Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lindqvist stack ju direkt dock. Sen att han återvänder är väl rimligt när han inte trivdes i AHL.bratsson skrev:Jo men det handlade mest om att hans fru var sjuk och svårt att komma iväg?
Vi kan ta Gynge, Calof, Platt, Lajunen osv osv.
Ok om dom sticker till NHL, jag förstår också att dom sticker till KHL för pengarna.
Men Färjestad behåller sådana som Nygårds, Ryhno, Lindkvist. Så fort någon gör ett bra år hos oss så försvinner dem.
Jag tror Evert alltid kör bang for the bucks och det är ok. Men då kommer det sådana här mellanmjölksår.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Person skrev:Lindqvist stack ju direkt dock. Sen att han återvänder är väl rimligt när han inte trivdes i AHL.bratsson skrev:Jo men det handlade mest om att hans fru var sjuk och svårt att komma iväg?
Ok om dom sticker till NHL, jag förstår också att dom sticker till KHL för pengarna.
Men Färjestad behåller sådana som Nygårds, Ryhno, Lindkvist. Så fort någon gör ett bra år hos oss så försvinner dem.
Jag tror Evert alltid kör bang for the bucks och det är ok. Men då kommer det sådana här mellanmjölksår.
FBK är ju typ som en moderklubb för Nygård.
Ryno är den enda som sticker ut av de tre, men då kan vi jämföra det med vår förlängning av Murphy.
Tror du inte att ALLA andra lag har samma problem när KHL lockar med 10 ggr mer i deg? Fan vad naiva alla är som tror att SHL-klubbarna har en chans när KHL/NLA kommer och viftar med ett checkhäfte.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
bratsson skrev:Jo men det handlade mest om att hans fru var sjuk och svårt att komma iväg?
Etnoj skrev:bratsson skrev:Jo men det handlade mest om att hans fru var sjuk och svårt att komma iväg?
Tog mig tid för att logga in på forumet(första gången på bra länge) för att besvara den här urbota dumma frågeställningen.
• Vi har haft en av Sveriges bästa center i Robert Rosén kontrakterad i 6 år.
• Kapten Kallio kör en 3+1 och är STARKT bidragande till vårt etablissemang i SHL.
• Reddox som kom vid avancemanget(!) är fruktansvärt nyttig de första åren, likväl som nu. Avsaknaden märks.
• Kiiskinen. Räcker med hans namn, klass rakt igenom förutom på senaste.
• Josen. Grabben är inne på sin elfte(11) säsong och skriver nytt 2 år. Hur viktig är han inte?
• Viktor Fasth kommer hem på ett 3-års kontrakt
Det tro fan att vi alla vill ha spets till laget, men till vilket pris? Marknaden är tom, finns ABSOLUT ingen anledning till att plocka in en ny Netik/Pilar för skyhög summa som inte tillför något.
Ni som vill att Evert ska avgå, vad tänker ni med? Växjö Lakers är hans skötebarn. Tror ni han sitter och njuter eller? Han om någon vill plocka in en spelare som kan göra skillnad, till lämpligt pris. Knappast så att han själv gynnas av att det går troll för oss.
Och ni som nämnde att Sam skulle avgå.. Seriöst? Ni kan inte vara allvarliga hoppas jag. Vem ska ni plocka in, Perra? Nämn en tränare, vem ni vill, som hade gjort det bättre än Sam.
Och nej, jag är inte nöjd med hur säsongen ser ut. Jag är sjukligt trött på hur det kan se ut stundtals, rentav förbannad och lika bitter när jag skriver detta. Men sansa er förfan, förstärkning KOMMER om spelaren är VÄRD det.
Helvete, sansa er.
vlk skrev:Etnoj skrev:bratsson skrev:Jo men det handlade mest om att hans fru var sjuk och svårt att komma iväg?
Tog mig tid för att logga in på forumet(första gången på bra länge) för att besvara den här urbota dumma frågeställningen.
• Kapten Kallio kör en 3+1 och är STARKT bidragande till vårt etablissemang i SHL.
• Reddox som kom vid avancemanget(!) är fruktansvärt nyttig de första åren, likväl som nu. Avsaknaden märks.
• Josen. Grabben är inne på sin elfte(11) säsong och skriver nytt 2 år. Hur viktig är han inte?
Det tro fan att vi alla vill ha spets till laget, men till vilket pris? Marknaden är tom, finns ABSOLUT ingen anledning till att plocka in en ny Netik/Pilar för skyhög summa som inte tillför något.
Ni som vill att Evert ska avgå, vad tänker ni med? Växjö Lakers är hans skötebarn. Tror ni han sitter och njuter eller? Han om någon vill plocka in en spelare som kan göra skillnad, till lämpligt pris. Knappast så att han själv gynnas av att det går troll för oss.
Och ni som nämnde att Sam skulle avgå.. Seriöst? Ni kan inte vara allvarliga hoppas jag. Vem ska ni plocka in, Perra? Nämn en tränare, vem ni vill, som hade gjort det bättre än Sam.
Och nej, jag är inte nöjd med hur säsongen ser ut. Jag är sjukligt trött på hur det kan se ut stundtals, rentav förbannad och lika bitter när jag skriver detta. Men sansa er förfan, förstärkning KOMMER om spelaren är VÄRD det.
Helvete, sansa er.
Kan bara instämma. De framgångar radarparet Hallam / Evertsson haft är unikt. Klart de inte skall bytas ut mitt under en säsong. Men de får göra en stor utvärdering efteråt och se vad som fallerade i år. Är det svårt för evertsson att hinna med då han sitter på två stolar. Helt klar gör han sin sämsta utvärdering av trupp i förhållande till ekonomi sedan han kom. Börjat Hallam bli mätt på Växjö och framgång här? Hur stor inverkan har thermells intåg? Dessa frågor kan bara se själva och Lakers svara på. Definitivt inte vi på forumet. Vi är inte i en sits att sparka någon akut för att hoppas på ny energi in i laget.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Härmapan skrev:vlk skrev:Etnoj skrev:[quote="bratsson"]Jo men det handlade mest om att hans fru var sjuk och svårt att komma iväg?
Helvete, sansa er.
Kan bara instämma. De framgångar radarparet Hallam / Evertsson haft är unikt. Klart de inte skall bytas ut mitt under en säsong. Men de får göra en stor utvärdering efteråt och se vad som fallerade i år. Är det svårt för evertsson att hinna med då han sitter på två stolar. Helt klar gör han sin sämsta utvärdering av trupp i förhållande till ekonomi sedan han kom. Börjat Hallam bli mätt på Växjö och framgång här? Hur stor inverkan har thermells intåg? Dessa frågor kan bara se själva och Lakers svara på. Definitivt inte vi på forumet. Vi är inte i en sits att sparka någon akut för att hoppas på ny energi in i laget.
Svartvadet skrev:Jo, jag tycker faktiskt att Evertsson ska avgå.... från VD-posten. Han behövs som Sportchef fullt ut just nu.
vlk skrev:Det krävs nyförvärv
Lakersfan_03 skrev:Tycker junttila har ryckt upp sig rejält. Däremot kan man ifrågasätta hockey per krona med hans lön.
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Lakersfan_03 skrev:När stänger fönstret? 14e eller 15e februari?
Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
Härmapan skrev:Att enligt hans källor är E hyggligt nära att signa en spelare - plus att det finns ytterligare krokar ute!
(Krokar - alltså plural)
Återstår att se hur välinformerad han är...?
StenhårtSlagskott skrev:Härmapan skrev:Att enligt hans källor är E hyggligt nära att signa en spelare - plus att det finns ytterligare krokar ute!
(Krokar - alltså plural)
Krokar alltså?
Han är ju inte som höken men skulle smaka med
Gynge - Em Pettersson - Dahlén
Ska de hända något bör det ske den här veckan eller början på nästa sista sekunden deadline värvningar känns ialdrig bra. Då känns det mer som man chansar.
Härmapan skrev:StenhårtSlagskott skrev:Härmapan skrev:Att enligt hans källor är E hyggligt nära att signa en spelare - plus att det finns ytterligare krokar ute!
(Krokar - alltså plural)
Krokar alltså?
Han är ju inte som höken men skulle smaka med
Gynge - Em Pettersson - Dahlén
Ska de hända något bör det ske den här veckan eller början på nästa sista sekunden deadline värvningar känns ialdrig bra. Då känns det mer som man chansar.
Han konstaterar även (också refererat till kontakter) att vi med största sannolikhet kan glömma Emil P!
Spännande fortsättning följer...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster