Robert Rosèn

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Robert Rosèn

Inläggav Coffe #800 » tis maj 22, 2012 2:29 pm

DU Marie Hallman är tammefan den största AIKaren som finns när vi snackar Journalister!!
Hon praktisktaget BOR på hovet!!

Efter henne som en stolt Aikare kommer Roos! även han är starkt förknippad med AIK.............

Marie Hallman har inte sagt ett ända ord efter att affären är klar mer än " aha då va de klart "
Innan dess å trodde hon ju inte ens att Lakers skulle betala för Robban??????? vilken jävla värld lever man då i?? Henne kan man verkligen inte lyssna på!!!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav EAIK » tis maj 22, 2012 2:49 pm

Coffe #800 skrev:DU Marie Hallman är tammefan den största AIKaren som finns när vi snackar Journalister!!

Efter henne som en stolt Aikare kommer Roos! även han är starkt förknippad med AIK.............

Marie Hallman har inte sagt ett ända ord efter att affären är klar mer än " aha då va de klart "
Innan dess å trodde hon ju inte ens att Lakers skulle betala för Robban??????? vilken jävla värld lever man då i?? Henne kan man verkligen inte lyssna på!!!

Hon är faktiskt mer difare än AIKare haha. Ja, hon bor på Hovet för att hon följer både AIK och dif.

Och Ros har aldrig gillat AIK, det påståendet visar hur fel ute du är i världen.
EAIK
Forumamatör

Inläggav Anfall » tis maj 22, 2012 2:53 pm

EAIK skrev:
Coffe #800 skrev:DU Marie Hallman är tammefan den största AIKaren som finns när vi snackar Journalister!!

Hon är faktiskt mer difare än AIKare haha. Ja, hon bor på Hovet för att hon följer både AIK och dif.

Och Ros har aldrig gillat AIK, det påståendet visar hur fel ute du är i världen.

Snarare hur fel ute Roos är!!! :bash:
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs

Inläggav jahak » tis maj 22, 2012 3:38 pm

Ha ha.. stora starka AIK!!! skyller på hockeyligan. Nog måste det väl ändå vara ni som ansvarar för vad ni publicerar?

Skärp dig EAIK... Varför ska du ens hit och skriva dynga. Ingen vet vilka summor som gäller ändå. Nu är affären i hamn och båda sidor verkar vara nöjda. Bra så.
Användarvisningsbild
jahak
Forumamatör

Inläggav EAIK » tis maj 22, 2012 3:43 pm

jahak skrev:Ha ha.. stora starka AIK!!! skyller på hockeyligan. Nog måste det väl ändå vara ni som ansvarar för vad ni publicerar?

Skärp dig EAIK... Varför ska du ens hit och skriva dynga. Ingen vet vilka summor som gäller ändå. Nu är affären i hamn och båda sidor verkar vara nöjda. Bra så.

Du har alltså noll koll på hur systemet fungerar men ska ändå uttala dig? Då ska jag förklara.

Klubbarna laddar upp videos innan de ska publicerar. När man sedan säger till de ansvariga för hockeyligans hemsida så ska den publiceras. Nu publicerades den utan något godkännande från AIK. Svårare än så är de inte.
EAIK
Forumamatör

Inläggav jahak » tis maj 22, 2012 4:01 pm

Vad är det som säger att du har koll och jag noll koll?

Du påstår att den lades upp utan godkännande, källa på det?
Jag tror AIK la upp skiten, med godkännande. De trodde allt var klappat och klart.

Gillar att du utger dig för att ha stenkoll. Vad är det som säger att AIK officiellt säger att den lades upp utan tillåtelse för att rädda sin eget skinn? Sen är det väl väldigt konstigt att officiellt uttala sig om övergångssumman nu när de helt plötsligt inte alls får prata om summorna enligt kontraktet. Låter väldigt amatörmässigt från AIKs sida.
Användarvisningsbild
jahak
Forumamatör

Inläggav serra » tis maj 22, 2012 4:15 pm

Varför ska man lägga upp videos och SEDAN säga att det är ok att publicera?
Vore det inte lättare att lägga upp videos när det är 100% klart att det får publiceras?

för övrigt så gillar jag Jahak :)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Power Play » tis maj 22, 2012 4:37 pm

EAIK skrev:
jahak skrev:Ha ha.. stora starka AIK!!! skyller på hockeyligan. Nog måste det väl ändå vara ni som ansvarar för vad ni publicerar?

Du har alltså noll koll på hur systemet fungerar men ska ändå uttala dig? Då ska jag förklara.

Klubbarna laddar upp videos innan de ska publicerar. När man sedan säger till de ansvariga för hockeyligans hemsida så ska den publiceras. Nu publicerades den utan något godkännande från AIK. Svårare än så är de inte.

Jadu, mister EAIK, då har tydligen AIK en specialuppgörelse med Hockeyligan vad gäller publicering på er egen sida. Är det för att ni saknar kompetens eller? Jag bara undrar. VLH äger nämligen all publicering på sin hemsida själva. Det enda sambandet med Hockeyligan är att de kör samma CMS.

Källa på det? Japp! VLH:s alldeles egna webansvarige.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav serra » tis maj 22, 2012 4:38 pm

hahah..PP!! :clap:
Halka inte ner från pottkanten nu eaik..
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav EAIK » tis maj 22, 2012 4:49 pm

Power Play skrev:
EAIK skrev:

Jadu, mister EAIK, då har tydligen AIK en specialuppgörelse med Hockeyligan vad gäller publicering på er egen sida. Är det för att ni saknar kompetens eller? Jag bara undrar. VLH äger nämligen all publicering på sin hemsida själva. Det enda sambandet med Hockeyligan är att de kör samma CMS.

Källa på det? Japp! VLH:s alldeles egna webansvarige.

Den publicerades inte på hemsidan, den publicerades endast i "elitserien play".

Du påstår att den lades upp utan godkännande, källa på det?
Jag tror AIK la upp skiten, med godkännande. De trodde allt var klappat och klart.

Gillar att du utger dig för att ha stenkoll. Vad är det som säger att AIK officiellt säger att den lades upp utan tillåtelse för att rädda sin eget skinn? Sen är det väl väldigt konstigt att officiellt uttala sig om övergångssumman nu när de helt plötsligt inte alls får prata om summorna enligt kontraktet. Låter väldigt amatörmässigt från AIKs sida.

Det är så dumt att fråga mig om en källa när du själv inte kommer med en. AIK har inte uttalat sig officiellt om detta och därför finns det inte heller någon källa. Men en anställd på kanslit har uttalat sig ganska enkelt som även du kanske bör förstå.

Att den kom ut berodde på ett externt tekniskt problem.
EAIK
Forumamatör

Inläggav Niles » tis maj 22, 2012 4:53 pm

Erkänn bara att ni är ett gäng amatörer som fick smisk på fingrarna när ni gjort och publicerat en låtsasfilm på nåt som inte ens var halvklart. :lol:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav Malul » tis maj 22, 2012 4:58 pm

Jag tror på allas versioner.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Daste » tis maj 22, 2012 5:07 pm

Nä, lägg ner nu. Ska ni börja snoppmätartävling så är det bara att lämna walk över. Min pappa har största.
Daste
Forumdemon

Inläggav Ahbez » tis maj 22, 2012 5:09 pm

Daste skrev:Nä, lägg ner nu. Ska ni börja snoppmätartävling så är det bara att lämna walk över. Min pappa har största.

Det är inte storleken som räknas :oops:
Ahbez
Forumentusiast

Robert Rosèn

Inläggav Power Play » tis maj 22, 2012 6:57 pm

Nu hann jag personligen aldrig se filmen, men nog rapporterades det i kvällstidningarna om att det var på AIK:s sida den lagts ut? Och det som står i de tidningarna är väl alltid sant och riktigt? Eller...?
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav PutteA » tis maj 22, 2012 8:14 pm

Jag såg filmen, och det var från min blogg den länkades till första gången, från en AIK:are faktiskt. Detta är kommentaren på bloggen:

Jasså kommer ni inte? 5 miljoner var precis vad ni fick betala, kul att ditt blogginlägg var bluff rakt igenom.

http://www.aikhockey.se/trupp/AIK/3283

Mig veterligen är detta en länk till AIK:s hemsida och inte elitserien play.

Och detta är den snygga tillhörande puffen på hemsidan.

Bild
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Stoffe » tis maj 22, 2012 8:33 pm

EAIK skrev:

Och filmklippet är inte AIK's fel, det är Hockeyligans fel som la ut den tidigare än den skulle ut. Så läs på innan du anklagar.

Och jag baserar inte mina uppgifter på kvällsposten utan på andra journalister som tex Marie Hallman som följer och har anknytningar till alla Stockholmslagen. Och vart får du fram att vi inte kan garantera säkerheten på Hovet? Sluta hitta på saker som inte existerar om du ska försöka tas seriöst.

Marie Hallman :clappy: :clappy: :clappy:

Filmklippet är inte AIK´s fel? :clappy: Hur tänkt du här? Stod Hockeyligan och hotade Gozzi med pistol och det rullade en text på en skärm? :? Hur kan man spela in ett klipp där allt berättas 14 dagar innan det är klart? Ja just det, det var ju Hockeyligans fel. Du som verkar läst på(Marie Hallman eller?) kan gärna redogöra det här då vad som gick snett när Gozzi spelar in ett klipp och berättar allt innan det är klart.....
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Robert Rosèn

Inläggav Power Play » tis maj 22, 2012 10:18 pm

Ha ha... Stor humor. Tack för underhållningen EAIK!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Coffe #800 » tis maj 22, 2012 10:21 pm

Marie Hallman är fortfarande en Super AIKare... DIF nono... AIK...yes yes....
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav EAIK » ons maj 23, 2012 8:30 am

PutteA skrev:Jag såg filmen, och det var från min blogg den länkades till första gången, från en AIK:are faktiskt. Detta är kommentaren på bloggen:

Jasså kommer ni inte? 5 miljoner var precis vad ni fick betala, kul att ditt blogginlägg var bluff rakt igenom.

http://www.aikhockey.se/trupp/AIK/3283

Mig veterligen är detta en länk till AIK:s hemsida och inte elitserien play.

Och detta är den snygga tillhörande puffen på hemsidan.

Bild

Kom igen nu, så dåligt kan du ju inte se?

Hade det varit en artikel hade länken varit aikhockey.se/artikel/xxxxx

Länken du ger är länken till en spelare/tränare, kanske Rosen?

Tar du tex Daniel Larsson, http://aikhockey.se/trupp/AIK/514 så ser du längst ner alla videoklipp som är kopplade till han som spelare. Dvs, alla video på hockeyligans egna videospelare däribland videos från HV tiden.

Sen vem var det som sa att jag skulle skämmas för mitt forum? Vad jag ser finns det väldigt många här som verkar tappat förmågan att diskutera som en vanlig person.
EAIK
Forumamatör

Inläggav EAIK » ons maj 23, 2012 8:32 am

Till alla idioter som inte verkar ha läsförmåga. Att spela in och publicera är väl två jävligt olika saker? Kom igen, så idiotiska kan inte folk vara att ni på allvar tycker det är samma sak.

Kan ni inte hålla en någorlunda högre nivå än mellanstadiet som

"OOH NU VART DU ÄGD PLZZZZZZZ"

"OCH NEJ DE ÄR HON INTE NEJ NEJ NEJ JAG HAR PRATAT MED HENNE (NOT) "

ignorerar jag er och ni kan lär inte få svar.
EAIK
Forumamatör

Inläggav pedda » ons maj 23, 2012 8:51 am

EAIK skrev:Till alla idioter som inte verkar ha läsförmåga. Att spela in och publicera är väl två jävligt olika saker? Kom igen, så idiotiska kan inte folk vara att ni på allvar tycker det är samma sak.

Bra stick iväg din lill a råtta, det är ni bra på.
Bild ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Användarvisningsbild
pedda
Forumdemon

Inläggav Sura-pelle » ons maj 23, 2012 9:05 am

Nu tycker jag vi fattar våra händer och sjunger "We shall overcome"...
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs

Inläggav EAIK » ons maj 23, 2012 9:06 am

pedda skrev:
EAIK skrev:Till alla idioter som inte verkar ha läsförmåga. Att spela in och publicera är väl två jävligt olika saker? Kom igen, så idiotiska kan inte folk vara att ni på allvar tycker det är samma sak.

Detta gick ju bara inte att ignorera. Stor i käften men liten på banan? När har vi någonsin löpt?

Du är säkert en av dessa som alltid ska stå och hetsa bakom polis eller stängsel men vara väldigt tyst och snäll när inget av de är i vägen.
EAIK
Forumamatör

Inläggav Power Play » ons maj 23, 2012 9:25 am

Testade lite länkar.

Länk till AIK-video på elitserien play:
http://www.elitserienplay.se/#/video.1626072271001

Länk till samma AIK-video på aikhockey.se:
http://www.aikhockey.se/artikel/23339/

Fast jag är nog bara okunnig på området.
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav EAIK » ons maj 23, 2012 9:29 am

Power Play skrev:Testade lite länkar.

Länk till AIK-video på elitserien play:
http://www.elitserienplay.se/#/video.1626072271001

Länk till samma AIK-video på aikhockey.se:
http://www.aikhockey.se/artikel/23339/

Fast jag är nog bara okunnig på området.

Som du ser så är det en artikel om det publiceras på hemsidan. Men om du som sagt går in på Trupp> Spelare och väljer en spelare så får du som sagt automatiskt upp alla videos med taggar på spelaren i fråga från elitserien play. Så videon var bara publicerad på elitserien play, i misstag av hockeyligans webbansvariga och aldrig publicerad på AIK's hemsida.
EAIK
Forumamatör

Inläggav Power Play » ons maj 23, 2012 9:32 am

Jag trodde diskussionen handlade om videon publicerades på hockeyligan.se eller på aikhockey.se. Men jag missuppfattade väl det hela.
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav EAIK » ons maj 23, 2012 10:26 am

Power Play skrev:Jag trodde diskussionen handlade om videon publicerades på hockeyligan.se eller på aikhockey.se. Men jag missuppfattade väl det hela.

Ja det gör det och genom att publiceras på elitserien play (inte hockeyligan.se, utan i deras video spelare) med tag på Rosen så kommer den automatiskt upp på spelar sidan. Alltså har då inte AIK publicerat videon, utan de ansvariga för elitserien play (alltså, de ansvariga för hockeyligan.se)
EAIK
Forumamatör

Inläggav Power Play » ons maj 23, 2012 10:28 am

Lite edit i ditt inlägg där ser jag. ;) Fakta kvarstår, min gode EAIK. Klubbarna lägger upp video, och publicerar dem. Inte Hockeyligan. Jag är hemskt ledsen, du är väldigt tapper när du kämpar, men du får nog ge dig där. Originallänken till videon med Gozzi gick till aikhockey.se - inget annat. Och på aikhockey.se är AIK kungar vad gäller publicerandet. Hoppas jag.
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav pedda » ons maj 23, 2012 10:30 am

EAIK skrev:
pedda skrev:

Detta gick ju bara inte att ignorera. Stor i käften men liten på banan? När har vi någonsin löpt?

Du är säkert en av dessa som alltid ska stå och hetsa bakom polis eller stängsel men vara väldigt tyst och snäll när inget av de är i vägen.

Jag har aldrig hetsat. Våld är löjligt.
Bild ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Användarvisningsbild
pedda
Forumdemon

Inläggav Modig » ons maj 23, 2012 10:35 am

EAIK skrev:
pedda skrev:

Typiskt citat från en AIKare. Så tragiskt att hetsa ens finns som alternativ i hjärnkontoret. Jag går på hockey för stämningen och hockeyn skull.
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast

Inläggav EAIK » ons maj 23, 2012 10:36 am

Power Play skrev:Lite edit i ditt inlägg där ser jag. ;) Fakta kvarstår, min gode EAIK. Klubbarna lägger upp video, och publicerar dem. Inte Hockeyligan. Jag är hemskt ledsen, du är väldigt tapper när du kämpar, men du får nog ge dig där. Originallänken till videon med Gozzi gick till aikhockey.se - inget annat. Och på aikhockey.se är AIK kungar vad gäller publicerandet. Hoppas jag.

Nej,snälla rara du kan inte missa detta helt allvarigt.

http://www.vaxjolakers.se/trupp/VLH/3283

Kolla på Rosen där, du menar alltså att det är Växjö som publicerat alla videos och dessutom bilden på han i AIK tröja? Nej, det är hockeyligan som gjort detta även fast det ligger på växjö's domän.

AIK har laddat upp videon men den ska inte publiceras först godkännande. Dock missade personerna som jobbade åt hockeyligan detta och publicerade direkt, dvs deras fel.

Kan ni på riktigt inte förstå skillnaden så måste ni lära er lite om hur webben fungerar innan ni på allvar tycker ni kan påstå något.
EAIK
Forumamatör

Inläggav Stoffe » ons maj 23, 2012 10:39 am

Är det hockeyligan som spelar in videon också?
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav EAIK » ons maj 23, 2012 10:44 am

Stoffe skrev:Är det hockeyligan som spelar in videon också?

Vad har det med saken att göra? Du pratar om kossor medan vi andra diskuterar hästar.

Att på riktigt tycka att spela in en video och publicera är samma sak är något helt sjukt måste jag säga. Helt allvarligt kan du ju inte mena att det är samma sak?
EAIK
Forumamatör

Inläggav Stoffe » ons maj 23, 2012 10:46 am

EAIK skrev:
Stoffe skrev:Är det hockeyligan som spelar in videon också?

Vad har det med saken att göra? Du pratar om kossor medan vi andra diskuterar hästar.

Att på riktigt tycka att spela in en video och publicera är samma sak är något helt sjukt måste jag säga. Helt allvarligt kan du ju inte mena att det är samma sak?

Svara på frågan ska du få ett svar på vart jag vill komma
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season