Robert Rosèn

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Robert Rosèn

Inläggav Åryd Lakej » tor maj 10, 2012 12:51 pm

(Putte:Vad jag menar är att dom litar fullt ut på vad AIK säger, man granskar inte materialet utan man går på det man får i handen! Jag brukar kalla det för sensations journalistik! Sen om det är ren lögn bryr man sig inte så mycket om, då det säljer lösnummer och hits på webbsidan. Jag kan säga så här: Jag VET att mycket av det AIK gått ut med är ren skär lögn.)
Även att Rosen skulle kosta 5 mille?
Varför skulle inte det kunna vara sanning som Gossi gick ut med i media om övergången!
Vad är det som säger att Öman talar sanningen om detta....
Mycke spekulationer är det just nu.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » tor maj 10, 2012 1:24 pm

Jag säger inte specifikt att 5 mille är lögn, även om jag just nu inte tro ett skit på det. Men det vi vet är att 5 mille kommer från AIK! Varför lägger man ut sådan känslig info som i alla normala fall aldrig kommenteras av berörda parter? Vänd på det och ställ istället frågan: Har AIK nått att vinna på att gå ut med en summa! Ha då med i funderingarna att det är AIK och endast AIK som tidigare påpekat vad man kräver för Robbans Buy-Out.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Härmapan » tor maj 10, 2012 1:28 pm

EAIK skrev:
PutteA skrev:Nu är det ju så här EAIK, att Smålandsposten följer ju nyhetsflödet, och det senaste är att AIK, medvetet eller ej för några minuter släppte en summa via sin hemsida. Det är vad all media just nu går på, och det kommer troligtvis vara den officiella övergångssumman som kommer gälla. Växjö kanske dementerar men kommer aldrig själva släppa nån summa. Smålandsposten visar ju ändå på en kritisk granskning även av AIK. Och det är mer än man kan säga om tidningarna i huvudstaden.

Vad är det du vill att dem kritiskt ska granska? De har källor, källor ger information. Hur menar du kritiskt granskning? Nu är de väl ändå så att de ska rapportera och inte granska i detta fall och då ger dem ut informationen de lyckas få tag i.

Det är en väldigt stor skillnad på att granska och rapportera, du kan inte tro att de är desamma.

Problemet är väl att de inte granskar någonting över huvud taget och rapporterar valda, egentolkade alternativt påhittade "fakta"! AB ENDA föresats är att sälja lösnummer, ingenting annat!
Hur i helvete kan någon ens överväga att förlita sig på det dessa patetiska mytomaner skriver???

AB hävdar att Gozzi sagt att han hört att "Växjö gett vår spelare ett kontraktsförslag"
Ppffffff! Det är ju för fan en parodi på journalistik!

Det enda Lakers sagt är att RR har kontrakt med aik men att han naturligtvis är välkommen hem om/när han så önskar!

Tycker du seriöst att detta är en objektiv rapportering som belyser "tvisten" på ett schyst sätt??

Exempelvis så skrev AB igår: "Parterna är överens muntligen och kommer gå ut med bekräftelsen av affären senare i dag". Detta är ju bevisligen ren lögn! (eller om man vill vara snäll: helt substanslösa spekulationer)

Deras ruta "Detta har hänt" är ju helt tagen ur luften! Det enda ni gnagare för övrigt reagerat på rörande detta i olika forum var "hur fan kan de skriva att RR var underbetald, AB vet väl inte vad han hade i lön"...?
Men ALLT annat är förstås riktigt...???

Jag säger INTE att det förhåller sig vare sig på det ena eller det andra sättet och har (precis som alla andra inklusive AB ingen jävla aning om övergångssummor eller om vem som ringt vem) men har 0,0% förtroende för det som står i AB!

Tröttna för fan!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav EAIK » tor maj 10, 2012 1:38 pm

Hmm, många verkar tro att jag försvarar dagens journalistik. Där har ni helt fel, jag tycker den är värdelös men när man har gjort en intervju med en person så går de inte göra så mycket fel utan att de korrigeras.

AB är sämst, expressen är bättre. H.Sjöberg är nog den journalist med bäst insyn i AIK men vet inte riktigt vem han pratar med men han har varit rätt ute några gånger.

@Härmapan

Problemet med objektivitet i detta är väl helt enkelt att Växjö inte gjort någon intervju och då är de svårt att ge en story från båda sidor ?

Sen ang Rosen är underbetalt så har jag aldrig sagt att de inte vet hans lön. De skiter jag i, men att skriva att han är underbetalt är fel för när han skrev kontraktet var det helt rätt lön. Sedan får man omförhandla om man anser sig vara värd mer men man är aldrig underbetald som hockeyspelare för du väljer att skriva på kontraktet som du erbjuds.
EAIK
Forumamatör

Inläggav Härmapan » tor maj 10, 2012 2:09 pm

EAIK skrev:Hmm, många verkar tro att jag försvarar dagens journalistik. Där har ni helt fel, jag tycker den är värdelös men när man har gjort en intervju med en person så går de inte göra så mycket fel utan att de korrigeras.

AB är sämst, expressen är bättre. H.Sjöberg är nog den journalist med bäst insyn i AIK men vet inte riktigt vem han pratar med men han har varit rätt ute några gånger.

@Härmapan

Problemet med objektivitet i detta är väl helt enkelt att Växjö inte gjort någon intervju och då är de svårt att ge en story från båda sidor ?

Sen ang Rosen är underbetalt så har jag aldrig sagt att de inte vet hans lön. De skiter jag i, men att skriva att han är underbetalt är fel för när han skrev kontraktet var det helt rätt lön. Sedan får man omförhandla om man anser sig vara värd mer men man är aldrig underbetald som hockeyspelare för du väljer att skriva på kontraktet som du erbjuds.

Helt ärligt är jag inte ens säker på att Gozzi har gjort det heller! Kvällstidningarna är äckliga!

Jag relaterade RRs lön och debattyen om den till AB faktaruta "Detta har hänt" och min poäng var att man från aik-håll plötsligt ifrågasatte AB uppgifter, vilket man fullständigt struntat i i alla andra avseenden!
Har inga synpunkter på RRs lön vare sig nu eller sen!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav widiot » tor maj 10, 2012 5:09 pm

AIK har gått ut med att det är 5 mkr. AIK är ett AB och om de går ut med felaktiga belopp är det väl ett lagbrott?

Inte för att de har begått något brott, utan snarare för att styrka att 5 mkr säkerligen stämmer. Eller var det därför dom snabbt tog bort videon på sin officiella hemsida?
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Robert Rosèn

Inläggav petbir » tor maj 10, 2012 5:29 pm

Fy fan, vilken press på Rosén att prestera till hösten , kan inte vara lätt ....
Användarvisningsbild
petbir
Forumentusiast

Inläggav Jarran_igen » tor maj 10, 2012 11:14 pm

Lite off topic men ändå:
En av många haters i AIK-lägret är en bloggare och twittrare som kallar sig "Black Boris".
Han har en smålustig rubrik till sin blogg "Må de älska oss, blott befrukta oss" - är människan lustig där eller har han bara problem med språket? Är det något som AIK står upp för - att bli befruktade? Gissar att han vill att de ska vara fruktade av motståndarna, men förstår han inte att befruktad är en helt annan sak?

Vissa fördelar har man av att vara småländsk bonne - man är bekant med order befruktad i alla fall. Betyder säkert något helt annat i storstan....vad vet jag som Växjöbo?
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast

Inläggav ollebolle » tor maj 10, 2012 11:29 pm

Jag har hört att AIK:are är en utdöende art. Kanske därför de hoppas bli befruktade?
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs

Inläggav Härmapan » fre maj 11, 2012 8:40 am

Jarran_igen skrev:Lite off topic men ändå:
En av många haters i AIK-lägret är en bloggare och twittrare som kallar sig "Black Boris".
Han har en smålustig rubrik till sin blogg "Må de älska oss, blott befrukta oss" - är människan lustig där eller har han bara problem med språket? Är det något som AIK står upp för - att bli befruktade? Gissar att han vill att de ska vara fruktade av motståndarna, men förstår han inte att befruktad är en helt annan sak?

Vissa fördelar har man av att vara småländsk bonne - man är bekant med order befruktad i alla fall. Betyder säkert något helt annat i storstan....vad vet jag som Växjöbo?

Ha, ha ha! Det var bland det roligaste jag hört :D

Snälla, säg ingenting på hans blogg om detta utan låt honom tro att alla bögar vill sätta på honom :D

Herregud vad roligt, hur ska man kunna jobba nu? :D :D :D :D
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » fre maj 11, 2012 9:25 am

Det är nog nått lustigt över detför i vanliga fall säger dom ju "må de hata oss blott de fruktar oss"
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » fre maj 11, 2012 10:21 am

Fick nyss höra att man försöker förhandla fram fem (!) år med Rosén, dock finns väl NHL-klausul med i kontraktet.

Skulle han iofs gå till NHL, så kommer han att återvända en vacker dag. Fem miljoner har Lakers HJÄLPT hans familj med. Allt för att göra hans liv lite enklare, det bör han vara evigt tacksam över
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Towen » fre maj 11, 2012 10:48 am

Vi hoppas väl alla att Robert Rosen skall vara näsa Johan Davidsson. Men kom ihåg att killen än så länge "bara" levererat i e-n säsong på den här nivån. Han vore inte den första spelaren att göra en "toksäsong" i ES för att sedan aldrig riktigt komma upp i nivå. Fem miljoner är stora pengar, vi får hoppas att hans spel håller i sig på den här nivån. Med det sagt, är det jäkligt kul att han är tillbaka.
Towen
Forumdemon

Robert Rosèn

Inläggav sid » fre maj 11, 2012 10:48 am

Gör han 60+ poäng varje år så :-)
Användarvisningsbild
sid
Forumproffs

Inläggav Coffe #800 » fre maj 11, 2012 12:25 pm

4 år vore de minste han skriver på!!

om nu siffran 5 miljoner stämmer ( vilket jag inte tror ett skit på ) så är det en miljon per år... ----> kontrakt i 5 år ;)

NHL klausul kommer det alltid att finnas... ingen kan skydda sig mot de stora...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » fre maj 11, 2012 3:02 pm

Jag tror att man försäkrar sig mot NHL och KHL ändå under viss del av kontraktstiden, men tanke på Buy-Out kostnaden!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lalin » fre maj 11, 2012 7:36 pm

Bra skrivet Svartis! Nu får vi hoppas att Rangers klipper Capitals. :)
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » fre maj 11, 2012 11:28 pm

Nu har jag inte varit så påläst om allt om Rosén inför nästa säsong, men har vare sig NHL-klubbar eller KHL-klubbar visat intresse för honom till nästa säsong? Det borde ju ha funnits intresse för honom eftersom han vann poängligan. Varför skulle han isf välja att stanna kvar i Sverige och som nu, förmodligen i Växjö? Kanske han vill vänta 1 år innan han tar steget ut mot proffslivet utanför Europa?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » lör maj 12, 2012 1:01 am

Tror inte det handlar så mycket om vad han själv tycker just nu. Han har en sambo som inte trivs med livet där uppe, och om man inte trivs i Sthlm då lär man knappast trivas bättre i en betongbunker med lägenheter i en risig förort till Moskva. Rosén har tydligen haft erbjudande från KHL i alla fall! Robbans prioriteringar ligger nog just nu mest på det sociala planet. Vad kan då vara bättre än att flytta hem!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Niles » lör maj 12, 2012 10:28 am

Gissar att aik får ett par hundratusen för Rosén, så det får väl betecknas som en ok affär. :mrgreen:

Beträffande AIK så tycker anhängare att Lakers borde flyttas ner eftersom man har en arenaskuld. Aik flyttades ner med betydligt mindre i skuld när det begav sig säger man. Då fattar ni själva intelligensnivån :lol:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » lör maj 12, 2012 10:32 am

Hahaha, då blir det inte många lag kvar i ES om alla med skulder skulle degraderas. Då får vi nog sällskap av AIK i så fall!! ;)
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Leyker » lör maj 12, 2012 11:21 am

Vid sådana här buyoutaffärer liknande Rosén, kan den "säljande klubben" sätta vilken prislapp dom vill på spelaren?
Det måste väl ändå finnas ett marknadsvärde efter vad spelaren har presterat eller hur styrs detta?
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast

Inläggav Lakershjärta71 » lör maj 12, 2012 11:29 am

Om nu Rosén är klar för Lakers så förstår jag inte varför man inte har gått ut offentligt med det ???
Vad försiggår egentligen?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » lör maj 12, 2012 11:53 am

för att det inte är klart ännu med Rosèngate
friberg
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » lör maj 12, 2012 12:04 pm

Det är inte klart, det sa ju Öman klart och tydligt i intervjun i onsdags. Man är överens på vissa punkter, men det återstår en del på andra håll. Dock tror jag att besked om Vampola kommer i början av nästa vecka. Hans agent antydde ju i förgår att man snart är i hamn med Vampolas kommande arbetsgivare.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lalin » lör maj 12, 2012 12:04 pm

Det ska bli intressant att höra vad Öman säger om det nu är 5 millar som gäller. Sen undrar man hur det kan ta sån tid att knåpa ihop ett pressmeddelande!
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » lör maj 12, 2012 12:08 pm

Det är nog som sagt snabbt gjort bara affären är i hamn! Jag kan garantera att Öman och Lakers inte kommer att gå ut med några pengarsummor, utan jag tror att det AIK "råkade" yppa i onsdags är nog vad vi får. Sant eller inte, årsmötet kanske ger svar??
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav friberg » lör maj 12, 2012 12:10 pm

vad gäller Öman så är han ett långt mer fullblods affärsman än Gozzi så ja tror inte värken han el evert kommer yttra sig om pengafrågan då allmänheten inte har nåt med den biten att göra och det skulle bara skada mer än hjälpa så låt de där uppe i ingemansland tjoa så mycket som de vill om den biten .
Robban kommer ha tillräckligt att tänka på än att det ska komma ut med.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » lör maj 12, 2012 12:10 pm

Jag börjar bli aningen otålig nu och frustrationen är närvarande. Vill se värvningarna på pränt nu och gå vidare. :)
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » lör maj 12, 2012 12:12 pm

Lugn, dom kommer!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav friberg » lör maj 12, 2012 12:14 pm

du är nog inte ensammen om detta otåliga väntande på att värvningen ska presenteras men låt detta ta den tid det tar för det kommer det göra och ju längre de väntar desto större chans att alla dynigar runt omkring hinner lägga sig .
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » lör maj 12, 2012 12:22 pm

När det gäller Rosén så har det ju inte gått så lång tid. Mer jobbigt har Vampolaryktet varit. Det har ju varit ute bra länge nu. Men som sagt. Den som väntar på något gott..... :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav Power Play » lör maj 12, 2012 12:31 pm

Lakershjärta71 skrev:Om nu Rosén är klar för Lakers så förstår jag inte varför man inte har gått ut offentligt med det ???

Vad tycker du själv är det enda självklara svaret på detta?
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Kloker » lör maj 12, 2012 1:05 pm

Jag är helt överens med vad som stod i tidningen för ett par dagar sedan - tror det var Enestubbe som agerade konspirationsexpert. AIK känner sig rejält överkörda, förödmjukade och förolämpade. Ska verkligen en liten sketen uppstickarklubb från bonniga Småland få den äran att med knuten näve analfukka den kungliga och anrika Hufvudstadsklubben?

AIK känner pressen från sponsorer och inte minst från de labila supporterleden. Och för att stilla dessa obstinata element så "läcker" AIK en video med Gozzi där han stolt förklarar att fem miljoner är i hamn - Rosén är borta - nu kan vi värva en bättre spelare. Lita på AIK! Videon togs sedan bort. Pinsamt.

Om nu detta till fullo hade varit korrekt - FEM MILJONER - varför tas då videon bort. Gozzi och Mellqvist trodde helt plötsligt att dom var raketforskare och skulle göra en smart happening. Men det blev fel. Så fruktansvärt fel. Och det vet dom själva innerst inne om. Jag har full förståelse för att Öman & Co snear en aning på detta oproffesionella och amatörmässiga agerande från andra parten.

Välkommen tillbaka Robban!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav Lakershjärta71 » lör maj 12, 2012 2:36 pm

Power Play skrev:
Lakershjärta71 skrev:Om nu Rosén är klar för Lakers så förstår jag inte varför man inte har gått ut offentligt med det ???

Vad tycker du själv är det enda självklara svaret på detta?
Jag vet inte.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season