Vem blir ny tränare efter Kempe? [Rubrik ändrad]

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Zolen » mån mar 05, 2007 6:54 pm

Känns som att man inte riktigt kan ta ställning till denna händelse med Kempe-Evertsson. De har säkert rätt på olika sätt. Tycker dock att sådant här gnabb måste lyftas upp tidigare, det är vuxna människor det handlar om. Man kan inte bara jobba på utan att lösa problemen som uppkommer under vägens gång. SKÄRPNING LAKERS!!! Jag kan tycka att det är okej att man byter ut tränaren, men någon måste informera Evertsson om hur man sköter sig professionellt. Man kan inte riktigt säga och uttrycka sig hur man vill i media, det funkar inte riktigt.
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast

Inläggav dolitle » mån mar 05, 2007 9:19 pm

Vad är det som säger att Lakers inte har försökt lösa "problemen" under säsongen?

Det är inte så lätt att hitta bra tränare under säsongen, och om klubben hade försökt göra sig av med Kempe hade det förmodligen kostat en hel del pengar. Nu var det Kempe som sa upp sig.

Vad jag läst och hört i media så har inte Evertsson utryckt sig på något dåligt sätt.

Detta är inte främst en Kempe vs Evertsson konflikt. Det är en Kempe vs Växjö Lakers konflikt.

Menmen
Nu väntar jag spänt på att få reda på vem som blir nästa tränare.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 06, 2007 2:22 am

Är all kritik att betrakta som en HATKAMPANJ?, Målvaktränaren har tagit på Sig en position som Sportsligt ansvarig för en Allsvensk Hockeyklubb UTAN några Meriter av betydelse, han svänger Sig under säsongens inledning med intervjuer om skills hit och dit och kritiserar sedemera SpelareTränare som inte funkar, i media med ord som Vuxendagis/70-talsnivå, han har i FLERA fall Scoutat Djävulskt USELT på en nivå som inte ens är på Dagisnivå eller 70-talsnivå.

Efter detta så försvaras HANS brister av somliga Forumskribenter med att kritik mot Målvaktstränaren är en Hatkampanj, skrattretande, han kan gott fortsätta sin intervjuserie med en grundlig analys av Sin egen prestation under säsongen, frågan är om det är rimligt att en Sportchef kan missa i hälften av sina värvningar och samtidigt kräva att Tränaren i samma klubb ska vara felfri?

ps. Var gjorde Målvaktsränaren under J-VM, sitt jobb som Sportchef i en klubb som vill uppåt eller?

ps.2 För de som sett Hockey några år så är det bekant att det under 70-talet fostrades ett antal av de bästa spelare som världen skådat i ett Land med Röda Tröjor med CCCP på bröstet, så kvalitetsnivån under 70-talet var det inget fel på, men då satt ju en viss person i lekhagen :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav puff » tis mar 06, 2007 2:28 am

Det är din uppfattning Nedomansky. Vad är det som säger att den är rätt. Det känns lite patetiskt att du försvarar allsköns påhopp oavsett vilken person det är av evertsson eller Kempe. Det är faktiskt lite tröttsamt att ideligen se och läsa dessa inlägg som bygger på en egen uppfattning av någonting som jag förmodar att du inte sitter inne med all kunksap om.
puff
Forumdemon

Inläggav buck » tis mar 06, 2007 8:25 am

NEDOMANSKY skrev:ps.2 För de som sett Hockey några år så är det bekant att det under 70-talet fostrades ett antal av de bästa spelare som världen skådat i ett Land med Röda Tröjor med CCCP på bröstet, så kvalitetsnivån under 70-talet var det inget fel på, men då satt ju en viss person i lekhagen :wink:

Låt oss göra följande jäförelse.
På 70-talet gjordes en del jävligt snygga och snabba bilar. Hur f-n du än vänder på det så skulle inte en enda av de bilarna ha en chans, trots att de drar mer soppa, mot DAGENS superbilar på en bana.

Vi lever på 2000-talet... alltså ska vi använda 2000-talets metoder.

Vidare ondgör du dej över att Evertsson i dina ögon i princip BARA gjort pissvärvningar. Tycker du att Åkesson skulle fått fortsatt förtroende istället? Bara för att han lyckades med Podein?

Vill avsluta mitt inlägg med en sammanfattning av hela debatten:

Tomma burkar skramlar mest!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Kjellsson » tis mar 06, 2007 8:34 am

NEDOMANSKY skrev: frågan är om det är rimligt att en Sportchef kan missa i hälften av sina värvningar och samtidigt kräva att Tränaren i samma klubb ska vara felfri?

Hur kan du påstå att Evertsson missat i hälften av sina värningar?

Jag anser det vara så här.

Kanonvärvningar:
Tuomo Karjalainen - Dyr, men en supermålvakt när han fick förtroende
Peter Andersson - Mycket bra backup, billig i förhållande till kapacitet "Kempe Värvning"
David Holmqvist - Mycket bra allroundback, jagad av LHC
Steve Saviano - Motivering behövs ej
Marcus Weinstock - Våran nya CJ?

Bra värvningar:
Johan Thelin - Den optimala 4-lines brunkaren, ger alltid 100%, gnäller inte över speltid, billig
Jonas Ericsson - Stabil 6-7 back, billig
Gustav Hjalmarsson - Ung spelare med stor potential

Okej värvningar:
Paul Cabana - Helt ok def-forward men inte mer, dock inte alls så dyr som som vissa tror

Misslyckade:
Brandon Nolan - Underbar hockeyspelare med tvivelaktig pesonlighet, hur scoutar man det?
Patrik Bäärnhielm - Håller inte i HA "Kempe värvning"
Markku Paukkunen - Hyffsad HA back men på tok för dyr
Sebastian Arvidsson - Trivdes inte själv

Slutsatsen är att jag inte förstår hur du resonerar, men det brukar jag iofs inte göra.
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs

Inläggav Primeau » tis mar 06, 2007 9:03 am

Vet egentligen inte om detta inlägg riktigt passar in här, är bara så förbannad att jag måste skriva av mej lite:
Mej veterligen finns ingen i Lakers organisation som heter Staffan Ferm. Nu har jag långt ifrån koll på alla namnen där men detta namn har jag aldrig hört förut. Kollar man på Eniro finns ingen vid det namnet ens i Växjö. ÄNDÅ får han i en hyffsat stor rubrik i dagens SMP kasta skit på Evertsson, klubbens organisation, styrelse, kansli mm.
Hur kan detta komma sig?
Om jag skriver en insändare där jag kastar skit på hela Östers styrelse är jag 100% övertygad om att den aldrig skulle hamna på sportsidorna i länets största tidning 8O
Horribelt!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis mar 06, 2007 9:27 am

Eftersom det är personangrepp,tycker jag Lakers styrelse ska gå vidare med detta ,ha SMP till att plocka fram killen.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav nr 12 » tis mar 06, 2007 12:35 pm

Jag skulle helst vilja se ett riktigt etablerat namn som ny tränare. Bendelin skulle vara mumma... Namnet i dagens smp tycker jag inte låter tillräckligt bra om vi ska uppfylla nästa års målsättning.
nr 12

Inläggav serra » tis mar 06, 2007 12:46 pm

NEDOMANSKY:
Eftersom nästan alla dina inlägg handlar om "målvaktstränaren som inte kan sköta sitt jobb som sportchef, så tycker jag du ska ringa upp han och säga det.
Var lite man och presentera dig för Evertsson, istället för att gömma dig under ett namn här på formet och bara snacka skit om han.

PS Men du kanske inte har ballarna att göra det?
Mycket lättare här på forumet va? När Evertsson inte kan bemöta dina inlägg????
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tis mar 06, 2007 12:50 pm

synd att det blev såhär men nu får vi hoppas det tas in en tränare som är i linje med riktlinjerna så vi slipper detta om en säsong igen.Undrar hur det hade blivit om vi väl slagit Löven?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 06, 2007 2:52 pm

Alltid lika kul när vissas inlägg visar på snarlikhet med Våra gamla antagonister KULTURLagen, man får inte kritisera/ifrågasätta utan likt marscherande tyskar med sträckta nävar endast hylla LEDAREN även när det han gör är HÖGST tveksamt.

Vi kan göra olika bedömnigar av spelare och Ledare och deras värvningar, personligen tycker Jag att den FELVÄRVNING(enligt Evertsson själv) som KEMPE tydlige varit är att likställa med en hel Femma utespelare eftersom en Tränare av Tradition brukar ha ett stort inflytande på ett Lags prestationer.

Jag hävdar att det Hockeykunnande som fanns/finns i forna Sovjet och som skapade ett antal fantastiska spelare och den bästa Ishockey Världen skådat, är VIDA överlägsen det som Lakers erbjuder i dagsläget.

I vad består de personangrepp som nämns, Jag hittar INGA, bara kritik och ifrågasättande om Lakers agerande, högst normalt.

Det har funnits en Journalist/skribent i Växjö tidigare med likartat namn, kanske därför denne fått utrymme.

Serra!, Evertsson/målvaktstränaren(det är ju det enda han har utbildning för) har ALLA möjligheter att bemöta kritiken som han brukar, genom Lakers hemsida med intervjuer eller så kan han fortsätta att gnälla på före detta kollegor i Smp.

Lakers agerande i detta fall är allt annat än smickrande dessärre, tex. - att ringa till Redaktören för Hockeycentralen och vara förbannade för att de skrivit att Kempe fått sparken.

Nu verkar Lakers värva ytterligare en Sportchef i Jan Karlsson, betyder det att Evertsson ska TRÄNA Målvakterna på riktigt nästa säsong?

Vakna upp Lakersfans, Bli inte kompis med Spelare/Ledare, det leder lätt till att omdömet grumlas och framgångar uteblir när saklig kritik viftas bort, samt att en objektiv analys av läget skyms av känslor och vänskapsband som leder till en kuslig likhet med somliga KULTURLags supportrar.

Håkan Nygren var en Ledarmässig katastrof, med det Spelarmaterial han hade till förfogande så hade Vaktmästarna i Lakerdoome vunnit serien.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Primeau » tis mar 06, 2007 3:06 pm

I min lilla värld har Lakers blivit bättre från år till år, det räcker gott! Ett och annat stolpskott på vägen, visst, men oändligt många fler glädjeämnen.
Hur det var i Ryssland 1970 skiter jag i, begriper inte hur det kom in i denna debatt som något sorts argument för eller emot Evertsson :eyecrazy:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Magnus B » tis mar 06, 2007 3:13 pm

Att jämföra Lakers med Sovjets storhetslag... 8O

Att föreslå att dom ska införa NHL-rinkar i HA... 8O

Finner en viss likhet i skrivandet mellan Nedomansky och "Musslan" med debattinlägget "Ej nöjd med svepskäl"... lika ostrukturerade 8O
Magnus B
Forumamatör

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 06, 2007 3:16 pm

Vår Sportchef valde själv att använda 70-talsnivå som måttstock på Kempe, därav kopplingen.

Håller med Primeau, Frågan är bara vilka som betraktas som stolpskott och hur högt upp i organisationen de ska placeras.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 06, 2007 3:25 pm

Läs ordentligt, Magnus B, - De besatt/besitter större Hockeykunskap än det som Lakers Erbjuder i dagsläget, det är något helt annat än det du skrev. Och den kunskapen användes till att skapa Duktiga Spelare och Lag, Lakers har möjligheten att göra detsamma eller så väljer man att låta en Medelmåttig Målvaktstränare uppfinna hjulet igen, Lakers har Bollen(förlåt Pucken) :wink:

Till Dig Magnus.B vill Jag säga följande: - prova något annat än Capricosa nästa gång 8)
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Magnus B » tis mar 06, 2007 3:30 pm

Kom ut ditt tokiga spöke...
Magnus B
Forumamatör

Inläggav Loseddos » tis mar 06, 2007 4:32 pm

Att ni bara orkar diskutera Kempe/Evertsson fortfarande!! Det är väl klart så att Kempe valde att bryta sitt kontrakt. Om det sen är någons fel så får det väl så vara?

Att kalla någon för Medelmåttig Målvaktstränare ser väl inte jag som direkt objektivt, även om man kanske skulle kunna tolka det så, så är det väl knappast nåt annat än skitsnack om densamme.

Låt nu Organisationen ta tag i saker igen, och fixa in en tränare som kan ta oss till nästa steg i planen!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav dolitle » tis mar 06, 2007 5:12 pm

Hmm hur var rubriken på denna tråden nu igen???

Jag skulle tycka det va skit kul om Bendelin kom hit.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 06, 2007 5:34 pm

Esko Nokkilainen, han är ledig ca.21.30 ikväll :wink:

Vad Jag vet(kan ha fel) har Han Målvaktstränarutbildning vilken Han inte använt i Lakers, vilket tyder på att De anser att han inte är speciellt duktig på detta, därav Mitt hyggliga omdöme Medelmåttig.

Vad han däremot saknar är en Sportsmanagment utbildning vad Jag vet, dessutom begränsad erfarenhet av Hockey på Allsvensk nivå.

Bedömmer inte detta som skitsnack utan objektiva fakta, eller åtminstone på samma nivå som hans Eget om Kempe.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Loseddos » tis mar 06, 2007 5:39 pm

Det må vara fakta. Objektivt vill jag inte hålla med om. Det skrivs i nedlåtande syfte, inte i analyserande syfte. Tyvärr.

Åter till topic nu!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Beckis » tis mar 06, 2007 5:51 pm

Vad tror vi om denna Jan Karlsson då som ev tränare??

Min egna åsikt om det stämmer är med en viss njae känsla.
Känns inte som det sänder rätta signaler inför kommande satsningar mot kvlseriespel. 07/08
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Malul » tis mar 06, 2007 5:53 pm

å andra sidan gick det rätt bra senast vi fick tränare som haft Mörrum innan,Lindgren..

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Roggan » tis mar 06, 2007 5:59 pm

Janne lyckades ganska bra i Mörrum vad jag förstått.

Han kanske även kan locka till sig en o annan Lövenspelare som inte kommer överens med sin nuvarande tränare 8)

Kempe var väl inte någon "kändis" innan han kom till Lakers o han lyckades i vart fall infria klubbens målsättning ( även om det finns en o annan hund begraven )

För egen del så hoppas jag att det kommer en lite mer erfaren tränare som kontrakteras på 2 år.

Hoppas och tror att det finns en o annan tränare som vill vara med på vår resa framöver.
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inläggav Beckis » tis mar 06, 2007 6:04 pm

Malul skrev:å andra sidan gick det rätt bra senast vi fick tränare som haft Mörrum innan,Lindgren..

Förvisso, med vid det tillfället så var vi i en annan division och en annan målsättning.

Skulle nog personligen vilja ha ngn mer känd tränare som har varit med i racet innan.

Ähh, ja vette faaaan
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs

Inläggav Malul » tis mar 06, 2007 6:06 pm

jag blir glad vem det än blir,jag har bara två jag inte vill se där egentligen..Lenny och Pasi.Lenny kan ju gå an men man skulle bara tänka på Nybro hela tiden och Pasi..nej jag skulle vara tvungen och lägga hockeyn åt sidan tills han fick sparken;)

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Stenkistan » tis mar 06, 2007 9:42 pm

Neddo

Mig veterligen var det Kempe som bad om att få bli enledigad från sin tjänst.

Då tycker jag att det är en grov miss av hockeycentralen att skriva att han har blivit sparkad. Självklart påpekar man detta och rimligvis borde det från Hockeycentralens sida komma in en korrigering om man nu vill utge sig som en kvalificerad journalistisk site.

Dina argument luktar bara skunk.
Senast redigerad av Stenkistan tis mar 06, 2007 10:04 pm, redigerad totalt 1 gång.
Det går upp och det går ner. Hjärtat finns alltid kvar.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Malul » tis mar 06, 2007 9:53 pm

nu lägger vi ner snacket inom lakejerna ett tag tycker jag o fokuserar på själva tråden..

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » tis mar 06, 2007 9:58 pm

Malul skrev:nu lägger vi ner snacket inom lakejerna ett tag tycker jag o fokuserar på själva tråden..

Håller med till fullo!!!!Det är ju silly som gäller nu.Alltid spänt var det blir å hur det kommer att se ut framöver :D
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav C70T5 » tis mar 06, 2007 10:33 pm

Jan Karlsson, senast i division 1 laget mörrum - who? :oops:

Esko Nokelainen, ta hit honom - en mycket kompetent tränare som vet vad det handlar om på denna nivån. Växjö Lakers skall ju gärna ta ett steg framåt inte två steg bakåt vad det gäller tränarfrågan. Detta är en oerhört viktig fråga som måste bli fulländad. Ländell har ju redan basunerat ut Kvalserien inför nästa säsong. Evertsson, sportchef som du är, fram med luppen och pengabuntarna...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tis mar 06, 2007 10:34 pm

undrar hur det fungerar just nu?
är det viktigt att få ny tränare snabbt som faaen eller kan man vänta ett litet tag?(efter SM e avgjort;))

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis mar 06, 2007 10:53 pm

Man måste i vilket fall som helst göra ett gedigert arbete, innan man bestämmer vem som ska träna laget kommande säsong och här gäller bara riktiga grejer. Jag förutsätter att man gör detta om man vill framåt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Loseddos » tis mar 06, 2007 10:57 pm

Jag tycker det känns viktigare att få hit rätt tränare än att idiotsigna någon snabbt.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Pebben » tis mar 06, 2007 11:01 pm

c70t5 skrev:Esko Nokelainen, ta hit honom - en mycket kompetent tränare som vet vad det handlar om på denna nivån./T5!!

8O 8O 8O 8O 8O
Va är detta jag läser, så det finns verkligen nåt ute i kohagen bland traktorer, stråhattar o hela köret som verkligen skulle passa in i Växjö enligt dina funderingar???????? wow..

Signar Esko för Växjö vilket jag inte tror, så är det bara att gratulera.

Lycka till i övrigt med silly season arbetet ! (OBS ej ironi)
Användarvisningsbild
Pebben
Forumamatör

Inläggav Räven » tis mar 06, 2007 11:04 pm

Ja, det lär bli ett helvete att reda ut laget till nästa år, men det är som vanligt hos de flesta föreningar numera. Synd om det blir stor omsättning igen.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season