kontraktet bröts.

Det som spelar roll är vilken division klubben spelade i när kontraktet signades på.
Xiphoid
Forumamatör

Inläggav ruppo » lör apr 16, 2005 10:06 am

Xiphoid skrev:Det som spelar roll är vilken division klubben spelade i när kontraktet signades på.

Om det nu redan signats, vilken ingen verkar veta med säkerhet, så får man väl räkna så att Lakers spelar i Allsvenskan och Skövde i Div 1, då det ännu inte är klart hur deras höst kommer att se ut.
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav LaKaj » lör apr 16, 2005 9:55 pm

Nja, det jag menar är att han sannolikt bara tillåts bryta kontraktet för spel i en högre serie och om Hammers går i kk och SIK går upp så kan han inte använda sig av den klausulen. Då kontraktet skrevs spelade inget av lagen i någon serie... Det borde bli problematiskt ifall SIK går upp, som jag ser det.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season