Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Thelemakos skrev:Vilket snedsteg av Rosén. Från att helt plötsligt blivit en av Elitseriens största stjärnor till att ta över Linus Klasens roll som mest hatad i hockey-Sverige. Samtidigt som han drar ert rykte från att vara populär nykomling till att bli Redhawks junior.
Killen har ju nu satt en sån press på sig att han lär gå in i väggen om han inte presterar första 10 matcherna.
5 mille i övergångssumma + att han inte ska lira mot AIK i sthlm. Vad händer om ni får möta AIK i slutspelet?
Nej herregud vilken bra deal detta blev för AIK. Hade han stannat kvar i AIK hade han väl ändå inte kunnat spela hälften av matcherna pga sin sjuka flickvän.
Nu har de helt plötsligt råd med 2 riktigt bra ersättare, samtidigt som Rosén har krav på sig att vinna poängligan och minst slå poängrekord i ligan.
Att han sjukanmäler sig från AIK's träningar för att sedan partaja i Växjö istället säger väl det mesta om hur han har skött hela den här situationen, trots kontrakt.
Nu fattas bara Lee Gorén och Linus Klasen så har ni den perfekta kvartetten tillsammans med Rosén å Vampola.
Om ni ligger topp 6 efter nån månad dvs, Vampola sticker väl med största sannolikhet annars då han inte lirar i förlorande lag.
Primeau skrev:Vad är det för ett löjligt jävla fjant-avtal att Robban INTE ska spela dom TVÅ första matcherna???
Precis som att de personer som eventuellt är pissförbannade på Växjö och Robban skulle vara mindre förbannade i match 3? Nä, ett riktigt löjligt krav från aik:s håll, som VLH var tröga nog att gå med på.
Alla lag bör sträva efter att ALLTID spela med bästa möjliga lag, det blir mest sportsligt så.
PutteA skrev:Thelemakos: Efter ditt senaste inlägg tillhör du definitivt skaran av människor jag föraktar. Ett brutet kontrakt har ett större värde än människorna. Bedrövligt.
mollers skrev:Thelemakos vad behövs för att du ska tro på hans flickvänns sjukdom?
Jävla idiot
mollers skrev:Thelemakos vad behövs för att du ska tro på hans flickvänns sjukdom?
Jävla idiot
Mike Modano skrev:Thelemakos skrev:Vad händer om ni får möta AIK i slutspelet?
Härligt! Du bedömmer alltså att Lakers slutar på plats 1-4 för att kunna få AIK i slutspel! Man tackar!
(Aik utan Fasth kommer garanterat botten 5)
EAIK skrev:Först så var uppgiftera om 5 miljoner bara påhitt från AIK men nu säger ni då som alla andra att de är rätt.
När ska ni även inse att Rosen har ljugit sig till er? Bara ni själva som tror något annat för tillfället. Ja, hon är mycket möjligen sjuk. Men beror flytten enbart på det? Väldigt osannolikt då han höjer sin lön något enormt. Hade han spelat 5 år i växjö för 90.000 tror jag ingen hade tvivlat direkt.
Hur som helst är jag super nöjd med dealen. 5 mille, oj vilket överpris. Killen har presterat ett år i elitserien, vem säger att han kommer producera 60 poäng varje år? Lika stor chans som att han gör det är att han misslyckas totalt. Och lyckas han även nästa år så vad stoppar han från NHL om hockeyligan skriver på nytt avtal? Jo, inget och då får inte ens växjö sina 1.8 mille för sig själva utan de ska delas på AIK, Modo och växjö.
Daste skrev:Jag gör som alla andra supportrar; stödjer mitt lag. I det här fallet väljer jag att tro på den version som mitt lag presenterat. På samma sätt som du tror på den version som ditt lag presenterat.
Konstigt?
Inte särskilt.
Att jag sen inte är särskilt glad i affären är en annan sak. Vad säger att han kan leverera lika bra i en ny miljö? Vad kommer vi säga om han floppar nästa säsong?
Daste skrev:Själv, opartisk som jag är, väljer jag att tro på Lakers version. Om inte annat så för att den saknar den där konspiratoriska stanken som mediernas förmedlade bild dryper av.
Daste skrev:Jag gör som alla andra supportrar; stödjer mitt lag. I det här fallet väljer jag att tro på den version som mitt lag presenterat. På samma sätt som du tror på den version som ditt lag presenterat.
Konstigt?
Inte särskilt.
EAIK skrev:Daste skrev:Jag gör som alla andra supportrar; stödjer mitt lag. I det här fallet väljer jag att tro på den version som mitt lag presenterat. På samma sätt som du tror på den version som ditt lag presenterat.
Konstigt?
Inte särskilt.
Att jag sen inte är särskilt glad i affären är en annan sak. Vad säger att han kan leverera lika bra i en ny miljö? Vad kommer vi säga om han floppar nästa säsong?
Absolut inte, men att blåögt tro att Rosen bara går till växjö för sin flickvän är fel. På samma sätt som jag tror det är en del av orsaken till att han vill gå bör ni (om ni är något friska iaf) även tro att pengarna spelar in.
Och ang 5 mille, så vad har ni för uppgifter om att de inte stämmer? De är inte bara kvällspressen som säger 5 mille, typ ALLA säger det. Utom ni dvs. På ett forum.
EDIT; Sen att ni kanske bara betalar rosen 90.000 första året i kontraktet istälet för 300.000 minskar inte summan AIK får som fortfarande står på fem miljoner.
Härmapan skrev:EAIK skrev:Daste skrev:Jag gör som alla andra supportrar; stödjer mitt lag. I det här fallet väljer jag att tro på den version som mitt lag presenterat. På samma sätt som du tror på den version som ditt lag presenterat.
Konstigt?
Inte särskilt.
Absolut inte, men att blåögt tro att Rosen bara går till växjö för sin flickvän är fel. På samma sätt som jag tror det är en del av orsaken till att han vill gå bör ni (om ni är något friska iaf) även tro att pengarna spelar in.
Och ang 5 mille, så vad har ni för uppgifter om att de inte stämmer? De är inte bara kvällspressen som säger 5 mille, typ ALLA säger det. Utom ni dvs. På ett forum.
EDIT; Sen att ni kanske bara betalar rosen 90.000 första året i kontraktet istälet för 300.000 minskar inte summan AIK får som fortfarande står på fem miljoner.
Efter att ha läst på ert forum (fy fan vilken jävla pissföring du stöttar förresten) rörande detta bestämde jag mig för att inte argumentera med någon av er då jag blev illamående, men jag gör ETT undantag!
Vad är det du vill komma fram till???
Du tycker alltså att vi som håller på Lakers ska vända vår ledning och våra spelare ryggen med motiveringen att de ljuger och istället ta fasta på någon jävla konspirationsteori som kvällspressen försökt sälja lösnummer för i flera veckor?
Ursprunget till att Lakers kontaktat Rosen var att : Aftonbladet påstår att Gozzi sagt att han hört att lakers varit i kontakt med Fasth och Rosen under slutspelet...?
Jag säger inte att allt gått 100% rätt till för det vet jag lika lite om som du, men hur i helvete kan man ta detta för en sanning??? Det ENDA man med hög sannolikhet kan säga om detta är att kvällspressen överdriver och fabulerar!
Samma sak med summan, vi/du/jag vet inte ett skit! aik lägger ut ett filmklipp på sin hemsida i 5 minuter långt innan förhandlingarna är klara... Proffsigt!
Att, som ni, hoppas att folk ska bli sjuka och dö, bombhota, mordhota och vara stolt över att man inte kan garantera säkerheten i hemma-arena är pinsamt och patetiskt och jag har 0.0 respekt för er fans och er klubb!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster