Joakim Fagervall

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav serra » tis jan 24, 2006 4:38 pm

JAG tro att Jocke är rätt man för det
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis jan 24, 2006 4:47 pm

I vilket fall som helst, så behövs en ny ass-tränare i så fall.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » tis jan 24, 2006 4:53 pm

Jag har också fullt förtroende för Jocke och vet att han kan ta lakers högre än där vi är nu.
Men det kan ta sin tid. Jocke är en perfekt tränare för lakers enligt mig. :ok:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Fröken Svår » tis jan 24, 2006 5:08 pm

Räven skrev:I vilket fall som helst, så behövs en ny ass-tränare i så fall.

Om inte annat en ny målvaktstränare. Jag har redan skrivit detta i ett pm till dig Räven, men kanske är det av allmänt intresse. Jag tycker det är dags att börja satsa rejält på målvaktssidan. Skaffa lite spetskompetens som kan hjälpa föreningen att få fram duktiga juniorer, samtidigt som a-laget stöttas.
Användarvisningsbild
Fröken Svår
Forumproffs

Inläggav Baloo » tis jan 24, 2006 5:32 pm

Jag vill ha Jocke kvar. Men hur han gör är en annan femma. Han ville komma till en klubb med visioner och som satsatde helhjärtat. Men vid något eller några tillfällen har styrelsen DIREKT gått emot Jockes önskningar och sagt nej i sista stund. Hur han tar det vet jag inte och tillika hans kommentar i smp om att dom som har gett upp är inga riktiga anhängare. Är det någon mer än jag som känner att det även kan ha varit en känga till styrelsen oxå?
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon

Inläggav Räven » tis jan 24, 2006 5:58 pm

Ah, det är svårt att säga, det beror lite på hur man tänker själv, det avgör nog lite om vad man tror om eventuella bakomliggande orsaker.

Nu verkar det inte om man ska tro massmedia, som om infon mellan tränare och styrelse inte alltid varit optimal. För i så fall skulle inte Jocke gått ut med att vi kommer att värva någon spelare vid nästa fönster och det lät nästan som om spelaren/spelarna var mer än bara vidtalade.
Då säger styrelsen, nej tack, det blir inget av med det. De hade som man kan förstå inte haft någon diskussion om det innan.

Sedan tycker jag väl att Evertsson är en målvaktstränare, men han får kanske visa lite mer ödmjukhet för att resultatet ska bli bra. Därför en ny ass-tränare.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » tis jan 24, 2006 6:51 pm

Klart att vi skall göra allt vi kan för att Jocke skall stanna.
Diskussionen om andretränare tycker jag att vi kan lämna. det är absolut huvudtränarens sak att välja sina medarbetare så att de kompletterar varandra. vi skall ju inte ha en huvudtränare och en andre tränare som är precis lika, det skapar inget mervärde.
puff
Forumdemon

Inläggav Räven » tis jan 24, 2006 7:56 pm

Helt rätt, de ska kompletera varandra, för att det ska funka.

Det är väl bara att avvakta och se, snart lär vi få veta vem som tränar laget nästa säsong. Samt vem som står vid hans sida.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Föregående

Återgå till Silly Season