Er spänning är nu över!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav GS » sön apr 24, 2005 9:04 pm

Mygel skrev:Mitt största intresse faller på frågan; var är Hadelövs bästa kompis Hök_Hadelöv??? De var ju såååå bra polare och han hade hört av mycket säker källa (läs Hadelöv) att han var klar för Lakers. Lite orolig nu måste jag säga, killen uppvisar de typiska symtomen av lätt schizofreni eller vad man kan kalla det. Kanske borde kontakta Hadelöv o varna honom så att han kan vidta försiktighets åtgärder i tid.

Mygel> Skulle gissa att ni får ta över denna Hök_Hadelöv nu på ert forum. Grattis till det :wink:
Dessutom får han närmare att se sin ídol om han hamnar i Ängelholm.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon

Inläggav T48 » sön apr 24, 2005 10:11 pm

Kul att läsa andra supportrars reaktioner, de har tydligen varit livrädda innan Lakers släppte sina första nyförvärv... vad trodde de vi skulle få??

Egentligen är det väl skit samman vad andra supportrar tror däremot är det nog många Lakersanhängare som blev förvånade över denna minst sagt "blygsamma" presentation av nya spelare med tanken på att det var hemligt in i det sista. Men det är klart det gällde ju att hålla denna "så där" presentation hemlig så att det kom några till presskonferensen. Det kanske är som några påstår att ekonomi börjar göra sig till känna nu.
Användarvisningsbild
T48
Forumamatör

Darrar...

Inläggav Macke23 » mån apr 25, 2005 6:34 am

WOW,vilka klassnamn ni radade upp....INTE...Grotnes o Ejdepalm är bra..men dom andra...men visst,passar säkert in i Fagerwalls dödgrävarhockey,hårt jobb mycket sarg-ut o spela tätt..Riktig Partyhockey...Hoppas ni kommer njuta rejält av denna härliga hockey...Jippiee...
Macke23

Inläggav Mygel » mån apr 25, 2005 7:51 am

GS skrev:
Mygel skrev:Mitt största intresse faller på frågan; var är Hadelövs bästa kompis Hök_Hadelöv??? De var ju såååå bra polare och han hade hört av mycket säker källa (läs Hadelöv) att han var klar för Lakers. Lite orolig nu måste jag säga, killen uppvisar de typiska symtomen av lätt schizofreni eller vad man kan kalla det. Kanske borde kontakta Hadelöv o varna honom så att han kan vidta försiktighets åtgärder i tid.

Mygel> Skulle gissa att ni får ta över denna Hök_Hadelöv nu på ert forum. Grattis till det :wink:
Dessutom får han närmare att se sin ídol om han hamnar i Ängelholm.

Jag hoppas verkligen inte det. Dels för att man inte vill ha den läskiga typen på forumet men framförallt för att det känns som om det finns en hel del bättre målvakter att välja på än en gammal landslagsmålvakt på dekis. Ser hellre att Rögle värvar en målvakt med hyfsade meriter som har en utvecklingspotential, vilket skulle innebära att vi skulle kunna behålla honom under mer än ett eller två år. Vad skulle hända om det otroliga skre o Rögle går upp till ES? Hadelöv har redan visat att han inte längre håller i ES. Då blir det till att värva en ny målvakt.

Men vi får se vad de planerar ute på Ishallsvägen.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav Stenkistan » mån apr 25, 2005 8:44 am

Nu börjas det.

Avundsjukan, Hack på ekonomi, dåliga namn.

De flesta av dessa skribenter har inte någon som helst aning om vad det kostar har få en spelare av rang. Att dem inte känner ingen namnen tyder snarare på att dem inte är insatta i hockeyn.

Undrar hur många NH suppar som har sett NO live? INTE MÅNGA.

Men Grattis till förvärvet.
ja jag är bitter hade mer än gärna sett han i Lakers dressen
Senast redigerad av Stenkistan mån apr 25, 2005 9:00 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Per Carlsson » mån apr 25, 2005 8:50 am

Hade gärna sett Olausson i Lakers, men han lixom alla unga killar är ju lite av en chansning. Han är helt oprövad på allsvensk nivå, men jag tror han kommer klara det galant. Ett toppen-nyförvärv för NH.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Linkan » mån apr 25, 2005 10:07 am

Innerst inne så är nog många besvikna :( :(
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav Daniel » mån apr 25, 2005 10:23 am

jag tror detta kan bli riktigt bra till slut :)
Daniel
Forumterrorist

Inläggav Linkan » mån apr 25, 2005 10:25 am

Daniel skrev:jag tror detta kan bli riktigt bra till slut :)

Eller tvärtom... det har nog inte gått som de ville, spelare som föll bort och
vissa för dyra... bara att acceptera. :? :?
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast

Inläggav Linda » mån apr 25, 2005 3:50 pm

Jag fattar inte hur man kan vara besviken innan man sett resultatet.
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » mån apr 25, 2005 4:22 pm

Linda skrev:Jag fattar inte hur man kan vara besviken innan man sett resultatet.

Helt rätt.
För mej är det OFATTBART!!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Stenkistan » mån apr 25, 2005 5:28 pm

Linda skrev:
Jag fattar inte hur man kan vara besviken innan man sett resultatet.

Helt rätt.
För mej är det OFATTBART!!!!

Jopp.
Livet är fullt av pessimister det är lika bra att man lägger ner helaskiten. A va f-n sälj Svea till ryssarna vi kan inte få det sämre ändå. Oh va jag har ond................... :wink: :wink: :wink:

Foten i kläm, jajamensan :lol: :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Stenkistan
Forumamatör

Inläggav Xoogman » mån apr 25, 2005 6:24 pm

Linda skrev:Jag fattar inte hur man kan vara besviken innan man sett resultatet.

Håller med dig Linda.

Fattar inte att somliga kan vara besvikna.

Ni är ju för f*n med i den nya hockeyallsbvenskan!

Högst troligt att VLH blir ett mittenlag eller kanske t.o.m får kämpa om att hänga kvar.
Hur nu det kommer att se ut. (Svenska hockeyförbundet ser väl som bäst i sina spåkort nu)

Konstaterar att ni kommer få en massa härliga matcher i er gamla islada.
Skulle vara hur glad som helst om mitt Skövde IK hade möjligheten att få spela mot dessa lag nästa säsong.
Tragiskt nog så saknades det ett par poäng så vi får möta BoIS, Kumla, Sunne IK, Grums å Örebro istället.
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Användarvisningsbild
Xoogman
Forumentusiast

Humorn är Total

Inläggav Macke23 » mån apr 25, 2005 6:56 pm

Anledningen till att d utifrån är hysteriskt roligt är för att snackas om Skröder,Sahlstedt,PRESTBerg osv...o sen att ni kör en NHL-variant med att presentera spelarna och så är d riktiga nobodys..därför d är humor på stor Nivå.. :) Men d är klart,ni har ju inga egna produkter som gjort 800+ NHL-Matcher med hjärta för klubben heller..ses till hösten..hoppas VI slipper Hadelöv....
Macke23

Inläggav buck » mån apr 25, 2005 7:02 pm

Macke23: Säger bara 2 saker...

1. Mats Waltin..

2. Transportsträcka..

Dessa 2 saker får mej att fnissa hysteriskt och så lär det väl alltid vara... ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

HEHE så sant så...

Inläggav Macke23 » mån apr 25, 2005 7:06 pm

Ja det året va sådär roligt...trots detta va vi 400 man i Lakerdome o stöttade... MEN o detta är ett stort MEN...vi visade tidigt vad vi tyckte om Waltin o till sist fick även styrelsen nog trots att d tog ALLDELES för lång tid,vi ordnade snabbare resultat när vi hade sopan Nyström...

Men ni verkar acceptera att Fagerwall totalt ändrat er hockey och ÄNDÅ inte skapat några som helst resultat...med den truppen ni hade ifjor borde ni klarat er till SA ialla fall.. Men d gullas vidare med MR ICING...grattis till partyhockeyn...
Macke23

Inläggav Snoken » mån apr 25, 2005 7:23 pm

Hoho, humor från syd :lol:
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav Musicman » mån apr 25, 2005 7:55 pm

Ha ha ha ha ha....Den här killen är ju bara för rolig :lol: :lol: :lol:
Jösses jag vrider mig nästan i skratt :lol:
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

:headbang:
Användarvisningsbild
Musicman
Forumproffs

Re: Humorn är Total

Inläggav ruppo » mån apr 25, 2005 8:13 pm

Macke23 skrev:Anledningen till att d utifrån är hysteriskt roligt är för att snackas om Skröder,Sahlstedt,PRESTBerg osv...o sen att ni kör en NHL-variant med att presentera spelarna och så är d riktiga nobodys..därför d är humor på stor Nivå.. :) Men d är klart,ni har ju inga egna produkter som gjort 800+ NHL-Matcher med hjärta för klubben heller..ses till hösten..hoppas VI slipper Hadelöv....

Antar att du syftar på Kenny Jönsson, och isf har du inte koll på din statistik, han har spelat ca 700 matcher i NHL och inte 800+ som du vill få det o framstå. Sedan känns det ju rätt orelevant och jämföra Rögle med Lakers som funnits i toppen några fler år än Lakers med tanke på meriterade egna produkter. Många säger att +/- statistiken är den mest givande och den som visar mest. Ser man isf till Kennys statistik så har han -16 under alla sina ca 690 grundseriematcher.

Det med när ni var 400 man, syftar du till den matchen där ni förlorade i förlängning (Podein gjorde segermålet)? Isf skulle jag vilja rätta dej på den punkten oxå med tanke på att ni långt ifrån fyllde kortsidan vad jag kan minnas, så 400 känns att vara lite i överkant? Rätta mej om jag har fel!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Gäst » mån apr 25, 2005 9:45 pm

Ingen smällkaramell precis.....Hade väntat mig något riktigt stort men där sket man i det blå skåpet.
Gäst

rättelse

Inläggav Macke23 » mån apr 25, 2005 11:51 pm

nej just d...vi va bara 350 man..sorry... O väldiga "comeback-svar" övriga skribenter ger...Men d är klart..utan motargument kanske d inte är så lätt...
Macke23

Re: rättelse

Inläggav Musicman » tis apr 26, 2005 11:34 am

Macke23 skrev:nej just d...vi va bara 350 man..sorry... O väldiga "comeback-svar" övriga skribenter ger...Men d är klart..utan motargument kanske d inte är så lätt...

Någon som behöver en översättning :lol: :lol
Nej just det. Vi var bara 350 man. Förlåt. Och väldiga "comeback-svar" övriga skribenter ger. Men det är klart, Utan motargument kanske det inte är så lätt.
:lol: :lol:

Användarvisningsbild
Musicman
Forumproffs

Inläggav Micha » ons apr 27, 2005 7:34 am

Musicman skrev:
Nej just det. Vi var bara 350 man. Förlåt. Och väldiga "comeback-svar" övriga skribenter ger. Men det är klart, Utan motargument kanske det inte är så lätt.

Ska man vara riktigt petig så börjar man aldrig en mening med "och"! :wink:
Användarvisningsbild
Micha
Forumentusiast

Inläggav Viktor666 » ons apr 27, 2005 9:31 am

Ska man vara ännu petigare så använder man inte versal efter kommatecken... :wink:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist

Inläggav Musicman » ons apr 27, 2005 1:23 pm

He he...ooops :oops: :oops:
Gick av bara farten. :wink:

Användarvisningsbild
Musicman
Forumproffs

Inläggav Fröken Svår » ons apr 27, 2005 6:34 pm

Micha skrev:
Musicman skrev:

Ska man vara riktigt petig så börjar man aldrig en mening med "och"! :wink:

Det är absolut tillåtet att börja mening med och, men många tror inte det. :-) Svensklärarna är inte vad de borde ...

//språkpolisen
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav Musicman » ons apr 27, 2005 6:40 pm

Visst är det tillåtet att skriva och i början. Men bara O är lite fattigt.
Ska man skriva på ett forum måste man orka skriva ut orden.
Inte skriva O(och), D (det) i meningar.
Sen retar jag mig på denna snubben :D :D

// Stavnisse

Användarvisningsbild
Musicman
Forumproffs

Inläggav Flanders » ons apr 27, 2005 6:54 pm

Fröken svår skrev:Det är absolut tillåtet att börja mening med och, men många tror inte det. :) Svensklärarna är inte vad de borde ...

TACK!!! Detta har jag försökt övertyga min omgivning i massor med år, äntligen någon som är på min sida. :D :D :D
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Fröken Svår » ons apr 27, 2005 7:13 pm

Musicman skrev:Visst är det tillåtet att skriva och i början. Men bara O är lite fattigt.
Ska man skriva på ett forum måste man orka skriva ut orden.
Inte skriva O(och), D (det) i meningar.
Sen retar jag mig på denna snubben :D :D

// Stavnisse

Vilken snubbe? Mig? I så fall måste jag invända mot att du har dubbel bestämd form i uttrycket "denna snubben". Antingen "denna snubbe" eller "den snubben" =)

//språkpolisen (som inser att tråden återigen är förlorad)
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav Musicman » ons apr 27, 2005 7:23 pm

:ajaj: :ajaj: :ajaj: Du kan inte vara någon snubbe. Du är en Fröken.
Fröken Svår :wink:
Snubben är Macke23 som skrev följade inlägg:
nej just d...vi va bara 350 man..sorry... O väldiga "comeback-svar" övriga skribenter ger...Men d är klart..utan motargument kanske d inte är så lätt...

Väldigt jobbigt att läsa tycker jag. Så förba**** lång tid tar det inte att skriva ut orden :?

Håller med om att tråden är något urspårad :wink: :wink:

Användarvisningsbild
Musicman
Forumproffs

Föregående

Återgå till Silly Season