Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Varanen skrev:Ok nu har vi fått bekräftelse om att Åkerströms skada inte var allvarlig, Berggren hemskickad och avses inte ersättas. 50% chans att en ny forward kommer under detta fönster...två dagar har gått nu...undrar om det betyder att chansen ökat eller minskat?
Det som är bra är att agenter och tilltänkta forwards vet att VLH inte har någon panik med att värva, men ju längre vi kan ha spelaren hos oss resten av säsongen desto större är chansen att han kan åstadkomma något. Lite besviken blir jag nog allt om hockeytomten inte levererar en ny spelare under detta fönster.
alfax skrev:Jag är kluven i om man ska skaffa mer nu .Laget har visat trots skador vi haft sista tiden att man kan ta poäng av topplagen och räcker till att försvara sin plats i tabellen och till och med klättra uppåt.Med tanke på att det är inte lätt att hitta en spelare som höjer laget nu och någon utfyllnadsspelare behövs inte så anser jag nu när vi blivit av med lönekostnader på några spelare är bättre att spara dessa pengar för framtida(nästa säsong)behov .Om vi ligger i ingemansland när det återstår några omg .Så in med Rosen, Yngwe och kanske någon mer junior och låta de spela ,tror vi har stor nytta av detta i framtiden.
alfax skrev:Jag är kluven i om man ska skaffa mer nu .Laget har visat trots skador vi haft sista tiden att man kan ta poäng av topplagen och räcker till att försvara sin plats i tabellen och till och med klättra uppåt.Med tanke på att det är inte lätt att hitta en spelare som höjer laget nu och någon utfyllnadsspelare behövs inte så anser jag nu när vi blivit av med lönekostnader på några spelare är bättre att spara dessa pengar för framtida(nästa säsong)behov .Om vi ligger i ingemansland när det återstår några omg .Så in med Rosen, Yngwe och kanske någon mer junior och låta de spela ,tror vi har stor nytta av detta i framtiden.
erok skrev:Hekt rätt.In med juniorer som ör sugna på att visa upp sig och är berädda att offra sitt liv för att få sitt namn känt i hockeysverige
erok skrev:Hekt rätt.In med juniorer som ör sugna på att visa upp sig och är berädda att offra sitt liv för att få sitt namn känt i hockeysverige.
Vet inte hur det är med betalningen för en junior som spelar för A-Laget.
Men en bonus kunde han väl få om han gör en bra match.Och givetvis ska detta vara vita pengar
Rebecca skrev:Tycker inte vi ska ta någon ny forward, vi har fyra fulla line och det räcker... in med Rosen och Yngwe istället....Om vi ska ta någon så ska det vara för att tänka framtid med honom, annars ingen mening. Vi kommer inte kunna vara med och sloss om fjärdeplatsen, och som det känns trillar vi inte heller ner i botten...så....?? men visst rätt gubbe kanske kan tänka sig att stanna denna säsongen och kanske även några säsonger till Då kan det vara en idé!!!!
serra skrev:Rebecca skrev:Tycker inte vi ska ta någon ny forward, vi har fyra fulla line och det räcker... in med Rosen och Yngwe istället....Om vi ska ta någon så ska det vara för att tänka framtid med honom, annars ingen mening. Vi kommer inte kunna vara med och sloss om fjärdeplatsen, och som det känns trillar vi inte heller ner i botten...så....?? men visst rätt gubbe kanske kan tänka sig att stanna denna säsongen och kanske även några säsonger till Då kan det vara en idé!!!!
Det är just 4 fulla line vi inte har!!!!
Rosen och Yngve håller inte för en 4.line
serra skrev:Ska det komma något så ska det vara något bra som tar plats direkt.
Annars håller jag med.
Spara dom pengarna till nästa år
calle73 skrev:Jag skulle nog inte ha ngt emot ett framtida löfte till 4:e femman.
Jag tycker att det är viktigt att Rosén får mer speltid. Tänk dessutom på A Persson som tidigare bara fick spela lite då och då, nu är en av våra giganter
Rebecca skrev:serra skrev:Känner på mig att det kan komma en julklapp ikväll.......
Nej Serra, jag tror inte det kommer någon julklapp....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster