Alexej

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav C70T5 » lör okt 25, 2008 6:34 pm

Lalin - with all due hockeyrespect - jag begriper inte varför du idoget trägas med att hålla Ryssen bakom ryggen.

Ryssen är inte överens med VLH beträffande de regler och riktlinjer som skall efterföljas. Han surar ihop, är oengagerad på träningarna och är FÖR liten för att kunna vara den ledsagare i poängprotokollet som efterfrågas. Att jämföra Ryssen med Guldskon och Männikkö som Chief Evert gjorde när han värvade Ryssen från den Ryska andradivisionen är åt helt fanders. Jag var från första sekund skeptisk till denna värvning.

Man skall ha i åtanke att när Ryssen värvades så var han en av de tre som Chiefen hade kikat in sig speciellt på. Ryssen är definitivt ingen trettiotaggare i dagens VLH.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » lör okt 25, 2008 6:37 pm

C70! Jag vet inte. Antagligen är det för att jag älskar spelare med "bollsinne". :wink:

Men det är möjligt att detta inte räcker och att jag är ute och "cyklar" igen? :wink:
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav C70T5 » lör okt 25, 2008 6:40 pm

Hockeykamrat, jag respekterar din åsikt till fullo.

Houkko, är det en av dina favoritspelare? Han skall tydligen ha BOLLtalang.

/T5!! :wink:
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » lör okt 25, 2008 6:46 pm

Thoresen dyrkade jag med i början :o Jag har inte många rätt i slutändan kanske. :)
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » lör okt 25, 2008 7:10 pm

Dinos sorti är Everts Misslyckande, så här långt in i säsongen så är endast McNevin/Linder och Hedman rejäla värvningar, Josef/Dino och Åshberg ytterst tveksamma, Bengtsberg är ett Lån och kunde ersatts med egen Målis som flera ES lag gör. Basse och B.Karlsson har enligt Mig en självklar plats i 4:e Femman som ett led i den spelarutveckling som Lakers säger sig bedriva.

Det är mycket hörsägen härinne Volvon, det sägs att Volvo är på Fallrepet, stämmer det :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Bruno » lör okt 25, 2008 8:20 pm

Neddo! Dino är ett misslyckande. Men vad ställer du för krav på Josefsson? Han är fjärde-center? Jag tycker att han gör det jäkligt bra än så länge även om han var mer synlig på försäsongen. Du kan inte jämföra Josefsson med Dino eftersom de har olika roller och olika arbetsuppgifter.

Hade du fortfarande varit tveksam på Åhsberg om han, på en av hans målchanser mot Mariestad hade gått i mål istället för i stolpen? 10 (4+4 = 8p) är klart godkänt. Tycker inte att Åhsberg förtjänar att bli ifrågasatt.

Fortsätter Åhsberg i den takten så gör han 30p.
Senast redigerad av Bruno lör okt 25, 2008 8:46 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Bruno

Inläggav serra » lör okt 25, 2008 8:20 pm

Ulf för fan..hur kan det vara Everts fel att ryssen inte vill vara kvar??????
Ska han handboja fast honom eller??
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » lör okt 25, 2008 9:03 pm

Om Jag inte minns fel så värvades Ryssen av Evert och skrev på UTAN hot, Nu vill han inte vara kvar :?

Sonarsignalen som plingar på spannens utsida gör gällande att något hänt däremellan :whistle:

Evert har dessvärre större tålamodmed med Lydiga medelmåttor historiskt sett och svårare att Dumpa egna misstag som Calder/Hirvonen7Thelin/Thoresen/Gurra/Josef än att Dumpa skickliga spelare som sannolikt ifrågasätter sin chefs kompetens, med detta i backspegeln så verkar Evert vara en känslig chef :wink:

Evert är Sportsligt ansvarig, OM inte spelare han själv värvar trivs, faller det ett tungt ansvar på honom.
Senast redigerad av NEDOMANSKY lör okt 25, 2008 9:37 pm, redigerad totalt 1 gång.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav serra » lör okt 25, 2008 9:18 pm

Uffe...menar du på allvar att det är Evertssons fel att ryssen inte vill vara kvar i Lakers? 8O`

Så om ryssen inte gillar tex växjö som stad så är det Evertssons fel?

Ps du behöver inte göra dig dummare än vad hela kronobershockeyn redan vet. Det var väl klart att det var Evertsson som värvade ryssen
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » lör okt 25, 2008 9:34 pm

Haha :D
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » lör okt 25, 2008 9:37 pm

Serra eftersom Jag vet att Kronoberg inte vet att Du inte är dum så förklarar Jag igen, Evert värvar fel, killen trivs inte socialt, i Smp uttalar sig killen om för lite istid, Det vore mycket enkelt för Evert att via Smp meddela, -Jag misstog Mig angående Dino, killen är en Fantastisk Hockeyspelare men trivs inte socialt i Växjö så vi önskar honom lycka till.

Sen är det givetvis inte Dinos fel att Evert gärna ger värvade medelmåttor chansen före egna kommande spelare.

ps. det är närmast rörande serra hur Amish-hatten växer på Dig i takt med säsongerna, en Rättrogens bekännelser, Du borde dessutom ödmjukt inse att Dina invektiv om Min person är menigslösa och är att likställa med vattenhällning på en Gås eftersom det ofta visar sig att Jag har rätt och Du har fel, Du har nämligen haft fel angående flertalet spelare vi dryftat om under åren :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Niles » lör okt 25, 2008 10:31 pm

Oj då, det där var rörigt värre. :clappy:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » lör okt 25, 2008 11:42 pm

Ja,ja Nedomansky, vi vet att du för det mesta har rätt. vi vet också att det är viktigt för dej att både ha rätt och att påtala det. Ditt sätt att föra konverationen tyder på att sjävlförtroende ligger väl förankrat i botten på spannen. det är tröttsamt att läsa dina barnsliga "bror duktig inlägg"
puff
Forumdemon

Inläggav Piggelin » lör okt 25, 2008 11:59 pm

Håller med puff. Det börjar bli lite väl tjatigt med Spannjesus inlägg.
Det bästa är väl att inte besvara hans inlägg.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » sön okt 26, 2008 11:42 am

Uffe...att du "kan" hockey tvivlar jag inte en sek på.
Att du är jobbigare än en turkisk mattförsäljare kan nog många skriva på.

Du kan väl berätta för alla varför du fick sparken från Alevsta och att ingen vill ha med dig att göra?

Att sedan jag har haft fel om spelare bjuder jag så gärna på.
För mig är det viktigt att LAGET tar poäng och går bra. Att sedan några spelare inte lev hela tiden är inte så viktigt. Det funkar så i sporten

PS Hörde att någon spelare hade lite problem med sitt sexliv....JÄVLA EVERTSSON säger jag bara...kan han inte kolla upp sånt innan!!!
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » sön okt 26, 2008 1:28 pm

Dax att bege er HIT och fortsätta pajkastningen!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav NEDOMANSKY » sön okt 26, 2008 8:30 pm

serra serra serra :golfclap: , att Du aldrig lär dig, ARGUMENT, Låt inte dina Alvestakontakter grumla ditt omdöme.

Jag fick sparken av ett gäng mammor, kanske var det även någon Man som uppträdde som Mamma, jag skrattar fortfarande när Jag tänker på att alla deras barn nu för längesedan givit upp sina hockeykarriärer som ansågs lysande bara Jag försvann. Jag är/var tacksam att Jag slapp lägga tid på Flätningen av Stråhattar i Plantskolan, som du givetvis inte inser så har jag hellre rätt än skrockar med okunniga Hockeymammor, år efter år i en förening som inte vågar bedriva Hockeverksamhet.

Jag lovar dig serra, det gör inte Eskil heller, huruvida någon vill ha med mig att göra eller inte, har du ingen aning om, kanske är Jag mer noggrann i mitt umgänge än vad Du själv är, vad vet jag, så länge Hundarna viftar på svansen så är Jag nöjd, för De kräver inte att deras Valpar ska bli Hockeyspelare , If You Know What I Mean :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav serra » sön okt 26, 2008 8:33 pm

Fan..fick du sparken av ett gäng mammor???!!! :)
Då är du en mes..:)

Kaffet väntar på din på norr innan matchen mot Bofors...:)

Jag kan skriva lika många :) som dig Neddo :)
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » sön okt 26, 2008 8:36 pm

På norr , ursäkta men det är en Väldigt luddig adress, precisera dig så kommer Jag, ta det via PM bara.

ps. MES 8O , att sätta sig upp mot ett gäng uppretade Mammor kräver sin Man det Lovar Jag serra :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav serra » sön okt 26, 2008 8:39 pm

hahahahahha!!! :)
ställ bilen och kom hem på en ouzou...:)

Ah..det är väl inte så att man är helt annonym i växjö precis... Norregårdsvägen 5A :)

BACK TILL TRÅDEN!!! :)
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » sön okt 26, 2008 8:42 pm

Nedomansky, jag är rätt säker på att du fick sparken för du inte har de hockeykunskaper som krävs. Sen måste du ju vara totalt odräglig att ha och göra med, saknar totalt självinsikt. Du beter dig ju som du vore försöksutskriven. Nu ska jag inte lägga ett ords energi mer på dig, man blir bara förbannad.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » sön okt 26, 2008 8:52 pm

Tack Niles !

Du har helt Rätt, Jag hamnade mitt i skiten eftersom ingen annan vågade ta Tränaruppdraget i den årgången, till och med Klubbens hyllade Tv-PucksTränare backade ur när De såg alla dessa Mammor :wink:

Jag har sedan dess läst på i Ämnet och har numer ALLTID Rätt :P
Senast redigerad av NEDOMANSKY sön okt 26, 2008 8:55 pm, redigerad totalt 1 gång.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Piggelin » sön okt 26, 2008 8:53 pm

Ursäkta mig, men vad fan har detta med Alexij att göra?
Skärpning.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » sön okt 26, 2008 9:08 pm

Jag hänvisar till Nödvärnsrätten, när Man blir osakligt påhoppad, slipa Argumenten så slipper Ni scrolla..
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav puff » sön okt 26, 2008 10:33 pm

Du har missat något väsentligt Neddo. Alla barn har en mamma.Som barn räknas man fram till 18 år. Att träna barn eller ungdomar innebär också att det finns mammor och förhoppningsvis pappor med i scenariet. Det gäller att kunna hantera även den situationen. Kan man inte det så skall man nog inte syssla med barnoch ungdomar.
puff
Forumdemon

Inläggav Viktor666 » mån okt 27, 2008 8:12 am

Som Piggelin så riktigt påpekade handlar tråden väldigt lite om Alexij just nu... :?

Åter till ämnet!

//Viktor
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav C70T5 » mån okt 27, 2008 4:52 pm

Ryssen var med på isen igår pga av att Hedminator fick kliva av - annars så tror inte jag att han hade fått lira puck öht.

Jag insinuerade tidigare i veckan att Ryssen hade hittat en ny klubbadress, vilket inte visade sig stämma - klubbadressen alltså. Att Ryssen skulle vara på glid bort ifrån klubben är en annan femma.

En kryddning av laget hade varit välkommet. Inte pga att Lakers är under isen men för att kunna hålla samma högstanivå som i första rundan av serien så kanske Armén skulle behöva spetsas till en aning. Det är vid jul som agnarna skall-/kommer att skiljas från vetet.

En intervju med Chief Evertsson hade varit välkommet. Hans tankar kring serieupptakten och hur han ser på lagbygget VLH anno -08/09.

Bois i Lakersdress hade varit som en überspark rätt på Gaths haka. Fullständigt obegripligt hur man kan tyna bort en sådan bra ishockeyspelare. Ge honom matchträning - skicka honom till VLH!

Men å andra sidan - man skall icke ta bort harmonin i laget...

/T5!!
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » ons okt 29, 2008 10:10 pm

:clap: :lol:
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav NEDOMANSKY » ons okt 29, 2008 10:15 pm

Einstein sa en gång att det finns TVÅ saker i Universum som är utan begränsning, nämligen Universums storlek och Människans Dumhet, Jag är dock en Aning osäker på om det stämmer på Universums storlek , tillade Han snabbt 8)
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inläggav Primeau » lör nov 15, 2008 1:23 am

Jag tycker att Alexej gjort bäst ifrån sig när han fått hoppa in på slutet som en joker, som en hockeyns Marcus Allbäck. I kväll var han lysande!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » lör nov 15, 2008 1:27 am

Jag sa idag på läktaren att "jag slår vad 100 spänn att Dino nätar ikväll"

Jag kunde tjänat en hacka där :lol:
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » lör nov 15, 2008 1:29 am

Allvarligt, Dino passar sjukt bra som extra forward! när han kommer in på slutet så kör han fullständigt skiten ur motståndarna. Dino om du läser det här jag skiter fullständigt fan i om du gör 30 poäng spelar du med den intensiteten som du gjorde ikväll resten av säsongen så förtjänar du en fet jävla ryggdunk!!
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » lör dec 06, 2008 6:01 pm

Nu lämnar han.
Riktigt tråkigt tycker jag , gillade denna liraren. Tycker aldrig riktigt han fick en ärlig chans faktiskt. känndes som VLH ville bli av med han nu på senaste tiden.
Tack Alexej!
http://www.vaxjolakers.se/website1/1.0. ... 2_grp-s1/3
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » lör dec 06, 2008 6:03 pm

faan så tråkigt men lycka till i framtiden Alex
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Coffe #800 » lör dec 06, 2008 7:04 pm

det va ju ganska så väntat... hoppas det går bra för dej i fortsättingen..
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season