Ny FINNE -> Ville Hirvonen

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Varanen » tor maj 05, 2005 2:02 pm

Började förra säsongen i tredje femman men avslutade densamme som förste center. Gjorde sin poängmässigt bästa säsong och måste åtminstone komma upp i samma poängskörd säsongen som kommer. Ville har varit skadad under försäsongen så träningsmatcherna har gått lite knackigt. Stor roll, stora möjligheter. Har sin största styrka i spelet med puck.

Detta skrev alltså hemsidan inför den gångna säsongen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor maj 05, 2005 2:08 pm

Razzel skrev:Finns det några bra finska hockeysidor på Svenska?

Jag har inte hittat någon svenskspråkig finsk hemsida om hockey. Tyvärr...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » tor maj 05, 2005 2:25 pm

Tackar för den översättningen Varanen.
Jag känner på mig att detta kommer att bli riktigt bra. Scoutingen verkar ha gått till på ett mycket proffessionellt sätt - spelarna är noga utvalda och klippt och skurna för just DEN uppgiften som dom ska ha på isen. Beträffande Hirvonen så ska man nog inte stirra sig så blind på statistiken. Efter att ha lusläst runt lite på diverse svenska hockeyforum så betraktas Hirvonen som det bästa nyförvärvet hittills till Växjö Lakers. En kvick och rapp center som har en mästerlig blick för spelet - lovord som bådar mycket gott. Jag menar, men spelar ju inte flera säsonger efter varandra i finska högstaligan om man inte har potential. Jag ser med verklig tillförsikt fram emot den kommande hockeysäsongen.
Mitten- bottenlag i SA, äässscchh, GLÖM DET!

/T5!! :headbang:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav rican » tor maj 05, 2005 4:27 pm

Varanen skrev:Gjorde sin poängmässigt bästa säsong och måste åtminstone komma upp i samma poängskörd säsongen som kommer.

Detta skrev alltså hemsidan inför den gångna säsongen.

Vilket han ju inte lyckades med. Det där måste menade de nog verkligen, nog därför han spelar i Lakers till hösten kanske...
rican
Forumamatör

Inläggav Varanen » tor maj 05, 2005 5:33 pm

Ja, självklart är det så. Om man har för ambition att behålla en plats som center, i ett av lagets två scoringlines, måste man producera. Även i ett bottengäng i ES. I vilket fall som helst har Hirvonen uppenbarligen varit tillräckligt bra för att under 4 säsonger hålla en center plats i finska ES. Han har de kvaliteter som behövs för att leda en allsvensk line med framgång. Mycket handlar om förtroende och självförtroende.

Vem kan ana vad ett byte, från det sura sunklaget Pelicans till den underbara vinstmaskinen Lakers, kan innebära för en spelares prestation? :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » fre maj 06, 2005 10:12 am

Har snackat med Miikka. Hans kommentar om Ville lugnade mig. " Lakers har fått en kanoncenter ". Kommer från Tammerfors och är kompis med Miikka. Tror detta blir en otroligt värdefull spelare. Bra jobbat Lakers :golfclap:
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Lobo » fre maj 06, 2005 11:02 am

http://www.smp.se/article.php?args=529255,102;0;0;0

tydligen en spelare som fagerwall försökt få innan.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Föregående

Återgå till Silly Season