Ny spelare

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » ons dec 05, 2007 6:11 pm

Jag anser att Fasth varit bättre än Karjalainen så här långt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » ons dec 05, 2007 6:13 pm

Ström och Fimpen har REJÄLT mkt mer att bevisa för att bli kallade för klasspelare av mig. Att påstå att Fimpen har ersatt CJ går verkligen inte. han gör varken lika bra hårt jobb över hela banan eller lika många poäng. Så länge han inte snittar en poäng per match har han inte ersatt Jacobsson så enkelt är det. Bara att läsa statistiken Nedomansky. :wink:

Fimpen och Ström, absolut bra spelare, men alldeles för osynliga i många matcher.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons dec 05, 2007 6:16 pm

Ström tycker jag är en klasspelare, men inte "Fimpen". Han är för den delen inte dålig, men för att kallas klasspelare krävs det mer.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » ons dec 05, 2007 6:20 pm

Man ser vad Ström har för skills i sig, men alltför ofta är han irriterande slö och loj, slår enkla felpass och ser allmänt nonchalant ut. Däremot tror jag han kan höja sig rejält, likt Torsten brukade göra mot slutet av säsongerna. Hade smakat mumma om han börjat komma igång på allvar framöver.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons dec 05, 2007 6:53 pm

Fast Peter Ström har väl aldrig i hela sin karriär varit någon utpräglad målskytt? Komma igång? Jag tycker Ström redan är igång, +14 i plus/minus-stat ger en fin 4:e plats i HA. Ström har en fenomenal blick för spelet, snudd på Rosén-klass faktiskt :wink:

Ärade Tjeck, förvalta nu smörpasset du nyss fick ovan med att stryka en smula medhårs - senaste dagarna har stämningen här inne varit riktigt gemytlig :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » ons dec 05, 2007 7:02 pm

Har inte påstått att han varit eller ska bli någon poängspruta. Det kommer förmodligen hamna på runt 30 poäng från hans klubba vilket får ses som fullt godkänt när man rundar av serien, men jag hade ändå önska lite fler poäng av vår förstacenter. Vem vet, slutar han vara så förbannat nonchalant och loj så kanske det blir mkt mer än så.

Men jag står på mig, någon riktig klasspelare har han inte bevisat för mig att han är ännu, även om hans +/- är imponerande. Även om det svänger fort och kan förändras :wink:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons dec 05, 2007 7:35 pm

Direktskottet i krysset som blev svaret på ditt pass lyder:

Du Primman vet att en gammal Elitseriespelare över 30 inte är som bäst i okt/Nov, att Han sen delar register med Von Rosen som är 20 är en intressant sak för framtiden. GWG (Game Winning Goal) statsen säger att Fimpen och Marsh ligger på 3 st vardera hitills, vad hade CJ förra säsongen?

Läser Du stats överhuvud taget Per Carlsson, Lakers 1: femma har gått hyfsat.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Hatapopcornssupportrar » tor dec 06, 2007 4:34 am

Peter Ström är en stabil center, han har definitivt inte några spelmässiga " skills" utan gör mest ett stabilt jobb defensivt, så har det varit i 10 år ungefär...så att tro att han ska ösa in poäng och dribbla folk till höger och vänster är hyfsat naivt. lauritzen är däremot en riktigt bra producerande forward.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Föregående

Återgå till Silly Season