Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Matte » tis mar 13, 2007 7:14 pm

Bild
Användarvisningsbild
Matte
Forumamatör

Inläggav Klonis » tis mar 13, 2007 8:07 pm

Grattis NH
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Malul » tis mar 13, 2007 8:11 pm

dom kan nog bli bra som radarpar.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav johannes_24 » ons mar 14, 2007 1:42 pm

Magnus Eriksson har tydligen sagt upp ditt optionskontrakt med IK Oskarshamn...Det blir nog troligtvis Danmark nästa vad man kan befara...Han var iochförsig sig inte lik denna säsongen men tycker det ändå är dåligt av IK om dom släpper våran lagkapten...
IK Oskarshamn, för allas bästa!
Användarvisningsbild
johannes_24
Forumentusiast

Inläggav johannes_24 » tor mar 15, 2007 9:32 am

Kan nu också tala om att Fredrik Jaensson kritat på nytt kontrakt därav behåller vi våran kanske viktigaste spelare!!! Känns härligt nästa säsong kan bli riktigt rolig nu iallafall :)
Användarvisningsbild
johannes_24
Forumentusiast

Inläggav Stoffe » tor mar 15, 2007 9:41 am

johannes_23 skrev:Kan nu också tala om att Fredrik Jaensson kritat på nytt kontrakt därav behåller vi våran kanske viktigaste spelare!!! Känns härligt nästa säsong kan bli riktigt rolig nu iallafall :)

Har ni Jimmy(Busstvättaren)Svensson kvar nästa år med ?
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav johannes_24 » tor mar 15, 2007 9:59 am

Det råder lite oklarheter kring det, han har kontrakt men iochmed att han stack till (utlånades) till Karlskrona och att våran nya sportchef inte har sett honom spela denna säsongen så är det inte helt säkert att han gör det, men vi hoppas givetvis att sportchef Dag Larsson tar honom till nåder och låter honom få sin revanch som Jimmie har sagt till tidningarna att han vill ha liksom resterande IK också suktar efter, säsongen 07/08 kan bli riktigt bra om vi nu får ihop den där super linen som alla snackar om...
Användarvisningsbild
johannes_24
Forumentusiast

Inläggav Stoffe » tor mar 15, 2007 10:07 am

johannes_23 skrev:Det råder lite oklarheter kring det, han har kontrakt men iochmed att han stack till (utlånades) till Karlskrona och att våran nya sportchef inte har sett honom spela denna säsongen så är det inte helt säkert att han gör det, men vi hoppas givetvis att sportchef Dag Larsson tar honom till nåder och låter honom få sin revanch som Jimmie har sagt till tidningarna att han vill ha liksom resterande IK också suktar efter, säsongen 07/08 kan bli riktigt bra om vi nu får ihop den där super linen som alla snackar om...

Ja vi får väl "hoppas" att han stannar. För vem ska annars tvätta lastbilarna ? 8)
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav johannes_24 » tor mar 15, 2007 10:13 am

Är det till att vara ironisk, aja inte mig emot alla kan inte gilla alla, men jag kan iallafall utan att vara ironisk säga att ni är den klack jag gillar bäst förutom oss själva i moore support då :) Kan ju också passa på att fråga ner herr Markusson tänkt skriva på?? :P
Användarvisningsbild
johannes_24
Forumentusiast

Inläggav Stoffe » tor mar 15, 2007 10:18 am

Angående Markusson så kan jag bara säga det att jag önskar jag kunde säga att han har det, men jag har inte en anig. Stod i smp idag iaf att han hade fått ett bud från VLH som han skulle ta ställning till. Kan bara hoppas att dom kommer överens
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav johannes_24 » mån mar 19, 2007 11:08 am

Johan Forsander och Magnus Sandberg kan vara påväg till IK Oskarshamn enligt oskarshamns nyheterna papper idag...
Användarvisningsbild
johannes_24
Forumentusiast

Inläggav johannes_24 » tis mar 20, 2007 9:40 am

Samt även Robin Gartner HV71 J20
Användarvisningsbild
johannes_24
Forumentusiast

Inläggav Dragkampslakej » tis mar 20, 2007 9:28 pm

johannes_23 skrev:Är det till att vara ironisk, aja inte mig emot alla kan inte gilla alla, men jag kan iallafall utan att vara ironisk säga att ni är den klack jag gillar bäst förutom oss själva i moore support då :) Kan ju också passa på att fråga ner herr Markusson tänkt skriva på?? :P

Det är inte lätt för dig att veta vad som försegick med Jimmie under Troja tiden. Det här med lastbilar har med vad herr Svensson hade för jobb vid sidan av hockeyn och hur synd smp framställde det om honom som var tvungen att jobba vid sidan av hockeyn till skillnad från Shjoin Podein som "bara" behövde spela hockey. Reportage i samband med en oerhört viktig match mellan Lakers och troja som lakers senare vann. Då skanderade LL : Du kan få tvätta våran lastbil, Jimmie ska få tvätta våran lastbil ! För att hjälpa till att få honom ur balans med lyckat resultat.

Är inte lika säker på att vår 38 är vår 38 längre men tiden får väl förhoppningsvis visa att jag har fel. Moore suport med trumma om jag får välja :lol:
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon

Inläggav johannes_24 » ons mar 21, 2007 12:27 pm

Japp när vårat trummbatteri drar igång så är det något magiskt i IK spelarnas ögon som börjar glimmra nio av tio gånger så blir det mål när vi dunkar på i anfallszon det är häftigt att se hur alla spelarna hittar nya krafter på nått sätt alla lag som kommer till våran arena vet att första tio och sista tio av matchen då blir det problems dom blir så tillbaka trykta att det nästan står tre utespelare tillsammans med målvakten i mjålgården (skämtåsido) Nej men vi är som sagt bra om vi vill och ni mede, älskar personligen läktarmatcherna mot er och drömmer om att få möta er borta första omgången nästa säsong med :) Väll mött Mvh Johannes Gerdehag med i moore support till den dag jag trillar pinn, jag kan förövrigt tillägga att våran lagkapten lämnade IK idag. Frågan är om han väljer Almtuna eller Danmark (Odense) Samt att en riktigt bra spelare kritar på för IK innan veckan är slut :)
Användarvisningsbild
johannes_24
Forumentusiast

Inläggav IFB » ons mar 21, 2007 12:29 pm

Nyfiken fråga från oinsatt: varför heter ni Moore Support?
IFB
Forumamatör

Inläggav johannes_24 » ons mar 21, 2007 12:36 pm

På grund av en föredetta spelare i IK Oskarshamn som heter Sketer Moore han är/var allas vår förebild han var en drömlirare i IK under det glada 90 talet när vi klättrade som mest i tabellen så var det hans förtjänst att vi tog oss uppåt, personligen tycker jag att det är märkligt att hans tröja inte hissades i taket när han var här på besök sist...Men som sagt han är en av dom största i IK genom tiderna därav vårat namn.
Användarvisningsbild
johannes_24
Forumentusiast

Inläggav johannes_24 » ons mar 21, 2007 12:37 pm

dessutom om man ska vara ironisk så kan man ju säga att det också betyder "mer support"
Användarvisningsbild
johannes_24
Forumentusiast

Inläggav IFB » ons mar 21, 2007 2:29 pm

Aha! tackar för infon
IFB
Forumamatör

Inläggav johannes_24 » ons mar 21, 2007 2:48 pm

Så lite så, alltid kul att vara till hjälps...Magnus Eriksson svek IK och flyttade till Danska Cobras...Våran Kapten sållar sig alltså till plånboksgänget...fyyyyy
Användarvisningsbild
johannes_24
Forumentusiast

Inläggav Burran » ons mar 21, 2007 3:33 pm

http://expressen.se/sport/ishockey/1.603914

Vad tror ni? Har Kempe det som krävs?
Leksing tills jag dör!
Burran
Forumamatör

Inläggav Malul » ons mar 21, 2007 3:37 pm

kul!!
jag tror definitivt han kan lyckas mycket väl!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » ons mar 21, 2007 6:52 pm

Rögle verkar ju bli av med både Carlsson och Zackrisson. Går att jämföra med BOIS och Pikkarinen
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Grimson » ons mar 21, 2007 7:45 pm

Stoffe skrev:Rögle verkar ju bli av med både Carlsson och Zackrisson. Går att jämföra med BOIS och Pikkarinen

http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... n/1.603067
Användarvisningsbild
Grimson
Forumentusiast

Inläggav alfax » ons mar 21, 2007 8:54 pm

johannes_23 skrev:Så lite så, alltid kul att vara till hjälps...Magnus Eriksson svek IK och flyttade till Danska Cobras...Våran Kapten sållar sig alltså till plånboksgänget...fyyyyy
OCH spelare som Ni värvar bryr sig inte om plånboken :wink:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons mar 21, 2007 8:58 pm

Burran skrev:http://expressen.se/sport/ishockey/1.603914

Vad tror ni? Har Kempe det som krävs?

Vadå krävs ,Leksand är väl bara ett vanligt allsvenskt lag :wink:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav erok » ons mar 21, 2007 9:01 pm

Som Lakers piskade med 1-0 på bortaplan :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » ons mar 21, 2007 9:39 pm

Bobo Simensen fick sparken idag
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav alfax » ons mar 21, 2007 9:43 pm

Vad säger Du ,han som var en GUD i Ängelholm i höstas :wink:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav ruppo » ons mar 21, 2007 9:54 pm

Stuffe: Vart har du läst det isf?

Edit: står visst på aftonbladet! :lol:
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon

Inläggav Mygel » ons mar 21, 2007 10:00 pm

alfax skrev:Vad säger Du ,han som var en GUD i Ängelholm i höstas :wink:

Så brukar det vara. Ni har upplevt det, de flesta lagen har upplevt det. Det går bra i början, sen blir det fel. Hur många lag har bytt tränare helt smärtfritt?

Bobo verkar inte vara alltför förvånad eller besviken så det är nog inte helt oväntat, med tanke på att han bröt kontraktet i januari och har ryktats vara klar för andra klubbar ett tag.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon

Inläggav johannes_24 » ons mar 21, 2007 11:25 pm

Jo det är väll klart att dom bryr sig om lön det gör nog alla till slut å ände men vi kan nog tyvär inte riktigt mäta oss med deras plånböcker om man säger så...Men vi känner oss rätt besvikna när våran så kallade lagkapten gjorde på detta sättet...
Användarvisningsbild
johannes_24
Forumentusiast

Inläggav Lobo » ons mar 21, 2007 11:33 pm

Man måste inse att detta är killarnas jobb, hur skulle du själv gjort som du fick ett bättre erbjudande än det jobbet du har?
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist

Inläggav Linkankopia » tor mar 22, 2007 12:45 am

johannes_23 skrev:På grund av en föredetta spelare i IK Oskarshamn som heter Sketer Moore han är/var allas vår förebild han var en drömlirare i IK under det glada 90 talet när vi klättrade som mest i tabellen så var det hans förtjänst att vi tog oss uppåt, personligen tycker jag att det är märkligt att hans tröja inte hissades i taket när han var här på besök sist...Men som sagt han är en av dom största i IK genom tiderna därav vårat namn.

Är det samme Skeeter Moore som spelade i Södertälje för en herrans massa år sedan månne?
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Användarvisningsbild
Linkankopia
Forumproffs

Inläggav Herr Oberst » tor mar 22, 2007 2:17 am

Linkankopia skrev:Är det samme Skeeter Moore som spelade i Södertälje för en herrans massa år sedan månne?

Hur många Skeeter Moore kan det finnas med anknytning till svensk hockey? Namnet känns ju faktiskt inte riktigt lika vanligt som Johan Johansson eller liknande :)
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav johannes_24 » tor mar 22, 2007 9:39 am

Har inte en aning om han lirat i SSK men jag är faktiskt osäker på det har för mig att han kom direkt till oss från USA och åkte hem direkt igen när hans kontrakt på ett par säsonger var slut, självklart skulle jag också byta jobb om jag fick mer betalt någonannanstans men det svider ändån när lagkaptenen gör så här, nya fakta i IK, Andreas Lundin har förlängt, Per Deblom fick inte nytt kontrakt, IK vill behålla Hallgren men säger ända till oskarshamnstidningen att det inte finns plats för honom?? Just nu förstår jag inte alls hur dom tänker i IK Hallgren anser jag är ett måste att behålla han och Valdix kompletterar varandra perfekt, därför är jag ordentligt orolig just nu för nu jublar dom lakejerna som vill ha Hallgren till lakers där jag INTE vill se honom!
Användarvisningsbild
johannes_24
Forumentusiast

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season